Ik moet met mijn neef trouwen

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
Siham
Beginner
Beginner

Re: Ik moet met mijn neef trouwen

door Siham » zo _11-_apr-_2021ah, 11-4-2021ad, 9:43 pm

Abdul Malik schreef:Assalamu Aleikum,

Jij zelf zal dat dan toch een keer heel duidelijk moeten zijn betreft jou situatie en de keuzes die je daarin maakt.
Betreft jou recht in de Islam en als persoon om die keuzes te mogen maken.
En dat valt niet mee, want niemand wil zijn ouders eigenlijk ongehoorzaam zijn, en dat past op de eerste plaats ook niet in de Islam. Want wij Moslims worden geleerd om gehoorzaam en respectvol richting onze ouders te zijn. Maar als iemand gedwongen wordt om iets te moeten doen wat tegen de regels van de Islam ingaat dan kan en mag men hun niet gehoorzaam in zijn, ook al zijn het jou ouders. Allah :swt: en zijn Profeet :saw: staan boven iedereen die een andere mening en visie hebben dan die volgens de Koran en de Soenah.

Allah :swt: geeft hier een voorbeeld van in de Koran, en zegt:

En Wij hebben de mens opgelegd om goed en plichtsgetrouw naar zijn ouders te zijn, maar als zij jou dwingen om deelgenoten toe te kennen aan Mij, waarvan jij geen kennis hebt, gehoorzaam hen dan niet. Tot Mij is jullie terugkeer en Ik zal jullie vertellen wat jullie gedaan hebben.( Koran 29:8)

En dit geld voor alle regels in de Islam die een Moslim behoord na te komen.

Jou situatie is zo dat jou ouders jou uit willen uithuwelijken met een persoon waar jij het totaal niet mee wil trouwen. Dan is er in de Islam geen basis en goedkeuring om dit huwelijk te voltrekken tegen de wil van de vrouw zelf. En zal dit huwelijk niet en nooit gezegend en geaccepteerd worden omdat het niet vanuit beide partijen(man en vrouw) is goedgekeurd en ze beiden de zegen er op hebben gegeven. De goedkeuring van de vrouw richting een man is een verplichting en een voorwaarde in de Islam om een huwelijk te kunnen voltrekken. En zoals jij dat duidelijk aangeeft is dat in jou situatie dus totaal niet het geval.

Dit zal jij jou ouders toch eens heel duidelijk moeten uitleggen. Of mensen van kennis(geleerden/imaams) moeten dit jou ouders duidelijk maken. Zodat ze mogen begrijpen dat ze volgens de leer van de Islam verkeerd bezig zijn.

Jij hebt twee opties, of je geeft toch toe aan de wensen van jou ouders en trouwt jou neef, en je hoopt uiteindelijk dan toch maar op een gezegend en gelukkig leven met hem. Of je neemt afstand van het huwelijk door niet daarin mee te stemmen door niet jou goedkeuring als vrouw in te geven. En als jou ouders dat niet accepteren van jou, en het leven voor jou moeilijk maken. Dan zal jij hierin ook duidelijke keuzes in moeten maken en dan heeft afwachten geen zin, want het lijkt er op dat alles wat jij doet door hen gezien wordt als een voorbereiding van het huwelijk wat jij zelf totaal niet wil. Misschien ben je te afwachtend en laat alles maar gaan zoals het gaat, en je ziet dan wel hoe het afloopt. Dit creëert alleen maar meer verwarring zowel bij jou ouders als bij jou neef en voor jezelf.

Wees duidelijk! Zonder jou ouders persoonlijk aan te vallen en/of te kwetsen, en zeg dat dit jou recht is in de Islam als vrouw om een man te accepteren en/of te weigeren als kandidaat voor een huwelijk. Hierin doe jij niets verkeerd.

