waarom zijn geschiedenisboeken zo anti Islam?

Heb je vragen over de Islam? Stel ze hier.
RANDOM_AVATAR
Abu Hamza
Super Poster!
Super Poster!

waarom zijn geschiedenisboeken zo anti Islam?

door Abu Hamza » do _7-_jul-_2011ah, 7-7-2011ad, 8:55 pm

salaam 'alaikum, ik moet een boek leren voor een toets (hbo)

subhanAllah, echt ongelofelijk ze stellen dat de profeet vzmh zich zelf van een berg wou afgooien(zelfmoord) en toen ineens jibril naar hem toe

ook zeggen ze dat God tot hem sprak in het arabisch, (ze vernoemen jibril niet) in dat proces en meer onzin bah

waarom zijn ze zulke leugenaars?
echt irritant, en dan moet je dat leren, sorry moest ff mijn frustratie kwijt

r4mz1
Super Poster!
Super Poster!

Re: waarom zijn geschiedenisboeken zo anti Islam?

door r4mz1 » do _7-_jul-_2011ah, 7-7-2011ad, 11:25 pm

Asalamoe alaikoum,

Uit het boek:
"Biografie van de Profeet Mohammed het zegel der profeetschap"
Safi-ur Rahman Al-Mubarakputi

Onderbreking van de openbaring

Ibn Sa'd heeft overgeleverd op gezag van Ibn 'Abbaas, dat de openbaring een aantal dagen stopte. Na nauwkeurig onderzoek, lijkt dit het meest logische. Om te zeggen dat het drieëneenhalf jaar duurde, zoals sommige geleerden beweren, is niet juist, maar er is geen ruimte om op meer details in te gaan.

Ondertussen was de profeet saw in een soort depressie gevangen, gekoppeld aan verbijstering en verwarring. Al-Boekharie heeft overgeleverd:

De godelijke inspiratie stopte een poosje en de Profeet saw raakte zo bedroefd, zoals we hebben gehoord, dat hij verscheidene malen van plan was om zichzelf van de toppen van de hoge bergen te gooien en iedere keer als hij de top van een berg beklom, om zichzelf eraf te gooien, verscheen Djibriel (Gabriël) voor hem en zei: "Oh Mohammed ! Jij bent inderdaad de boodschapper van Allah in de waarheid," waarop zijn hart weer tot rust kwam en hij kalmeerde en naar huis terugkeerde. Wanneer de periode van de komst van de openbaring lang werd, deed hij als voorheen, maar opnieuw verscheen Djibriel (Gabriël) voor hem, om te zeggen wat hij eerder had gezegd.

RANDOM_AVATAR
Abu Hamza
Super Poster!
Super Poster!

door Abu Hamza » vr _8-_jul-_2011ah, 8-7-2011ad, 12:23 am

r4mz1 schreef:Asalamoe alaikoum,

Uit het boek:
"Biografie van de Profeet Mohammed het zegel der profeetschap"
Safi-ur Rahman Al-Mubarakputi

Onderbreking van de openbaring

Ibn Sa'd heeft overgeleverd op gezag van Ibn 'Abbaas, dat de openbaring een aantal dagen stopte. Na nauwkeurig onderzoek, lijkt dit het meest logische. Om te zeggen dat het drieëneenhalf jaar duurde, zoals sommige geleerden beweren, is niet juist, maar er is geen ruimte om op meer details in te gaan.

Ondertussen was de profeet saw in een soort depressie gevangen, gekoppeld aan verbijstering en verwarring. Al-Boekharie heeft overgeleverd:

De godelijke inspiratie stopte een poosje en de Profeet saw raakte zo bedroefd, zoals we hebben gehoord, dat hij verscheidene malen van plan was om zichzelf van de toppen van de hoge bergen te gooien en iedere keer als hij de top van een berg beklom, om zichzelf eraf te gooien, verscheen Djibriel (Gabriël) voor hem en zei: "Oh Mohammed ! Jij bent inderdaad de boodschapper van Allah in de waarheid," waarop zijn hart weer tot rust kwam en hij kalmeerde en naar huis terugkeerde. Wanneer de periode van de komst van de openbaring lang werd, deed hij als voorheen, maar opnieuw verscheen Djibriel (Gabriël) voor hem, om te zeggen wat hij eerder had gezegd.

dat wist ik niet, barakAllahu feek

maar in het boek stond het, alsof het in het begin was vlak voor ""iqra!"" snap je?
wel gek want we mogen toch geen zelfmoord plegen :? maarja

no avatar
Muhammad Shishani

door Muhammad Shishani » vr _8-_jul-_2011ah, 8-7-2011ad, 1:02 am

Wa aleykoem assalaam.
Omdat vele koeffaar onrechtvaardig zijn door hun haat t.o.v. de Islaam.
Er zijn boeken die voor WOII geschreven zijn, of voor WOI enz. (in NL) waarin er grote leugens worden verteld over de Islaam & de moslims. Gewone propaganda.

