Wat is de straf op zina, steniging of zweepslagen??

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
Maymuna75
Super Poster!
Super Poster!

Wat is de straf op zina, steniging of zweepslagen??

door Maymuna75 » wo _15-_apr-_2009ah, 15-4-2009ad, 5:39 pm

Salam aleikum,

Ik ben vanmiddag op zoek naar de straf op zina en wat er nu aan zin en onzin over op het internet staat. Als eerste wil ik jullie het volgende artikel laten lezen.

http://www.islamcity.nl/islam/huwelijk/ ... maagd.html

Helemaal onderin het artikel staat dat de man 100 stokslagen zou moeten krijgen voor zijn ontucht. Maar ik snap em niet, hij is een getrouwde man!!!!! (dus verwacht ik steniging)
Laatst bijgewerkt door Maymuna75 op wo _15-_apr-_2009ah, 15-4-2009ad, 9:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

RANDOM_AVATAR
Abou Jamal
Senior lid
Senior lid

Re: Mijn man heeft een meisje ontmaagd

door Abou Jamal » wo _15-_apr-_2009ah, 15-4-2009ad, 6:07 pm

en sinds wanneer bepaal jij de wet?

RANDOM_AVATAR
Maymuna75
Super Poster!
Super Poster!

door Maymuna75 » wo _15-_apr-_2009ah, 15-4-2009ad, 6:12 pm

Ik bepaal niet ik verwacht, op basis van de sharia. Graag inhoudelijk reageren alleen met bewijzen uit de Koran den de Soenah en geen overbodige discussie's. Insj'Allah laten we deze topic zuiver houden, laat deze topic een bron worden van opgedane kennis over de deen en de sharia.

RANDOM_AVATAR
Maymuna75
Super Poster!
Super Poster!

door Maymuna75 » wo _15-_apr-_2009ah, 15-4-2009ad, 6:49 pm

Steniging wordt niet genoemd in de Koran. Wel komt de straf tweemaal voor in een hadith en door bepaalde fiqh is het opgenomen in de sharia met betrekking tot zina (overspel, ontucht e.d.). Om de straf te voltrekken, moet aan een aantal voorwaarden voldaan worden.

Ten eerste moeten vier ooggetuigen de zina bevestigen. Ten tweede moeten deze ooggetuigen betrouwbaar zijn, d.w.z. er is nooit bewezen dat zij een valse getuigenis hebben afgelegd en zij mogen geen wrok koesteren tegen de beschuldigden. Ten derde moeten de vier getuigen de beschuldigden op heterdaad betrappen. Ten vierde moeten de afgelegde verklaring gelijkluidens zijn wat betreft tijd, plaats en personen die de zina pleegden. Wanneer niet aan een van de voorwaarden wordt voldaan, zal geen steniging plaats vinden. Twee ahadith geven een vijfde mogelijkheid: een zondaar bekent de zonde vier keer.

In de eerste hadith bekent een man tegenover Mohammed tot vier maal toe dat dat hij in het verleden overspel heeft gepleegd. Mohammed reageert drie maal niet, maar na de vierde maal vraagt hij aan de man of de man krankzinnig is. Nadat de man ontkent, beveelt Mohammed dat hij gestenigd dient te worden. De man weet te ontsnappen, maar wordt gevangen en alsnog gestenigd tot de dood er op volgt. Na de steniging bidt Mohammed voor hem, omdat de zonde nu gereinigd is. De tweede hadith betreft een vrouw die aan Mohammed vraagt rein gemaakt te worden door bestraffing. Mohammed stuurt haar weg en verzoekt haar vergiffenis aan God te vragen. Zij herhaalt haar vraag echter nog drie keer en vermeldt dat ze zwanger is. Mohammed zegt haar te wachten na de bevalling en het kind borstvoeding te geven. Nadat het kind oud genoeg is om vast voedsel te eten, wordt de straf van steniging voltrokken en wordt het kind door de gemeenschap verder opgevoed.