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah(rah) zei: "Met betrekking tot het uithuwelijken als ze terughoudend is, is dit in strijd met de basisprincipes en het gezond verstand. Bovendien staat Allah :swt: niet toe dat haar voogd haar dwingt om dingen te kopen of te huren zonder haar toestemming, of om te eten of te drinken of iets te dragen dat ze niet wil, dus hoe kan hij haar dwingen om te slapen en samen te leven met iemand waar ze niet mee wil samenwonen? Allah :swt: wil liefde en mededogen tussen de echtgenoten, en hoe kan dat worden bereikt als ze hem haat en niet mag? Wat voor soort liefde en mededogen kan er in dat geval zijn ?! " ( Majmoo 'al-Fataawa, 32/25 )

Salaam alaikoem,

Dankjewel voor je reactie. Ik vind het heel moeilijk om mij ouders tegen te spreken. Terwijl ik 100% zeker weet dat ik niet met deze neef wil trouwen of verder gaan. Mij ouders hebben altijd wel manieren om mij op andere gedachte te brengen. Als ik er met hun over praat. Beginnen ze te dreigen en de rest van het gezin ook. Ze vinden allemaal dat ik een goede daad moet doen. Door mij neef naar nederland te halen. Ze zeggen jij gaat heel ongelukkig worden als jij niet met deze neef trouwd of doet wat wij willen. Ik sta er helemaal alleen voor en dat vind ik moeilijk. Als was er maar 1 iemand die met mij was van onze gezin. Maar iedereen geeft het zelfde aan. Soms ben ik gwn bang dat het uit de hand gaat lopen.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » ma _12-_apr-_2021ah, 12-4-2021ad, 3:26 am

Assalamu Aleikum,

Ik weet hoe het is om er alleen voor te staan.
Ik heb in mijn leven ook keuzes moeten maken ter wille van Allah :swt: tegen de wil en goedkeuring van mijn ouders en familie. Maar ik heb toch mijn keuzes gemaakt ondanks hun tegenstand en afkeuring. En als jij de juiste keus maakt ter wille van Allah :swt: en jou recht als Moslim dan opent Allah :swt: voor jou deuren die je dacht dat die niet mogelijk zijn. Ik wil er wel bij zeggen en er voor waarschuwen dat jou intentie en oprechtheid moet natuurlijk wel goed en correct zijn volgens de regels van Allah :swt: en zijn Profeet :saw:. Als men speelt met de regels van Allah :swt: en zijn Profeet :saw: dat de regels van de Islam alleen goed zijn wanneer ze jou uitkomen dan ben je verkeerd bezig. Men zal ook bereid moeten zijn om de regels van de Islam toe te passen ook al zijn ze tegen jou persoonlijke wensen in. Het zou bv. zeer hypocriet zijn als je van huis gaat om jou recht te halen in de Islam, terwijl je later in bepaalde aspecten betreft jou geloof er laks over bent en het niet zo serieus ziet en neemt.

Ik zeg niet dat jij dat bent en dat gaat doen, maar de mens in het algemeen kan zeer hypocriet zijn als het gaat om hemzelf en richting de regels van Allah :swt: als deze goed genoeg voor hem zijn omdat het op die tijd en plaats het hem goed uitkomt, en dan neemt men het ten harte en gebruikt dan al te graag de regels van Allah :swt: en zijn Profeet :saw: . Maar als Allah :swt: jou dan een uitweg heeft gegeven dan vergeet de mens na verloop van tijd het plezier en de gunsten van Allah :swt: en gaat zijn eigen weg in zonder al de verdere aspecten in het leven als een Moslim zich aan de regels en wetten van Allah :swt: te houden. En Allah :swt: gehoorzaam en dankbaar te zijn en te blijven voor alles in elke moment van zijn leven.

Het is zoals Allah :swt: het zegt in de Koran:

O jullie die geloven! Wees standvastig met betrekking tot de rechtvaardigheid als getuigen van Allah. Zelfs tegenover jullie zelf, jullie ouders of jullie verwanten. Hetzij rijk of arm. Allah is beter dan beiden. Volg niet de begeerte opdat je niet onrechtvaardig zult zijn. En als jullie (je getuigenis) verdraaien of weigeren te getuigen, waarlijk, Allah weet wat jullie doen! (Koran 4:135)

Wij moeten onszelf daar voor waken, en moeten niet proberen Allah :swt: voor de gek te houden of spelletjes te spelen, want als we dat doen dan houden we uiteindelijk alleen onszelf voor de gek. Want Geprezen en Verheven zij Allah :swt: boven wat ze allemaal aan hem toeschrijven. En mogen wij Allah :swt: altijd dankbaar en gehoorzaam blijven zijn in alles in ons leven. En oprecht en eerlijk zijn betreft ons geloof, getuigenis en in onze daden, en altijd de waarheid spreken ook al is het tegen jezelf. En dat geld voor ons allemaal en iedereen. En Allah :swt: zal hier zijn oordeel over geven op de Dag der Afrekening, die wij niet kunnen ontsnappen.