En over de Boodschapper van Allaah (sallallaahoe 3aleyhi wasallam) vertellen ze ook leugens, net zoals de koeffaar van zijn tijd deden, door hem te beschuldigen van allerlei zaken. De weerleggingen op die beweringen zijn allang gedaan, een beetje zoeken en je vindt het inshaa-Allaah.

RANDOM_AVATAR
Abu Hamza
Super Poster!
Super Poster!

door Abu Hamza » vr _8-_jul-_2011ah, 8-7-2011ad, 2:20 am

ja klopt akhi, het gaat zelfs terug tot in de middeleeuwen en daarvoor, met Dante etc en een paus, maar goed ik vind het zeer irritant vooral als je het moet leren

talib_beljikii
Super Poster!
Super Poster!

door talib_beljikii » vr _8-_jul-_2011ah, 8-7-2011ad, 10:44 am

Abu Hamza schreef:ja klopt akhi, het gaat zelfs terug tot in de middeleeuwen en daarvoor, met Dante etc en een paus, maar goed ik vind het zeer irritant vooral als je het moet leren

As-salamu alaykum,

Vergeet niet broeder dat door deze zaken te vertellen (onderwijzen) aan onwetenden zijn er ook velen die op zoek gegaan zijn naar de waarheid en zelf vervolgens islam vervoegd hebben. Bij Allah (swt) heeft alles zijn reden.

Ook voor gelovigen is het belangrijk te weten wat over de deen en de profeten wordt verteld door de tegenstanders van islam. Het is zeken niet het leukste om het te horen maar door het te weten kan je weerleggen en mensen tot de waarheid uitnodigen.

Zolang we in dunya verblijven zal er geen goedheid zijn zonder kwaad, het is aan ons mensen te helpen het rechte pad te vinden en te bewandelen.

ma'a as-salama,
اهدِنا الصَّراط المستقيم
(breng ons op het juiste pad)
______
"Voorwaar, het zijn slechts de bezitters van kennis onder Zijn dienaren die Allah vrezen" [Hoofdstuk 35 vers 28]

Ottomaan
Super Poster!
Super Poster!

door Ottomaan » vr _8-_jul-_2011ah, 8-7-2011ad, 10:57 am

Strijd tussen 'Haq en 'Batil!

superkar
Super Poster!
Super Poster!

door superkar » vr _8-_jul-_2011ah, 8-7-2011ad, 12:35 pm

Lees deze link over die Hadith:
Dan wordt er een hoop duidelijk. ;)
Hij is wel in het Engels, dus als je wilt dat ik het vertaal dan moet je dat even zeggen. :)

[url]http://www.letme turnthetables . com/2010/11/prophet-muhammads-alleged-suicide.html
[/url]
68:1 Nun. By the pen and what they inscribe,
68:2 You are not, [O Muhammad], by the favor of your Lord, a madman.
68:3 And indeed, for you is a reward uninterrupted.
68:4 And indeed, you are of a great moral character.

RANDOM_AVATAR
niko
Junior lid
Junior lid

door niko » vr _8-_jul-_2011ah, 8-7-2011ad, 5:34 pm

We kunnen liever vragen; waarom is onderwijs zo anti Islam? Darwin theorieën, joden worden geglorieerd, big bang theorie (DE reden waardoor alles is ontstaan) en als je opeens zegt dat je daarin niet gelooft, dan moet je in een hoekje gaan zitten omdat je 'gek' ben. Islam/Geloof verbannen/verdraaien is namelijk 1 van de punten op de 'agenda' natuurlijk.