Dus de Profeet (vzmh) heeft niet in ieder geval van overspel gelijk bevolen om te stenigen. In 1 geval jaagde hij de vrouw dus weg en vroeg haar om voor vergeving te bidden.

RANDOM_AVATAR
Maymuna75
Super Poster!
Super Poster!

door Maymuna75 » wo _15-_apr-_2009ah, 15-4-2009ad, 6:53 pm

En hoe zit het dan met volgende verzen van de koran

4.15. En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat God haar een weg opent.

tot hier geen probleem, dit vers schijnt opgeheven te zijn, maar ik beschik hierover niet over bewijs, wie kan dat everen?

4.25. En wie uwer het niet kan bekostigen vrije gelovige vrouwen te huwen, hij huwe hetgeen gij bezit, namelijk gelovige slavinnen . En God kent uw geloof het beste. U bent van elkander; huwt haar daarom met de toestemming van haar meesters en geeft haar een huwelijksgift op de gebruikelijke wijze, kuis zijnde, geen ontucht plegende, noch er heimelijke minnaars op nahoudende. En indien zij, nadat zij gehuwd zijn zich schuldig maken aan ontrouw - geldt voor haar de helft van de straf, die voor de vrije vrouwen is voorgeschreven. Dit is voor degene uwer die vreest te zondigen. Maar het is beter voor u dat gij u weerhoudt en God is Vergevensgezind, Genadevol.

En hiet begint dus mijn probleem als steniging inderdaad de straf is voor vrije gehuwde vrouwen hoe stenig je dan half de ontrouwe vrouw in het hier bovenstaande vers??

33.30. O vrouwen van de profeet! Als iemand onder u schuldig is aan een openbaar onbetamelijk gedrag zal haar straf worden verdubbeld. En dit is gemakkelijk voor God.

31. Maar wie van u aan God en Zijn boodschapper gehoorzaamt en goede werken doet, haar zullen Wij dubbel belonen en Wij hebben voor haar een waardige voorziening bereid.

En als een van de vrouwen gestraft moest worden voor zina (is slechts als voorbeeld) hoe stenig je ze dan 2 keer ter dood?

24.2. Gesel iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan God niet afhouden indien je in God en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuigen zijn van hun afstraffing.

24.3. De echtbreker zal alleen een echtbreekster of een afgodendienares huwen, en met de echtbreekster zal alleen een echtbreker of een afgodendienaar huwen. En dit is de gelovigen verboden.

Is dit niet de straf voor de gehuwden opgelegd door Allah??

Kan iemand meer licht op het onderwerp lichten voor mij en mij zeggen als ik fout zit en zo ja waar en waarom met bron graag

RANDOM_AVATAR
Maymuna75
Super Poster!
Super Poster!

door Maymuna75 » wo _15-_apr-_2009ah, 15-4-2009ad, 7:45 pm

Ik denk niet dat iemand op mijn vraag en de schijnbare tegensteling in de Koran versus soennah zal reageren, jammer.

Sjeik_Umair
Super Poster!
Super Poster!

door Sjeik_Umair » wo _15-_apr-_2009ah, 15-4-2009ad, 7:49 pm

Maymuna75 schreef:Ik denk niet dat iemand op mijn vraag en de schijnbare tegensteling in de Koran versus soennah zal reageren, jammer.

Zuster, er staat dat zij de helft van de straf van de vrije vrouw krijgt. Een vrije vrouw/man krijgt bij overspel de straf van 100 zweepslagen. Dus een slavin die ontucht pleegt krijgt 50 zweepslagen.
.Umm Abdullaah [L] Umair.
You are an inspiration to my life
You are the reason why I smile
You are a beautiful surprise..

