Ik moet met mijn neef trouwen

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
Siham
Beginner
Beginner

Ik moet met mijn neef trouwen

door Siham » zo _17-_jan-_2021ah, 17-1-2021ad, 6:28 pm

Salaam alaikoem,

Ik zit met een groot probleem. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik ben ten einde raad. Niemand wilt mij helpen hierbij.

Ik heb een jongen leren kennen, het is een surinamer. Maar deze jongen wilt zich bekeren tot de islam. Hij is er mee bezig. Ik heb bij mij ouders aangegeven, dat als hij bekeerd is en hij is goed bezig met zijn deen. Dat ik graag met hem wilde trouwen. Mijn ouders wilde dit niet accepteren en gaven aan je gaat met iemand van ons trouwen. Niet met een bekeerling.
Ik dacht ik laat het even rusten. Probeer het later weer kijken hoe ze dan reageren. Paar maanden later heb ik het weer geprobeerd. Toen kwamen mij ouders met een actie die mij hele leven nu kapot heeft gemaakt. Mij ouders kwamen met een idee, dat ik met mij neef moet trouwen uit marokko. Ik heb aangegeven dat ik dat niet wil. Mij ouders hebben aangegeven als ik het niet ging doen. Dat ze mij leven kapot zullen maken. Ookal zou ik verder gaan met die bekeerling. Dan gaan ze er alles aan doen om onze relatie kapot te maken. Vorige jaar gingen mij ouders op vakantie. Dus ze wilde dat ik ze ging machtigen zodat ze een trouwakte kunnen maken. Ik wilde dit niet. Mij ouders gingen dreigen. Dat ik hun dochter niet meer zou zijn als ik het niet deed en dat ze mij dood ging maken. Uit angts heb ik ze gemachtigd. Maar ik ben er totaal niet blij mee.
Nu willen ze dat ik alle papieren gaa regelen zodat ik die idioot van marokko naar nederland ga halen. Ik heb aangegeven dat ik wil scheiden en niet meer verder wil gaan. Maar mij ouders willen het doen. Ik ben van alle kanten uitgescholden. Familie heeft geprobeerd te praten met mij ouders. Maar ze zijn vast besloten. Ik zit nu te denken om weg te lopen. Vluchten van mij ouders. Want ik wil dit huwlijk niet. Ik heb geprobeerd er wat van te maken. Maar ik heb totaal geen klik met mij neef.
We kunnen totaal niet communiceren met elkaar.
Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik bid elke dag dat allah hun zal bij draaien maar niks helpt.
Hebben jullie misschien advies voor mij. Alsjeblieft ik weet het gwn niet meer.

Alvast bedankt.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Ik moet met mij neef trouwen

door Abdul Malik » wo _20-_jan-_2021ah, 20-1-2021ad, 8:30 am

Assalamu Aleikum, beste zuster in de Islam.

Het is een duidelijk gegeven in de islam dat een geforceerd huwelijk niet geld.
Maar hoe nu verder met jou en jou ouders? De jongen waar je eigenlijk mee wil trouwen die zich wil bekeren tot de Islam, daar heb je blijkbaar meer gevoelens voor dan jou neef. Dat wil niet zeggen dat het dan daadwerkelijk ook een goed en gezegend huwelijk mee zal zijn. Helaas zie ik en hoor ik verhalen van zogenaamde bekeerlingen die zich bekeren voor de verkeerde bedoelingen. Ik vind dit niet leuk en plezierig om te zeggen maar dit komt helaas toch al te vaak voor.

Iemand bekeerd zich als eerst voor Allah :swt: en voor zichzelf, niet voor een vrouw of status in de ogen van andere Moslims en/of voor welke andere doelen dan ook. Ik zeg hiermee totaal niet dat de intentie van de jongen verkeerd is, want dat weet alleen Allah :swt: . Maar het komt zoals gezegd helaas jammer genoeg toch vaak voor dat de bekering of een ophitsing is of voor wat dan ook, en dan zie je dat ze de Islam of niet serieus genoeg nemen of dat ze na een tijdje zelfs terug keren naar ongeloof en Haraam.

Wat betreft jou neef, is hij een praktiserende Moslim, en heeft hij Godsvrees(Taqwah), neemt hij zijn religie serieus, enz. Zo ja, dan kan het zelfs zo zijn dat jou neef een veel betere kandidaat is dan de andere jongen. Soms moet je jou eigen gevoelens opzij zetten die je voor een ander hebt, en redeneren met je verstand in plaats met puur alleen je gevoel. Ik neem aan dat jou ouders het beste met jou voorhebben en dat zij zich in hun visie en in hun gemoed een beter inzicht hebben met wie jij het leven in zal gaan als man en vrouw.

Nogmaals voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat de jongen een verkeerd persoon is, en ik zeg ook niet dat jou neef een betere persoon is, maar in een huwelijk treden is en heeft men altijd bepaalde risico's die men neemt. Denk er AUB nog goed over na, en probeer met jou ouders hierover te praten. Als jou ouders zelf ook praktiserende Moslims zijn dan verdienen zij dit respect van jou, en jij van hen. En AUB loop niet weg van huis, want dit brengt jou niets goed, en je zult hier spijt van krijgen. En ook doe je hiermee jou ouders veel pijn mee, en ook richting jouzelf.

Maar kom jij uiteindelijk tot de conclusie dat jijzelf helemaal niet met een bepaalde man wil trouwen, dan kunnen en mogen zij dat niet forceren om dat toch te doen, laat dat duidelijk zijn. Uiteindelijk moet jij met de man leven met wie je trouwt, en niet jou ouders. Met dit schrijven heb ik geprobeerd alle opties open te laten, maar toch ook met wat punten en waarschuwingen/advies waar men hedendaags tegenaan kan lopen.

Als laatst, en zeker niet als minst. Vraag Allah :swt: om hulp en leiding, en zeg niet dat Allah :swt: jou smeekbede niet hoort of beantwoord. Allah :swt: weet beter wat voor jou goed is en wat niet goed is, en wanneer niet en wanneer wel. De man met wie jij trouwt is alreeds bekend bij Allah :swt: en dat staat bij Allah :swt: zo geschreven, en dat zal dan ook gebeuren. Dus zet jou gehele vertrouwen op Allah :swt: betreft alle dingen in het leven. Dit behoord uiteindelijk een ware Moslim te doen.