Dit zijn gewoon algemene zorgen die ik maak als Moslim richting al mijn Moslim broeders en zusters in de Islam, dat we Allah :swt: moeten vrezen in ons doen en laten als Moslims, en moge Allah :swt: ons vergeven voor onze tekortkomingen en datgene wat we fout doen. En dat Allah :swt: ons beschermd tegen de valkuilen van de vervloekte Sjaytan. Amin!

En al het succes is uiteindelijk alleen bij Allah :swt: , de meest Barmhartige, de meest Genadevolle!
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

RANDOM_AVATAR
Siham
Beginner
Beginner

door Siham » ma _12-_apr-_2021ah, 12-4-2021ad, 10:44 pm

Abdul Malik schreef:Assalamu Aleikum,

Ik weet hoe het is om er alleen voor te staan.
Ik heb in mijn leven ook keuzes moeten maken ter wille van Allah :swt: tegen de wil en goedkeuring van mijn ouders en familie. Maar ik heb toch mijn keuzes gemaakt ondanks hun tegenstand en afkeuring. En als jij de juiste keus maakt ter wille van Allah :swt: en jou recht als Moslim dan opent Allah :swt: voor jou deuren die je dacht dat die niet mogelijk zijn. Ik wil er wel bij zeggen en er voor waarschuwen dat jou intentie en oprechtheid moet natuurlijk wel goed en correct zijn volgens de regels van Allah :swt: en zijn Profeet :saw:. Als men speelt met de regels van Allah :swt: en zijn Profeet :saw: dat de regels van de Islam alleen goed zijn wanneer ze jou uitkomen dan ben je verkeerd bezig. Men zal ook bereid moeten zijn om de regels van de Islam toe te passen ook al zijn ze tegen jou persoonlijke wensen in. Het zou bv. zeer hypocriet zijn als je van huis gaat om jou recht te halen in de Islam, terwijl je later in bepaalde aspecten betreft jou geloof er laks over bent en het niet zo serieus ziet en neemt.

Ik zeg niet dat jij dat bent en dat gaat doen, maar de mens in het algemeen kan zeer hypocriet zijn als het gaat om hemzelf en richting de regels van Allah :swt: als deze goed genoeg voor hem zijn omdat het op die tijd en plaats het hem goed uitkomt, en dan neemt men het ten harte en gebruikt dan al te graag de regels van Allah :swt: en zijn Profeet :saw: . Maar als Allah :swt: jou dan een uitweg heeft gegeven dan vergeet de mens na verloop van tijd het plezier en de gunsten van Allah :swt: en gaat zijn eigen weg in zonder al de verdere aspecten in het leven als een Moslim zich aan de regels en wetten van Allah :swt: te houden. En Allah :swt: gehoorzaam en dankbaar te zijn en te blijven voor alles in elke moment van zijn leven.

Het is zoals Allah :swt: het zegt in de Koran:

O jullie die geloven! Wees standvastig met betrekking tot de rechtvaardigheid als getuigen van Allah. Zelfs tegenover jullie zelf, jullie ouders of jullie verwanten. Hetzij rijk of arm. Allah is beter dan beiden. Volg niet de begeerte opdat je niet onrechtvaardig zult zijn. En als jullie (je getuigenis) verdraaien of weigeren te getuigen, waarlijk, Allah weet wat jullie doen! (Koran 4:135)

Wij moeten onszelf daar voor waken, en moeten niet proberen Allah :swt: voor de gek te houden of spelletjes te spelen, want als we dat doen dan houden we uiteindelijk alleen onszelf voor de gek. Want Geprezen en Verheven zij Allah :swt: boven wat ze allemaal aan hem toeschrijven. En mogen wij Allah :swt: altijd dankbaar en gehoorzaam blijven zijn in alles in ons leven. En oprecht en eerlijk zijn betreft ons geloof, getuigenis en in onze daden, en altijd de waarheid spreken ook al is het tegen jezelf. En dat geld voor ons allemaal en iedereen. En Allah :swt: zal hier zijn oordeel over geven op de Dag der Afrekening, die wij niet kunnen ontsnappen.

