Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

Plaats hier alles m.b.t. het gebed, woedhoe, adhan, etc.
RANDOM_AVATAR
muslimman
Senior lid
Senior lid
 
Berichten: 527
Geregistreerd: zo _27-_apr-_2008ah, 27-4-2008ad, 8:34 pm

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door muslimman » wo _5-_nov-_2008ah, 5-11-2008ad, 10:15 pm

***Amir Ibn Khattab*** schreef:Diegene die zeggen dat het vegen over dunnen sokken niet toegestaan zijn en dat hier idjmaa' over is zijn een van de moekadhiebien

قال الإمام النووي في شرح المهذّب : وحكى أصحابنا ( الشافعية ) عن عمر وعلي رضي الله عنهما جواز المسح على الجورب وإن كان رقيقاً . وحكوه عن أبي يوسف ، ومحمد ، وإسحاق ، وداود

Imaam An nawawie zei in sarh mahdhab: En onze metgezelen ( de shaafi'eeya ) vermelden van 'omar en 'alie radiya allahu 'anhoema dat het toegestaan is om over sokken ( djawraab ) te vegen ook al zijn zij dun, en dit werd ook overgeleverd van abu yousef en mohamed en ishaaq, en Dawoed ( Ad-dhaahiyriy )



Wa salaam,


Imaam Shafi zegt in zijn werk Kitaab Al Umm dat het alleen toegestaan is om over niet-lederen sokken te vegen als deze dik (Thakhin) zijn en een lederen zool (Muna'al) hebben. (Kitaab-ul-Umm, Vol. 1, Pg. 34.)


Imam Nawawi zegt, 'Jawrab is een schoeisel dat van sterk (taai) materiaal wordt gemaakt wat een Musaafir kal toelaten om een aanzienlijke afstand (zonder schoenen te dragen) te lopen. Vandaar, masah is ongeldig indien uitgevoerd op dunne sokken of zelfs als die (dunne sokken) van wol zijn gemaakt.' (Roudat-ut-Taalibeen, Vol. 1, Pg. 239.)

RANDOM_AVATAR
Junaid
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 1193
Geregistreerd: za _21-_jan-_2006ah, 21-1-2006ad, 2:11 am

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door Junaid » wo _5-_nov-_2008ah, 5-11-2008ad, 10:20 pm

Dat is omdat volgens jouw kortzichtige begrip sokken niet onder de betekenis van Al-Khuff valt, dat is dan verder jouw probleem.

Verder, is het heel duidelijk dat de madhab van Sufyaan ath-Thawree is dat er géén voorwaarden gestelt worden aan de sokken, dus wie ben jij om overeenstemming te beweren, nadat Sufyaan gesproken heeft.

Kortom, jij beweert een idjmaa' die jij niet waar kan maken, en een ander punt is, de uitspraken van de madhaa'ib zijn géén bewijzen opzich, de Profeet salallaahu 'aleyhi was sallam heeft géén voorwaarden genoemd, dus de mening van Sufyaan is zeer sterk in deze.

Verder beste Junaid, moet jij leren om andere fiqh meningen te respecteren en niet steeds jouw mening bij anderen op te dringen.


"Feit" is dat je niet eens het Arabisch begrijpt van jouw geplaatste stukje, want waar heb je het over als je claimt dat er 'meningsverschil' is?!? Over dunne sokken? Daar wordt amper over gerept in het stukje aangezien hij duidelijk het over gaten in khuff heeft!! En daar heeft Sufyan al-Thawri het ook over! Je begrijpt amper wat je neerkalkt daar in het Arabisch.

Weet je uberhaubt wat الخرق betekent?!? En een stukje daarvoor maakt Ibn Rushd zelf onderscheid tussen khuff en sokken:

واما نوع محل المسح فان الفقهاء القائلين بالمسح اتفقوا على جواز المسح على الخفين، واختلفوا في المسح على الجوربين

http://www.al-eman.com/Islamlib/viewchp ... 1&CID=2&SW

Kortom, de Fuqaha zijn het eens over vegen van khuffayn, maar verschillen van mening over masah over sokken (jawrabayn). (dat ook wordt toegestaan en de mening van Abu Hanifa die hij daar citeert klopt niet)

Je hebt er duidelijk helemaal niets van begrepen.