Moge Allah :swt: jou leiden in het leven, en jou de geschikte man schenken waar je mee mag trouwen, en met wie je verder in de toekomst mee mag groeien en ontwikkelen als betere Moslims. Amien!
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » ma _25-_jan-_2021ah, 25-1-2021ad, 4:03 am

www.youtube.com Video from : www.youtube.com

RANDOM_AVATAR
Siham
Beginner
Beginner

door Siham » wo _27-_jan-_2021ah, 27-1-2021ad, 8:45 pm

Abdul Malik schreef:Assalamu Aleikum, beste zuster in de Islam.

Het is een duidelijk gegeven in de islam dat een geforceerd huwelijk niet geld.
Maar hoe nu verder met jou en jou ouders? De jongen waar je eigenlijk mee wil trouwen die zich wil bekeren tot de Islam, daar heb je blijkbaar meer gevoelens voor dan jou neef. Dat wil niet zeggen dat het dan daadwerkelijk ook een goed en gezegend huwelijk mee zal zijn. Helaas zie ik en hoor ik verhalen van zogenaamde bekeerlingen die zich bekeren voor de verkeerde bedoelingen. Ik vind dit niet leuk en plezierig om te zeggen maar dit komt helaas toch al te vaak voor.

Iemand bekeerd zich als eerst voor Allah :swt: en voor zichzelf, niet voor een vrouw of status in de ogen van andere Moslims en/of voor welke andere doelen dan ook. Ik zeg hiermee totaal niet dat de intentie van de jongen verkeerd is, want dat weet alleen Allah :swt: . Maar het komt zoals gezegd helaas jammer genoeg toch vaak voor dat de bekering of een ophitsing is of voor wat dan ook, en dan zie je dat ze de Islam of niet serieus genoeg nemen of dat ze na een tijdje zelfs terug keren naar ongeloof en Haraam.

Wat betreft jou neef, is hij een praktiserende Moslim, en heeft hij Godsvrees(Taqwah), neemt hij zijn religie serieus, enz. Zo ja, dan kan het zelfs zo zijn dat jou neef een veel betere kandidaat is dan de andere jongen. Soms moet je jou eigen gevoelens opzij zetten die je voor een ander hebt, en redeneren met je verstand in plaats met puur alleen je gevoel. Ik neem aan dat jou ouders het beste met jou voorhebben en dat zij zich in hun visie en in hun gemoed een beter inzicht hebben met wie jij het leven in zal gaan als man en vrouw.

Nogmaals voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat de jongen een verkeerd persoon is, en ik zeg ook niet dat jou neef een betere persoon is, maar in een huwelijk treden is en heeft men altijd bepaalde risico's die men neemt. Denk er AUB nog goed over na, en probeer met jou ouders hierover te praten. Als jou ouders zelf ook praktiserende Moslims zijn dan verdienen zij dit respect van jou, en jij van hen. En AUB loop niet weg van huis, want dit brengt jou niets goed, en je zult hier spijt van krijgen. En ook doe je hiermee jou ouders veel pijn mee, en ook richting jouzelf.

Maar kom jij uiteindelijk tot de conclusie dat jijzelf helemaal niet met een bepaalde man wil trouwen, dan kunnen en mogen zij dat niet forceren om dat toch te doen, laat dat duidelijk zijn. Uiteindelijk moet jij met de man leven met wie je trouwt, en niet jou ouders. Met dit schrijven heb ik geprobeerd alle opties open te laten, maar toch ook met wat punten en waarschuwingen/advies waar men hedendaags tegenaan kan lopen.

Als laatst, en zeker niet als minst. Vraag Allah :swt: om hulp en leiding, en zeg niet dat Allah :swt: jou smeekbede niet hoort of beantwoord. Allah :swt: weet beter wat voor jou goed is en wat niet goed is, en wanneer niet en wanneer wel. De man met wie jij trouwt is alreeds bekend bij Allah :swt: en dat staat bij Allah :swt: zo geschreven, en dat zal dan ook gebeuren. Dus zet jou gehele vertrouwen op Allah :swt: betreft alle dingen in het leven. Dit behoord uiteindelijk een ware Moslim te doen.

Moge Allah :swt: jou leiden in het leven, en jou de geschikte man schenken waar je mee mag trouwen, en met wie je verder in de toekomst mee mag groeien en ontwikkelen als betere Moslims. Amien!

Salaam alaikoem,

Dankjewel voor je reactie,
Wat ik wilde zeggen. Mij neef ik heb het geprobeerd om het toch te accepteren en naar mij ouders te luisteren. Maar het lukt mij niet meer. Ik doe alles met tegenzin. Ik voel totaal geen klik met mij neef en ik geef totaal niks om hem. Hij is een goede jongen daar niet van. Maar ik vind het ook belangrijk om een goede klik met je partner te hebben. Dat heb ik totaal niet met hem. Enige waar hij aan denkt is dat hij naar europa wil komen en ik moet alles snel snel regelen.
Wat betreft die andere jongen. Daar heb ik inderdaad wel een goede klik mee. Ik heb ook bij hem aangegeven dat hij alleen moet bekeren als hij dat zelf wilt en dat hij het niet voor mij moet doen. Hij geeft zelf aan dat hij de islam altijd al een mooie geloof vind. En dat hij iemand nodig heeft om hem hierin te ondersteunen en begeleiden. Vandaar dat hij ook aangeeft ik wil mij gaan bekeren.

Wat betreft mij ouders. Ik heb alles geprobeerd. Praten, familie inschakelen. Niks heeft geholpen. Verschillde imams gesproken. Niks heeft geholpen. Mij ouders zijn vast besloten en geven ook gewoon aan je trouwt met je neef anders ga je eraan. Hoe wil je dat ik dan nog thuis moet blijven. Ze zitten ook van alles achter mij rug om te regelen. Dan kom ik pas later achter van wat ze wel niet allemaal hebben gedaan.
Ik wil mij ouders geen pijn doen. Maar hun zien niet wat ze met mij doen. Ik ben hartstikke ongelukkig door deze situatie. Ik hoop elke dag dat ik niet wakker wordt. Zodat ik af ben van all deze ellende. Ik weet het gewoon niet meer.
Praten helpt niet bij mij ouders. Ik ben al jaar lang aan het praten. Ze zijn nog steeds bij hun besluit gebleven. Ik zit er nu gewoon aan te denken om ergens anders te gaan wonen. Ver uit hun buurt in de hoop dat ze gaan realiseren waar ze mee bezig zijn. Andere oplossingen heb ik niet. Ik wil gewoon scheiden van mij neef. Ik zal en kan hem nooit accepteren als mij man na all deze ellende.

