.
Dit is een openbaar forum. Het 'OntdekIslam Team' houdt zich alleen verantwoordelijk voor de informatie over de Islam die op onze website te verkrijgen is. Wij dringen er dan ook op aan om voor informatie over de Islam onze website te bezoeken. De informatie die te vinden is op dit forum zal niet altijd islamitisch correct zijn. We adviseren dan ook om de berichten van de bezoekers niet aan te nemen als bindende islamitische bewijzen of oordelen. Op dit forum gelden een aantal regels, wij verzoeken onze bezoekers deze regels goed door te nemen voor het plaatsen van een bericht.
.
Het is di feb 09, 2010 12:38 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 Imam Mahdi 
Auteur Bericht
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Geslacht: Man
Bericht Imam Mahdi
De Mahdi.
Abu Said verhaalt dat de profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'De Mahdi zal mijn afstammeling zijn, hij zal een hoog voorhoofd hebben, en een hakige neus. Hij zal de aarde vullen met rechtvaardigheid, en eerlijkheid, zoals het gevuld was met onrechtvaardigheid en onderdrukking, en hij zal voor zeven jaar regeren'. [Overgeleverd door Abu Dawud]. In andere overleveringen lezen we dat de Mahdi uit Quraish zal zijn en een afstameling van fatimah, moge Allah tevreden over haar zijn, [De dochter van de Profeet] en Imaam Hassan zal zijn. En hij zal geboren worden in de heilige Madinah. Abdullah zei, dat de profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'Een afstammeling van mij, wiens naam hetzelfde als de mijne zal zijn, zal de macht overnemen'. [Overgeleverd door Tirmidhi].
Abu Hurairah verhaalt dat de profeet, Allah's vrede zij met hem, heeft gezegd, 'Als deze wereld nog maar één dag over had, zou Allah het verlengen totdat hij [De Mahdi] de macht overnam'. Umm Salamah verhaalt dat profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'Mensen zullen van mening verschillen na de dood van de Khalifah. Iemand uit Madinah [De Mahdi] zal naar Makkah vluchten. Sommige mensen uit Mekkah zullen naar hem toekomen en hem bereiken bij de Hajrul Aswad en Maqaame Ibraheem en zullen hem trouw zweren. Daarna zal er een groot leger uit Syrie achter hem gestuurd worden [Van Sufyaani] ze zullen bij Baida zijn, dat is tussen Makkah en Madina, dat ze door de grond zullen worden opgezogen [Tijdens een aardbeving]. Dit ziende zullen de Abdaals uit Shaam en ook een grote getal van mensen uit Iraq naar hem toekomen en hem trouw zweren. Dan zal iemand uit Quraish, wiens oom uit Bani Kalb zal zijn, een leger sturen om hem aan te vallen. Ze zullen overmeesterd worden, door het wil van Allah.
Dit [Verslagen] leger, zal van Bani Kalb zijn. Waarlijk, ongelukig is hij, die niet een deel krijgt uit de buit van de Kalb. Deze persoon [Imam Mahdi] zal de buit verdelen na het gevecht. Hij zal over de mensen regeren volgens de Sunnah, en tijdens zijn bestuur, zal Islam zich verspreiden over de wereld. Hij zal zeven jaren blijven [Na zijn verschijning]. Hij zal sterven en de mensen zullen zijn Janazah Salah verrichten'. [Overgeleverd in Abu Dawood]. Andere overlevering vertelt ons dat de mensen die hem in Mekkah zullen trouwzweren 313 zullen zijn, net zoveel als de mensen die deelnamen aan het gevecht van Badr. We lazen hierboven over een man genaamd Sufyaani die in Damascus zal verschijnen, hij zal zeer onrechtvaardig zijn en zal zelf's onschuldige vrouwen en kinderen zonder genade afslachten. Als hij hoort van de Mahdi zal hij een leger achter de hem aansturen, richting Mekkah waar de Mahdi zal zijn. Dit leger zal makkelijk verslagen worden door Mahdi en zijn volgelingen. Dan zal hij persoonlijk met een ander leger richting Mekkah gaan om hem te bevechten. Dit leger zal vernietigd worden door een Giganitshe aardbeving in Baida, een plaats bij Zhul Hulaifa, richting Mekkah. De groep zal verdeeld zijn, en het voorste groep zal terugkeren om te zien wat met het achterste groep gebeurde, en zij zullen hetzelfde lot ondergaan. Iedereen die hoort van de Mahdi in die tijd zal verplicht zijn hem trouw te zweren en te steunen tegen de kufaar. Er zal niets beters zijn in het leven na de Mahdi zei de Profeet, Allah's vrede zij met hem. Wanneer de mensen hem trouw zweren zal er uit het ongeziene een stem komen en zeggen, 'Dit is de vertegenwoordiger van Allah, de Mahdi, luister naar hem en gehoorzaam hem'.