Dit zijn gewoon algemene zorgen die ik maak als Moslim richting al mijn Moslim broeders en zusters in de Islam, dat we Allah :swt: moeten vrezen in ons doen en laten als Moslims, en moge Allah :swt: ons vergeven voor onze tekortkomingen en datgene wat we fout doen. En dat Allah :swt: ons beschermd tegen de valkuilen van de vervloekte Sjaytan. Amin!

En al het succes is uiteindelijk alleen bij Allah :swt: , de meest Barmhartige, de meest Genadevolle!

Salaam alaikoem,

Ik weet van mij zelf dat ik niks verkeerd zal doen. Want mij geloof staat op nummer 1. Elke keer als ik iets doe. Denk ik is dit wel toegestaan in mij geloof enz. Net als mij situatie, mij ouders hebben mij altijd wijs gemaakt dat ik altijd moet gehoorzamen in alles wat hun willen. Waardoor ik bang was voor mij ouders en voor allah dat ik verkeerde dingen zal doen. Dus heb ik uiteindelijk naar mij ouders geluisterd. Omdat ik zoiets had mij ouders gaan mij niet voor de gek houden met zoiets. Ik dacht hun weten veel over het geloof. Maar achteraf hoor en lees ik heel wat anders dan wat mij ouders zeggen.
Ookal zal ik op mijzelf gaan wonen. Ik ben te bang en een mietje om rare dingen te kunnen doen. Vooral met mannen of jongens.
In het begin had ik u verteld dat er een surinaamse jongen is waar ik graag mee zou willen trouwen. Waar ik echt een klik mee hebt. Maar ik weet dat relaties niet toegestaan zijn in onze geloof. Dus ik ben daar nooit aan begonnen. Ik heb tegen hem gezegt is als ik zover ben en mij situatie is opgelost. Dan wil ik alleen met jou in contact komen als jij echt de intenties hebt om met mij te willen trouwen. Zo niet dan hoef je ook geen contact meer met mij op te zoeken.
Hij vraagt nu elke keer via via hoe de stand van zaken bij mij zijn en ik hoor dan via via dat hij op mij aan het wachten is.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Ik moet met mij neef trouwen

door Ayasha » di _13-_apr-_2021ah, 13-4-2021ad, 2:12 am

Siham schreef:
Salaam alaikoem,

Dankjewel voor je reactie.
Ik ben bezig met het aankleden van mij huisje. Zodra dat klaar is. Wil ik daar gaan wonen. Want ik hou het niet meer langer vol thuis bij mij ouders

Mag ik u misschien vragen wat u afkomst is?

Groetjes Siham

Aleikum salam,

Dat mag je beste zuster, ik ben een uit de klei getrokken Hollandse en opgegroeid in een christelijk kerkelijk gezin. De oudste van (4) kids.
Inmiddels alweer 15 jaar weg uit Nederland. Ouders leven niet meer en mijn jongste zus heeft het tijdelijke ook met het eeuwige verwisseld. En ik ben de enige moslima in de familie sinds 17 jaar, alhamdulillah.
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » di _13-_apr-_2021ah, 13-4-2021ad, 2:38 am

Siham schreef:In het begin had ik u verteld dat er een surinaamse jongen is waar ik graag mee zou willen trouwen. Waar ik echt een klik mee hebt. Maar ik weet dat relaties niet toegestaan zijn in onze geloof. Dus ik ben daar nooit aan begonnen. Ik heb tegen hem gezegt is als ik zover ben en mij situatie is opgelost. Dan wil ik alleen met jou in contact komen als jij echt de intenties hebt om met mij te willen trouwen. Zo niet dan hoef je ook geen contact meer met mij op te zoeken.
Hij vraagt nu elke keer via via hoe de stand van zaken bij mij zijn en ik hoor dan via via dat hij op mij aan het wachten is.