RANDOM_AVATAR
Maymuna75
Super Poster!
Super Poster!

door Maymuna75 » wo _15-_apr-_2009ah, 15-4-2009ad, 9:28 pm

Sjeik_Umair schreef:
Maymuna75 schreef:Ik denk niet dat iemand op mijn vraag en de schijnbare tegensteling in de Koran versus soennah zal reageren, jammer.

Zuster, er staat dat zij de helft van de straf van de vrije vrouw krijgt. Een vrije vrouw/man krijgt bij overspel de straf van 100 zweepslagen. Dus een slavin die ontucht pleegt krijgt 50 zweepslagen.

4.25. En wie uwer het niet kan bekostigen vrije gelovige vrouwen te huwen, hij huwe hetgeen gij bezit, namelijk gelovige slavinnen . En God kent uw geloof het beste. U bent van elkander; huwt haar daarom met de toestemming van haar meesters en geeft haar een huwelijksgift op de gebruikelijke wijze, kuis zijnde, geen ontucht plegende, noch er heimelijke minnaars op nahoudende. En indien zij, nadat zij gehuwd zijn zich schuldig maken aan ontrouw - geldt voor haar de helft van de straf, die voor de vrije vrouwen is voorgeschreven. Dit is voor degene uwer die vreest te zondigen. Maar het is beter voor u dat gij u weerhoudt en God is Vergevensgezind, Genadevol.

Salam aleikum broeder,

In de Korantekst gaat het om een slavin die zou trouwen en DAARNA vreemd zou gaan, zij krijgt dan 50 zweepslagen? Zeg ik het zo goed?

RANDOM_AVATAR
Oem Omar
Super Poster!
Super Poster!

Re: Wat is de straf op zina, steniging of zweepslagen??

door Oem Omar » wo _15-_apr-_2009ah, 15-4-2009ad, 10:44 pm

Ja het klopt wat je zegt maymuma, misschien is het antwoord al gegeven maar stenigen komt idd niet voor in de koran, maar wel in sunnah, er zitten wel hele strenge voorwaarden aan, maar dat weet je vast wel..

RANDOM_AVATAR
Maymuna75
Super Poster!
Super Poster!

door Maymuna75 » wo _15-_apr-_2009ah, 15-4-2009ad, 11:30 pm

Thanks voor de antwoorden.

Wanneer een getrouwde man/vrouw zweepslagen krijgt en wanneer er dus volgens de sharia overgegaan moet worden naar steniging?

Hoe is dat bepaald, wanneer volg je de Koran en wanneer de Soenah?

En hoe komt het dat er in de Koran iets anders staat? Is het niet zo dat een hadith nooit in tegenstrijd mag zijn met de Koran?

Khilafah
Super Poster!
Super Poster!

door Khilafah » wo _15-_apr-_2009ah, 15-4-2009ad, 11:36 pm

Een van de vrouwen van de stam Al Khamdiyya kwam een dag bij de Boodschapper van Allah (swt), en vertelde hem:

"Oh Profeet, ik heb zina (buitenechtelijke gemeenschap) gedaan. Reinig mij (van mijn zonde)!"

De Boodschapper van Allah (swt) heeft haarop haar verzoek, maar pas nadat zij hier op aangedrongen had, laten stenigen.

Tijdens de stenigen vervloekte een van de Sahaba de vrouw voor haar zina. Dit waarnemend aantwoordde de Profeet:

"Vervloek haar niet. Zij heeft Taubah gedaan (spijt betuigt) en als we haar taubah zouden verdelen over de mensen, dan zou dit voldoende zijn voor ieder mens op aarde."

2)
Betreffende de persoon die de zina heeft gedaan, Islam maakt onderscheidt tussen de getrouwde persoon die overspel pleegt met een iemand anders dan de echtgeno(o)t(e), en de ongetrouwde persoon die buiten een huwelijk gemeenschap heeft met een ander.

Voor wat betreft de reeds getrouwde persoon die overspel pleegt, en dus gemeenschap bedrijft buiten het huwelijk, de bestraffing voor deze overtreding van de geboden van Allah (swt) is de dood door besteniging.

