Dwingen te trouwen

Heb je vragen over de Islam? Stel ze hier.
RANDOM_AVATAR
Antoinette
Beginner
Beginner

Dwingen te trouwen

door Antoinette » di _14-_jan-_2020ah, 14-1-2020ad, 4:44 pm

Salam, ik heb een vraag. Ik heb een islamitische man leren kennen, en wij willen graag trouwen. ( ik ben zelf nog niet islamitische) maar zijn ouders willen dat hij met een ander meisje trouwde. Zijn ouders weten niet van mij, omdat hij weet dat ze mij niet zullen goedkeuren omdat ik een gescheiden vrouw ben. Kunnen zij hem dwingen om met dat andere meisje te trouwen?
Vrgr Antoinette

Abdul Malik
Super Poster!
Super Poster!

Re: Dwingen te trouwen

door Abdul Malik » wo _15-_jan-_2020ah, 15-1-2020ad, 7:08 am

Hallo Antoinette,

Dat jij een gescheiden vrouw bent is in de Islam geen reden om niet met jou te mogen trouwen.
Het zal waarschijnlijk wel zo de reden zijn dat je geen Moslima bent. Ik weet niet of je een Christen bent en behoord tot de "Mensen van het Boek", want een Moslim man mag trouwen met een vrouw die behoord tot de Mensen van het Boek zolang zij in 1 God geloofd en kuis is. Daarnaast is een relatie tussen een man en een vrouw buiten een huwelijk verboden in de Islam.

Zijn ouders mogen hem niet forceren(wel adviseren) om met iemand te trouwen, maar als hij dat zelf niet wil dan mogen ze hen dat niet op hem forceren( dat geld ook voor een Moslim vrouw). Maar ik begrijp wel dat zijn ouders hem liever met een Moslima zien trouwen dan met een niet Moslima. Dit geeft uiteindelijk meer harmonie en samenhorigheid in het leven met elkaar.

Of jij in de toekomst beslist om Moslima te worden is en moet/zal jou vrije keus zijn zonder enige dwang of dat je het maar voor hem doet. Iemand wordt Moslim uiteindelijk alleen voor zichzelf en puur voor de overgave richting Allah :saw: .

Allah :swt: zegt in de Koran:

En trouw niet met de afgodaanbidsters tot zij geloven.( Koran 2:221)

(Wettig om te huwen) zijn kuise vrouwen van de gelovigen en kuise vrouwen van degenen die het Boek is gegeven vόόr jullie tijd, als jullie hun hun voorgeschreven bruidsschat geven, kuisheid wensend en geen overspel plegend, noch heimelijk minnaressen nemend. (Koran 5:5)
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASOELALLAH!

Abdul Malik
Super Poster!
Super Poster!

door Abdul Malik » wo _15-_jan-_2020ah, 15-1-2020ad, 8:17 am

Ik wil je hierbij graag wat meer extra diepte-gang geven betreft dit aspect.

Permissie is gegeven om een vrouw van uit de Mensen van het Boek te trouwen, dat wil zeggen een christen of Joodse, maar twee aspecten moeten hier aan voldoen. Ten eerst, moet ze kuis zijn( een kwaliteit dat hedendaags helaas zeldzaam is in de moderne tijd waar wij in het westen leven).Ten tweede,zulke gemengde trouwerijen moeten vrij zijn van de risico op ongeloof in de religie. Want Allah :swt: is duidelijk als Hij zegt:

En iedereen die ongelovig is aan de eenheid van Allah en in de andere geloofsbepalingen, diens werk is vruchteloos ( Koran 5:5)

Het doel van dit (deel van het) vers is voor de gelovigen een waarschuwing dat er een mogelijk in zit in het mengen van een huwelijk met een niet Moslima. Geloof is het aller belangrijkste bezit van een Moslim. Het moet daarom beschermd en niet beïnvloed worden door wat dan ook.Hij moet zijn geloof niet op het spel zetten, want dat is het aller belangrijkste voor hem, zelfs richting de dingen die zijn toegestaan in de Islam, maar niet verplicht. Hier trekken we de conclusie dat een huwelijk met een vrouw van uit de "Mensen van het Boek" zeker toegestaan is, maar alleen als de twee opgenoemde verplichte aspecten zijn bevestigd, vroomheid/kuisheid en geloof. ( Tafsir Quran Ahsanul Bayan)

RANDOM_AVATAR
Antoinette
Beginner
Beginner

door Antoinette » wo _15-_jan-_2020ah, 15-1-2020ad, 1:25 pm

Ik ben nog christen maar wil mij bekeren, ik ben daar al een tijdje mee bezig. Ik ben begonnen met de koran te lezen en heb al veel gelezen over de islam. Ik wil mij goed informeren want als ik mij ga bekeren wil ik er 100% achter staan. Tot nu toe geeft de islam mij een heel goed gevoel

Abdul Malik
Super Poster!
Super Poster!

door Abdul Malik » wo _15-_jan-_2020ah, 15-1-2020ad, 1:52 pm

InschAllah!

Keer terug naar Vragen