Alvast bedankt.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » do _28-_jan-_2021ah, 28-1-2021ad, 2:32 am

Ik heb in mijn eerste schrijven geprobeerd "neutraal" te blijven ivm jou situatie.
Maar het is voor jou toch 100% duidelijk dat jij totaal niet met jou neef wil trouwen voor de redenen die je aangeeft.
Jou ouders mogen en kunnen jou niet tegen jou wil uithuwelijken met een persoon waar jij niet mee wil trouwen.

Het is Haraam voor de ouders/voogd(Wali) van de vrouw om haar te dwingen te moeten trouwen met iemand met wie ze niet wil, en dan ook niet mag. Omdat de Profeet Mohammad :saw: zei: “De maagd mag niet gegeven worden in huwelijk totdat haar toestemming is gevraagd." (al-Bukhari, Muslim)

Het is daarnaast ook geheel onlogisch om met iemand te moeten trouwen waar men geen liefde aan kan geven, dit is een belangrijk aspect in de Islam. Allah :swt: wil liefde en mededogen tussen de echtgenoten, en hoe kan dat worden bereikt als ze hem haat en niet mag? Wat voor liefde en mededogen kan er in dat geval zijn?

Als het huwelijkscontract is gesloten ondanks dat je terughoudend was, hangt dit huwelijkscontract af van de beslissing van de vrouw. Als ze het accepteert, wordt het een geldig huwelijkscontract, en als ze dat niet doet, is het een ongeldig contract.

In het geval dat jij als vrouw dit huwelijk niet accepteert, is het ongeldig en moet jij degene die dit huwelijkscontract met haar heeft gesloten hierover informeren. Zij hebben niet het recht om jou te dwingen geslachtsgemeenschap en intimiteit aan te gaan, en dat is jou recht om hem daarvan tegen te houden en om je daarvan tegen te behoeden.

Het huwelijk zal voor deze reden afgebroken moeten worden en/of de man zal afstand ervan moeten nemen nadat het voor hem duidelijk is dat jij geheel niet met hem wil trouwen. Is het huwelijk alreeds voltrokken dan zal de man Allah :swt: moeten vrezen en van haar moeten scheiden, voordat hij geslachtsgemeenschap met haar heeft gehad. Ook jou ouders moeten beseffen dat wat ze jou aandoen tegen de regels van de Islam gaan, en zij zullen Allah :swt: hierin moeten vrezen en het huwelijk ongeldig moeten verklaren. Het huwelijk zal desnoods door een (Qaadi)rechter verworpen dient te worden, dit is jou recht in de Islam.

Ieder persoon in deze situatie moet en zal de regels van de Islam moeten accepteren, die door Allah :swt: en zijn Profeet :saw: zijn uitgelegd en bepaald. Zij moeten Allah :swt: vrezen voor elk soort onrecht die ze een ander aandoen waarover ze op de Dag des Oordeels zich moeten zullen verantwoorden tegen over Allah :swt: .

RANDOM_AVATAR
Siham
Beginner
Beginner

door Siham » do _28-_jan-_2021ah, 28-1-2021ad, 11:59 pm

Ik heb in mijn eerste schrijven geprobeerd "neutraal" te blijven ivm jou situatie.
Maar het is voor jou toch 100% duidelijk dat jij totaal niet met jou neef wil trouwen voor de redenen die je aangeeft.
Jou ouders mogen en kunnen jou niet tegen jou wil uithuwelijken met een persoon waar jij niet mee wil trouwen.

Het is Haraam voor de ouders/voogd(Wali) van de vrouw om haar te dwingen te moeten trouwen met iemand met wie ze niet wil, en dan ook niet mag. Omdat de Profeet Mohammad :saw: zei: “De maagd mag niet gegeven worden in huwelijk totdat haar toestemming is gevraagd." (al-Bukhari, Muslim)

Het is daarnaast ook geheel onlogisch om met iemand te moeten trouwen waar men geen liefde aan kan geven, dit is een belangrijk aspect in de Islam. Allah :swt: wil liefde en mededogen tussen de echtgenoten, en hoe kan dat worden bereikt als ze hem haat en niet mag? Wat voor liefde en mededogen kan er in dat geval zijn?

Als het huwelijkscontract is gesloten ondanks dat je terughoudend was, hangt dit huwelijkscontract af van de beslissing van de vrouw. Als ze het accepteert, wordt het een geldig huwelijkscontract, en als ze dat niet doet, is het een ongeldig contract.

In het geval dat jij als vrouw dit huwelijk niet accepteert, is het ongeldig en moet jij degene die dit huwelijkscontract met haar heeft gesloten hierover informeren. Zij hebben niet het recht om jou te dwingen geslachtsgemeenschap en intimiteit aan te gaan, en dat is jou recht om hem daarvan tegen te houden en om je daarvan tegen te behoeden.

Het huwelijk zal voor deze reden afgebroken moeten worden en/of de man zal afstand ervan moeten nemen nadat het voor hem duidelijk is dat jij geheel niet met hem wil trouwen. Is het huwelijk alreeds voltrokken dan zal de man Allah :swt: moeten vrezen en van haar moeten scheiden, voordat hij geslachtsgemeenschap met haar heeft gehad. Ook jou ouders moeten beseffen dat wat ze jou aandoen tegen de regels van de Islam gaan, en zij zullen Allah :swt: hierin moeten vrezen en het huwelijk ongeldig moeten verklaren. Het huwelijk zal desnoods door een (Qaadi)rechter verworpen dient te worden, dit is jou recht in de Islam.

Ieder persoon in deze situatie moet en zal de regels van de Islam moeten accepteren, die door Allah :swt: en zijn Profeet :saw: zijn uitgelegd en bepaald. Zij moeten Allah :swt: vrezen voor elk soort onrecht die ze een ander aandoen waarover ze op de Dag des Oordeels zich moeten zullen verantwoorden tegen over Allah :swt: .