Voor wat betreft de ongetrouwde persoon die gemeenschap bedrijft met een ander, voor deze is de bestraffing 100 stokslagen.

We moeten hierbij opmerken dat degene die een bestraffing ten deel valt in dunya (het huidige leven), in agira (het hiernamaals) door Allah (swt) vrijgesteld zal worden van deze zonde.

3)
Naar concensus van de 'ulama (geleerden), is het enkel de Islamitische Staat die de bestraffing van Allah (swt) ten uitvoer brengt. Omdat nu de moslims zonder Islamitische Staat door het leven gaan, is er geen straf voor de pleger / pleegster van zina. Anders gezegd, er is vandaag de dag in de wereld geen entiteit die de bestraffing van Allah (swt) ten uitvoer mag brengen ter reiniging van de mensen.

4)
Voor de moslims is derhalve de enige weg oprecht Taubah te doen (spijt te betuigen) en nooit terug te vallen in dezelfde fout; in het leven vast te houden aan Islam (salah (gebed), zakat, saum(vasten), et cetera), en goede daden te doen in de hoop dat Allah (swt) uiteindelijk de zonde vergeeft.

5)
Betreffende het kind dat mogelijkerwijs resulteerd uit de ontuchtige daad, deze treft absoluut geen blaam en is vrij van zonde in de ogen van Allah (swt) en de mensen. Er zijn echter wel een aantal verordening betreffende zijn situatie:

- in tegenstelling tot wat gebruikelijk is, namelijk dat het kind vernoemt wordt naar de familie van zijn vader, wordt het kind vernoemd naar de familie van de moeder;
- het kind behoort tot de familie van de moeder en er bestaan geen familiebanden met de familie van de mogelijke vader;
- het kind heeft geen recht op mogelijke nalatenschap.
[align=center]اللهم إنا نجعلك في نحورهم ، ونعوذ بك من شرورهم[/align]

RANDOM_AVATAR
Wandana
Super lid
Super lid

door Wandana » wo _15-_apr-_2009ah, 15-4-2009ad, 11:41 pm

Betreffende het kind dat mogelijkerwijs resulteerd uit de ontuchtige daad, deze treft absoluut geen blaam
(...)
het kind heeft geen recht op mogelijke nalatenschap

Hoezo heeft het kind geen recht op mogelijke nalatenschap?

As-salaamoe alaikum

Khilafah
Super Poster!
Super Poster!

door Khilafah » wo _15-_apr-_2009ah, 15-4-2009ad, 11:45 pm

Hoezo heeft het kind geen recht op mogelijke nalatenschap?

As-salaamoe alaikum
Omdat zijn/haar ouders zeg maar ''zijn/haar ouders niet hadden mogen zijn.''

Snappie.
[align=center]اللهم إنا نجعلك في نحورهم ، ونعوذ بك من شرورهم[/align]

RANDOM_AVATAR
Maymuna75
Super Poster!
Super Poster!

door Maymuna75 » do _16-_apr-_2009ah, 16-4-2009ad, 10:46 am

24.2. Gesel iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan God niet afhouden indien je in God en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuigen zijn van hun afstraffing.

In bovenstaand koran vers staat iets anders over de straf die de GETROUWDE vrouw zou moeten treffen nadat zij zina heeft gepleegd.

De enige keer dat een vrouw is gestenigd na zina, was dit op eigen verzoek van haar. (en waaruit blijkt dat zij een getrouwde vrouw was?) Dit kan niet betekenen dat deze straf dan ook voor ALLE vrouwen zou gelden, wanneer we gewoon simpel de regels van de Koran naleven. De Koran staat boven de hadith toch?

Volgens de Koran is de straf op zina van de vrije en getrouwde man of vrouw 100 stokslagen.

