Hoe iemand bekeren

Heb je vragen over de Islam? Stel ze hier.
RANDOM_AVATAR
AliAa
Beginner
Beginner

Hoe iemand bekeren

door AliAa » di _14-_jan-_2020ah, 14-1-2020ad, 2:11 am

Salaam Alekom

Ik ben zelf moslim en begin meer en meer practiserend te worden en me te verdiepen. Ik ben 21 jaar en ben student en heb daarnaast een studentenjob en heb hier een vrouwelijke collega. Ik kwam eerst goed met haar overeen, maar ben aantal dingen van haar tewetengekomen die heel absurd zijn. Ik heb haar preken gegeven ivm Islam en haar proberen uitleggen waarom het pad van Allah swt het enige juiste pad is en we allemaal op de Dag des Oordeels op onze plek komen. Hierna is ze op een dag naar mij gekomen (op het werk) en heeft ze verteld dat ze wil dat ik haar preken blijf geven en haar overtuig. Maar zelf wilt ze die keuze nog niet nemen en is ze er ook nog heel ver van, maar ze weet dat ik de waarheid spreek en ze wilt dat ik haar overtuig. Dit heeft te maken met haar interesses, misschien leg ik deze later uit, het zijn heel absurde interesses die tot de grootste zonden behoren. Momenteel wil ik liefst ontslag nemen om ver uit haar buurt te blijven, maar als er hoop is om haar te bekeren dan wil ik hier oprecht mijn best voor doen. Ik vraag hier om raad en om hulp om dit zo goed mogelijk aan te pakken. Waarop zou ik me moeten focussen? Ze wilt effectief overtuigd worden, maar ze zit extreem diep in zonden en daardoor is ze ook zeer hoogmoedig. Omdat ze (na het gesprek) weer in een periode van zonden terechtkomt (uit eigen keuze) maakt dit het ook veel moeilijker. Toch vroeg ze mij om haar te proberen overtuigen en ze zei me ook dat dit heel moeilijk gaat gaan als ze terug in die periode van zonden terechtkomt en dat ik me ook niet schuldig moet voelen als dit niet lukt. Maar ik geloof wel dat ze dit oprecht vroeg aan me en wil hier echt de moeite voor doen, ookal wil eigenlijk liefst gewoon nooit meer in haar buurt komen. Ik voel me als moslim hiertoe verplicht. Ik hoop dat ju