Salaam alaikoem,

Dankjewel voor je informatie hierover.
Mij ouders zeggen altijd dit mag in de islam. Jij moet luisteren naar je ouders en hun gehoorzamen in alles wat hun willen.
Ik wil ouders totaal geen pijn doen. Ik hou van hun. Maar ze zien echt niet hoeveel pijn ze mij doen. Ik kan door deze hele situatie niet normaal functioneren. Ben ook in behandeling bij een psycholoog. Maar dat helpt ook niet veel.

Ik weet echt niet hoe ik het moet aanpakken met mij ouders. Praten helpt niet. Daar ben ik al een jaar mee bezig. Maar ze blijven bij hun punt. Ze zeggen het is je neef. We kunnen je tante niet aan de kant zetten. We moeten hun helpen doot 1 van haar zonen naar nederland te halen. Maar ik wil dat niet.

Wat adviseer u mij. Wat kan ik doen?
Wat is wel toegestaan binnen de islam. Dat ik wel mag doen. Want ik kan niet meer zo leven. Ik ben bang dat ik straks met een depressie ga zitten en dat ik er niet meer uit kan komen.

Alvast bedankt.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » vr _29-_jan-_2021ah, 29-1-2021ad, 1:09 am

Assalamu Aleikum, beste zuster in de Islam,

Dat jij als kind aan jou ouders gehoorzaam moet zijn klopt, maar dat geld alleen als jou ouders iets van jou verwachten dat volgens de regels van de Islam is, en behoord. Dit betekent niet dat jij gehoorzaam moet zijn in alle dingen. Als de ouders iets van jou verwachten dat tegen de leer van de Islam is dan behoor jij hun niet gehoorzaam te zijn, en datgene te volgen wat Allah :swt: en zijn Profeet :saw: hebben besloten en goedgekeurd.

In de Islam mag een meisje niet worden gedwongen te trouwen met iemand met wie ze niet wil trouwen, en in dit geval wordt ze niet beschouwd als ongehoorzaam aan haar ouders. Dit zijn de regels in de Islam, en laat jou ouders dat maar gaan onderzoeken via de Imams en de geleerden. Door jou te willen laten trouwen met een man waar jij niet mee wil trouwen doen jou ouders jou onrecht aan, en dat mag niet in de Islam. Jou ouders moeten dit gaan begrijpen dat dit tegen de leer van de Islam ingaat. En dan zullen ze jou beslissing moeten accepteren, wat jou recht is in de Islam.

Jou ouders moeten niet zo koppig zijn dat ze de regels van de Islam willen verdraaien naar hun kant via het zogenaamde recht van de ouders in de Islam op hun kinderen. Door een ander familie lid te willen helpen om die met jou te laten trouwen voor een betere toekomst voor hem, maar jij dan? is jou toekomst voor hun dan niet belangrijker dan die van een ander. Jou ouders mogen dat niet van jou verwachten dat jij maar volgens de rechten van de ouders jou dan maar verplicht ja te moeten zeggen tegen een huwelijk waar jij niet achter staat. Dit is een verkeerd en verdraaid beeld van de rechten en plichten in de Islam die ouders hebben tegen over hun kinderen. En vooral het recht wat jijzelf hebt in de Islam om zelf de beslissing te mogen maken of jij met een bepaald persoon wil trouwen of niet.

Als jou ouders oprechte Moslims zijn, dan laat ze deze zaak voorleggen aan een Imam en/of een geleerde in de Islam. In plaats hun eigen idealen na te streven die niets met de leer van de Islam te maken heeft. Dit is wat jou ouders moeten gaan beseffen, en dit is wat jij hun uiteindelijk duidelijk moet maken. zodat ze tot inzicht komen dat ze verkeerd bezig zijn tegenover hun eigen dochter volgens de regels in de Islam.

Ik heb begrepen dat je al met verschillende Imams hebt gepraat, kunnen zij niets voor jou betekenen om met jou ouders te praten over dit meningsverschil tussen jou en jou ouders, en dat jij het recht in de Islam hebt om nee te zeggen tegen een huwelijk waar jij niet mee in stemt? Al is het een verklaring op papier die jij jou ouders kan laten zien.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » vr _29-_jan-_2021ah, 29-1-2021ad, 1:46 am

www.youtube.com Video from : www.youtube.com

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » vr _29-_jan-_2021ah, 29-1-2021ad, 3:20 am

DE OPINIE WELKE TELT IS DIE VAN DE VROUW( WAAR EEN HUWELIJKSAANZOEK AAN WORDT GEDAAN)

"De voorrang in de acceptatie is degene die de vrouw zelf kiest. Dus als zij een persoon kiest en haar vader en moeder kiezen een ander persoon, de geldige opinie is de keuze van de vrouw waar een huwelijksaanzoek wordt gedaan, omdat zij degene is die met deze man zal moeten leven en hun leven samen moeten delen. Alhoewel, als het gebeurd dat zij een persoon uitkiest die totaal niet past betreft zijn religie, en zijn karakter dan moeten haar ouders haar opinie niet aanvaarden, zelfs als ze niet met diegene wil trouwen die haar vader voor haar heeft gekozen. Dan al ze ongehuwd blijven, volgens de uitspraak van de Profeet Mohammad :saw: die zei:

Als iemand wiens religie en karakter jullie pleziert tot jou komt, dan trouw hem. Want als je dat niet doet, zal het een verleiding en een test zijn in het land(At-Tirmidhi)

En als het zo zal zijn dat de vader en moeder er niet over eens zijn, omdat de moeder een ander uitkiest dan de vader, dan zal de uiteindelijke beslissing bij de vrouw zijn om te kiezen."(Fatawah Islamiyah - Ibn 'Uthaimin)

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » vr _29-_jan-_2021ah, 29-1-2021ad, 4:36 am

EEN VROUW LATEN TROUWEN MET EEN FAMILIELID TEGEN HAAR WIL

"Er is geen twijfel mogelijk. Als de familielid niet geschikt is voor haar, mag ze niet gedwongen worden om met hem te trouwen. Als hij geschikt is, dan hebben de geleerden twee opinies hierover betreft deze zaak. De sterkste(opinie) van deze is die gesteund wordt door de Koran en de Soenah, en dat is dat zij niet verplicht is om deze trouwerij te accepteren. De Profeet Mohammad :saw: zei:

Een maagdelijke vrouw kan niet getrouwd worden tenzij haar vader de goedkeuring heeft gekregen, welke mag worden gekenmerkt door haar zwijgen"
( Fatawah An-Nisa - Ibn Taymiyyah)

RANDOM_AVATAR
Siham
Beginner
Beginner

door Siham » vr _29-_jan-_2021ah, 29-1-2021ad, 3:25 pm

Abdul Malik schreef:Assalamu Aleikum, beste zuster in de Islam,

Dat jij als kind aan jou ouders gehoorzaam moet zijn klopt, maar dat geld alleen als jou ouders iets van jou verwachten dat volgens de regels van de Islam is, en behoord. Dit betekent niet dat jij gehoorzaam moet zijn in alle dingen. Als de ouders iets van jou verwachten dat tegen de leer van de Islam is dan behoor jij hun niet gehoorzaam te zijn, en datgene te volgen wat Allah :swt: en zijn Profeet :saw: hebben besloten en goedgekeurd.