Hadhrat Abu Umamah verhaalt dat de profeet, Allah's vrede zij met hem, zei 'Er zullen vier vredes akoorden zijn tussen jullie en de Romeinen [Amerikanen]. De vierde akoord zal bemiddeld worden door een afstammeling van Hazrat Haroen, en zal regeren voor zeven jaar'. De mensen vroegen, 'O boodschapper van Allah, wie zal de imaam van de mensen zijn in die tijd?'. De profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'Hij zal mijn afstammeling zijn, en zal veertig jaar oud zijn. Zijn gezicht zal stralen als een ster, en hij zal een zwarte vlek hebben op zijn linker borstkas. Hij zal twee mantels dragen en zal verschijnen precies als iemand uit Bani Israel. [Tabrani]. Andere hadith's vertellen ons dat hij kort van lengte zal zijn, zijn kenmerken zullen op die van de profeet, Allah's vrede zij met hem, lijken, zijn karakter zal precies zoals die van de profeet, Allah's vrede zij met hem, zijn. Zijn vaders naam zal Abdullah zijn en zijn moeders naam Amina.
Hij zal met een kleine stotter praten, hij zal veertig jaar zijn wanneer Allah hem de openbaring geeft in één nacht.
Abdullah bin Mas'ood zei dat de profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'Deze wereld zal niet tot haar einde komen totdat, een afstammeling van mij niet over de Arabieren zal regeren, en zijn naam zal hetzelfde zijn als de mijne'. [Overgeleverd door Tirmidhie].
Ali verhaalt dat de profeet, Allah's vrede zij met hem, heeft gezegd, 'De Mahdi is iemand van ons, iemand uit mijn gezin. In één nacht zal Allah hem inspireren, en voorbereiden om zijn taak goed uit te voeren'. [Ahmad en Ibn Majah]. Ali zei toen hij naar zijn zoon Al Hasan keek, 'Dit zoon van mij is een Sayyid [Meester], zoals de profeet, Allah's vrede zij met hem, hem noemde. Onder zijn nakomelingen zal er iemand zijn die naar de profeet, Allah's vrede zij met hem, genoemd zal zijn. Hij zal op hem lijken in zijn karakter en niet in zijn uiterlijk'. Toen vertelde hij hen de hadith waarin de staat dat hij de aarde zal vullen met rechtvaardigheid. [Abu Dawud].
Dus hij zal verschijnen uit het Oosten en mensen zullen hem trouw zweren in Mekkah, bij de Kaba. In de tijd waarin de Mahdi zal verschijnen zullen er slechte leiders zijn en moslims zullen onderdrukt en vermoordt worden, de hele wereld zal in khaos zijn. Zo erg zelfs dat de mensen de hoop zullen opgeven en denken hij komt niet, pas dan zal hij verschijnen. Abu Said zei, 'Wallahie, elke leider zal ergers zijn dan de leider daarvoor, en elke jaar zal erger zijn dan het jaar daarvoor, maar ik hoorde de profeet, Allah's vrede zij met hem, zeggen, 'Onder jullie zal er iemand zijn die vrijgevig zal uitgeven, zonder te tellen. Iemand zal naar hem toekomen en vragen om geld, en hij zal zeggen, 'Neem' en de man zal zijn mantel uitspreiden, de leider zal er geld instorten'. De profeet, Allah's vrede zij met hem, spreidde zijn mantel uit die hij aan had, om te laten zien hoe het zal gaan, toen pakte hij de mantel bij de hoeken en zei, 'Dan zal de man het nemen en weggaan'. [Overgeleverd door Ahmad]. De Mahdi zal zeven tot negen jaar regeren en dan zal hij sterven. In de tijd dat hij zal regeren zal er grote vrede zij en Shariah in de wereld. Volgens een andere overlevering zal Jezus, de zoon van Maryam, vrede zij met hem, de Jenazah gebed verrichten voor hem. De profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'Sinds de aarde is ontstaan, gebeuren er grote dingen in het begin van iedere eeuw. In het begin van een eeuw, zal de Dajal verschijnen en Jezus de zoon van Maryam zal neerdalen en hem doden'. [Overgeleverd in Ibn Abi Hatim].