Misschien raken mijn gedachten een beetje op hol, maar zou dit nu niet juist dé oplossing zijn? Als deze Surinaamse broeder jou graag wil huwen en jij wil dat ook, dan zou ik zeggen... doen. Gezien jouw leeftijd heb jij geen toestemming van je ouders nodig. En of het nu iemand van Surinaamse komaf is of van welke komaf dan ook, ze zullen nooit hun goedkeuring uitspreken dan alleen een goedkeuring als je toch toestemt om met je neef te trouwen. Dus waarom zouden jullie wachten totdat deze situatie is opgelost. Je zult zelf het voortouw moeten nemen, zo niet, dan blijf je in de situatie waar je nu in zit. En zoals broeder Abdul Malik ook al zei in één van zijn voorgaande posten, moge Allah hem belonen, nood breekt wetten, ook in de islam.

Wil je bij deze en ook de andere broeders en zusters op dit forum alsmede ook de meelezers, een gezegende Ramadan wensen. Moge Allah onze vasten en gebeden accepteren en onze smeekbeden verhoren.
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

RANDOM_AVATAR
Siham
Beginner
Beginner

door Siham » wo _14-_apr-_2021ah, 14-4-2021ad, 6:15 pm

Ayasha schreef:
Siham schreef:In het begin had ik u verteld dat er een surinaamse jongen is waar ik graag mee zou willen trouwen. Waar ik echt een klik mee hebt. Maar ik weet dat relaties niet toegestaan zijn in onze geloof. Dus ik ben daar nooit aan begonnen. Ik heb tegen hem gezegt is als ik zover ben en mij situatie is opgelost. Dan wil ik alleen met jou in contact komen als jij echt de intenties hebt om met mij te willen trouwen. Zo niet dan hoef je ook geen contact meer met mij op te zoeken.

Misschien raken mijn gedachten een beetje op hol, maar zou dit nu niet juist dé oplossing zijn? Als deze Surinaamse broeder jou graag wil huwen en jij wil dat ook, dan zou ik zeggen... doen. Gezien jouw leeftijd heb jij geen toestemming van je ouders nodig. En of het nu iemand van Surinaamse komaf is of van welke komaf dan ook, ze zullen nooit hun goedkeuring uitspreken dan alleen een goedkeuring als je toch toestemt om met je neef te trouwen. Dus waarom zouden jullie wachten totdat deze situatie is opgelost. Je zult zelf het voortouw moeten nemen, zo niet, dan blijf je in de situatie waar je nu in zit. En zoals broeder Abdul Malik ook al zei in één van zijn voorgaande posten, moge Allah hem belonen, nood breekt wetten, ook in de islam.

Wil je bij deze en ook de andere broeders en zusters op dit forum alsmede ook de meelezers, een gezegende Ramadan wensen. Moge Allah onze vasten en gebeden accepteren en onze smeekbeden verhoren.

Salaam alaikoem Lieve zuster,
Ik zou niks liever willen dan met deze jongen trouwen en oud worden. Maar in de islam heb je toch de toestemming van je mahram nodig. In dit geval mij vader. Of heb ik dat verkeerd begrepen.
Deze jongen is zich ook aan het verdiepen in de Islam en wil insha allah binnenkort de sahada uitspreken. Dat heb ik gehoord via via. Omdat ik geen contact meer heb met hem.
Ik wil hem heel graag als mij man en de vader van mij kinderen. Ookal is hij van een andere cultuur.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » do _15-_apr-_2021ah, 15-4-2021ad, 2:35 am

Assalamu Aleikum.

Ten eerste kennen we in de Islam geen uitverkoren volk of ras.
Iedereen die een Moslim is wordt en moet gezien worden als iemand gelijken, kleur en afkomst is niet belangrijk.
Het belangrijkste is iemands oprechtheid en zijn standpunten in zijn geloof, die moeten goed, juist en correct zijn.

