|
Het is di feb 09, 2010 12:37 am
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van de 1
|
[ 13 berichten ] |
|
Weet je wat pas Jihaad is?...
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
G.Salem
Forum Beheerder
Geregistreerd op: zo okt 23, 2005 6:55 pm Berichten: 10194 Woonplaats: Rotterdam
Geslacht:
|
de Jihaad tegen je eigen nafs, als je die onder controle hebt, dan heb je de grootste Jihaad gewonnen, gewoon je best doen om elk gebed wanneer het maar kan te verrichten in de moskee, elk vrijwillig gebed verrichten, zoveel mogelijk goede daden, mensen aansporen tot het goede, en het slechte vermijden, op aanbevolen dagen proberen te vasten, ipv het geld uit te geven aan nutteloze dingen, het uit te geven aan zakaat, of aan kennis vergaren (boek kopen of iets dergelijks)
stel je voor dat bij IEDER gebed, de moskee gewoon vol is, (net als dat de moskee alleen overvol is bij Salaat oel Eid), elke dag,
en dat de moslims (elke moslim)
dan zien de (niet-moslims) mensen dat wij (als moslims) echt serieus bezig zijn met ons geloof, en kunnen ze het niet eens in hun hoofd halen om de Islaam als spot te gebruiken.
stel je voor dat elke donderdag en maandag, zoveeel moslims vasten, en dat ze dan bijv. gezamelijk gaan eten in de moskee.
stel dat je zou leven in zo'n tijd, zou het niet prachtig zijn dan?
de Jihaad tegen de niet-moslims begint bij jezelf, als JIJ ervoor zorgt dat JIJ 100% moslim bent, dan zullen de niet-moslims (InshaAllah) helemaal versteld staan.
in vele Ahadith staat vermeld hoe een moslim zich wel en niet behoort te gedragen,
het is nogal veel om al die Hadith te posten, dus ik probeer het een beetje te samenvatten:
Een moslim hoort:
- Allah te vrezen, en te aanbidden. (en te bedanken voor de gunsten die hij van Allah swt heeft gekregen)
- niet arrogant te zijn, en geen tiran, niet kopig, en ook niet gewelddadig
- zich te houden aan de regels van de Islaam. (de 5 zuilen)
- niemand te beledigen, (ten onrechte) beschuldigen, en niemand te vervloeken, of kwetsen.
- Barmhartig te zijn, en vrijgevig, en liefdevol omgaan met zijn medemensen en geen wrok te koesteren of jaloers zijn op hen.
- geduldig te zijn.
- niet te stelen, niet te drinken (alcohol), en geen onwettige geslachtsverkeer hebben, en niet gokken of andere verboden handelingen verrichten.
- geen gesprekken af te luisteren, of een geheim dat hem/haar is toevertrouwd door te vertellen, en ook niet te roddelen of zich bezig houden met onzinnig gepraat.
- zijn woede onder controle kunnen houden
- ook aan andere te denken (het is niet alleen maar: ikke ikke ikke)
- zijn ouders gehoorzamen, en eerbiedig met ze omgaan
- eerlijk te zijn tegenover iedereen. (zelfs tegen een oneerlijke tiran, want je vreest alleen Allah swt) en de waarheid te spreken.
- geen stem te verheffen in de moskee (hou het respectvol in het huis van Allah swt)
- beloftes na te komen.
- zich te weerhouden van het schade toebrengen aan anderen
- altijd Salaam te geven aan andere moslims (al is het maar glimlachen naar je broeder wanneer je hem tegenkomt)
- het bevelen van het goede en het verbieden van het slechte.
Citaat: Aboe Hoerairah verhaalt dat de Profeet zei: “Het geloof kent meer dan zestig of zeventig factoren, en de hoogste ervan is de bevestiging ‘Er is geen god dan Allah’, en de laagste is het verwijderen van iets wat ongemak op de weg veroorzaakt, en schaamte hoort ook tot de onderdelen van het geloof.”