Is de Mahdi al geboren?

De Profeet, Allah's vrede zij met hem, heeft ook het eeuw bekend gemaakt, hij zei, 'Tel twee of drie decennia's bij het jaar 1400 van hijra. In die tijd zal de Mahdi verschijnen'. [Asmal Masalik Lieyyam Mahdiyya Maliki Li Khullid Dunya Biemrillah il Malik. Qalda bin Zayd. blz. 216]. En bovendien zijn bijna al die kleine tekenen al uitgekomen dus de komst van de Mahdie en Jezus moet wel heel dichtbij zijn. Als deze hadith's goed en betrouwbaar zijn dan is de Mahdi al geboren! Sommige mensen denken dat Mohammad ibn Abdullah de Mahdi is. Geboren in Arabië. Strijder in Chechenistan, tegen de kufaar uit Rusland. De profeet, Allah's vrede zij met hem, beschreef de Mahdi als iemand met een haakneus en een lang voorhoofd, deze kenmerken heeft hij allemal. En bovendien is hij een afstammeling van de Profeet, Allah's vrede zij met hem. Mensen denken dat hij de Mahdi is, hij zelf wordt woedend als hij dit hoort. En de profeet, Allah's vrede zij met hem, zei dat we naar hem toe moesten, al moesten we kruipen over ijs, en als je naar Chechenistan gaat zie je overal ijs. De profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, dat hij met een stotter zal praten, dat klop ook. De meeste mensen kennen Mohammad ibn Abdullah, als Abu Omar Saif. Als hij naar Mekkah gaat zal hij ongetwijfeld aangevallen worden door de Taghut regime van Saudi's. Zij zien hem als een terrorist en dat is ook de reden waarom hij zal vluchten naar Khurasaan, Afghanistan, naar Al Qaida met de zwarte vlaggen. En Al Qaida zal de weg vrijmaken voor de Mahdi Insha'Allah. In deze tijd zijn er kruistochten begonnen en moslims worden vermoordt van het Oosten tot het Westen, elke dag weer in Afghanistan, Irak, Chechenistan, Palestina, Kashmir. De moslim bloed wordt vergoten, en onze landen bloedden. De profeet, Allah's vrede zij met hem, zei dat de Mahdi zou verschijnen in een tijd waarin veel mensen zullen worden gedood. In een andere overlevering vertelt de profeet, Allah's vrede en zegen zij met hem, dat zijn haar niet op zijn voorhoofd zal hangen, en dat klopt. Nog een reden waarom de mensen denken dat hij de Mahdi is, is dat hij heel veel kennis heeft en een perfecte karakter. En Allah weet het beste.

De geur van rozen die de Mujahedeen door de eeuwen heen na lieten, als muskus geuren waar de moslim strijders van genieten, als vlonkende sterren in de duistere nachten, vertrouwend op het paradijs met al haar prachten, het geeft hen hoop en maakt hen blij, ze steken daarmee de vijand als een bij

do dec 29, 2005 12:06 am
Profiel
Super Poster!
Super Poster!