RANDOM_AVATAR
Rahiemeke
Super Poster!
Super Poster!

door Rahiemeke » vr _8-_jul-_2011ah, 8-7-2011ad, 5:52 pm

Ik vind de geschiedenislessen in België heel erg bedroevend...
Er wordt bijna geen woord gerept over Chinese, Iraanse, Nigeriaanse,Russische, Indische... geschiedenis(tenzij ze verband houden met Europa).
Triest.

Alhamdoullilah heb ik veel van huis uit meegekregen.
Je goud is je religie,
je versiering is je morele houding
en je rijkdom zijn je goede manieren
.

RANDOM_AVATAR
musab ibn umair
Beginner
Beginner

door musab ibn umair » vr _8-_jul-_2011ah, 8-7-2011ad, 6:52 pm

Bismillah Alhamdullilah wassalatu wasalaamu 3ala RasuulALLAh

If we look at the Hadith in question in Sahih Bukhari, Volume 9, Book 87, Number 111, it says:
…….the Prophet became so sad as we have heard (fi ma balaghana) that he intended several times to throw himself from the tops of high mountain and every time he went up the top of a mountain in order to throw himself down, Gabriel would appear before him and say, “O Muhammad! You are indeed Allah’s Apostle in truth” whereupon his heart would become quiet and he would calm down and would return home………

The narrator says “fi ma balaghana” which translates to “as we have heard”; a better translation is actually “from what has reached us.”
A word that very frequently precedes a statement is za’ama or za’amu, ‘he (they) alleged’. It carries with it more than a hint that the statement may not be true, though on the other hand it may be sound…Another indication of reserve if not skepticism underlies the expression fi ma dhukira li, as in the story of the jinn who listened to Muhammad as he prayed…An expression of similar import is fi ma balaghani.

Shaykh al-Islam Ibn Hajar said in Fath al-Bari that because this phrase “fi ma balaghana” was used in the Hadith, that we do not take that part to be authentic. This phrase “fi ma balaghana” (from what has reached us) is well-known amongst scholars of Hadith and Seerah: a narrator would use this phrase when there was some doubt in what he was narrating; it is classified as hearsay only. In other words, the narrator simply heard it and he himself does not say whether it is true or not. For example, we can say: “From what has reached us, Iceland is cold.” We ourselves have never been to Iceland but others have told us that it is cold; this may or may not be true, and it depends on the truthfulness of he who narrated it to us. The phrase “fi ma balaghana” is used as a disclaimer by the narrator, whereby he seeks to distance himself from the statement and take no responsibility as to its authenticity.

The narration is Sahih in the sense that it is true that the narrator did in fact hear that from others; but it might not be Sahih from the angle that despite him hearing it, we don’t know if who he heard it from was saying something accurate or not. As such, Imam Bukhari made no mistake when he included this addition, because this is really what the narrator did hear. But because it is hearsay, we do not necessarily accept the actual content. What is Sahih is that this information reached the narrator (fi ma balaghana); wether what reached was Sahih or not, that is a different story.
The inclusion of “fi ma balaghana”–and the addition of the Prophet attempting to throw himself off the mountain–are from the mouth of Zuhri. Zuhri was one of the narrators of the Hadith. If we look at the Isnad of the Hadith, it reads as follows:
Az-Zuhri said: “Urwah told me on the authority of Aisha…”

Shaykh al-Islam Ibn Hajar explained in Fath al-Bari that this means that the addition of “fi ma balaghana” was an addition to the narration and it would be referred to as “Balaghaat az-Zuhri” only; Zuhri added it to Aisha’s narration based on what he had heard from other sources. Such an addition is considered Dhaeef (weak) because of the large gap between Zuhri and Aisha. Furthermore, this story is found in other sources but without Zuhri’s addition. Zuhri’s narration is graded as Mursal; Mursal means that the chain is “hurried” and incomplete, so we are in doubt of its authenticity. Everything Mursal by az-Zuhri is considered Dhaeef (weak) by the scholars of Hadith. Imam Yahya ibn Saeed al-Qattaan said: “Mursal az-Zuhri is worse than the Mursal of any other!”
It should be noted that if we read the entire Hadith from beginning to end, we will not find any other place where the phrase “fi ma balaghana” (from what has reached us)–or a similar wording of doubt–is used. These are the words of the narrator, not of Aisha. They denote a level of skepticism at that part of the narration. Az-Zuhri heard it but did not affirm its authenticity or lack thereof; he merely reported it as hearsay. The fact that Zuhri specifically mentioned it at this particular place shows that this addition was of a different value than the rest of the narration.