In de Islam mag een meisje niet worden gedwongen te trouwen met iemand met wie ze niet wil trouwen, en in dit geval wordt ze niet beschouwd als ongehoorzaam aan haar ouders. Dit zijn de regels in de Islam, en laat jou ouders dat maar gaan onderzoeken via de Imams en de geleerden. Door jou te willen laten trouwen met een man waar jij niet mee wil trouwen doen jou ouders jou onrecht aan, en dat mag niet in de Islam. Jou ouders moeten dit gaan begrijpen dat dit tegen de leer van de Islam ingaat. En dan zullen ze jou beslissing moeten accepteren, wat jou recht is in de Islam.

Jou ouders moeten niet zo koppig zijn dat ze de regels van de Islam willen verdraaien naar hun kant via het zogenaamde recht van de ouders in de Islam op hun kinderen. Door een ander familie lid te willen helpen om die met jou te laten trouwen voor een betere toekomst voor hem, maar jij dan? is jou toekomst voor hun dan niet belangrijker dan die van een ander. Jou ouders mogen dat niet van jou verwachten dat jij maar volgens de rechten van de ouders jou dan maar verplicht ja te moeten zeggen tegen een huwelijk waar jij niet achter staat. Dit is een verkeerd en verdraaid beeld van de rechten en plichten in de Islam die ouders hebben tegen over hun kinderen. En vooral het recht wat jijzelf hebt in de Islam om zelf de beslissing te mogen maken of jij met een bepaald persoon wil trouwen of niet.

Als jou ouders oprechte Moslims zijn, dan laat ze deze zaak voorleggen aan een Imam en/of een geleerde in de Islam. In plaats hun eigen idealen na te streven die niets met de leer van de Islam te maken heeft. Dit is wat jou ouders moeten gaan beseffen, en dit is wat jij hun uiteindelijk duidelijk moet maken. zodat ze tot inzicht komen dat ze verkeerd bezig zijn tegenover hun eigen dochter volgens de regels in de Islam.

Ik heb begrepen dat je al met verschillende Imams hebt gepraat, kunnen zij niets voor jou betekenen om met jou ouders te praten over dit meningsverschil tussen jou en jou ouders, en dat jij het recht in de Islam hebt om nee te zeggen tegen een huwelijk waar jij niet mee in stemt? Al is het een verklaring op papier die jij jou ouders kan laten zien.

Salaam alaikoem,

Ik heb inderdaad verschillende imams gesproken. Zij geven eigenlijk het zelfde aan als u. Maar hun zeggen wel dat ik het beste kan doen. Wat mij ouders willen. Mij vader heeft ook aangegeven dat hij met gene ene imam in contact wil komen of spreken. Dus dat gaat niet helpen.

Ik ben nu opzoek naar een woning. Ik ga op mij zelf wonen. Want ik kan dit probleem niet oplossen zolang ik met hun in een woning woon. Ze dreigen maar en maken mij uit voor alles. Ze maken mij bang. Ik kan niet zolang hiermee doorgaan.

Chokran .

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » vr _29-_jan-_2021ah, 29-1-2021ad, 5:08 pm

Hopelijk als jou vader met de Imam praat, komt hij tot de conclusie dat hij verkeerd bezig is. Ook al denkt hij zelf dat hij het allemaal goed bedoeld. Maar dat dit niet de manier is volgens de Islam om jou dochter dit aan te doen, en haar te forceren om met een man te moeten trouwen waar zij zelf geen toekomst inziet. En dat hij dat moet accepteren dat jij dat niet wil. InschAllah!

Geef jou ouders nog even de tijd om dit te mogen begrijpen, voordat jij het huis uit wil gaan. Dat zou beter zijn, maar zij moeten jou ook niet blijven dreigen en slechte dingen tegen jou zeggen want een mens kan uiteindelijk maar zoveel aan wat hij kan. Ik hoop dat jou ouders bijdraaien en dat jij gewoon thuis blijft wonen. Dat is het fijnste en veiligste voor jullie allemaal.

Moge Allah :swt: hun inzicht en begrip geven omtrent deze situatie waar jij je in bevind, en jou nog meer geduld geven tegen over jou ouders, en dat het tussen jou en jou ouders goed komt. Maar AUB doe geen dingen en/of maak geen verkeerde beslissingen die jou niet goed zullen doen. Maar welke beslissing jij voor jouzelf maakt, moge Allah :swt: jou beschermen en leiden naar dat wat alleen goed voor jou is betreft jou relatie met Allah :swt: en jou geloof. En moge Allah :swt: jou en jou ouders vergeven voor de fouten die men maakt in het leven. En dat we leren van onze fouten en spijt en vergeving vragen bij Allah :swt: zodat Allah :swt: het mag vergeven. En dat het uiteindelijk weer goed komt tussen jou en jou ouders. Amien!

RANDOM_AVATAR
Siham
Beginner
Beginner

door Siham » vr _29-_jan-_2021ah, 29-1-2021ad, 5:31 pm

Hopelijk als jou vader met de Imam praat, komt hij tot de conclusie dat hij verkeerd bezig is. Ook al denkt hij zelf dat hij het allemaal goed bedoeld. Maar dat dit niet de manier is volgens de Islam om jou dochter dit aan te doen, en haar te forceren om met een man te moeten trouwen waar zij zelf geen toekomst inziet. En dat hij dat moet accepteren dat jij dat niet wil. InschAllah!