- kennis te vergaren, en het door te geven
- datgeen met rust laat wat hem niet aangaat
- geen ruzie te maken, veroorzaken, of opstoken.
noujah het is eigelyk heel veel, en heel moeilijk om je hieraan te houden,
maarjah nou heb ik niet zo veel tijd meer (moet van de pc af  was wel genoeg voor vandaag)
maar als je als moslims, teminste je best doet om zoveel mogelijk goed te doen, ben je al een heeeeeeeeel eind op weg!
InshaAllah zal het iedereen lukken om zijn/haar Imaan te versterken, (en daarmee ook de Islaam)
Salaam,

En het goede en het kwade zijn niet gelijk: beantwoord (het kwade) met wat beter is, dan zal degene met wie je in vijandschap leefde als een oprechte vriend worden. QS41:A34.
|
| di feb 07, 2006 10:15 pm |
|
 |
|
Peacefull
Gewaardeerd lid
Geslacht:
|
ben ik het helemaal mee eens
goed gezegd!!!
|
| wo feb 08, 2006 4:08 pm |
|
 |
|
selam
Super Poster!
Geregistreerd op: ma jan 31, 2005 3:28 pm Berichten: 4355 Woonplaats: ZH
Geslacht:
|
As selam moenalaikom
Hoe kan het dat dat de grootste jihad is, Allah zegt in de koran Sura Anisa aya 95
لا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً وَكُلا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا
Niet gelijk zijn de (thuis-)zittenden van de gelovigen, behalve gabrekkingen, aan degenen die strijden op de Weg van Allah met hun eigendommen en hun zielen. Allah heeft de strijders met hun eigendommen en zielen een rang bevoorrecht boven de (thuis-)zitters. Aan allen heeft Allah het goede beloofd. En Allah heeft de strijders boven de (thuis-)zitters bevoorrecht met een geweldige beloning
Het verichten van jihad op het slagveld is de grootste vorm van ibadah. Het verrichten van jihad op het slagveld is heel anders dan de jihaad nafs. De ahadith die zegt dat jihad nafs groter is dan jihad op slagveld is weerlegd, en deze ahadith spreekt tegen deze aya die ik hier boven heb gezegd. Jij kan nooit jou imaan omhoog krijgen als jij de jihaad verlaat. Onze toestand zal nooit veranderen als wij de jihaad blijven verlaten. Hebben jullie wel eens nagedacht waarom er zo veel problemen zijn in de umma, 1 daarvan is omdat wij de jihaad hebben verlaten. Jihaad nafs is niet te vergelijken met jihaad op het slagveld. Deze moejahied die strijd op de pad van Allah maakt zeer moeilijke situatie's mee. Hoe kan dat wij vredig leven, en geen zorgen hebben en onze geloof vrij kunnen praktiseren groter is dat iemand die strijd op de pad van Allah. Hun harte bonken in hun keel, zij moeten continu alert zijn. De ulama hebben deze ahadith weerlegd. Ook al hadden zij dat niet gedaan, deze aya in de koran en andere zijn al genoeg om het te weerleggen. Het is een zwakte van ons als moslim om dit als een smoesje te gebruiken. Wij zijn besmet met de ziekte Al wahn(we houden van deze wereld en zijn bang voor de dood).
Onze profeet Mohammed heeft gezegd:
"Very soon, other nations will invite others and fall upon you to attack and destroy you just like a people, while inviting others, fall upon a plate of food." The companions asked Rasulullah (sallallahu alayhi wa sallam) "Ya Rasulullah! will this happen because we will be lesser in number at that time?" "No." Rasulullah (sallallahu alayhi wa sallam) answered. "You will be great in number, but you will be like froth upon the main, and weak as sticks and straws. Allah will remove, from the hearts of your enemies, your awe and terror, and He shall fill your hearts with cowardice. The companions asked "What is cowardice?" "Love of the world, hatred for death," (al wahn) Rasulullah (sallallahu alayhi wa sallam) answered.
Het tranen van je nafs moet zoiezo.
_________________ Kijk niet hoe groot of klein de zonde is maar kijk naar wie je ongehoorzaam bent.
|
| wo feb 08, 2006 8:22 pm |
|
 |
|
karima_nl
Super Poster!