What is most likely is that this is one of the legends attributed to the Prophet. The masses attributed these legends to great events in history.

And Allah Knows best

Your brother in islam
Musab ibn Umair
(PS dit moest ik even snel zo doen zodat mensen niet denken dat de Profeet dat heeft geprobeert. Als het moet van moderators dan vertaal ik wel of als iemand geen engels spreekt, Inshallah dat jullie de situatie begrijpen.)

RANDOM_AVATAR
oumed
Senior lid
Senior lid

door oumed » vr _8-_jul-_2011ah, 8-7-2011ad, 7:31 pm

Als ik mij niet vergis was men in de middeleeuwen ronduit negatief met termen als: saracenen(mensen die in tenten leefden), moren, ongelovigen, heidenen en dergelijke, En over de profeet s.a.w. was men ook niet bepaald positief. De islam en moslims waren toen immers vijanden en vreemdelingen waarmee men weinig contact had en waarmee men dikwijls in oorlog was. En er was veel onwetenheid, moslims werden bijvoorbeeld veelal met de term mohammedanen aangeduid, niet zo heel lang geleden eigenlijk.
Latere contacten en botsingen met de moslimwereld hebben er wellicht toegeleid dat bepaalde misverstanden verdwenen, maar dat was niet voor iedereen reden voor meer begrip of vertrouwen en ook de toon verschilt in deze per groep of individu.

RANDOM_AVATAR
MementoMori
Super lid
Super lid

door MementoMori » vr _8-_jul-_2011ah, 8-7-2011ad, 7:51 pm

Leer nooit de islam van de ongelovigen.
Oh my soul have patience! Allah azza wa jal is with you!

Ya Rabbi, Vergeef en heb genadig met mijn opa
Ya Rabbi, schenk mijn opa vergiffenis en vul zijn graf met Noor
Ya Rabbi, Bescherm mijn opa tegen de straf van het Hellevuur en het graf

vadigran
Super Poster!
Super Poster!

door vadigran » vr _8-_jul-_2011ah, 8-7-2011ad, 9:32 pm

Rahiemeke schreef:Ik vind de geschiedenislessen in België heel erg bedroevend...
Er wordt bijna geen woord gerept over Chinese, Iraanse, Nigeriaanse,Russische, Indische... geschiedenis(tenzij ze verband houden met Europa).
Triest.

Het zou me verbazen als in de geschiedenislessen van die landen Belgie zelfs maar vermeld wordt :roll: .
Het gaat in de Belgische geschiedenislessen al meer dan genoeg over andere landen, het is triest dat de eigen Belgische geschiedenis amper nog besproken wordt.
Mijn woorden uit het verleden vormen niet mijn mening van vandaag.

RANDOM_AVATAR
Amesrem
Super Poster!
Super Poster!

door Amesrem » vr _8-_jul-_2011ah, 8-7-2011ad, 10:10 pm

Dat komt omdat de geschiedenis (op welk vlak dan ook) opgetekend wordt door de "sterksten" op dat moment.

Zo lees je in de Griekse geschiedschrijving weinig goeds over de buitenlanders, terwijl hun eigen geschiedenis de hemel in geprezen wordt. En dat was zo met de Romeinen en met degenen na hen.

mahdivrielink
Forum Moderator
Forum Moderator

door mahdivrielink » za _9-_jul-_2011ah, 9-7-2011ad, 10:49 am

Abu Hamza schreef:salaam 'alaikum, ik moet een boek leren voor een toets (hbo)

subhanAllah, echt ongelofelijk ze stellen dat de profeet vzmh zich zelf van een berg wou afgooien(zelfmoord) en toen ineens jibril naar hem toe

ook zeggen ze dat God tot hem sprak in het arabisch, (ze vernoemen jibril niet) in dat proces en meer onzin bah

waarom zijn ze zulke leugenaars?

Krijg je een toets met open vragen?

