Kinderen voortgekomen uit overspel.

Heb je vragen over de Islam? Stel ze hier.
RANDOM_AVATAR
Lieve
Super Poster!
Super Poster!

Kinderen voortgekomen uit overspel.

door Lieve » di _2-_feb-_2010ah, 2-2-2010ad, 3:28 pm

Assalaam alaykoem.

Ik heb twee vraagjes. De eerste is, een kind dat voortgekomen is uit overspel, heeft eigenlijk geen vader, tenminste zo heb ik gelezen. Is de vader dus niet verplicht contact te onderhouden en om het financieel te onderhouden? Dit lijkt mij behoorlijk onrechtvaardig, moge Allaah mij vergeven ik weet dat deze tekortkoming in begrijpen aan mij ligt en niet aan hoe de wetten zijn. Maar zo word een baby gestraft in feite voor de daden van een ander? Opgroeien als een kind zonder vader, is niet iets prettigs lijkt mij, understatement.

Tweede vraag. Zijn wij, kinderen geboren uit ongelovige ouders, kinderen geboren uit overspel? Of wordt het Christelijke, Joodse, Hindoestaanse etc. huwelijk wel erkend? En maakt het dan nog uit of onze ouders daadwerkelijk getrouwd waren of misschien enkel samenwoonde?

BVD.

RANDOM_AVATAR
ertd
Super Poster!
Super Poster!

Re: Kinderen voortgekomen uit overspel.

door ertd » wo _3-_feb-_2010ah, 3-2-2010ad, 5:37 pm

Een teken van Yauwm el Qiyamah?

RANDOM_AVATAR
Lieve
Super Poster!
Super Poster!

door Lieve » wo _3-_feb-_2010ah, 3-2-2010ad, 11:46 pm

Djazaak Allaahoe ghairan. Het verduidelijkt het wat meer. Het zou ook mooi zijn als het er aan toe ging zoals het beschreven word en zou moeten zijn maar de werkelijkheid is zeer zeker anders. Iemand nog antwoord op mijn tweede vraag?

RANDOM_AVATAR
Lieve
Super Poster!
Super Poster!

door Lieve » ma _8-_feb-_2010ah, 8-2-2010ad, 12:59 pm

Iemand?

salaampeace
Super Poster!
Super Poster!

door salaampeace » ma _8-_feb-_2010ah, 8-2-2010ad, 1:25 pm

Lieve schreef:Iemand?

salaam walaikum.
ik heb een geleerde gevraagd over je eerste vraag.

zijn antwoord= Expert: Ahmer
Subject: adultery
Question: "salaam walaikum w.r.w.b my question is not about me ,but a moslima who has a child after committing adultery . she is bringing up the child and she wants the father to have a relation whit the child while she is bringing up the child and she wants child support from the father. how can she solve this problem"
Answer: Bismillahir-Rahmanir-Rahim (In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful)

Assalmalaikum

Dear Brother,

Father has to support the child. If not then its the responsibility of the muslim community.

Anything else pls write back. I may take a little time to reply so pls bear with patience.

wat je 2 vraag betreft ,volgens mij kennis.
het is niet de schuld van de kind dat de ouders hindoe christenen of een jood is.
kinderen worden opgevoed volgens de kennis van de ouders .
volgens de islam word ieder kind geboren met de fitra van islam en dat is aan bid maar 1 en dat is je schepper .
het zijn de ouders die hun kind tot een andere pad leiden dan de islam.
als je op de hoogte bent van wat je religie is en je weet dat het verkeerd is ,kun je altyd terug keren naar de fitra en dat is islam.

salaampeace
ٱقۡرَأۡ بِٱسۡمِ رَبِّكَ ٱلَّذِى خَلَقَ

Iqra ' bismi Rabbikal-lazee khalaq .
Read ! in the Name of your lord who has created ( all that exists ).

RANDOM_AVATAR
Lieve
Super Poster!
Super Poster!

door Lieve » ma _8-_feb-_2010ah, 8-2-2010ad, 1:41 pm

Wa alaykoem salaam.

Mijn tweede vraag, waar het op neer komt, heb ik eigenlijk volgens de Islamitische wetgeving wel een vader? Want de Wetten van Allaah gelden voor de gehele mensheid en de mens heeft idd zelf de keuze te gehoorzamen hieraan of niet. Dus ik neem aan dat de Wetten van Allaah mbt overspel ook gelden voor de niet Moslims. Dus als dat zo is, zijn wij kinderen geboren uit niet Moslim ouders, eigenlijk kinderen voortgekomen uit zina? En maak het dan nog verschil of onze ouders getrouwd waren of niet. En is een niet Islamitisch huwelijk dus geldig of gelden deze wetten sowieso niet voor hen? Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel.

salaampeace
Super Poster!
Super Poster!

door salaampeace » ma _8-_feb-_2010ah, 8-2-2010ad, 2:30 pm

Lieve schreef:Wa alaykoem salaam.

Mijn tweede vraag, waar het op neer komt, heb ik eigenlijk volgens de Islamitische wetgeving wel een vader? Want de Wetten van Allaah gelden voor de gehele mensheid en de mens heeft idd zelf de keuze te gehoorzamen hieraan of niet. Dus ik neem aan dat de Wetten van Allaah mbt overspel ook gelden voor de niet Moslims. Dus als dat zo is, zijn wij kinderen geboren uit niet Moslim ouders, eigenlijk kinderen voortgekomen uit zina? En maak het dan nog verschil of onze ouders getrouwd waren of niet. En is een niet Islamitisch huwelijk dus geldig of gelden deze wetten sowieso niet voor hen? Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel.

salaam .
ik begrijp waar je naar toe wil.
wij als moslims kunnen niet bepalen wanneer een hindoe man en vrouw of een christen of een jood trouwen volgens hun religie of dat acceptabel is voor allah , dat zal hij zelf bepalen .
als we bewust zijn van het feit zoals jij, dat alleen islam geaccepteerd zal worden door allah als een religie .dan is het onze plicht als kinderen zijnde onze ouders daar op de de hoogte te brengen en dat wij zelf ook niet die pad bewandelen zoals zij dat hebben gedaan.
om nu een een weg te zoeken in islam voor hindoe,s christenen en jooden voor hun verkeerde begrip of foute religie zijn wij niet om dat hier in dit leven te beoordelen ,maar hun de rechte pad tewijzen.

als je praat over de huwelijk ,in islam staat dit heel hoog in de vaandel het is een zeer belangerijk iets.
wat je zelf zegt ,(niet islamitisch huwelijk,) kan niet beoordeeld worden als islamitisch .
de wetten van allah s.w.t als het gaat om de religie is islam.
als het gaat om schepping ,dus een kind die verwekt word uit zina dat is allah schepping ,of het nou een gelovige is of niet gelovige, de kennis daar achter is dat alleen allah het weet waar om hij dat toelaat ,maar dat is geen reden voor ons om te gaan zeggen dat het acceptebel is in islam.

salaampeace
ٱقۡرَأۡ بِٱسۡمِ رَبِّكَ ٱلَّذِى خَلَقَ

Iqra ' bismi Rabbikal-lazee khalaq .
Read ! in the Name of your lord who has created ( all that exists ).

Keer terug naar Vragen