Kan ik voor de moskee trouwen als ik geen moslima ben?

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
Karina
Beginner
Beginner

Kan ik voor de moskee trouwen als ik geen moslima ben?

door Karina » di _12-_mei-_2020ah, 12-5-2020ad, 7:07 pm

Hallo beste mensen,

Ik heb een vraag omtrent het huwelijk. Mijn vriend is moslim en ik niet, wel interesse in maar niet officieel overtuigd.
Wij bespreken en overwegen om te trouwen voor de moskee, omdat het geloof erg belangrijk is voor hem en dan onze relatie dus eigenlijk er pas mag zijn. En daarbij omdat we van elkaar houden :liefde2:

Is het mogelijk voor ons in NL om te trouwen voor de moskee (interreligieus stel dus) en als dit al kan, wat betekent dit dan?
En is trouwen voor de wet dan (nog) niet nodig of moet dit wel echt eerst?

Omdat ik op het internet verschillende visies lees, dacht ik het eens via dit forum te proberen. Ik heb het idee dat hier veel kennis zit :) (studie)

All the best,

Karina

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Kan ik voor de moskee trouwen als ik geen moslima ben?

door Ayasha » di _12-_mei-_2020ah, 12-5-2020ad, 10:59 pm

Hallo Karina, welkom op het forum.

Je bent niet de eerste die een dergelijke vraag stelt, Karina, dus er zijn al meerdere topics over.

Zal je een link geven waar je misschien iets aan hebt,

viewtopic.php?f=12&t=80603

Lees deze eens door.
Mocht dat niet voldoende zijn als antwoord op je vraag, barst dan maar los :)
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » do _14-_mei-_2020ah, 14-5-2020ad, 12:48 am

Als het geloof voor hem zo belangrijk is, dan moet hij weten dat hij als Moslim geen relatie mag aangaan buiten het huwelijk. Hij mag als Moslim natuurlijk trouwen met een Moslima, en hij mag zelfs trouwen met een vrome/kuise vrouw van uit de Mensen van het Boek(dwz. Joden en/of Christenen).

Daar jij (nog) geen Moslim bent, en jezelf niet duidelijk en kenbaar hebt gemaakt dat je daadwerkelijk een vrouw die Joods en/of Christen bent, die met de vrome/kuise waarden en normen en regels van God leeft, blijft het onduidelijk of je toegestaan bent voor hem om met hem te mogen trouwen.

De beste en meest veilige optie voor jullie beiden zou natuurlijk zijn als jij je bekeerd naar de islam, maar dit moet wel zo zijn zonder enige soort van dwang en geheel vrijwillig,oprecht en zuiver in jou geloof richting Allah :swt: , en dus ook niet speciaal alleen voor hem.
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » do _14-_mei-_2020ah, 14-5-2020ad, 1:10 am

De Koran zegt duidelijk:

En trouw niet met de afgodaanbidsters tot zij geloven. En waarlijk, een slavin die gelooft is beter dan een (vrije) afgodaanbidster, ook al verbaast haar schoonheid jullie. En geef jullie dochters niet ten huwelijk aan afgodenaanbidders tot zij geloven. Waarlijk, een gelovige dienaar is beter dan een (vrije) afgodenaanbidder zelfs als hij jullie aanstaat. Zij nodigen jullie uit tot het Vuur maar Allah nodigt (jullie) uit tot het Paradijs en tot de vergeving met Zijn verlof. Hij maakt Zijn Tekenen duidelijk aan de mensen, zodat zij het zich herinneren.( Koran 2:221)

Op deze dag zijn alle goede (zaken) voor jullie toegestaan gemaakt. Het voedsel van de mensen van het Boek is jullie toegestaan en jullie voedsel is wettig voor hen. (Wettig om te huwen) zijn kuise vrouwen van de gelovigen en kuise vrouwen van degenen die het Boek is gegeven vόόr jullie tijd, als jullie hun hun voorgeschreven bruidsschat geven, kuisheid wensend en geen overspel plegend, noch heimelijk minnaressen nemend. En iedereen die ongelovig is aan de eenheid van Allah en in de andere geloofsbepalingen, diens werk is vruchteloos en in het Hiernamaals zal hij onder de verliezers zijn.( Koran 5:5)
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

Keer terug naar Het huwelijk