In dat geval kan je antwoorden schrijven als: "In het boek staat dat xxxxx. Echter, uit de ahadith en levensbeschrijving van de Profeet vzmh, weten we dat xxxxx.
Zo laat je zien dat je het boek hebt bestudeerd en weet wat er in staat, maar dat je kennis verder reikt dan de vermelde leugens of onwaarheden. Een student die zulke uitgebreide en gefundeerde antwoorden kan geven, kan volgens mij alleen maar de hoogste score halen. Én je helpt docenten ook aan meer en beter inzicht waarvan je nooit weet waartoe het kan leiden...

simon_magus
Super Poster!
Super Poster!

door simon_magus » za _9-_jul-_2011ah, 9-7-2011ad, 4:43 pm

vadigran schreef:Het zou me verbazen als in de geschiedenislessen van die landen Belgie zelfs maar vermeld wordt :roll: .
Het gaat in de Belgische geschiedenislessen al meer dan genoeg over andere landen, het is triest dat de eigen Belgische geschiedenis amper nog besproken wordt.

Rahiemeke schreef:Ik vind de geschiedenislessen in België heel erg bedroevend...
Triest.

Hier wil ik toch even op ingaan.

Als ik me niet vergis is er in de eerste graad van het secundair onderwijs maar 1 uurtje beschikbaar voor geschiedenis. In hogere jaren 2 uur. (voor ASO, niet voor TSO of BSO) Hoeveel leerstof denk je te kunnen geven aan je leerlingen als je zo weinig tijd hebt?

Je zou uiteraard kunnen opteren om meer uren geschiedenis te geven op school, maar dat zou problemen opleveren voor andere vakken.

Nu ja. Ikzelf zou dat niet zo jammer vinden hoor.

(fluiten) Wat meer loon zou ook leuk zijn.

Met vriendelijke groet.

Simon Magus.
Afbeelding

simon_magus
Super Poster!
Super Poster!

door simon_magus » za _9-_jul-_2011ah, 9-7-2011ad, 4:48 pm

Abu Hamza schreef:waarom zijn ze zulke leugenaars?

Leerkrachten zijn ook maar mensen. Het kan goed zijn dat er fouten in zijn/haar cursus staat. Als je voldoende kunt aantonen waarom iets onjuist is, dan zal die leerkracht dat wel aanpassen. Zo leert hij/zij ook eens iets bij van zijn/haar studenten. :-).

Met vriendelijke groet.

Simon Magus.
Afbeelding

simon_magus
Super Poster!
Super Poster!

door simon_magus » za _9-_jul-_2011ah, 9-7-2011ad, 4:55 pm

niko schreef:We kunnen liever vragen; waarom is onderwijs zo anti Islam? Darwin theorieën, joden worden geglorieerd, big bang theorie (DE reden waardoor alles is ontstaan) en als je opeens zegt dat je daarin niet gelooft, dan moet je in een hoekje gaan zitten omdat je 'gek' ben. Islam/Geloof verbannen/verdraaien is namelijk 1 van de punten op de 'agenda' natuurlijk.

Inderdaad. Ik ben zelf gestraft met herexamens, omdat ik niet deel wou nemen aan de cursussen 'hoe kunnen we moslim(a)s pesten in het onderwijs?' , 'Islambashen deel 1' en 'Leuke leugens om te vertellen over Mohammed'. Schandalig dat mensen dat moeten leren om leerkracht te worden. :neenee:
Afbeelding

RANDOM_AVATAR
MementoMori
Super lid
Super lid

door MementoMori » za _9-_jul-_2011ah, 9-7-2011ad, 5:07 pm

simon_magus schreef:
niko schreef:We kunnen liever vragen; waarom is onderwijs zo anti Islam? Darwin theorieën, joden worden geglorieerd, big bang theorie (DE reden waardoor alles is ontstaan) en als je opeens zegt dat je daarin niet gelooft, dan moet je in een hoekje gaan zitten omdat je 'gek' ben. Islam/Geloof verbannen/verdraaien is namelijk 1 van de punten op de 'agenda' natuurlijk.

Inderdaad. Ik ben zelf gestraft met herexamens, omdat ik niet deel wou nemen aan de cursussen 'hoe kunnen we moslim(a)s pesten in het onderwijs?' , 'Islambashen deel 1' en 'Leuke leugens om te vertellen over Mohammed'. Schandalig dat mensen dat moeten leren om leerkracht te worden. :neenee:

ik kan mn ogen gewoon niet geloven
Oh my soul have patience! Allah azza wa jal is with you!

Ya Rabbi, Vergeef en heb genadig met mijn opa
Ya Rabbi, schenk mijn opa vergiffenis en vul zijn graf met Noor
Ya Rabbi, Bescherm mijn opa tegen de straf van het Hellevuur en het graf

Volgende

Keer terug naar Vragen