Geef jou ouders nog even de tijd om dit te mogen begrijpen, voordat jij het huis uit wil gaan. Dat zou beter zijn, maar zij moeten jou ook niet blijven dreigen en slechte dingen tegen jou zeggen want een mens kan uiteindelijk maar zoveel aan wat hij kan. Ik hoop dat jou ouders bijdraaien en dat jij gewoon thuis blijft wonen. Dat is het fijnste en veiligste voor jullie allemaal.

Moge Allah :swt: hun inzicht en begrip geven omtrent deze situatie waar jij je in bevind, en jou nog meer geduld geven tegen over jou ouders, en dat het tussen jou en jou ouders goed komt. Maar AUB doe geen dingen en/of maak geen verkeerde beslissingen die jou niet goed zullen doen. Maar welke beslissing jij voor jouzelf maakt, moge Allah :swt: jou beschermen en leiden naar dat wat alleen goed voor jou is betreft jou relatie met Allah :swt: en jou geloof. En moge Allah :swt: jou en jou ouders vergeven voor de fouten die men maakt in het leven. En dat we leren van onze fouten en spijt en vergeving vragen bij Allah :swt: zodat Allah :swt: het mag vergeven. Amien!

Amien insha allah. Ik hoop gewoon elke dag als ik wakker wordt. Dat het anders zou zijn. Dat mij ouders van gedachten zijn veranderd. Maar nee ze blijven bij hun besluit. Ik mag niks doen alleen naar hun luisteren. Als ik alleen woon. Kan ik de scheiding aanvragen alles. Bij hun thuis gaat dat niet lukken.

RANDOM_AVATAR
Siham
Beginner
Beginner

door Siham » vr _29-_jan-_2021ah, 29-1-2021ad, 5:32 pm

Hoelang moet ik nog wachten. Als ik nog langer wacht. Dan halen ze zo die neef van mij binnen. Want ze hebben al van alles geregeld. Ik ben er zelfs achter gekomen. Dan ze een afspraak hebben ingepland voor de inburgerings examen. Als ik nog langer wacht. Kunnen ze nog van alles doen en voordat ik het weet is hij binnen.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » za _30-_jan-_2021ah, 30-1-2021ad, 3:37 am

Het is jou recht in de Islam om deze zaak voor een rechter neer te leggen.
Zodat de rechter deze zaak vernietigd verklaard.
Ik hoop alleen dat jij en jou ouders elkaar hierna nog kunnen vinden.
Al om al, is het een ingewikkelde en emotionele zaak die niet nodig was als men als Moslims zich aan de wetten en regels van de Islam(Koran en Soenah) houden. Mensen in het algemeen maken het zo moeilijk voor anderen, en voor zichzelf, met alle gevolgen van dien. En dat is zeer spijtig om te zien en te horen.

RANDOM_AVATAR
Siham
Beginner
Beginner

door Siham » za _30-_jan-_2021ah, 30-1-2021ad, 10:27 am

Abdul Malik schreef:Het is jou recht in de Islam om deze zaak voor een rechter neer te leggen.
Zodat de rechter deze zaak vernietigd verklaard.
Ik hoop alleen dat jij en jou ouders elkaar hierna nog kunnen vinden.
Al om al, is het een ingewikkelde en emotionele zaak die niet nodig was als men als Moslims zich aan de wetten en regels van de Islam(Koran en Soenah) houden. Mensen in het algemeen maken het zo moeilijk voor anderen, en voor zichzelf, met alle gevolgen van dien. En dat is zeer spijtig om te zien en te horen.

Maar vind u dat ik iets verkeerd doe. Tegenover mij ouders. Ik wil zo totaal geen pijn doen. Ik heb altijd geluisterd naar hun. Ik deed alles voor hun. Maar sinds deze neef erbij is gekomen. Is de hele band met mij ouders veranderd. Ik wil niet ongelukkig worden. Met iemand trouwen waar ik niks om geef en geen klik heb. Ookal zou ik het nu voor mij ouders doen. Maar dan wordt ik zelf ongelukkig. Wat adviseerd u mij om te doen?

Alvast bedankt.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » za _30-_jan-_2021ah, 30-1-2021ad, 2:10 pm

Assalamu Aleikum,

Nee, voor de duidelijkheid ik bedoelde het niet tot jou gericht, maar meer tot jou ouders. Die hier fout in zijn en het moeilijk maken voor anderen en voor henzelf. Door jou geforceerd te willen laten trouwen met iemand waar jij totaal niet mee wil trouwen. Dit gaat geheel tegen de regels van de leer van de Islam in, en voor die reden maken ze het moeilijk voor anderen en voor zichzelf. Zij zijn hierin ook verantwoordelijk voor tegen over Allah :swt: dat zij iets doen wat niet geoorloofd is in de Islam. Zij moeten begrijpen dat ook al zou jij geforceerd met jou neef trouwen tegen jou wil in, dan telt dit huwelijk niet in de Islam. Jou neef mag dan ook geen seksuele betrekkingen met jou hebben omdat het huwelijk niet geld. Dus dan plegen jullie uiteindelijk Zina(overspel) met elkaar, zo serieus is dit.

Ik geloof dat jij je ouders niet pijn wilt doen, maar het is jou recht in de Islam om een kandidaat die aan jou wordt voorgesteld om er mee te trouwen deze te afwijzen, ook al zijn jou ouders ermee teleurgesteld en willen zij dat graag. Zij moeten ook begrijpen dat dit jou recht is in de leer van de Islam om nee te zeggen tegen een mogelijke kandidaat, en dat jij hiermee helemaal niets verkeerds in doet.

Dus in het algemeen gezegd, doen jou ouders jou onrecht aan en niet jij hun, daarnaast zeg je dat ze je negatief benaderen in woord en daad en dat je daar ook onder lijd. Dit gaat echt te ver, en dan begrijp ik jou vlucht route van uit huis en van het huwelijk. Maar tegelijk is het ook niet een fijn idee dat iemand van huis moet vluchten, niet voor jou maar ook niet voor jou ouders. Maar als dit echt de enigste oplossing is voor jou probleem dat jij dit huwelijk kan tegengaan, dan blijft dit jou recht in de Islam. Is het voor jou niet mogelijk om zolang in te trekken bij een familie lid die een Mahram is. Want een vrouw die alleen op zichzelf woont wordt ook niet echt aangeraden om dat te doen in de Islam voor verschillende redenen, dat zou de beste/betere oplossing zijn en het veiligste voor jou als jij bij een familie lid in mag wonen die een Mahram is.