Geslacht:
|
ik denk niet dat gamal bedoelde dat het grootste en meest eervolste jihad is maar waarschijnlijk wel de belangrijkste in de zin vandat dit een gevecht is dat we vaak vechten, sommige wel elke dag, en dat als je dit gevecht verliest je vrijwel zeker in een spiraal naar beneden zit. en je dan afdwaald van het pad van Allah swt.
in ijn ogen worden er veel dingen gedaan in de naam jihad die naar mij mening niets te maken hebben met jihad, maar met de nafs van enkele mannen.
wa'salaam
_________________ Oh Jerusalem, wash thy heart from wickedness That thou may be saved from thy deception How long, shall thy vain thoughts lodge within thee, oh Jerusalem Providing you no protection
|
| wo feb 08, 2006 8:35 pm |
|
 |
|
selam
Super Poster!
Geslacht:
|
karima_nl schreef: ik denk niet dat gamal bedoelde dat het grootste en meest eervolste jihad is maar waarschijnlijk wel de belangrijkste in de zin vandat dit een gevecht is dat we vaak vechten, sommige wel elke dag, en dat als je dit gevecht verliest je vrijwel zeker in een spiraal naar beneden zit. en je dan afdwaald van het pad van Allah swt. in ijn ogen worden er veel dingen gedaan in de naam jihad die naar mij mening niets te maken hebben met jihad, maar met de nafs van enkele mannen.
wa'salaam
As selam moealaikom
Ik weet het, maar ik wou het even zeggen.
_________________ Kijk niet hoe groot of klein de zonde is maar kijk naar wie je ongehoorzaam bent.
|
| wo feb 08, 2006 9:04 pm |
|
 |
|
G.Salem
Forum Beheerder
Geregistreerd op: zo okt 23, 2005 6:55 pm Berichten: 10194 Woonplaats: Rotterdam
Geslacht:
|
selam schreef: As selam moenalaikom
Hoe kan het dat dat de grootste jihad is, Allah zegt in de koran Sura Anisa aya 95
لا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً وَكُلا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا Niet gelijk zijn de (thuis-)zittenden van de gelovigen, behalve gabrekkingen, aan degenen die strijden op de Weg van Allah met hun eigendommen en hun zielen. Allah heeft de strijders met hun eigendommen en zielen een rang bevoorrecht boven de (thuis-)zitters. Aan allen heeft Allah het goede beloofd. En Allah heeft de strijders boven de (thuis-)zitters bevoorrecht met een geweldige beloning
iemand die de Jihaad tegen zijn Nafs voert hoeft dat niet alleen thuis te doen, de Nafs wilt het liefst thuis blijven en niet strijden, maar als je dat gevoel kan bestrijden  dan doe je dus mee aan Jihaad, en dan heb je zowiezo al een kleine overwinning gemaakt op je Nafs. tegenwoordig zie je veel broeders, (ik zeg niet allen, maar er zitten zeker zulke tussen), die vechten, maar niet uit naam van Allah swt, maar uit woede. Citaat: Aboe Moesa Abdoellah ibn Qais al-Ash’aarie verhaalt: “De Boodschapper van Allah werd door een man gevraagd: ‘Wie van (de volgende) drie mannen vecht er omwille van Allah: een man die vecht zodat hij zijn durf kan laten zien, een man die vecht vanwege zijn gevoel van verontwaardiging of een man die vecht om op te scheppen?’ Hij antwoordde: ‘Hij die vecht zodat het Woord van Allah verheven wordt, is degene die omwille van Allah vecht.” het gaat erom dat je pas klaar bent voor de Jihaad (de strijders), als je Jihaad-Al-Nafs hebt gedaan of hebt kunnen doen. want als je gewoon Jihaad zo gaat doen, (dan is het alsof je gewoon oorlog voert maar zonder de Jihaad) vanmiddag las ik nog iets over Omar (die van in de tijd van De Profeet saw leefde) over dat hij in een gevecht was met een niet-gelovige, op het moment dat Omar de man had overmeesterd, zei hij: "bekeer je je tot de Islaam of niet?" en hij hief zijn zwaard omhoog, en zou de man zo kunnen doden, maar op dat moment spuugde de man in Omar's gezicht. en toen deed Omar zijn zwaard omlaag, en zei tegen de man weg te gaan. de man vroeg hem waarom, en het antwoord was: "ik zou jou eerst vermoorde omdat ik vechte in de naam van Allah swt, maar toen jij in me gezicht spuugde wou ik je bijna vermoorden uit woede" toen de man dit hoorde werd hij moslim (btw, ik weet niet zeker vanwaar het vandaan komt, en waar ik het had gelezen, ik weet alleen dat ik dit pas geleden gelezen heb, maar ik weet niet meer waar  ik heb gewoon geschreven wat ik heb onthouden ?, dus verbeter mij als ik een fout heb gemaakt  ) selam schreef: Het verichten van jihad op het slagveld is de grootste vorm van ibadah. Het verrichten van jihad op het slagveld is heel anders dan de jihaad nafs. De ahadith die zegt dat jihad nafs groter is dan jihad op slagveld is weerlegd, en deze ahadith spreekt tegen deze aya die ik hier boven heb gezegd. Jij kan nooit jou imaan omhoog krijgen als jij de jihaad verlaat. Onze toestand zal nooit veranderen als wij de jihaad blijven verlaten. Hebben jullie wel eens nagedacht waarom er zo veel problemen zijn in de umma, 1 daarvan is omdat wij de jihaad hebben verlaten. Jihaad nafs is niet te vergelijken met jihaad op het slagveld. Deze moejahied die strijd op de pad van Allah maakt zeer moeilijke situatie's mee. Hoe kan dat wij vredig leven, en geen zorgen hebben en onze geloof vrij kunnen praktiseren groter is dat iemand die strijd op de pad van Allah. Hun harte bonken in hun keel, zij moeten continu alert zijn. De ulama hebben deze ahadith weerlegd. Ook al hadden zij dat niet gedaan, deze aya in de koran en andere zijn al genoeg om het te weerleggen. Het is een zwakte van ons als moslim om dit als een smoesje te gebruiken. Wij zijn besmet met de ziekte Al wahn(we houden van deze wereld en zijn bang voor de dood).
de ziekte dat we teveel gaan houden van het wereldse leven is zeker gevaarlijk, maar hoe bevecht je die? het is toch ook een onderdeel van de Jihaad-al-Nafs dat je realiseert dat dit leven op aarde niks voorstelt bij het hiernamaals, en dat je weet dat de dood zal komen, en je er vooral op voorbereiden.
en we zouden zeker met al onze Moslimbroeders (en zusters) Jihaad moeten voeren, maar sommige weten niet eens hoe dat moet? mischien denken ze: jah gewoon dood maken wie geen moslim is, maar dat gaat zo niet.
daarom moeten ze ook Kennis vergaren over de regels mbt tot het voeren van Jihaad (anders is het geen Jihaad)
(en kennis vergaren is ook een onderdeel van Jihaad-al-Nafs)
Salaam, (InshaAllah vrede  )

En het goede en het kwade zijn niet gelijk: beantwoord (het kwade) met wat beter is, dan zal degene met wie je in vijandschap leefde als een oprechte vriend worden. QS41:A34.
|
| do feb 09, 2006 12:26 am |
|
 |
|
selam
Super Poster!