Elke Faqih heeft voorwaarden gesteld aan de sokken (sowieso aan de reinheid, eventueel grootte van de gaten in de sok, hoelang je rein blijft etc.) wat betreft de kenmerken van de jawrab. JIJ moet maar bewijzen dat de sok waarover de Profeet (sallallahu alayhi wasallam) het had voldeed aan de kenmerken van de sokken van de huidige tijd, want teensokken of sokken die onder de enkels vallen is ook verboden bij jullie! En de definitie van sokken door de taalkundigen voldoet duidelijk niet aan de huidige sokken, zoals ook ewezen door Mubarakfuri waarin hij vele definities aanhaalt voor 'jawrab.'

En respect hebben we altijd voor elke mening zolang het maar door 1 van de geldige rechtsscholen wordt overgeleverd. Niet meningen die door modernisten wordt gepropageerd. Kunnen we niet zeggen over de Salafiyyun die al hysterisch doen bij het plaatsen van handen onder de navel, of het niet opheffen van de handen.
Als de koningen zouden weten hoeveel rust de vrienden van Allah kennen in hun harten, zouden zij met hun legers erop uittrekken om die harten te veroveren -

RANDOM_AVATAR
Junaid
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 1193
Geregistreerd: za _21-_jan-_2006ah, 21-1-2006ad, 2:11 am

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door Junaid » wo _5-_nov-_2008ah, 5-11-2008ad, 10:22 pm

***Amir Ibn Khattab*** schreef:Diegene die zeggen dat het vegen over dunnen sokken niet toegestaan zijn en dat hier idjmaa' over is zijn een van de moekadhiebien

Wa salaam,

En wie heeft hier geclaimd dat er Ijma is? Kun je niet het verschil zien tussen ijma, en overeenstemming tussen de fuqaha van de erkende scholen? En vertel eens, waar heb je die citaat van gekopieerd, want dan wordt het pas interessant.
Als de koningen zouden weten hoeveel rust de vrienden van Allah kennen in hun harten, zouden zij met hun legers erop uittrekken om die harten te veroveren -

Avatar gebruiker
**Dawoed**
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 4765
Geregistreerd: zo _26-_maart-_2006ah, 26-3-2006ad, 8:21 pm
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door **Dawoed** » wo _5-_nov-_2008ah, 5-11-2008ad, 10:31 pm

muslimman schreef:
***Amir Ibn Khattab*** schreef:Diegene die zeggen dat het vegen over dunnen sokken niet toegestaan zijn en dat hier idjmaa' over is zijn een van de moekadhiebien

قال الإمام النووي في شرح المهذّب : وحكى أصحابنا ( الشافعية ) عن عمر وعلي رضي الله عنهما جواز المسح على الجورب وإن كان رقيقاً . وحكوه عن أبي يوسف ، ومحمد ، وإسحاق ، وداود

Imaam An nawawie zei in sarh mahdhab: En onze metgezelen ( de shaafi'eeya ) vermelden van 'omar en 'alie radiya allahu 'anhoema dat het toegestaan is om over sokken ( djawraab ) te vegen ook al zijn zij dun, en dit werd ook overgeleverd van abu yousef en mohamed en ishaaq, en Dawoed ( Ad-dhaahiyriy )



Wa salaam,


Imaam Shafi zegt in zijn werk Kitaab Al Umm dat het alleen toegestaan is om over niet-lederen sokken te vegen als deze dik (Thakhin) zijn en een lederen zool (Muna'al) hebben. (Kitaab-ul-Umm, Vol. 1, Pg. 34.)


Imam Nawawi zegt, 'Jawrab is een schoeisel dat van sterk (taai) materiaal wordt gemaakt wat een Musaafir kal toelaten om een aanzienlijke afstand (zonder schoenen te dragen) te lopen. Vandaar, masah is ongeldig indien uitgevoerd op dunne sokken of zelfs als die (dunne sokken) van wol zijn gemaakt.' (Roudat-ut-Taalibeen, Vol. 1, Pg. 239.)