Ik neem aan dat je een gezonde volwassen vrouw bent die goed voor haarzelf kan zorgen, en die de religie de Islam serieus neemt en dat je niet alleen de rechten in de Islam accepteert maar ook de plichten als een Moslim. En dat je ver weg blijft van al het Haraam, en de dingen doet die zijn toegestaan en Hallal zijn in de Islam. Maar welke beslissing jij ook neemt, verbreek niet het contact met jou ouders. En geef ze de respect die zij verdienen in de Islam, ook al zijn ze fout betreft deze zaak. Dit blijf jij verplicht om te doen richting jou ouders. Allah :swt: zal op de Dag des oordeels hierover zijn uitspraak doen, en Hij kan straffen wie Hij wil, en Hij kan vergeven wie Hij wil.

Daarnaast vind ik het wel zeer belangrijk om te zeggen dat welke beslissing jij ook maakt, zorg ervoor dat jou relatie met Allah :swt: daardoor niet slechter wordt maar alleen beter. Het leven is een test en is niet altijd fijn en makkelijk, een gelovige weet en beseft dit. En uiteindelijk staan we allemaal straks in ons eentje voor Allah :swt: voor onze eigen daden die we gedaan hebben, en er is niemand die jou bij kan staan, dit begint al in ons graf. En Allah :swt: die zal ons oordelen voor datgene wat wij gedaan hebben in ons leven, en als jij iets gedaan hebt waar jij volgens de leer van Allah :swt: en zijn Profeet :saw: recht op hebt, dan hoeft men niet te vrezen. Daar men zoals eerder gezegd ook de verplichtingen na moet komen die zijn bepaald door Allah :swt: en zijn Profeet :saw: .

RANDOM_AVATAR
Siham
Beginner
Beginner

door Siham » zo _31-_jan-_2021ah, 31-1-2021ad, 12:59 am

Abdul Malik schreef:Assalamu Aleikum,

Nee, voor de duidelijkheid ik bedoelde het niet tot jou gericht, maar meer tot jou ouders. Die hier fout in zijn en het moeilijk maken voor anderen en voor henzelf. Door jou geforceerd te willen laten trouwen met iemand waar jij totaal niet mee wil trouwen. Dit gaat geheel tegen de regels van de leer van de Islam in, en voor die reden maken ze het moeilijk voor anderen en voor zichzelf. Zij zijn hierin ook verantwoordelijk voor tegen over Allah :swt: dat zij iets doen wat niet geoorloofd is in de Islam. Zij moeten begrijpen dat ook al zou jij geforceerd met jou neef trouwen tegen jou wil in, dan telt dit huwelijk niet in de Islam. Jou neef mag dan ook geen seksuele betrekkingen met jou hebben omdat het huwelijk niet geld. Dus dan plegen jullie uiteindelijk Zina(overspel) met elkaar, zo serieus is dit.

Ik geloof dat jij je ouders niet pijn wilt doen, maar het is jou recht in de Islam om een kandidaat die aan jou wordt voorgesteld om er mee te trouwen deze te afwijzen, ook al zijn jou ouders ermee teleurgesteld en willen zij dat graag. Zij moeten ook begrijpen dat dit jou recht is in de leer van de Islam om nee te zeggen tegen een mogelijke kandidaat, en dat jij hiermee helemaal niets verkeerds in doet.

Dus in het algemeen gezegd, doen jou ouders jou onrecht aan en niet jij hun, daarnaast zeg je dat ze je negatief benaderen in woord en daad en dat je daar ook onder lijd. Dit gaat echt te ver, en dan begrijp ik jou vlucht route van uit huis en van het huwelijk. Maar tegelijk is het ook niet een fijn idee dat iemand van huis moet vluchten, niet voor jou maar ook niet voor jou ouders. Maar als dit echt de enigste oplossing is voor jou probleem dat jij dit huwelijk kan tegengaan, dan blijft dit jou recht in de Islam. Is het voor jou niet mogelijk om zolang in te trekken bij een familie lid die een Mahram is. Want een vrouw die alleen op zichzelf woont wordt ook niet echt aangeraden om dat te doen in de Islam voor verschillende redenen, dat zou de beste/betere oplossing zijn en het veiligste voor jou als jij bij een familie lid in mag wonen die een Mahram is.

Ik neem aan dat je een gezonde volwassen vrouw bent die goed voor haarzelf kan zorgen, en die de religie de Islam serieus neemt en dat je niet alleen de rechten in de Islam accepteert maar ook de plichten als een Moslim. En dat je ver weg blijft van al het Haraam, en de dingen doet die zijn toegestaan en Hallal zijn in de Islam. Maar welke beslissing jij ook neemt, verbreek niet het contact met jou ouders. En geef ze de respect die zij verdienen in de Islam, ook al zijn ze fout betreft deze zaak. Dit blijf jij verplicht om te doen richting jou ouders. Allah :swt: zal op de Dag des oordeels hierover zijn uitspraak doen, en Hij kan straffen wie Hij wil, en Hij kan vergeven wie Hij wil.

Daarnaast vind ik het wel zeer belangrijk om te zeggen dat welke beslissing jij ook maakt, zorg ervoor dat jou relatie met Allah :swt: daardoor niet slechter wordt maar alleen beter. Het leven is een test en is niet altijd fijn en makkelijk, een gelovige weet en beseft dit. En uiteindelijk staan we allemaal straks in ons eentje voor Allah :swt: voor onze eigen daden die we gedaan hebben, en er is niemand die jou bij kan staan, dit begint al in ons graf. En Allah :swt: die zal ons oordelen voor datgene wat wij gedaan hebben in ons leven, en als jij iets gedaan hebt waar jij volgens de leer van Allah :swt: en zijn Profeet :saw: recht op hebt, dan hoeft men niet te vrezen. Daar men zoals eerder gezegd ook de verplichtingen na moet komen die zijn bepaald door Allah :swt: en zijn Profeet :saw: .