RANDOM_AVATAR
oem-imran
PERMANENTE BAN!

door oem-imran » do _16-_apr-_2009ah, 16-4-2009ad, 11:02 am

er is na mijn weten verschil hierin.

je kan als getrouwde persoon vreemd gaan.
dan behoor je te woorden gestenigd.

als je ongetrouwd gemeenschap hebt dan moet je zweepslagen krijgen.

ik ga kijken of ik het kan op zoeken insha Allah.

op ontucht staat een andere straf op dan overspel.

RANDOM_AVATAR
Maymuna75
Super Poster!
Super Poster!

door Maymuna75 » do _16-_apr-_2009ah, 16-4-2009ad, 5:00 pm

Onderstaande koranverzen zeggen toch genoeg?

Maymuna75 schreef:24.2. Gesel iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan God niet afhouden indien je in God en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuigen zijn van hun afstraffing.

In bovenstaand koran vers staat iets anders over de straf die de GETROUWDE vrouw zou moeten treffen nadat zij zina heeft gepleegd.

De enige keer dat een vrouw is gestenigd na zina, was dit op eigen verzoek van haar. (en waaruit blijkt dat zij een getrouwde vrouw was?) Dit kan niet betekenen dat deze straf dan ook voor ALLE vrouwen zou gelden, wanneer we gewoon simpel de regels van de Koran naleven. De Koran staat boven de hadith toch?

Volgens de Koran is de straf op zina van de vrije en getrouwde man of vrouw 100 stokslagen.

AbdAllah
Super lid
Super lid

door AbdAllah » do _16-_apr-_2009ah, 16-4-2009ad, 5:20 pm

Asalaam Alikum Wa Rahmat Allah Wa Barakthu,

Leest u ook: IslamQa on zina

Allaah has specified the punishments for men and women who commit zina. The hadd punishment is stoning if they have been married and one hundred lashes for one who has not been previously married.
Maar slechts weinigen van Mijn dienaren zijn dankbaar.
De Edele Quran - Sabae 34:13

RANDOM_AVATAR
Abou Jamal
Senior lid
Senior lid

door Abou Jamal » do _16-_apr-_2009ah, 16-4-2009ad, 5:38 pm

Ik zou graag willen vragen wat wil je nou precies zeggen laat dat eerst duidelijk zijn.

1. De Quraan klopt niet?
2. De hadith klopt niet?
3. Deze overlevering klopt niet?
4. De profeet heeft hier een fout begaan?

Als je als eerst even wil aanduiden waar je precies naar aan het duiden bent. Dan kunnen we het misschien wat beter uitleggen.

Sjeik_Umair
Super Poster!
Super Poster!

door Sjeik_Umair » do _16-_apr-_2009ah, 16-4-2009ad, 6:08 pm

De zuster vraagt gewoon om uitleg.

Het is simpel.
De getrouwde man/vrouw: doodstraf
De ongetrouwde man/vrouw: 100 zweepslagen
De getrouwde slaaf: 50 zweepslagen
.Umm Abdullaah [L] Umair.
You are an inspiration to my life
You are the reason why I smile
You are a beautiful surprise..

RANDOM_AVATAR
Maymuna75
Super Poster!
Super Poster!

door Maymuna75 » do _16-_apr-_2009ah, 16-4-2009ad, 7:36 pm

Ik probeer de Koran en de Soenah te volgen. Alle dank dus dat er niet gelijk vanuit gegaan wordt dat ik iets 'onderuit' probeer te halen. Maarrrrrr.......... er staat dus in de KORAN welke straf man/vrouw dient te krijgen indien hij/zij echtbreker of echtbreekster is.

Sjeik_Umair schreef:De zuster vraagt gewoon om uitleg.

Het is simpel.
De getrouwde man/vrouw: doodstraf
De ongetrouwde man/vrouw: 100 zweepslagen
De getrouwde slaaf: 50 zweepslagen

Volgende

Keer terug naar Het huwelijk