Bericht 
Ik heb vaak gelezen over deze man, maar ik heb er nooit info over hem gevonden.

do dec 29, 2005 7:58 pm
Profiel
Super Poster!
Super Poster!

Bericht 
Dat weet ik niet, er zijn zeer veel ahadith te vinden over Imam Mahdi.

Allahoe Ghalem

zo jan 01, 2006 3:44 pm
Profiel
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Geslacht: Niet bekend
Bericht 
Salaam aleykoum ourahmatoellah oua barakato,

Ik d8 dat die mahdi iets shia;ietisch was, soubhanallah, heb nog nooit over hem gelezen, daarom d8 ik ook op het begin, da het over een nieuw soort profeetging, soubhanallah ik d8, Mohemmed is de laatste profeet.

Ik wist egt niets over deze mahdi.

zo jan 01, 2006 6:17 pm
Profiel
Pro Ontdekker !!

Geslacht: Vrouw
Bericht 
Sawrwb, Ik begrijp niet goed hoe er in een hadith uit de tijd van de profeet over Amerikanen kan worden gesproken. Zo ver ik weet was Amerika nog niet ontdekt aan deze kant van de wereld in de tijd van de Profeet saw . Laat staan dat er al amerikanen bestonden ( ja de indianen )
Lijkt me geen sahih hadith dus.

Verder vind ik de laatste conclusie helemaal gevaarlijk. Straks is half jong islamitsich nederland vertrokken naar tsjetsjenie.
Als je de ophef al hoor over 3 die mogelijk daarheen zijn , nou dan kan het hier erg gezellig worden.

Begin eens met te vertellen of deze Hadith sahih zijn.

http://ina55.hyves.nl/

zo jan 01, 2006 7:46 pm
Profiel
Super Poster!
Super Poster!

Bericht 
hibahikmat schreef:
Sawrwb, Ik begrijp niet goed hoe er in een hadith uit de tijd van de profeet over Amerikanen kan worden gesproken. Zo ver ik weet was Amerika nog niet ontdekt aan deze kant van de wereld in de tijd van de Profeet saw . Laat staan dat er al amerikanen bestonden ( ja de indianen )
Lijkt me geen sahih hadith dus.

Verder vind ik de laatste conclusie helemaal gevaarlijk. Straks is half jong islamitsich nederland vertrokken naar tsjetsjenie.
Als je de ophef al hoor over 3 die mogelijk daarheen zijn , nou dan kan het hier erg gezellig worden.

Begin eens met te vertellen of deze Hadith sahih zijn.

Dat is is onzin wat je nu zegt. Onze profeet saw heeft ons dingen vertelt die wij nog niet weten maar nu wel weten. En dat Imam Mahdi zal komen is nu wel zeker, omdat de tekenen uitkomen. De profeet saw praat over de romeinen in onze tijd, hoezo zijn hun net als de romeinen. De politiek is net als die van de romeinen. Je hebt een senaat en haviken en duifen is allemaal van de romeinen. Zelfs de embleem die zij hebben is het zelfde. En dat wij in deze tijd leven is zeker.

Wat er in tsjetsjenie gebeurt is een goede zaak. De moslims hebben al het recht om hun zelf te verdediggen en hun doen het ook een een manier die is georlooft. En als iemand daar naar toe wil met de toesteming van zijn ouders waarom niet. Er zijn toch ook NL die in israel vechten voor israel.

ma jan 02, 2006 12:55 am
Profiel

Bericht 
Assalaamoe alaykoem,
Sommige mensen willen schijnbaar zo graag dat het einde der tijden aanbreekt, dat men hele theoriën om overleveringen gaat heen bouwen welke dan weer zouden moeten verwijzen naar deze tijd.
Ik zelf zeg, volg de geleerden in hun interpretaties en wijk hierin niet af door huis, tuin en keuken-interpretaties te gaan hanteren en toepassen.
Wasalaam

ma jan 02, 2006 1:11 am
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Bericht 
Salaam aleykoum, in het boek: tekenen voor de dag des oordeels, staat de mahdi in beschreven. Maar kheir insh allah, als hij komt dan komt ie, niemand weet wanneer hij komt of of waar vandaan of wat dan ook.De profeet vrede zij met hem, heeft ons tekenen gegeven en verder niets. en Allah weet het beste.

