hijab op vakantie

Diverse artikelen betreffende de Islam
RANDOM_AVATAR
eknein
Beginner
Beginner

hijab op vakantie

door eknein » di _25-_jun-_2013ah, 25-6-2013ad, 1:15 pm

Salaam aleikum allemaal,

Ik heb een (misschien een beetje gekke) vraag aan zusters (of broeders met een vrouw, moeder, zus, etc) die ervaring hebben met de hijab en op vakantie gaan. Dit jaar ga ik voor de eerste keer op vakantie dat ik dan mijn hijab en bijpassende kleding draag, Insha'Allah. Hoe doen jullie dat met kreukvrij houden van je spullen of strijken :P? Volgens mij is er geen strijkijzer aanwezig in het hotel. En heeft iemand misschien wat tips voor mij voor wat als nieuwe hijabi handig is om mee te nemen op vakantie naar een warm land? De laatste keer dat ik op vakantie ging is een paar jaar geleden en toen had ik voornamelijk bikini's en korte jurkjes mee. Ik hoop dat iemand tips heeft, alvast bedankt!!
Groetjes
Eknein

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

Re: hijab op vakantie

door imanvdkraan » di _25-_jun-_2013ah, 25-6-2013ad, 3:03 pm

assalaam aleikum

hoe hield je de vorige keer je jurkjes kreukvrij?

er zijn reis-strijkijzers te koop, best kleine dingetjes die niet zwaar wegen.
je kunt bepaalde stoffen kiezen die niet zo kreuken en toch niet benauwd zijn, bv t-shirt-achtige stoffen, of 'kreuk'-katoen.
hoofddoeken oprollen in plaats van opvouwen scheelt in kreukels.
draag je ook broeken, dan is een dunne spijkerbroek een goed idee. daar past bijna alles op.
verder heel netjes opvouwen en niet te moeilijk doen over hier en daar een kreukeltje; je bent tenslotte op vakantie!
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

RANDOM_AVATAR
miryams
Junior lid
Junior lid

door miryams » di _25-_jun-_2013ah, 25-6-2013ad, 3:26 pm

Dit werkt goed:

pak je koffer uit in het hotel, hang alles op een kleerhanger en wat je dan doet is het volgende: als je net in de douche geweest bent dan hangt er nog wat stoom in die badkamer, dan hang je snel al je kleding in de badkamer op, en de stoom trekt het grootste deel van de kreukels eruit.

(wereldtip van mijn moeder en werkt echt)

Daarnaast, inderdaad, een beetje kreuk is niet zo erg. en oprollen in dat koffer en niet vouwen.

Miryam

RANDOM_AVATAR
eknein
Beginner
Beginner

door eknein » wo _26-_jun-_2013ah, 26-6-2013ad, 10:49 am

salaam aleikum,
ok bedankt! hier heb ik zeker wat aan :) de vorige vakantie kon het me eigenlijk niks schelen of iets gekreukt was aangezien ik op strandvakantie was :p overdag bikini en savonds snel een jurkje aan om te eten ( was ruim voordat ik geinteresseerd raakte in de islam ;))

groetjes, eknein

Keer terug naar Overige artikelen