Verder deze Surinaamse jongen waar jij kennis van hebt, hij is dus nog geen Moslim zoals ik begrijp dus tot die tijd houd het voor jou op. Daarnaast als hij Moslim zou worden, hoe weet jij dat jij gelukkig zal worden met hem de rest van jou leven. Waar baseer jij dat op, en hoe komt dat jij daar van zo overtuigd bent. Is dat het feit omdat hij zegt/claimt een bekeerling is naar de Islam te willen worden in de toekomst.

Daarnaast heb je het over die algemene "klick" die je met hem hebt. Beste zuster het is niet goed en correct om wat voor manier vrijblijvend contact te hebben met een man en elkaar zo het hof te maken. Daar hij ten eerste nog geen Moslim is, en ook al wordt hij een Moslim dan is dit uiteindelijk niet de juiste/correcte manier. Hier zit ook gevaar achter hoe men hedendaags contact met elkaar kan leggen via de diverse mogelijkheden van deze tijdperk waar wij in leven.

Ik zeg hiermee niet dat hij niet een goede Moslim en een goede man voor jou kan/zal zijn, want dat weet alleen Allah :swt: . Maar dit is vanuit mijn kant niets meer dan gewoon een bescheidde bezorgde waarschuwing, en iets om rekening mee te houden en over na te denken. Ivm met andere gelijksoortige zaken die ik persoonlijk ken betreft Moslim vrouwen(en zo ook Moslim mannen) die er uiteindelijk helaas bedrogen uitkomen. Denk goed na, en gebruik je gezonde verstand en hou je geloof op de eerste plaats. En pas AUB op voor de valkuilen van de vervloekte Sjaytan!

Daarom vergeet nooit jou Salaat al-Istikhaara te verrichten richting Allah :swt: betreft zulke zaken of iets goed of slecht mag zijn in jou leven, en voor leiding en goedheid in jou leven en betreft jou geloof. Allah :swt: weet beter wat uiteindelijk goed en/of slecht zal zijn voor jou.
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

RANDOM_AVATAR
Siham
Beginner
Beginner

door Siham » za _17-_apr-_2021ah, 17-4-2021ad, 8:42 am

Abdul Malik schreef:Assalamu Aleikum.

Ten eerste kennen we in de Islam geen uitverkoren volk of ras.
Iedereen die een Moslim is wordt en moet gezien worden als iemand gelijken, kleur en afkomst is niet belangrijk.
Het belangrijkste is iemands oprechtheid en zijn standpunten in zijn geloof, die moeten goed, juist en correct zijn.

Verder deze Surinaamse jongen waar jij kennis van hebt, hij is dus nog geen Moslim zoals ik begrijp dus tot die tijd houd het voor jou op. Daarnaast als hij Moslim zou worden, hoe weet jij dat jij gelukkig zal worden met hem de rest van jou leven. Waar baseer jij dat op, en hoe komt dat jij daar van zo overtuigd bent. Is dat het feit omdat hij zegt/claimt een bekeerling is naar de Islam te willen worden in de toekomst.

Daarnaast heb je het over die algemene "klick" die je met hem hebt. Beste zuster het is niet goed en correct om wat voor manier vrijblijvend contact te hebben met een man en elkaar zo het hof te maken. Daar hij ten eerste nog geen Moslim is, en ook al wordt hij een Moslim dan is dit uiteindelijk niet de juiste/correcte manier. Hier zit ook gevaar achter hoe men hedendaags contact met elkaar kan leggen via de diverse mogelijkheden van deze tijdperk waar wij in leven.

Ik zeg hiermee niet dat hij niet een goede Moslim en een goede man voor jou kan/zal zijn, want dat weet alleen Allah :swt: . Maar dit is vanuit mijn kant niets meer dan gewoon een bescheidde bezorgde waarschuwing, en iets om rekening mee te houden en over na te denken. Ivm met andere gelijksoortige zaken die ik persoonlijk ken betreft Moslim vrouwen(en zo ook Moslim mannen) die er uiteindelijk helaas bedrogen uitkomen. Denk goed na, en gebruik je gezonde verstand en hou je geloof op de eerste plaats. En pas AUB op voor de valkuilen van de vervloekte Sjaytan!