Ja ? En ik heb aangetoont dat hier geen idjmaa' over is, dus kom jij nu maar met specefieke bewijs voor deze specefieke voorwaarde uit de quraan en de sunnah de profeet s.a.w zei

كل شرط ليس في كتاب الله فهو باطل

Elke voorwaarde dat niet terug te vinden is in de quraan is baatil ( boekhary en moeslim )



Wa salaam

Avatar gebruiker
**Dawoed**
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 4765
Geregistreerd: zo _26-_maart-_2006ah, 26-3-2006ad, 8:21 pm
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door **Dawoed** » wo _5-_nov-_2008ah, 5-11-2008ad, 10:35 pm

Junaid schreef:
***Amir Ibn Khattab*** schreef:Diegene die zeggen dat het vegen over dunnen sokken niet toegestaan zijn en dat hier idjmaa' over is zijn een van de moekadhiebien

Wa salaam,

En wie heeft hier geclaimd dat er Ijma is? Kun je niet het verschil zien tussen ijma, en overeenstemming tussen de fuqaha van de erkende scholen? En vertel eens, waar heb je die citaat van gekopieerd, want dan wordt het pas interessant.


http://feqh.al-islam.com/Display.asp?Do ... 46&Sharh=0

Lees en huiver,

En als jij weet dat hier geen idjmaa' over is waar heb jij het lef vandaan om kritiek te geven op andere mensen die van mening zijn dat het toegestaan is om over dunne sokken te vegen terwijl zij daarvoor een selef hebben ???? Plus kom je zonder textueel bewijzen voor jouw specefieke voorwaarde.

RANDOM_AVATAR
Abu Hudayfa
PERMANENTE BAN!
 
Berichten: 1401
Geregistreerd: vr _25-_nov-_2005ah, 25-11-2005ad, 6:58 pm
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door Abu Hudayfa » wo _5-_nov-_2008ah, 5-11-2008ad, 10:59 pm

Junaid schreef:
"Feit" is dat je niet eens het Arabisch begrijpt van jouw geplaatste stukje, want waar heb je het over als je claimt dat er 'meningsverschil' is?!? Over dunne sokken? Daar wordt amper over gerept in het stukje aangezien hij duidelijk het over gaten in khuff heeft!! En daar heeft Sufyan al-Thawri het ook over! Je begrijpt amper wat je neerkalkt daar in het Arabisch.

Weet je uberhaubt wat الخرق betekent?!? En een stukje daarvoor maakt Ibn Rushd zelf onderscheid tussen khuff en sokken:

واما نوع محل المسح فان الفقهاء القائلين بالمسح اتفقوا على جواز المسح على الخفين، واختلفوا في المسح على الجوربين

http://www.al-eman.com/Islamlib/viewchp ... 1&CID=2&SW

Kortom, de Fuqaha zijn het eens over vegen van khuffayn, maar verschillen van mening over masah over sokken (jawrabayn). (dat ook wordt toegestaan en de mening van Abu Hanifa die hij daar citeert klopt niet)

Je hebt er duidelijk helemaal niets van begrepen.


Khuff, daaronder (mbt het oordeel) valt ook de jawrab, de Profeet maakte géén onderscheid in het doen van Mash hierover, ook niet zijn sahaaba.

َوعنْ يَحْيَى الْبَكَّاءِ قَالَ سَمِعْت ابْنَ عُمَرَ يَقُولُ : الْمَسْحُ عَلَى الْجَوْرَبَيْنِ كَالْمَسْحِ عَلَى الْخُفَّيْنِ .

