Het ''correcte'' gebed

Plaats hier alles m.b.t. het gebed, woedhoe, adhan, etc.
Brother
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Re: Het ''correcte'' gebed

door Brother » zo _15-_jun-_2014ah, 15-6-2014ad, 11:58 pm

Oh, ik sprak altijd ''Mohammed'' uit, omdat dat zijn naam is en niet Mohammedan.

Vanaf heden zal ik het zo uitspreken. Kunt u ook de 2e en 3e deel van tahiyatoel plaatsen (Allahouma salli alla Mohammed....)

Wasalaam

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » ma _16-_jun-_2014ah, 16-6-2014ad, 12:15 am

Brother schreef:Oh, ik sprak altijd ''Mohammed'' uit, omdat dat zijn naam is en niet Mohammedan.

Vanaf heden zal ik het zo uitspreken. Kunt u ook de 2e en 3e deel van tahiyatoel plaatsen (Allahouma salli alla Mohammed....)

Wasalaam

De uitspraak is Mohammad de toevoeging aan het einde van de naam is eigenlijk een grammaticale beweging , het hangt af van de positie van die naam in een zin ( Mohammadoen Mohammadan Mohammadien )

Allahuma salli ala Muhammadin wa ala Aali Muhammad , kama sallayta ala Ibrahima wa ala Aali Ibrahim innaka hameedoen majeed, wa barik ala Muhammadin wa ala Aali Muhammad , kama barakta ala Ibrahima wa ala Aali Ibrahim innaka hameedoen majeed.

Brother
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Brother » ma _16-_jun-_2014ah, 16-6-2014ad, 12:29 am

Al-hussein schreef:
Brother schreef:Oh, ik sprak altijd ''Mohammed'' uit, omdat dat zijn naam is en niet Mohammedan.

Wasalaam

De uitspraak is Mohammad de toevoeging aan het einde van de naam is eigenlijk een grammaticale beweging , het hangt af van de positie van die naam in een zin ( Mohammadoen Mohammadan Mohammadien )

Allahuma salli ala Muhammadin wa ala Aali Muhammad , kama sallayta ala Ibrahima wa ala Aali Ibrahim innaka hameedoen majeed, wa barik ala Muhammadin wa ala Aali Muhammad , kama barakta ala Ibrahima wa ala Aali Ibrahim innaka hameedoen majeed.

Ik heb hem zo geleerd vanuit boekjes etc.

Allahuma salli ala Muhammad wa ala Aali Muhammad , kama sallayta ala Ibrahim wa ala Aali Ibrahim innaka hameedoen majeed, Allahuma barik ala Muhammadin wa ala Aali Muhammad , kama barakta ala [i]Ibrahim [/i]wa ala Aali Ibrahim innaka hameedoen majeed

Muhammedin = Muhammed
Ibrahima = Ibrahim

Uitspraak.

Brother
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Brother » ma _16-_jun-_2014ah, 16-6-2014ad, 12:36 am

“Allaahoemma salli ‘ala Moeh'ammad wa ‘ala aali Moeh'ammad kama salayta ‘ala Ibraahiem wa ‘ala aali Ibraahiem, innaka h'amiedoen madjied. Allaahoemma baarik ‘ala Moeh'ammad wa ‘ala aali Moeh'ammad kama baarakta ‘ala Ibraahiem wa ‘ala aali Ibraahiem, innak ‘hamiedoen madjied

http://www.uwkeuze.net/Artikelen/Verrij ... ofeet.html

Zo spreek ik hem dus precies uit.

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » ma _16-_jun-_2014ah, 16-6-2014ad, 1:03 am

beide uitspraken zijn correct , alhoewel hetgeen ik schreef is grammaticaal correcter.
maar voor iemand die de Arabische taal niet machtig is , is dat niet erg .

Brother
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Brother » ma _16-_jun-_2014ah, 16-6-2014ad, 7:25 pm

Ja, het ging mij meer om de uitspraak.
DjazaakAllahoeGayran.

Brother
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Brother » za _6-_sep-_2014ah, 6-9-2014ad, 2:54 am

:salaam:

Is het toegestaan om tijdens de sudjoed iets aan Allah :swt: te vragen in het Nederlands.

Voorbeeld:
Verplicht --> 3x soebhan'Allah wa rabi Al Alaa
Daarna ''Ya Rabbi schenk mij een vrome vrouw'' of ''Ya Rabbi bescherm mij tegen het slechte en het kwade'' of ''Ya Allah laat mij dit jaar slagen voor mijn school opleiding'' of ''.....''

Ik doe dit altijd, maar ik twijfelde er over toen iemand vroeg of dit toegestaan is.

:wasalaam:

Abdul Malik
Super Poster!
Super Poster!

door Abdul Malik » za _6-_sep-_2014ah, 6-9-2014ad, 12:06 pm

Brother schreef::salaam:

Is het toegestaan om tijdens de sudjoed iets aan Allah :swt: te vragen in het Nederlands.

Voorbeeld:
Daarna ''Ya Rabbi schenk mij een vrome vrouw'' of ''Ya Rabbi bescherm mij tegen het slechte en het kwade'' of ''Ya Allah laat mij dit jaar slagen voor mijn school opleiding'' of ''.....''

Ik doe dit altijd, maar ik twijfelde er over toen iemand vroeg of dit toegestaan is.

Assalamu Aleikum,

Als men als eerst alle verplichte handelingen en lofprijzingen in de aanbidding(Salaat) goed en correct heeft volbracht, en men bevind zich dan nog steeds in Soedjoed, dan kan en mag men (in gedachten) vragen en smeken over datgene wat goed en correct is binnen de leer van de Islam.

De Profeet Mohammad :saw: heeft gezegd: "De Dienaar van Allah :swt: bevind zich het dichtst bij Allah :swt: als hij in Soedjoed is, dus verricht smeekgebeden (in deze positie)" [Sahih al Bukhari]
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASOELALLAH!

Brother
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Brother » ma _8-_sep-_2014ah, 8-9-2014ad, 9:26 pm

Abdul Malik schreef:
Brother schreef::salaam:

Voorbeeld:

Assalamu Aleikum,

Als men als eerst alle verplichte handelingen en lofprijzingen in de aanbidding(Salaat) goed en correct heeft volbracht, en men bevind zich dan nog steeds in Soedjoed, dan kan en mag men (in gedachten) vragen en smeken over datgene wat goed en correct is binnen de leer van de Islam.

De Profeet Mohammad :saw: heeft gezegd: "De Dienaar van Allah :swt: bevind zich het dichtst bij Allah :swt: als hij in Soedjoed is, dus verricht smeekgebeden (in deze positie)" [Sahih al Bukhari]

In gedachten? Dus zonder te fluisteren of te praten? Of bedoelt u het anders?

Datgene wat goed en correct is binnen de leer van de islam? Wat bedoelt u daarmee?

Vorige

Keer terug naar Het Gebed