Salaam alaikoem,

Dankjewel voor u reactie.
Ik wilde reageren op wonen bij een famililid.
Dat heb ik vorige zomer gedaan. Toen ben ik ook van huis weg gegaan. Ben ik naar een oom en tante gegaan. Ik heb daar 1 nacht geslapen. Toen ging mij vader zijn broer dreigen. Van als je haar jou huis niet uit gooid ben je mij broer niet meer.
Dus mij oom heeft toen tegen mij gezegt. Dat ik maar ergens anders moet gaan slapen. Met andere familie leden kan ik niet terecht omdat ze vinden. Dat ik overdrijf en dat ik gewoon moet doen wat mij ouders willen. Dus daar kan ik ook niet bij terecht. Nadat mij oom mij eruit gezet heeft. Ben ik 2 dagen bij een vriendin gaan slapen. Daarna ervoor gekomen om weer naar huis te gaan in de hoop dat mij ouders van gedachte gingen veranderen als ze zagen dat ik weg was gegaan. Maar nee ze blijven bij hun gedachte.

Ik ben iemand die mijn geloof op nummer 1 heeft staan. Ik bid elke dag. Probeer mij gebed ook optijd te verrichten. Ik vind van mijzelf dat ik mijzelf wat meer kan verdiepen in mij geloof. Zoals meer lezen over de islam enz. Soms weet ik gewoon niet wanneer iets toegestaan is en wanneer niet. Dus daar moet ik nog wel aan werken. Ik draag alhamdoulilah mij hoofddoek.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » zo _31-_jan-_2021ah, 31-1-2021ad, 3:37 am

Assalamu Aleikum,

Een vrouw mag alleen wonen op voorwaarde dat ze betrouwbaar is en geen vrouw met een twijfelachtig karakter.
Maar het blijft een niet ideale positie voor een alleenstaande vrouw, in verband dat ze dan geen bescherming heeft tegen de velen verschillende Fitnah en gevaren in het leven. Daarom zal je een sterk geloof moeten hebben en een praktiserende Moslim moeten zijn, om niet hierdoor in bepaalde problemen te komen.

Van wat jij verteld betreft jou situatie heb jij twee mogelijkheden. Of je blijft thuis wonen en dan zal waarschijnlijk het huwelijk aan jou geforceerd worden. Of je gaat op jezelf wonen om jou recht te halen dat je dit geforceerd huwelijk niet accepteert en het bij de rechter voorlegt. Het zijn allebei geen prettige omstandigheden en/of keuzes die je moet maken, maar soms worden we in het leven getest door Allah :swt: zodat Allah :swt: jou de keuze geeft wat je er mee doet.

De keuze hierin kan ik jou niet geven en/of bepalen, ik kan alleen datgene aan informatie aangeven wat toegestaan is voor jou en wat niet toegestaan is voor jou, wat mag en wat niet mag. En de keuze die jij hierin maakt ligt bij jouzelf. Maar welke keuze jij ook maakt, moge Allah :swt: jou de juiste keuze laten maken zodat jij op de juiste manier deze moeilijke situatie waar jij je nu in bevind in jou leven als een test mag slagen. En dat Allah :swt: tevreden met jou mag zijn, zodat Allah :swt: jou daarvoor mag belonen dat je de juiste keuze hierin gemaakt hebt, en dat je geduldig en standvastig en serieus blijft in jou geloof. In de rechten die je hebt, maar zeker ook in de plichten die je hebt als Moslim. Amien!

RANDOM_AVATAR
Siham
Beginner
Beginner

door Siham » ma _1-_feb-_2021ah, 1-2-2021ad, 12:40 am

Abdul Malik schreef:Assalamu Aleikum,

Een vrouw mag alleen wonen op voorwaarde dat ze betrouwbaar is en geen vrouw met een twijfelachtig karakter.
Maar het blijft een niet ideale positie voor een alleenstaande vrouw, in verband dat ze dan geen bescherming heeft tegen de velen verschillende Fitnah en gevaren in het leven. Daarom zal je een sterk geloof moeten hebben en een praktiserende Moslim moeten zijn, om niet hierdoor in bepaalde problemen te komen.

Van wat jij verteld betreft jou situatie heb jij twee mogelijkheden. Of je blijft thuis wonen en dan zal waarschijnlijk het huwelijk aan jou geforceerd worden. Of je gaat op jezelf wonen om jou recht te halen dat je dit geforceerd huwelijk niet accepteert en het bij de rechter voorlegt. Het zijn allebei geen prettige omstandigheden en/of keuzes die je moet maken, maar soms worden we in het leven getest door Allah :swt: zodat Allah :swt: jou de keuze geeft wat je er mee doet.

De keuze hierin kan ik jou niet geven en/of bepalen, ik kan alleen datgene aan informatie aangeven wat toegestaan is voor jou en wat niet toegestaan is voor jou, wat mag en wat niet mag. En de keuze die jij hierin maakt ligt bij jouzelf. Maar welke keuze jij ook maakt, moge Allah :swt: jou de juiste keuze laten maken zodat jij op de juiste manier deze moeilijke situatie waar jij je nu in bevind in jou leven als een test mag slagen. En dat Allah :swt: tevreden met jou mag zijn, zodat Allah :swt: jou daarvoor mag belonen dat je de juiste keuze hierin gemaakt hebt, en dat je geduldig en standvastig en serieus blijft in jou geloof. In de rechten die je hebt, maar zeker ook in de plichten die je hebt als Moslim. Amien!

Salaam alaikoem,

Mag ik u misschien vragen wat ik het beste kan doen. Om een keuze te maken. Ik doe altijd een dua na elke gebed. Ik vraag allah om hulp. Wat kan ik nog meer doen. Zodat ik een betere keuze kan maken. Wat kan ik allemaal doen binnen de islam. Want ik vind mij geloof heel belangrijk, ik wil de regels van mij geloof daarom ook niet overtreden. Als ik dat wel doe. Kan ik mijzelf dat nooit vergeven.

Ik dacht altijd dat binnen de islam. Dat als je ouders vinden dat je met iemand moet trouwen. Dat je je ouders hierin moet gehoorzamen. Dat is dan wat ik heb meegekregen van mij ouders. Ze zeggen je mag geen nee zeggen tegen je ouders of je ouders teleurstellen. Daarom was ik ook zo bang toen ze begonnen te dreigen dat ik hun moest machtigen voor een huwelijkscontract. Ik dacht ik moet naar mij ouders luisteren anders overtreed ik de regels van mij geloof. Als ik wist dat ik hierin ook mij recht had. Zou ik het nooit zover laten komen.

Ik hoop dat jij mij misschien wat informatie kan geven wat ik kan doen om een keuze te maken. Is er een gebed die ik kan verrichten of een handeling die ik kan doen?

Ik hoor het graag van u,

Chokran

Volgende

Keer terug naar Het huwelijk