Hoe Halal is het vlees eigelijk nog wel ???

Diverse artikelen betreffende de Islam
Bilal Halal
Senior lid
Senior lid

Hoe Halal is het vlees eigelijk nog wel ???

door Bilal Halal » di _5-_maart-_2013ah, 5-3-2013ad, 3:13 pm

Ik vraag mij af of het vlees dat we bij de islamitische slager überhaupt nog echt wel Halal is. Het kan namelijk wel Halal geslacht worden maar waar komt het vlees vandaan ?? Komt het uit megastallen ?? Is het een dier die allerlei inentingen gehad heeft om te groeien ??

"Net als joden kennen moslims voorschriften voor het slachten van dieren voor consumptie. Er zijn verschillende voorwaarden die in acht genomen moeten worden voordat het vlees is toegestaan voor consumptie (halal)Het te slachten dier moet goed geleefd hebben en op het moment van de slacht rustig zijn. Het mag niet in de gaten hebben dat het geslacht gaat worden en mag dus geen voor hem geslachte dieren zien en mag ook het mes niet zien aankomen. Voor de slacht moet de slachter het dier water te drinken geven en als het dier niet rustig wordt mag het niet geslacht worden. Bij de slacht moet de keel van het dier met een scherp mes worden doorgesneden, waarbij de luchtweg en halsslagader in één keer door gaan en het dier snel de dood vindt. Hierna moet het helemaal leegbloeden."

Volgens mij hanteren de meeste slagers deze regels niet meer, ik zelf denk dat wij als moslims moeten opkomen voor dit soort zaken omdat nu ook bij de meeste slagers geld boven geloof uit gaat

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Hoe Halal is het vlees eigelijk nog wel ???

door Ayasha » di _5-_maart-_2013ah, 5-3-2013ad, 5:35 pm

[font=Helvetica]Over dit onderwerp zijn al heel veel topics. Gebruik hiervoor de zoekfunctie.

**slotje**[/font]
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Keer terug naar Overige artikelen