Daarom vergeet nooit jou Salaat al-Istikhaara te verrichten richting Allah :swt: betreft zulke zaken of iets goed of slecht mag zijn in jou leven, en voor leiding en goedheid in jou leven en betreft jou geloof. Allah :swt: weet beter wat uiteindelijk goed en/of slecht zal zijn voor jou.

Salaam alaikoem,

Ik begrijp helemaal wat u bedoeld. Wat ik al eerder zei in mij andere post. Ik heb geen contact meer met deze jongen. Ik heb alle contacten verbroken. Omdat ik mij eerst wilde focussen op mij eigen problemen. Ik ben iemand ik kan niet alles te gelijk. Vooral met de problemen die ik heb. Ik ben zo futloos en geen energy meer. Mijn daagelijkse bezigheden zijn alleen werken en slapen. Omdat ik heel snel moee ben.

Wat betreft over het bekeren. Ik weet dat je moet bekeren met je hart en niet voor een persoon. Deze jongen heeft ook aangegeven dat hij dit graag zelf wil. Ik heb ook duidelijk gemaakt dat hij het niet voor mij moet doen. Maar omdat hij het echt wilt. Want anders heeft het geen zin. Dat begrijp hij ook.

Hoe weet ik dat hij mij gelukkig zal maken. Dat weet ik niet. Dat weet niemand die gaat trouwen of je voor altijd gelukkig zal blijven. Of je nou marokaanse bent of surinaams. Want ik wel weet. Is dat deze jongen het beste voor mij wilt. Ik weet dat hij voor mij kan zorgen en dat ik wanneer ik wil stoppen met werken dat ook gwn kan doen. Deze jongen behandeld mij met respect. Hij is geen moslim en hij is surinaams. Maar hij heeft zoveel respect voor de islamitische geloof. In de tijd dat we wel contact hadden heeft hij nog nooit iets verkeerd bij mij gedaan of aangeraakt. Heel veel mensen hebben een verkeerde beeld bij surinamers. Ik zeg je eerlijk dat had ik zelf ook. Ik dacht altijd surinamers. Kunnen het nooit bij een vrouw houden en hebben overal wel kinderen lopen. Maar deze jongen is echt anders. Hij is alleen bezig met zijn werk en als hij niet werkt zit hij thuis of bij zijn moeder. Zijn moeder is geen moslima. Maar doet wel elke jaar mee met de maand ramadan. Probeert surats te leren uit de koran. Gaan 1 keer in de week naar de moskee.
Mij gevoel geeft aan dat het goede mensen zijn. Vandaar dat ik er ook graag voor wil gaan. Maar wel als ik zeker weet dat hij moslim is en dat hij standvastig is met zijn geloof en mij problemen zijn opgelost.

Ik hoop dat het zo beetje duidelijk is.
Ramadan mubarak

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » zo _25-_apr-_2021ah, 25-4-2021ad, 2:14 pm

Salam aleikum,

Beste zuster, ook tijdens de Ramadan vergeten we elkaar niet. Onderstaande video kwam ik tegen van Mufti Menk en het blijkt dat jij niet de enige bent met jouw probleem omtrent een huwelijk. Helaas komt dit bij vele jongeren voor. Deze zeer geleerde en wijze broeder verzamelt reacties van broeders en zusters met hetzelfde probleem en verzoekt deze onder de video te plaatsen. Het gaat hem zeer aan het hart dat er ouders zijn die hun zoon of dochter een huwelijk weigeren of hen een huwelijk willen opdringen. Het hoeft uiteraard niet zo uitgebreid als hier op het forum. Inscha'Allah heb je hier iets aan en krijg je een antwoord waar je mee verder kunt.

youtu.be Video from : youtu.be

www.islamboeken.nl

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » zo _25-_apr-_2021ah, 25-4-2021ad, 2:51 pm

www.islamboeken.nl

RANDOM_AVATAR
Siham
Beginner
Beginner

door Siham » za _1-_mei-_2021ah, 1-5-2021ad, 9:42 am

Ayasha schreef:Salam aleikum,

Beste zuster, ook tijdens de Ramadan vergeten we elkaar niet. Onderstaande video kwam ik tegen van Mufti Menk en het blijkt dat jij niet de enige bent met jouw probleem omtrent een huwelijk. Helaas komt dit bij vele jongeren voor. Deze zeer geleerde en wijze broeder verzamelt reacties van broeders en zusters met hetzelfde probleem en verzoekt deze onder de video te plaatsen. Het gaat hem zeer aan het hart dat er ouders zijn die hun zoon of dochter een huwelijk weigeren of hen een huwelijk willen opdringen. Het hoeft uiteraard niet zo uitgebreid als hier op het forum. Inscha'Allah heb je hier iets aan en krijg je een antwoord waar je mee verder kunt.