Salaam

za jan 21, 2006 3:58 pm
Profiel
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Bericht Re: Imam Mahdi
Amier al khattab schreef:
Sommige mensen denken dat Mohammad ibn Abdullah de Mahdi is. Geboren in Arabië. Strijder in Chechenistan, tegen de kufaar uit Rusland.

Dit had ik al eens eerder vermeld:

Mohammad ibn Abdullah, die ook wel Abu Omar Saif wordt genoemd, kan niet de Mahdi zijn. Omdat hij simpelweg is overleden in december.

Citaat:
According to various reports from credible mujahideen sources, Abu Omar Mohammed bin Abdullah al-Saif (a.k.a. Mohammed bin Abdullah bin Saif al-Jaber)--a top tier Saudi Arabian Al-Qaida commander in Chechnya and personal military advisor to Shamil Basayev--has been killed during a Russian counterterrorism operation in neighboring Dagestan.

Bron

di jan 24, 2006 2:15 pm
Profiel
banned!

Bericht Re: Imam Mahdi
ik denk dat deze gebeurtenis veel mensen deed denken dat tijd van mahdi was aangebroken

http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Mosque_Seizure

maar er is dan niet gebeurt zoals in hadits wordt voorgespeld dus mahdi moet nog komen en ik heb over hem in een boek uitgebreide hoofdstuk en daarin staat heel veel, ik herinner me vooral dat hij (mahdi) niet bewust zal zijn dat hij de "uitgekozene" is, hij zal dus geen iemand zijn van kennis of iemand die in eerste instantie het zou moeten krijgen (leiding) maar hij zal zich op een gegeven moment van chaos in mekka bevinden en dan zal hij worden uitgeroepen tot mahdi en vanaf dat moment zullen mensen zich haasten naar hem om bij hem aan te sluiten of hem te vermoorden... en wat vooral belangrijk is, hij zal gesteund worden door leger die vanuit oosten zal aankomen, met zwarte vlaggen... of hij arabier zal zijn, is mij niet duidelijk opgevallen maar het zal wel zo zijn dat hij uiteindelijk de gerechtigheid en vrede in wereld zal brengen en als ik goed hadits heb begrepen, hij zal regeren over hele wereld waarbij zowel moslims als niet moslims baat van zullen hebben.

en mijn mening, dat er niet zoveel over hem bekend is, is vooral om ons aan te sporen om met hem te identificiren en iedereen van ons te proberen om te doen dat wat Mahdi zou doen... insAllah..

Mijn missie: dwalenden moslims te helpen die onder invloed zijn gevallen van een sekte die minder dan 5% van moslim wereldbevolking in hun macht heeft. Zij denken dat goedheid en tolerantie van moslims een teken is van zwakheid en onwetendheid - zo verdwaald zijn ze.

Mijn andere missie: vrouwen versieren :)) grapje

zo apr 27, 2008 1:16 pm
Profiel
Super lid
Super lid

Bericht Re:
karima020 schreef:
Salaam aleykoum ourahmatoellah oua barakato,

Ik d8 dat die mahdi iets shia;ietisch was, soubhanallah, heb nog nooit over hem gelezen, daarom d8 ik ook op het begin, da het over een nieuw soort profeetging, soubhanallah ik d8, Mohemmed is de laatste profeet.

Ik wist egt niets over deze mahdi.

sjieten geloven op een andere manier hij zou een 12de imam zijn die spoorloos is verdwenen in een tunnel en zal terug keren

Noch luisteren naar de stem van een vrouw
Maar Genieting voor de oren is luisteren naar de Edele Quran

zo apr 27, 2008 3:08 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]