Geslacht:
|
G.Salem schreef: selam schreef: As selam moenalaikom
لا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً وَكُلا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا Niet gelijk zijn de (thuis-)zittenden van de gelovigen, behalve gabrekkingen, aan degenen die strijden op de Weg van Allah met hun eigendommen en hun zielen. Allah heeft de strijders met hun eigendommen en zielen een rang bevoorrecht boven de (thuis-)zitters. Aan allen heeft Allah het goede beloofd. En Allah heeft de strijders boven de (thuis-)zitters bevoorrecht met een geweldige beloning
iemand die de Jihaad tegen zijn Nafs voert hoeft dat niet alleen thuis te doen, de Nafs wilt het liefst thuis blijven en niet strijden, maar als je dat gevoel kan bestrijden  dan doe je dus mee aan Jihaad, en dan heb je zowiezo al een kleine overwinning gemaakt op je Nafs. tegenwoordig zie je veel broeders, (ik zeg niet allen, maar er zitten zeker zulke tussen), die vechten, maar niet uit naam van Allah swt, maar uit woede. Citaat: Aboe Moesa Abdoellah ibn Qais al-Ash’aarie verhaalt: “De Boodschapper van Allah werd door een man gevraagd: ‘Wie van (de volgende) drie mannen vecht er omwille van Allah: een man die vecht zodat hij zijn durf kan laten zien, een man die vecht vanwege zijn gevoel van verontwaardiging of een man die vecht om op te scheppen?’ Hij antwoordde: ‘Hij die vecht zodat het Woord van Allah verheven wordt, is degene die omwille van Allah vecht.” het gaat erom dat je pas klaar bent voor de Jihaad (de strijders), als je Jihaad-Al-Nafs hebt gedaan of hebt kunnen doen. want als je gewoon Jihaad zo gaat doen, (dan is het alsof je gewoon oorlog voert maar zonder de Jihaad) vanmiddag las ik nog iets over Omar (die van in de tijd van De Profeet saw leefde) over dat hij in een gevecht was met een niet-gelovige, op het moment dat Omar de man had overmeesterd, zei hij: "bekeer je je tot de Islaam of niet?" en hij hief zijn zwaard omhoog, en zou de man zo kunnen doden, maar op dat moment spuugde de man in Omar's gezicht. en toen deed Omar zijn zwaard omlaag, en zei tegen de man weg te gaan. de man vroeg hem waarom, en het antwoord was: "ik zou jou eerst vermoorde omdat ik vechte in de naam van Allah swt, maar toen jij in me gezicht spuugde wou ik je bijna vermoorden uit woede" toen de man dit hoorde werd hij moslim (btw, ik weet niet zeker vanwaar het vandaan komt, en waar ik het had gelezen, ik weet alleen dat ik dit pas geleden gelezen heb, maar ik weet niet meer waar  ik heb gewoon geschreven wat ik heb onthouden ?, dus verbeter mij als ik een fout heb gemaakt  ) selam schreef: Het verichten van jihad op het slagveld is de grootste vorm van ibadah. Het verrichten van jihad op het slagveld is heel anders dan de jihaad nafs. De ahadith die zegt dat jihad nafs groter is dan jihad op slagveld is weerlegd, en deze ahadith spreekt tegen deze aya die ik hier boven heb gezegd. Jij kan nooit jou imaan omhoog krijgen als jij de jihaad verlaat. Onze toestand zal nooit veranderen als wij de jihaad blijven verlaten. Hebben jullie wel eens nagedacht waarom er zo veel problemen zijn in de umma, 1 daarvan is omdat wij de jihaad hebben verlaten. Jihaad nafs is niet te vergelijken met jihaad op het slagveld. Deze moejahied die strijd op de pad van Allah maakt zeer moeilijke situatie's mee. Hoe kan dat wij vredig leven, en geen zorgen hebben en onze geloof vrij kunnen praktiseren groter is dat iemand die strijd op de pad van Allah. Hun harte bonken in hun keel, zij moeten continu alert zijn. De ulama hebben deze ahadith weerlegd. Ook al hadden zij dat niet gedaan, deze aya in de koran en andere zijn al genoeg om het te weerleggen. Het is een zwakte van ons als moslim om dit als een smoesje te gebruiken. Wij zijn besmet met de ziekte Al wahn(we houden van deze wereld en zijn bang voor de dood).
de ziekte dat we teveel gaan houden van het wereldse leven is zeker gevaarlijk, maar hoe bevecht je die? het is toch ook een onderdeel van de Jihaad-al-Nafs dat je realiseert dat dit leven op aarde niks voorstelt bij het hiernamaals, en dat je weet dat de dood zal komen, en je er vooral op voorbereiden.en we zouden zeker met al onze Moslimbroeders (en zusters) Jihaad moeten voeren, maar sommige weten niet eens hoe dat moet? mischien denken ze: jah gewoon dood maken wie geen moslim is, maar dat gaat zo niet. daarom moeten ze ook Kennis vergaren over de regels mbt tot het voeren van Jihaad (anders is het geen Jihaad) (en kennis vergaren is ook een onderdeel van Jihaad-al-Nafs) Salaam, (InshaAllah vrede  )
As selam moealaikom
Je hebt helemaal gelijk. Zonder imaan kan je geen jihaad verrichten. Ik vind het ook jammer dat de moslims met woede vechten. Ik ben nu een boek aan het lezen over de biografie van de kaliefen. Subhanalahi, als je kijkt hoe de moslims in die tijd jihad verrichten en hoe zij grote legers versloegen alleen omdat zij de woord van Allah hoog hielden en waren mensen die volgens de sharia handeleden. Khalied ibn Walied(ra) een grote krijgsheer. Voor zij een macht aanvielen schreef hij een brief aan de leiders van een desbetrefende land. Hij zij, Bekeer je tot de islam en je zal in vrede leven, zo niet betaal aan ons jizah zodat jullie onder onze besherming kunnen leven, zo niet proef dan het zwaard, hij eindigde altijd met. Ik heb een leger die meer van de dood houdt als jullie van dit leven of wijn. Jihaad nafs moet altijd gebeuren, zonder dat kan je geen zuivere jihaad verrichten in de naam van Allah. Het verhaal van Omar is eingenlijk van Ali ibnoe Talib. Ghair Ins'Allah
|
| do feb 09, 2006 1:47 pm |
|
 |
|
G.Salem
Forum Beheerder
Geslacht:
|
ow sorry, kan jij mischien dat verhaal plaatsen als jij het hebt:D
want ik heb het 1 x gelezen, en vondt het echt mooi, maar kan het niet terugvinden.
Salaam,:)

|
| do feb 09, 2006 2:13 pm |
|
 |
|
selam
Super Poster!
Geslacht:
|
G.Salem schreef: ow sorry, kan jij mischien dat verhaal plaatsen als jij het hebt:D want ik heb het 1 x gelezen, en vondt het echt mooi, maar kan het niet terugvinden.
Salaam,:)
Er zijn er zeer veel maar ik zal er pasage typen die in het boek staat.
|
| do feb 09, 2006 2:15 pm |
|
 |
|
selam
Super Poster!
Geslacht:
|
Ik open er een niewe topic over met als titel De veldslag van Firaad. Heb even geduld.
|
| do feb 09, 2006 2:23 pm |
|
 |
|
G.Salem
Forum Beheerder
Geslacht:
|
InshaAllah

|
| do feb 09, 2006 2:26 pm |
|
 |
|
selam
Super Poster!
Geslacht:
|
het staat bij generaal.
|
| do feb 09, 2006 2:41 pm |
|
 |
|
G.Salem
Forum Beheerder
Geslacht:
|
Citaat: vanmiddag las ik nog iets over Omar (die van in de tijd van De Profeet leefde) over dat hij in een gevecht was met een niet-gelovige, op het moment dat Omar de man had overmeesterd, zei hij: "bekeer je je tot de Islaam of niet?" en hij hief zijn zwaard omhoog, en zou de man zo kunnen doden, maar op dat moment spuugde de man in Omar's gezicht. en toen deed Omar zijn zwaard omlaag, en zei tegen de man weg te gaan. de man vroeg hem waarom, en het antwoord was: "ik zou jou eerst vermoorde omdat ik vechte in de naam van Allah swt, maar toen jij in me gezicht spuugde wou ik je bijna vermoorden uit woede" toen de man dit hoorde werd hij moslim (btw, ik weet niet zeker vanwaar het vandaan komt, en waar ik het had gelezen, ik weet alleen dat ik dit pas geleden gelezen heb, maar ik weet niet meer waar ik heb gewoon geschreven wat ik heb onthouden ?, dus verbeter mij als ik een fout heb gemaakt )
het was zo'n soort verhaal,
maar het verhaal dat jij plaatste is ook mooi  (ook al is het niet wat ik zoek  ) maar ghair InshaAllah vinden we het wel een keer
Salaam,

|
| do feb 09, 2006 3:02 pm |
|
 |
|
|
Pagina 1 van de 1
|
[ 13 berichten ] |
|