Salaam alaikoem,
Ik heb deze inderdaad gezien. Maar mij engels is niet zo goed. Ik versta wel alles. Maar schrijven vind ik moeilijk. Kan geen goede zinnen maken.
Maar heel erg bedankt dat je aan mij dacht.
Ik voel me zo klote. Ik weet gwn niet meer wat ik moet doen. Ik hou zoveel van mij ouders. Maar ik wil niet met mij neef trouwen. Mij ouders willen mij maar niet begrijpen. Het doet mij zoveel pijn, dat ik mij ouders moet achter laten en dat ze liever voor een andere persoon kiezen dan hun eigen dochter. Ik heb de laatste dagen dat ik gwn helemaal niet slaap. Minstens een half uurtje en dan ben ik klaar wakker over de heledag en dan zit ik alleen maar te denken en te piekeren. Wat ik moet doen. Ik ben mij leven zo zat, ik wil dit niet meer. Ik had zo goed leven met mij ouders. Totdat deze verrotte familie er tussen kwam
Ik weet het echt niet meer. Ik ben zo moe van alles.

RANDOM_AVATAR
Butan
Beginner
Beginner

door Butan » wo _1-_sep-_2021ah, 1-9-2021ad, 12:20 am

As-Salam-u-Alaikum

Na het lezen van alle reactie ben ik heel erg gefrustreerd geraakt naar jouw situatie. Als mijn ouders zo moeilijk zouden doen om een van mijn zussen hebben zij mij en haar familie die daar anders over na denken. En dat een vrouw zelf moet kiezen met wie zij wil gaan trouwen.

Als ik in zo een situatie zo zijn, en hoor dat jouw familie ook niet meewerken. Zou ik zeggen, allemaal een pot nat. Verlaat ze allemaal. En ga lekker in zoektocht naar iemand die moslim is en een rustig persoon is van aard. En gewoon lekker settelen mijn zijn familie. Want uit ervaring is het meestal de familie van de man waar je het meest betrokken mee bent. Maar dat is bij ons weet niet hoe dat bij jouw is. En als je uiteindelijk door de wil van Allah kinderen krijgt. Dat hebben ze niet te maken met zo een familie. Wat je eigenlijk geen familie kan noemen.

We kunnen allemaal zeggen dat je je ouders moet respecteren. Dat is juist, maar naar ze luisteren is iets heel anders. Jij bent depressief dus a.k.a.(ziek aan het worden!!!). Want dat is wat een depressie is. Jij moet gewoon weten dat als je dit doet niet verkeert bezig bent. Ik kan dat niet bevestigen maar laat dit anders door een imam lezen en kijken of hij dit goedkeurt. Want uiteindelijk moet je verder gaan met je leven. En om dan steeds bij ouders vast te haken gaat echt niet werken. Zij zijn uiteindelijk schuldig als jij een slechte relatie met je hun hebt. Ik zou hun wel blijven respecteren en voor ze zorgen als dat nodig is. Maar meer dan wat moet het niet worden

Mijn ouders zijn zeker niet perfect maar ik heb wel een familie die bij moeilijkheden mij ondersteuning konden bieden. Nu ik lees dat je ook niet bij hun terecht kunt komen lijkt dit mij de enige oplossing. Meer is er niet te zeggen. En als het echt erg is geworden even kijken of je de politie kan Inschakelen. Want die neef van jouw mag gewoon de container in op naar Marokko. Want duidelijk heeft hij geen recept voor jouw.

Als ik als moslim iets verkeerd heb gezegd mag je mij gerust corrigeren.

Veel sterkte verder
waa-alaai-koom-assa-laam

Vorige

Keer terug naar Het huwelijk