" المصنف " لابن أبي شيبة ( 1 / 173 ) .

van Yahyaa al Bakkaa die zei: Ik hoorde Ibn Umar zeggen : De mash over de sokken is als de mash over de khuffain"

(al Musannaf van ibn Abee Shaybah 1/173)


Het gaat er niet om wat voor stof het is, maar het gaat erom dat het gedragen wordt door de mens om de voet, zoals Ibn Hazm en An-Nawawi zeiden :


قال ابن حزم : وَالْمَسْحُ عَلَى كُلِّ مَا لُبِسَ فِي الرِّجْلَيْنِ - مِمَّا يَحِلُّ لِبَاسُهُ مِمَّا يَبْلُغُ فَوْقَ الْكَعْبَيْنِ سُنَّةٌ , سَوَاءٌ كَانَا خُفَّيْنِ مِنْ جُلُودٍ أَوْ لُبُودٍ أَوْ عُودٍ أَوْ حَلْفَاءَ أَوْ جَوْرَبَيْنِ مِنْ كَتَّانٍ أَوْ صُوفٍ أَوْ قُطْنٍ أَوْ وَبَرٍ أَوْ شَعْرٍ - كَانَ عَلَيْهِمَا جِلْدٌ أَوْ لَمْ يَكُنْ - أَوْ جُرْمُوقَيْنِ أَوْ خُفَّيْنِ عَلَى خُفَّيْنِ أَوْ جَوْرَبَيْنِ عَلَى جَوْرَبَيْنِ .... " المُحَلَّى " ( 1 / 321 ) .


Ibn Hazm zei:
mash over alles wat gedragen wordt om de voet, van zaken die toegestaan zijn om te dragen en die boven de enkels komen, is Sunnah, of dit nu khuffayn zijn gemaakt van leer of vilt of hout, of sokken gemaakt van linnen, of wol, of katoen, of kamelenhaar of geitenhaar, of leer erover heen gedragen wordt of niet, of het overschoenen zijn of khuffain over khuffain of sokken over sokken.

Al-Muhalla, 1/321



وقد ذكر النووي رحمه الله في المجموع ( 1 / 502 ) أنه إذا لبس خف زجاج يمكن متابعة المشي عليه جاز المسح عليه وإن كان تُرى تحته البشرة ... )


An-Nawawi rahimahullaah vernoemde in zijn al Madjmoo' (1/502) dat zelfs wanneer een persoon khuf van glas zou dragen, en het mogelijk voor hem was om hierin te lopen, het toegestaan zou zijn om hierover mash te doen, al is de huid eronder zichtbaar zou zijn.

Verder ga ik niet langer in discussie met een persoon, wiens sokken misschien zonder gaten zijn, maar zijn 'aqeedah net een gatenkaas is.

RANDOM_AVATAR
Junaid
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 1193
Geregistreerd: za _21-_jan-_2006ah, 21-1-2006ad, 2:11 am

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door Junaid » wo _5-_nov-_2008ah, 5-11-2008ad, 11:07 pm

Moeilijk hé, om je grove blunder over de misplaatste citaat van Ibn Rushd te erkennen, waar het namelijk over ging?
Als de koningen zouden weten hoeveel rust de vrienden van Allah kennen in hun harten, zouden zij met hun legers erop uittrekken om die harten te veroveren -

RANDOM_AVATAR
Abu Hudayfa
PERMANENTE BAN!
 
Berichten: 1401
Geregistreerd: vr _25-_nov-_2005ah, 25-11-2005ad, 6:58 pm
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door Abu Hudayfa » wo _5-_nov-_2008ah, 5-11-2008ad, 11:23 pm

Géén blunder enkel volgens jouw beperkte madhabi blik.

Ik heb er geen probleem mee, om fout te zitten in een fiqh kwestie, zou ik zo toegeven. Wat mij moeilijk lijkt is leven met een valse 'aqeedah, die in tegenstrijd is met alle madhaa'ib van de Salaf.

RANDOM_AVATAR
muslimman
Senior lid
Senior lid
 
Berichten: 527
Geregistreerd: zo _27-_apr-_2008ah, 27-4-2008ad, 8:34 pm

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door muslimman » wo _5-_nov-_2008ah, 5-11-2008ad, 11:28 pm

Al Altharee wat ben jij een hoogmoedige irritante persoon door te zeggen ''Verder ga ik niet langer in discussie met een persoon, wiens sokken misschien zonder gaten zijn, maar zijn 'aqeedah net een gatenkaas is.''

Misschien zit jou aqiedah wel vol gaten, zoals je dunne sokken ook vol gaten zitten! Jij verdient echt 100 stokslagen onder je voeten door deze opmerking en natuurlijk al bij voorbaat dat je over je dunne stinksokken veegd.

Totaal geen adaab heb je zoals de rest van jou soort, en laten we zeggen zoals de rest van jou komaf! Jullie soort is altijd van 'wij weten het beter', 'wij hebben het bewijs!' Om eerlijk te zijn als ik qadi was had ik jullie allemaal fiedya laten betalen vanwege jullie grove ahlaaq.

RANDOM_AVATAR
Junaid
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 1193
Geregistreerd: za _21-_jan-_2006ah, 21-1-2006ad, 2:11 am

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door Junaid » wo _5-_nov-_2008ah, 5-11-2008ad, 11:43 pm

Al Atharee schreef:Géén blunder enkel volgens jouw beperkte madhabi blik.


Het had je gesierd om je grove fout toe te geven, maar je blijft volharden in jouw misplaatste citaat van Ibn Rushd. Vraag het even aan je salafi maatjes anders. Je bent te onkundig om de zinsdeel ' واختلفوا في المخرق، ' te begrijpen en ziet dit als een meningsverschil over dunne sokken, terwijl de zinsdeel een meningsverschil over GATEN overlevert! Pak je woordenboek maar erbij. En als je die niet hebt, doe het met een online versie ervan dan: http://dictionary.sakhr.com/idrisidic_2 ... 3%ce%d1%de،
مُخَرَّق
cloven , torn , rimose , ruptured , shredded , lacerate , lacerated , perforated , chinky , riddled , tattered , punctured , cleft , crannied , cribriform , cracked , cut , filigreed , fissured , done in openwork , laced

Waar zie jij dat de betekenis ervan 'dunne sokken' inhoudt? En dan maakt Ibn Rushd zelf onderscheid tussen Khuff en Jawrab, en kom je vervolgens met andere citaten om je blunder te bedekken?

Dit is precies de reden waarom je een madhhab dient te volgen, zodat juhala zoals jij niet arrogant zelf zaken gaan lopen concluderen maar eerder de uitleg van de erkende, klassieke Ulama volgen.
Als de koningen zouden weten hoeveel rust de vrienden van Allah kennen in hun harten, zouden zij met hun legers erop uittrekken om die harten te veroveren -

no avatar
Ismail al Hollandee
 

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door Ismail al Hollandee » do _6-_nov-_2008ah, 6-11-2008ad, 12:00 am

Al Altharee wat ben jij een hoogmoedige irritante persoon


Jij verdient echt 100 stokslagen onder je voeten door deze opmerking en natuurlijk al bij voorbaat dat je over je dunne stinksokken veegd.


[at] Mods; Dit lijkt me toch overduidelijk op zijn minst een ernstige waarschuwing waard ? En dan praat deze man ook nog over Adaab ! Over Fiqh ratelen jullie maar door maar wanneer men op 'Aqeedah komt rent men na een tijdje weg zonder ooit nog om te durven kijken ! Allaahoe moesta'aan

RANDOM_AVATAR
Gezondverstand
PERMANENTE BAN!
 
Berichten: 577
Geregistreerd: do _31-_jul-_2008ah, 31-7-2008ad, 7:45 pm

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door Gezondverstand » do _6-_nov-_2008ah, 6-11-2008ad, 12:33 am

Ik geloof mijn eigen sokken, sorry, ógen niet!!! (dizzy)

GV

RANDOM_AVATAR
Junaid
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 1193
Geregistreerd: za _21-_jan-_2006ah, 21-1-2006ad, 2:11 am

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door Junaid » do _6-_nov-_2008ah, 6-11-2008ad, 12:51 am

Ismail al Hollandee schreef:
Al Altharee wat ben jij een hoogmoedige irritante persoon


Jij verdient echt 100 stokslagen onder je voeten door deze opmerking en natuurlijk al bij voorbaat dat je over je dunne stinksokken veegd.


[at] Mods; Dit lijkt me toch overduidelijk op zijn minst een ernstige waarschuwing waard ? En dan praat deze man ook nog over Adaab ! Over Fiqh ratelen jullie maar door maar wanneer men op 'Aqeedah komt rent men na een tijdje weg zonder ooit nog om te durven kijken ! Allaahoe moesta'aan


Hoezo? Is niet heel erg goed mogelijk dat iemand zweepslagen kan ontvangen voor de verdorven akhlaaq en laster dat iemand vertoont? Misschien kun je even hetzelfde zeggen over de off-topic uitspraken van je maatjes met een en al denigrerende woorden en laster?

In fiqh zijn jullie uitermate zwak, en dat geldt net zo goed voor aqida. En we weten wel wie er zogenaamd 'wegrende' nadat men niet eens 2 ogen voor Allah (en wij zoeken de toevlucht van dergelijke uitspraken) kon bewijzen uit de koran en de sunnah, en de uitspraken van de sahaba.

Blijf gewoon ON-TOPIC graag want ik wil niet dat er een slot komt op deze topic. Je kunt een aparte topic openen voor discussies over andere zaken.
Als de koningen zouden weten hoeveel rust de vrienden van Allah kennen in hun harten, zouden zij met hun legers erop uittrekken om die harten te veroveren -

RANDOM_AVATAR
Abu Hudayfa
PERMANENTE BAN!
 
Berichten: 1401
Geregistreerd: vr _25-_nov-_2005ah, 25-11-2005ad, 6:58 pm
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door Abu Hudayfa » do _6-_nov-_2008ah, 6-11-2008ad, 1:00 am

Alhamdulillaah hoef jij mij niet uit te leggen wat gat in het arabisch is.

Wanneer Ibn Rushd spreekt over de Khuff in het algemeen dan valt hieronder ook de Jawrab etc, bijvoorbeeld het onderwerp van de plaats waar de mash plaats moet vinden, bovenkant of onderkant, dan valt de jawrab hierook onder.

Wanneer er verschil is in oordeel bij de fuqahaa tussen khuff en jawrab dan benoemt hij dat specifiek, en toen hij sprak over de khuff en de jawrab bij de mas'ala 3 al mash 'alaa al jawrabain, noemde hij nergens de voorwaarde dat een sok dun of niet dun moest zijn.

Of wou jij beweren dat bij de onderwerpen, hoe over de khuff te wrijven en de hoelang men dat mag doen, de sok hier niet onder valt ???
En of jij het nu als een fout ziet of niet, is niet van belang en je probeert slechts de aandacht af te leiden, waar het werkelijk omgaat is dat jij beweringen doet die niet overeenkomen met de waarheid.

Verder is mijn bovenstaande post, bewijs genoeg voor de meningschverschil, die jij koppig ontkent

RANDOM_AVATAR
Ridouan
Gedeactiveerd
 
Berichten: 2332
Geregistreerd: vr _17-_maart-_2006ah, 17-3-2006ad, 10:42 am

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door Ridouan » do _6-_nov-_2008ah, 6-11-2008ad, 1:18 am

Junaid schreef:
Hoezo? Is niet heel erg goed mogelijk dat iemand zweepslagen kan ontvangen voor de verdorven akhlaaq en laster dat iemand vertoont? Misschien kun je even hetzelfde zeggen over de off-topic uitspraken van je maatjes met een en al denigrerende woorden en laster?


Assalaam 3alaikom,

Hoe oud ben jij nou ?

In fiqh zijn jullie uitermate zwak, en dat geldt net zo goed voor aqida.


Daarom staan er meerdere topics open over de Sifaat van Allaah.
Zullen jij en ik ze openen ?

En we weten wel wie er zogenaamd 'wegrende' nadat men niet eens 2 ogen voor Allah (en wij zoeken de toevlucht van dergelijke uitspraken) kon bewijzen uit de koran en de sunnah, en de uitspraken van de sahaba.


Dit is makkelijk te bewijzen uit de Koraan , Soennaah en de Ijmaa3 die Aboe Hassan al Ash'arie Rahiemahoellaah in zijn Maqalaat al Islamiyyeen overleverd!
Is dit boek vervalst ? is het niet geldig ?
Dat probeerde jij ook bij al Ibanaah van dezelfde auteur.
Maar ghayr insha Allaah. Als jij een oprecht persoon bent open jij een topic en dan gaan we samen diep op deze materie in.
Dan zal ik met de hulp van Allaah aantonen dat jij qua 'aqeedah filosofen volgt en de nit de Koraan, Soennaah en Openbaring.

Blijf gewoon ON-TOPIC graag want ik wil niet dat er een slot komt op deze topic. Je kunt een aparte topic openen voor discussies over andere zaken.


On topic zag jij dat Shaych Ibnoe Baaz en Shaych al Fawzaan voorwaarden gaven aan de dikte van sokken....Dit laat zien dat jij liegt over Selefiyyeen. Een tip: wees oprecht.

Wa salaam

RANDOM_AVATAR
Junaid
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 1193
Geregistreerd: za _21-_jan-_2006ah, 21-1-2006ad, 2:11 am

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door Junaid » do _6-_nov-_2008ah, 6-11-2008ad, 1:36 am

Ridouan schreef:
On topic zag jij dat Shaych Ibnoe Baaz en Shaych al Fawzaan voorwaarden gaven aan de dikte van sokken....Dit laat zien dat jij liegt over Selefiyyeen. Een tip: wees oprecht.


Kun je niet lezen wat ik zei eerder? Een tip voor jou: leer lezen en stop met kinderachtige reacties zoals 'je liegt' die je blijkbaar hebt geeerft van je Salafi leiders en waarbij iemand amper meer de behoefte voor heeft om te reageren.. Ik citeerde JUIST Fawzaan en Ibn Baz over dit punt jegens je Salafi maatjes die claimden dat je op dit punt na'udhubillah, de Shaykh voorrang geeft boven de Profeet! Maar goed, het is maar de vraag hoeveel waarde ze aan hen hechten, vanwege de kritiek van Rabi' Madkhali op Bin Baz! En Fawzaan omdat hij nogal een madhhabi uitgangspunt neemt in Zad al-Mustaqni in tegenstelling tot Uthaymeen.

Ik zal alhamdulillah de eerste zijn om te erkennen dat er diverse Salafi groeperingen zijn, en de verdwaalde madakhila salafi's op dit forum zeker niet als uitgangspunt nemen voor de Salafi sekte. Daar hoef je geen zorgen over te maken.
Als de koningen zouden weten hoeveel rust de vrienden van Allah kennen in hun harten, zouden zij met hun legers erop uittrekken om die harten te veroveren -

RANDOM_AVATAR
Abu Hudayfa
PERMANENTE BAN!
 
Berichten: 1401
Geregistreerd: vr _25-_nov-_2005ah, 25-11-2005ad, 6:58 pm
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door Abu Hudayfa » do _6-_nov-_2008ah, 6-11-2008ad, 1:42 am

Je bent niet de eerste die beweert dat er salafi groeperingen zijn, en je bent zeker niet de laatste die het ook weer niet hard kan maken.

RANDOM_AVATAR
muslimman
Senior lid
Senior lid
 
Berichten: 527
Geregistreerd: zo _27-_apr-_2008ah, 27-4-2008ad, 8:34 pm

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door muslimman » do _6-_nov-_2008ah, 6-11-2008ad, 2:42 am

Al Atharee schreef:Je bent niet de eerste die beweert dat er salafi groeperingen zijn, en je bent zeker niet de laatste die het ook weer niet hard kan maken.


En jij weet dat het een feit is dat die salafi groeperingen elkaar in de haren zitten, en letterlijk in ''oorlog'' zijn met elkaar.

RANDOM_AVATAR
muslimman
Senior lid
Senior lid
 
Berichten: 527
Geregistreerd: zo _27-_apr-_2008ah, 27-4-2008ad, 8:34 pm

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door muslimman » do _6-_nov-_2008ah, 6-11-2008ad, 3:12 pm

Ridouan schreef:
Dit is makkelijk te bewijzen uit de Koraan , Soennaah en de Ijmaa3 die Aboe Hassan al Ash'arie Rahiemahoellaah in zijn Maqalaat al Islamiyyeen overleverd!
Is dit boek vervalst ? is het niet geldig ?
Dat probeerde jij ook bij al Ibanaah van dezelfde auteur.
Maar ghayr insha Allaah. Als jij een oprecht persoon bent open jij een topic en dan gaan we samen diep op deze materie in.
Dan zal ik met de hulp van Allaah aantonen dat jij qua 'aqeedah filosofen volgt en de nit de Koraan, Soennaah en Openbaring.



Ja die boeken zijn vervalst en niet geldig, zoals ook het boek Kitaab us Sunnah die jullie constant aanhalen.

Deze boek Kitab us Sunnah, wat door de geleerden Kitaab us Zaygh is genoemd zit vol gefabriceerde hadieht en tasjim toeschrijvingen zoals bijv. het onderstaande:

Blz. 5:

''...Kan istiwa gedaan worden iets anders dan door te zitten (djulus) ?''

Blz. 35:

''...Hij (de Profeet saw) heeft Allah zien zitten op een stoel van goud die werd gedragen door vier engelen, eentje die eruit zag als een man, leeuw, koe, vogel in een groene tuin...''

Hetzelfde geldt voor het boek van Uthman ad Darimi (niet Abu Muhammad ad Darimi van de hadieth boek ''Sunan ad Darimi'' );

Blz. 23:

''...Allah heeft een limiet en hem 'makaan' heeft ook een limiet...''

Blz. 48:

''...De tawil van Allah is niet een-oogig betekent Allah heeft twee ogen...''

Blz. 74:

''...Allah zit op de Kursie en laat alleen 4 vingers ruimte over...''

Blz. 100:

''...De punt van een minaret is meer dichtbij aan Allah, dan de grond...''


Dan hebben we nog dat die Hashwiyya zeiden, dat de Profeet (saw) naast Allah gaat zitten op de troon..dus dat Allah zit (yajlisu) op zijn Troon en ruimte heeft overgelaten voor de Profeet (saw) om te gaan zitten, en degene die dit ontkenden beschuldigden als zijnde een Jahmi zoals de Hanbali Hashwiyya's als Abu Yala, Nadjad etc etc.....


Ben je mans genoeg om dit allemaal even te verklaren?

RANDOM_AVATAR
muslimman
Senior lid
Senior lid
 
Berichten: 527
Geregistreerd: zo _27-_apr-_2008ah, 27-4-2008ad, 8:34 pm

Re: Vegen over dunne, katoenen sokken NIET toegestaan

door muslimman » do _6-_nov-_2008ah, 6-11-2008ad, 6:07 pm

[at] Ridoan;

Junaid schreef: stop met kinderachtige reacties zoals 'je liegt' die je blijkbaar hebt geeerft van je Salafi leiders


En reacties zoals; ''niet jokken'', ''wees eerlijk'', ''agi onderzoek'', ''Jij reageert nu als een klein kind, wees wat volwassener'', ''........is vernietigd'', ''wees oprecht je zit nu te jokken'' verder talloze andere benamingen waarmee deze zwakke hopeloze gast zich uitdrukt, het gebruik van veelvuldige uitroeptekens (!), zogenaamde contravragen, het gebruik van het 'salafi' klinkersysteem (zoals aa, ee, oo etc) ...Laten allemaal zien hoe hopeloos en onrespectvol zonder adaab deze grote jahil die volgens zich zelf en menige andere jahil als al atharee, ismaeel al hollandee en Co. een 'grote onderzoeker' is en vol prijzingen en lof over hem spreken.

Ja meneertje....Marokko heeft je geen goed gedaan zowiezo niet aan je ahlaaq, aqiedah, fiqh, et al.

VorigeVolgende

Keer terug naar Het Gebed

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron