.
Dit is een openbaar forum. Het 'OntdekIslam Team' houdt zich alleen verantwoordelijk voor de informatie over de Islam die op onze website te verkrijgen is. Wij dringen er dan ook op aan om voor informatie over de Islam onze website te bezoeken. De informatie die te vinden is op dit forum zal niet altijd islamitisch correct zijn. We adviseren dan ook om de berichten van de bezoekers niet aan te nemen als bindende islamitische bewijzen of oordelen. Op dit forum gelden een aantal regels, wij verzoeken onze bezoekers deze regels goed door te nemen voor het plaatsen van een bericht.
.
Het is di feb 09, 2010 12:37 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 227 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
 Vrolijk Atheïsme 
Auteur Bericht
Junior lid
Junior lid

Geslacht: Niet bekend
Bericht Vrolijk Atheïsme
Een atheïst is ongelukkig. Een atheïst heeft een zinloos leven. Een atheïst is somber en ziet het niet zitten. Het leven van en atheïst is kil, koud en liefdeloos. Een atheïst gelooft nergens in. Een atheïst is een nihilist.

Zo denken mensen of zo kunnen mensen denken over atheïsten. Vooral gelovige mensen kunnen zich niet voorstellen hoe een leven zonder God of Allah er uit zou kunnen zien. Zij zijn ervan overtuigd dat een leven zonder goden er zinloos uit moet zien.

Ik ben atheïst.

Ik sta op het internet bekend als " De Vrolijke Atheïst".

Atheïsme is voor mij een bron van blijheid en van vrijheid. Ik geniet met volle teugen van mijn leven. Het leven van een atheïst is gevuld met prachtige en opwindende dingen. Ik heb vele levensdoelen die ik na streef. Ik heb vele zinnen die ik als atheïst in het leven kan ontdekken. Ik ga er helemaal voor.

Atheïsme is voor mij een toverwoord. Ik ben gelovige en christelijk opgevoed en ik heb de bijbel van A tot Z gelezen en gelooft. Hierin kwam verandering toen ik ouder werd en een volwassenen werd. De bijbelse antwoorden vond ik niet meer genoeg om mijn leven te verklaren en zin te geven.

Ik kwam door te lezen op het internetten op een atheïstische site. Ik herkende mij volledig in het atheïstisch gedachtegoed.

Ik heb een zeer sterk levensgevoel en ik geniet intens van alles wat ik meemaak.

Mij hoor je niet klagen over een zinloos en doelloos bestaan. Toen ik zelf nog gelovig was geloofde ik dat mensen die ongelovig zijn en niet godsdienstig een zinloos bestaan hadden en dat zij ongelukkig waren. Nu ik al een lange tijd ervaringen heb opgedaan met dat ik ongelovig ben kom ik er achter dat het niet war was wat ik dacht.

Ook iemand die niet in God of in Allah gelooft heeft een zinvol bestaan.

Ik ben dan ook trots en blij dat ik nu een atheïst ben. Ik ben vrij in mij gedachten en in mijn doen. Ik volg wel een morele code maar ik heb alle vrijheid die er maar te vinden is om dat te doe wat ik wil doen.

Vrijheid is voor mij: niet meer bang zijn voor de hel.

Vrijheid is voor mij: mijn denken is vrij.

Vrijheid is voor mij: niet meer geloven in een goddelijke straf

Dat is voor mij atheïstische vrijheid.

Groet van JH De Vrolijke Atheïst :D

do maart 08, 2007 5:03 pm
Profiel
Super Poster!
Super Poster!

Geslacht: Man
Bericht Re: Vrolijk Atheïsme
JH12 schreef:
Ik ben vrij in mij gedachten en in mijn doen. Ik volg wel een morele code maar ik heb alle vrijheid die er maar te vinden is om dat te doe wat ik wil doen.

Hee, ik voel precies hetzelfde ! 8-)

(en toch ben ik christen)

GOD IS LIEFDE

De liefde verheugt zich niet over het onrecht, maar vindt vreugde in de waarheid.
Zij geeft het nooit op: zij blijft geloven, hopen en verdragen.
Liefde houdt nooit op te bestaan.

do maart 08, 2007 5:06 pm
Profiel
Super Poster!
Super Poster!

Bericht 
Wekom op het forum :-)

do maart 08, 2007 5:08 pm
Profiel
Junior lid
Junior lid

gerard schreef:
JH12 schreef:
Ik ben vrij in mij gedachten en in mijn doen. Ik volg wel een morele code maar ik heb alle vrijheid die er maar te vinden is om dat te doe wat ik wil doen.

Hee, ik voel precies hetzelfde ! 8-)

(en toch ben ik christen)

Dat kan. Als je vrij bent van binnen maakt het in principe niet uit welke levenshouding jij hebt. Het gaat erom of je wel of niet vrij bent om te leven zoals jij dat wilt. Ik voelde me niet vrij in de godsdienst daarom ben ik nu atheist. Dat wil niet zeggen dat mensen die gelovig zijn allemaal gevangen zitten. Mensen kunnen ook in vrijheid voor een geloof kiezen.

:bloem:

do maart 08, 2007 5:24 pm
Profiel
Junior lid
Junior lid

Bericht 
Jazz schreef:
Wekom op het forum :-)

Thanks Jazz! :D

do maart 08, 2007 5:25 pm
Profiel
Pro Ontdekker !!

Geslacht: Vrouw
JH12 schreef:

Jehovah's getuigen geloven ook niet in een/de hel.

do maart 08, 2007 5:36 pm
Profiel
٧٧٧

JH12 schreef:
Atheïsme is voor mij een bron van blijheid en van vrijheid. Ik geniet met volle teugen van mijn leven. Het leven van een atheïst is gevuld met prachtige en opwindende dingen. Ik heb vele levensdoelen die ik na streef. Ik heb vele zinnen die ik als atheïst in het leven kan ontdekken. Ik ga er helemaal voor.

Voor jou dus wel, maar ik bespeur een ijver om te bekeren. Dat impliceert dat je denkt dat gelovigen door hun geloof niet gelukkig zouden kunnen zijn. Maar als ze zeggen van wel, waarom zou je hen dan niet geloven?

Mij maakt het niet uit hoe iemand zijn leven inricht. Als je de anderen maar met rust laat. Maar ik ben het volledig met je eens dat godsdienst niet nodig is om gelukkig te zijn. Trouwens, als jij dat zegt, waarom jou ik je niet geloven?

Afbeelding

do maart 08, 2007 5:44 pm
Profiel
nieuwsposter

Bericht 
Citaat:

Dat jij er niet meer bang voor bent, moet ongetwijfeld een geruststellende gedachte zijn, maar het is een onrealistische kijk op de feitelijke werkelijkheid.
Dat jij op een dag besloot de angst voor de hel aan de kant te zetten, maakt het bestaan van de hel niet ongedaan.
Op een dag zul je de hel met zekerheid van zicht waarnemen en dan zul je beseffen dat je jezelf voor de gek hebt gehouden.
Je kunt leven alsof de hel niet bestaat, je kunt doen alsof de hel niet bestaat, je kunt zelfs denken dat hij niet bestaat, maar dat is allemaal even koppig en onverstandig want aan het einde van de rit zul je er hoe dan ook mee worden geconfronteerd. Want er zal een dag zijn dat je het zult zien; de hel.
Citaat:

Je denken is als moslim ook vrij. Er is echter een verschil tussen vrijheid en losbandigheid. De ware vrijheid zit hem niet in losbandigheid die door zovelen als "vrijheid" wordt beschouwd.
Citaat:

En vrijheid is voor mij: Niet meer geloven in de zon, de maan en de sterren. Het is welliswaar een vrijheid waar ik niets mee opschiet, want ze bestaan stuk voor stuk, maar ik kan zo lekker wel geloven wat ik wil en dat is dat ze niet bestaan.
Je gelooft wel dat jij het recht hebt voor jezelf een "morele code" in het leven te roepen, maar ontkent het recht van je schepper.

do maart 08, 2007 5:52 pm
Profiel
Super Poster!
Super Poster!

JH12 schreef:

Dat is voor mij atheïstische vrijheid.

Groet van JH De Vrolijke Atheïst :D

Hoi vrolijke atheïst,

Leuk dat je je hebt aangemeld op dit forum. Ik herken het wel btw, toen ik nog atheïst was, was ik ook vrolijk en vond mn leven zinvol. Als christen ben ik nu alleen nog vrolijker en heb ik het besef dat ik voor de eeuwigheid leef :) .
Kijkend naar wat je hier schrijft kan ik zo'n beetje inschatten in voor soort christelijke kerk je bent opgevoed. Sommige kerken leggen te weinig nadruk op de redding die zeker is in Christus Jezus. Als christen hoef je namelijk niet bang te zijn voor de hel en de goddelijke straf.

Je schrijft dat je nu niet meer bang bent voor de hel, is dat omdat je denkt dat hemel en hel niet bestaan?

God bless.

do maart 08, 2007 6:02 pm
Profiel
Junior lid
Junior lid

777 schreef:
JH12 schreef:

Voor jou dus wel, maar ik bespeur een ijver om te bekeren. Dat impliceert dat je denkt dat gelovigen door hun geloof niet gelukkig zouden kunnen zijn. Maar als ze zeggen van wel, waarom zou je hen dan niet geloven?

Mij maakt het niet uit hoe iemand zijn leven inricht. Als je de anderen maar met rust laat. Maar ik ben het volledig met je eens dat godsdienst niet nodig is om gelukkig te zijn. Trouwens, als jij dat zegt,
waarom jou ik je niet geloven?

Ik belicht een atheistisch leven slechts vanuit mijn oogpunt en dat is nog geen bekeringsdrift. Dat is gewoon laten zien dat ik als atheist geen zinloos leven heb.

Of wil jij soms bekeerd worden???

do maart 08, 2007 6:07 pm
Profiel
Super Poster!
Super Poster!

Citaat:
Atheïsme is voor mij een bron van blijheid en van vrijheid. Ik geniet met volle teugen van mijn leven. Het leven van een atheïst is gevuld met prachtige en opwindende dingen.

Ja, precies! Zolang je gezond bent en geld hebt en niets je in de weg staat om je begeertes en fantasieen te botvieren is het leven voor jou vrijheid en blijheid. Maar zodra er daar een einde komt door een ongeval, ziekte, armoede, enz...; dan zullen je ongetwijfeld anders piepen.

Citaat:
Ik ben gelovige en christelijk opgevoed

Contradictie in terminus............

Citaat:
Ook iemand die niet in God of in Allah gelooft heeft een zinvol bestaan.

Dit soort dingen moet je zeggen als je hele leven als een atheïst heeft geleefd en niet na een site te hebben bezocht over atheïsme en dan aan de wereld te verkondigen hoe gelukkig je bent. Je bent echt een vreemd figuur. Lachwekkend zelfs. Ben je niet ietsje pietsje te voorbarig.

Citaat:
Ik ben dan ook trots en blij dat ik nu een atheïst ben.

Leuk voor jou. So? Er zijn anderen die daar anders over denken. En wees nogmaals niet te voorbarig. Wie het laatst lacht, lacht het best. Op de dag des oordeels zullen we weten wie er gelijk heeft. De gelovigen of de ongelovigen. Denk daar maar goed over na. Ik vrees voor je ziel en ik zal tot Allah bidden om je te leiden. Maar je zult toch eerst je hart voor de Schepper moeten openstellen.

Moge Allah alle dwalenden leiden. Amien

do maart 08, 2007 6:19 pm
Profiel
Junior lid
Junior lid

Bericht 
Abu Saalim schreef:
Op een dag zul je de hel met zekerheid van zicht waarnemen en dan zul je beseffen dat je jezelf voor de gek hebt gehouden.
Je kunt leven alsof de hel niet bestaat, je kunt doen alsof de hel niet bestaat, je kunt zelfs denken dat hij niet bestaat, maar dat is allemaal even koppig en onverstandig want aan het einde van de rit zul je er hoe dan ook mee worden geconfronteerd. Want er zal een dag zijn dat je het zult zien; de hel.

Als je opgevoed bent met de Koran of de Bijbel geloof je dat. Het is voor mij een verhaaltje om mensen bang te maken. Pas op want anders kom je in de hel!

Gelukkig zullen mijn kinderen niet bang gemaakt worden met dit soort verhalen. De hel gun je geen mens toe. Wie deze bedacht heeft is onmenselijk bezig. Walgelijk is dat gewoon. Walgelijk.

Zeg Abu Saalim, ben jij ooit ( in jou kinderjaren) bang geweest voor deze hel of stond jij altijd aan de kant van de rechtvaardigen?

do maart 08, 2007 6:36 pm
Profiel
Junior lid
Junior lid

Mohammed_Saadiq schreef:

Leuk voor jou. So? Er zijn anderen die daar anders over denken. En wees nogmaals niet te voorbarig. Wie het laatst lacht, lacht het best. Op de dag des oordeels zullen we weten wie er gelijk heeft. De gelovigen of de ongelovigen. Denk daar maar goed over na. Ik vrees voor je ziel en ik zal tot Allah bidden om je te leiden. Maar je zult toch eerst je hart voor de Schepper moeten openstellen.

Moge Allah alle dwalenden leiden. Amien

He, word ik weer niet serieus genomen als ongelovige. Je klinkt erg wraakzuchtig. Voel je je er fijn bij dat mensen na hun dood gestraft worden ofzo?? :-( Jammer.

do maart 08, 2007 6:41 pm
Profiel
Junior lid
Junior lid

[quote="Timo"] Als christen hoef je namelijk niet bang te zijn voor de hel en de goddelijke straf. quote]

Heb jij toevallig vrienden of familie die niet christelijk zijn? Wat vind je van het feit dat zij naar de hel gaan? Zo ja, vind je God nog liefdevol?

do maart 08, 2007 6:46 pm
Profiel
Super Poster!
Super Poster!

JH12 schreef:
Timo schreef:
Als christen hoef je namelijk niet bang te zijn voor de hel en de goddelijke straf. quote]

Heb jij toevallig vrienden of familie die niet christelijk zijn? Wat vind je van het feit dat zij naar de hel gaan? Zo ja, vind je God nog liefdevol?

Hoi JH12,

Die heb ik toevallig ja (ouders o.a.). Zij kiezen zelf de weg die ze gaan in het leven. Ik dwing ze niet en God dwingt ze ook niet. Hij heeft iedereen geschapen met een vrije wil.
Ik weet wel dat zij bang zijn voor de dood (niet per se voor de hel, maar voor het einde van hun leven, hun leven is tijdelijk). Ik ben daar niet bang voor, omdat ik geloof in de eeuwigheid. Vandaar ook mijn vraag aan jou, misschien kun je die ook beantwoorden.

God bless!

do maart 08, 2007 6:54 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 227 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende