The Muslim Village!

RANDOM_AVATAR
Mnadori
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Re: The Muslim Village!

door Mnadori » za _15-_feb-_2014ah, 15-2-2014ad, 5:45 pm

De beginfase is moeilijk, maar sowieso zal het stap per stap moeten gebeuren. Om de zaken een beetje operationeel te maken zal er in het begin misschien een vijftal mensen terplekke bezig zijn (+ lokale arbeiders om te helpen), na een jaar zullen deze 5tal personen al kunnen oogsten en is de machien gestart. De anderen komen dan later etc. De achterblijvers betalen mee voor die arbeiders (is niet zo veel geld) en andere materiaal (meer geld)... Dit is allemaal theorie en hangt af van geval per geval natuurlijk.

RANDOM_AVATAR
Mnadori
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Mnadori » wo _21-_okt-_2015ah, 21-10-2015ad, 1:26 pm

Ondertussen zijn we weer een tijd verder en véél beter voorbereid. De problemen en de vuilheid in de wereld heeft ook niet stilgelegen, integendeel. Wie is geïnteresseerd (met de juiste intentie) en voorbereid om te emigreren naar een MV? Men luistert best eerst naar de lezingen over MV van Sheikh Imran Hosein. Er zijn zeker mogelijkheden (grond zeer goedkoop, water niet diep) in Marokko, ik ben vastberaden (bi idni Allah) en heb locaties in het vizier waar ik binnenkort naar toe zal gaan in sha Allah. De concrete details zullen hier niet bediscusseerd worden, maar wel algemene vragen zoals in eerdere posts.

Ik post dit om misschien enkele like minded mensen te vinden. Hier zitten veel niet-Marokkanen, voor hen zal het misschien iets moeilijker gaan, hoedanook mij maakt het niet uit wat de achtergronden zijn zolang het maar mogelijk is om in Marokko te wonen.

Mohamed A

RANDOM_AVATAR
Mnadori
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Mnadori » wo _21-_okt-_2015ah, 21-10-2015ad, 1:41 pm

De redenen om te emigreren zijn niet voor de rust etc. De redenen zijn levensbelangrijk zoals
- geen gebruik maken van IMF geld, want dat geld is gebaseerd op Shirk!
- Puur voedsel geven aan onze kinderen (is dit niet het belangrijkste voor de ouders?)
- Weggaan van een maatschappij die homoseksualiteit toelaat (zulke maatschappijen worden vernietigd door God)
- Geen deel uitmaken van deze onderdrukkende maatschappij dat zowel inwendig voor problemen zorgt (waarden en normen totaal veranderen en opdringen met als gevolg een niet harmonieuze samenleving (understatement)), en uitwendig door mee te doen met het zionistisch westen betreft buitendlands politiek
- om meer vrijheid te bemachtigen, we worden constant bestolen dmv inflatie, belastingen langs alle kanten! We zijn letterlijk robots in de westerse economie en hebben dus onze waardigheid verwaarloosd
- weg van een maatschappij dat de aarde vervuilt en waar het hoogste belang de hoeveelheid $$ is ..

RANDOM_AVATAR
Mnadori
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Mnadori » wo _21-_okt-_2015ah, 21-10-2015ad, 4:33 pm

Ayasha schreef:13.000 euro voor een huis is weinig. Kun je in Turkije geen huis van kopen. Hooguit bij uitzondering een vervallen krotje zonder dak ergens in de rimboe zonder water, elektra, kanalisering, etc. en geen begaanbare weg en toilet buiten.
Maar zelfs die moet je met een kaarsje zoeken.
Dan moet je toch al snel denken aan prijzen vanaf 60.000 euro. En dan heb je nog maar flatje voor een alleenstaande. Moet je dat wel in de goedkoopste gebieden gaan zoeken. Een gewoon huis kost hier al snel over 150.000 euro met een klein hoekje grond rond je huis. Moet je wel heel ver buiten Istanbul zijn anders lukt het nog niet voor die prijs.

Goedkoopste is zelf bouwen in coöperatie, als dat in Marokko mogeljk is. Maar als je met zulke plannen komt, moet je toch al van te voren informatie hebben ingewonnen bij overheden en alles zwart op wit, want anders is er geen Nederlander die daar in stapt. En dan nog is het een risico. Voor zover ik het zie is dat alleen maar voor Marokkanen weggelegd en niet voor Marokkaanse buitenlanders.

In Turkije is het allemaal wat gemakkelijker geworden. Hier kun je als buitenlander een huis of een flat kopen en dan krijg je meteen je verblijfsvergunning. Grond is wat moeilijker, want niet alle grond wil men aan buitenlanders verkopen. Voorheen moest je eerst aan kunnen tonen dat je in je eigen levensonderhoud kunt voorzien voordat je een verblijfsvergunning kon krijgen. Dus dan moest je als Nederlander een bewijs overleggen dat je een bepaald minimum bedrag per maand kon besteden. Nu gaat men ervan uit, dat als je hier een huis kunt kopen dat je dan ook in je eigen levensonderhoud kunt voorzien.

In Jordanie was het nog erger, daar moest je als buitenlander aan kunnen tonen dat je minimaal 65.000 euro op je bankrekening hebt staan wil je een verblijfsvergunning krijgen.

Dan heb je nog de vraag, of je in Marokko als buitenlander een werkvergunning kunt krijgen, want daar doen heel veel landen ook moeilijk over. Zelfde in Nederland. Daar moet je ook eerst een verblijfsvergunning kunnen overleggen voordat je een werkvergunning kunt aanvragen. Hier in Turkije precies zo. Dan moet het nog om werk gaan wat niet door een Turk kan worden gedaan. Dus een werkvergunning voor straatveger kun je vergeten. Is maar een simpel voorbeeld, maar dat geldt voor heel veel soorten werk.

Ik ben dus benieuwd, Mnadori, hoe jij dat allemaal voor je ziet, want zelfs al is de grond vruchtbaar, het kost toch minstens een jaar voordat je er van kunt eten. Buiten dat je geld gestoken hebt in grond en een onderkomen, moet je toch ook voor minstens een jaar geld achter de hand hebben voor levensonderhoud. En hoe zit het met als iemand ziek wordt en naar het ziekenhuis moet. Als buitenlander zal dat ook niet allemaal even gemakkelijk gaan.
Grond moet bewerkt worden, daar zijn machinerien voor nodig en schuren, trekkers, maaimachine, dorsmachine, etc. etc. en als je koeien hebt, melkmachine, een paar vrachwagens en personenwagens.

Nu heb ik zelf van heel dichtbij het boerenleven in Nederland meegemaakt en als ik dat allemaal zie hoeveel dat allemaal kost en dat een gezin voor hardwerken amper het hoofd boven water kan houden en dat zelfs moeder de vrouw naast het werk op de boerderij nog een bijbaantje moet zoeken omdat ze het anders niet redden, dan heb ik er een zwaar hoofd in hoe dat in Marokko moet gaan.

Nu is Marokko een warm land en tijdens de zomer heb je veel water nodig. Er moeten dus ook waterpompen komen en een irrigatiesysteem om de velden te bevloeien. Valt er een hele zomer zowat geen regen komt het grondwater ook veel lager te staan.

Het is een leuk idee, maar er komt echt wel heel wat voor kijken.

Ik ken ook genoeg verhalen van mensen met zo'n ideaal en die in Nederland hun hele boeltje hebben verkocht en dat geld in het nieuwe avontuur hebben gestoken. Zelfs mensen die dichterbij zijn gegaan dan Marokko, o.a. Frankrijk. Vol goede moed is men samen met vrienden of naaste familie daarheen getrokken in de veronderstelling dat alles eenvoudig zou zijn, maar het tegendeel was waar. Vaak is de bureaucratie waar je tegenop moet boksen en waar ook al heel veel geld in gaat zitten, want die lui doen niets voor niets. Bouwvergunningen, niet te vergeten een architect voor de bouwtekeningen, werkvergunningen, verblijfsvergunningen, het kost handenvol geld. En dan heb je nog niks, alleen maar een paar papiertjes.
Nu zal dat in Marokko allemaal wat goedkoper zijn dan in Nederland, maar als ze er lucht van krijgen dat er buitenlanders in het spel zijn, dan komen plots de $ tekentjes in de ogen en stijgen de prijzen met een paar honderd procent. Ik weet precies hoe het allemaal werkt. Voordat je de eerste fundamenten van een huis kunt gaan leggen ben je al een groot deel van het geld kwijt aan steekpenningen, want iedereen wil er een graantje van meepikken.
Mooiste zou zijn als je daar familie hebt met enorm veel land, een of andere grootgrondbezitter, die bereid is tegen een redelijk bedrag een stuk van dat land af te staan. Desnoods in pacht. Dan heb je niet dat gedoe met overheden.

Ik ben het met Amleryn eens. De westerling is erg optimistisch en vergeet daardoor dat het in een ander land niet hetzelfde er aan toe gaat als in Nederland. En zelfs in Nederland is het al niet gemakkelijk om wat van de grond te trekken. Dan moet je al haast miljonair zijn als je iets wilt beginnen. Heel wat Nederlanders die berooid, een teleurstelling rijker en een illusie armer, weer terug zijn gekomen naar Nederland en van armoe hun handje moesten ophouden bij de sociale dienst. Er zijn er maar weinigen die slagen in een vreemd land, maar die hebben dan ook dag en nacht gewerkt en waren vaak de wanhoop nabij. Mensen houden namelijk ook praktisch nooit rekening met onverwachte uitgave door ziekte of als er iets kapot gaat.

Men kan zeker een huisje bouwen voor 13000, zelfs voor veel minder. Wie tevreden is met een simpel maar stevig zal rond de 5000 euro betalen http://www.earthbagbuilding.com/faqs/costs.htm

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » wo _21-_okt-_2015ah, 21-10-2015ad, 5:16 pm

Ik heb die site bekeken. Als het dan zo goedkoop is, dan snap ik niet waarom ze zulke onderkomens niet bouwen als noodopvang voor bijvoorbeeld vluchtelingen. Volgens mij kan dat alleen maar in landen waar het arbeidsloon een fractie is als dat in Nederland. Zo'n huis is dan nog goedkoper als het huren van een container.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » wo _21-_okt-_2015ah, 21-10-2015ad, 5:38 pm

De voorbeelden op die site zijn hoofdzakelijk gelegenheden om te slapen en ze zijn ook niet voor langdurig gebruik. Dus na een aantal jaren moet je opnieuw bouwen. Voor noodopvang wel geschikt maar niet voor permanente bewoning. Misschien als de afwerking met betoncement of zo wordt gedaan en dan met een goede verf wordt afgeschilderd, dat het dan langer meegaat.
Op zich is het een leuk concept en het doet me denken aan de oude lemen huisjes die men vroeger bouwde. Leem, stro etc.
In Turkije zijn er nog dorpjes zat waar je zulke huizen kunt vinden. Alles is wel schots en scheef maar dat mag de pret niet drukken. Wat de pret misschien wel zal drukken is de prijzen die ze ervoor vragen als je zo'n huisje wilt kopen. rofl

RANDOM_AVATAR
Mnadori
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Mnadori » wo _21-_okt-_2015ah, 21-10-2015ad, 6:57 pm

Zo'n constructies werden al gebruikt in noodsituaties. In indonesië werden ze gebruikt na de tsunami.

Ayasha schreef:De voorbeelden op die site zijn hoofdzakelijk gelegenheden om te slapen en ze zijn ook niet voor langdurig gebruik. Dus na een aantal jaren moet je opnieuw bouwen. Voor noodopvang wel geschikt maar niet voor permanente bewoning. Misschien als de afwerking met betoncement of zo wordt gedaan en dan met een goede verf wordt afgeschilderd, dat het dan langer meegaat.
Op zich is het een leuk concept en het doet me denken aan de oude lemen huisjes die men vroeger bouwde. Leem, stro etc.
In Turkije zijn er nog dorpjes zat waar je zulke huizen kunt vinden. Alles is wel schots en scheef maar dat mag de pret niet drukken. Wat de pret misschien wel zal drukken is de prijzen die ze ervoor vragen als je zo'n huisje wilt kopen. rofl

Hoe komt u hierbij? Ik heb gelezen dat het juist zeer sterk is en resistent is tegen aardbevingen etc. Zo'n earthbag house kan je laten uitzien hoe je wilt, je kan bepleisteren etc en het heel sjiek maken. Genoeg vb op internet die laten zien dat zo'n huis niet saai hoeft te zijn :)

Niet alleen dit, ook de voordelen zijn niet te onderschatten (zulke huisjes zijn koel in de zomer en warm in de winter). Het moderne westen heeft dat verandert naar bakstenen huizen die heel warm zijn in de zomer en heel koud in de winter.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » do _22-_okt-_2015ah, 22-10-2015ad, 6:09 am

Het is afhankelijk van de materialen die je gebruikt hoe sterk zo'n bouwsel is en van wat voor een materiaal die zakken zijn gemaakt.
Wil je echt op die manier bouwen dat je er 50 jaar geen omkijken naar hebt, zul je toch wel wat duurder uitkomen.

Ik heb nog een Nederlandse website gevonden die dit onderwerp ook behandeld en geven diverse opties om zo'n alternatief huis te bouwen. Prijzen worden hier niet genoemd. Dat zal ook wel moeilijk worden want je moet ook de grondprijs erbij in betrekken. Er staan best wel hele leuke dingen bij. Maar of dat op de lange duur nog zo leuk is moet de praktijk nog uitwijzen.

http://www.rivendellvillage.org/huisvesting.htm

Echt een sprookjeshuis:

Afbeelding

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » do _22-_okt-_2015ah, 22-10-2015ad, 7:45 am

assalaam aleikum

als ik jonger was en geen verplichtingen dan wist ik het wel: ging ik met je mee!
maar, Elhamdulillah, dat is niet zo. ik kan wel mee dromen en denken.
laatst zag ik dit:
http://www.ja.be/lifestyle/huis-tuin-ke ... essen.html
Afbeelding
Afbeelding

hier nog een voorbeeld:
http://www.inspirationgreen.com/plastic ... homes.html
Afbeelding
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

RANDOM_AVATAR
Mnadori
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Mnadori » do _22-_okt-_2015ah, 22-10-2015ad, 12:29 pm

Dank u voor de reacties Ayasha en Imanvdkraan. De prijs en het bouwen van huizen is niet zo moeilijk. De juiste mensen vinden wel. Khayr incha Allah

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » do _22-_okt-_2015ah, 22-10-2015ad, 2:46 pm

Inderdaad is dat hét grote probleem. Een groep gelijkgestemde mensen te vinden om zoiets gezamenlijk aan te pakken.
Zoals Iman al zei dat als ze jonger was, ze meteen in zou stappen. Hier nog een. Inmiddels heb ik een leeftijd bereikt dat ik voor zo'n gemeenschap niet veel meer zou kunnen betekenen in de zin van het uitvoeren van werkzaamheden. Lichamelijke situatie laat dat helaas niet meer toe. Neemt niet weg dat ik altijd nog een avontuurlijke geest heb en graag meedenk en fantaseer over hoe zo'n samenleving er uit zou zien. Nu ben ik wel een persoon die enorm gesteld is op privacy en alleen zijn als ik daar behoefte aan heb. De hele dag mensen om mij heen en geconfronteerd worden met gillende en huilende kindjes, daar ben ik te oud voor geworden. (stil)
Je zou mij dus moeten plaatsen in een omgeving met hoofdzakelijk mensen die ook gesteld zijn op rust en stilte. :ja:
Ik houd enorm van de vrije natuur waar je alleen maar de vogeltjes hoort en ik ben een enorme dierenliefhebber. Veel honden en katten rond het huis, wat schaapjes, kippetjes, wat geitjes, desnoods een koe en een paard, zou ideaal zijn. Maar dan komt de leeftijd weer om de hoek kijken, want die dierentuin moet wel verzorgd worden en dat gaat dan bezwaarlijk worden.
Naarmate je ouder wordt, wordt je ook afhankelijker en dat is iets wat ik niet zo'n prettig idee vindt. :nee:
Dertig jaar geleden zou het geen enkel probleem geweest zijn. Toen sprong ik ook nog gewoon een avontuur in en kon niemand mij iets maken. Helaas, als de botjes beginnen te protesteren is het gedaan met het avontuurlijke leven. Maar tegen jongelui zeg ik, doe het, want als je het niet doet krijg je er later spijt van. :roll:

RANDOM_AVATAR
Mnadori
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Mnadori » zo _25-_okt-_2015ah, 25-10-2015ad, 12:08 pm

Tante Ayasha, de Koran en de profeet vzmh leren ons om de ouderen te respecteren en hen te helpen ten koste van alles. De wijsheid van een ouder persoon kan beter zijn dan de helpende handen van 10 jonge mannen. :)

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » zo _25-_okt-_2015ah, 25-10-2015ad, 8:44 pm

Daar heb ik uiteraard geen weerwoord op (stil) :roll:

RANDOM_AVATAR
Mnadori
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Mnadori » vr _6-_nov-_2015ah, 6-11-2015ad, 12:17 pm

Ik weet niet of ik mijn e-mail hier kan achterlaten. Wie mijn vorige reacties heeft gelezen en bereid is om mee te emigreren stuur me een e-mail op [email protected].

Mohammed
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Mohammed » do _25-_okt-_2018ah, 25-10-2018ad, 8:06 pm

Salaamo alaykom,

Inmiddels 3 jaar verder zie ik. Ik kwam deze oude post tegen omdat ik de laatste tijd erg geïnteresseerd ben in een 'earthship' manier van bouwen. Ik zit te spelen met het idee om geïsoleerd te leven in afgelegen gebieden in Canada en zat een beetje rond te kijken of er moslims zijn die dit hebben gedaan. Het is dus niet een MuslimVillage, maar de uitdagingen (grond kopen, sustainable living, zelfvoorzienend, etc...) zijn hetzelfde.

Is er iemand die al iets heeft gerealiseerd of mensen kent die concreet iets hebben gerealiseerd?
DE LELIJKSTE WAARHEID WAS NOG ALTIJD BETER DAN DE MOOISTE LEUGEN.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » vr _26-_okt-_2018ah, 26-10-2018ad, 8:46 pm

Mohammed schreef:Salaamo alaykom,

Inmiddels 3 jaar verder zie ik. Ik kwam deze oude post tegen omdat ik de laatste tijd erg geïnteresseerd ben in een 'earthship' manier van bouwen. Ik zit te spelen met het idee om geïsoleerd te leven in afgelegen gebieden in Canada en zat een beetje rond te kijken of er moslims zijn die dit hebben gedaan. Het is dus niet een MuslimVillage, maar de uitdagingen (grond kopen, sustainable living, zelfvoorzienend, etc...) zijn hetzelfde.

Is er iemand die al iets heeft gerealiseerd of mensen kent die concreet iets hebben gerealiseerd?

aleikum salam

De tijd gaat snel, Mohammed. Het is alweer 3 jaar geleden dat bovenstaand idee werd gelanceerd. Het is mij helaas niet bekend of er ook echt iets gerealiseerd is of dat het alleen maar bij plannen maken is gebleven.
Als ik de helft van mijn leeftijd jonger was dan dorst ik het avontuur Canada wel aan.
Momenteel kan ik helemaal geen kant op en kan niet eens naar mijn eigen woonplaats. Ongeveer 4 weken geleden voet en enkel gebroken, drievoudige breuk. Gedwongen bedrust na de operatie. Na 3 dagen weer naar mijn logeeradres en het bed in. Dus zelfredzaamheid onmogelijk. Ik zou verhongeren als er niet voor gezorgd wordt dat ik iets te eten krijg. Om over de rest van de ongemakken in zo'n geval maar niet te spreken :D
Komt wel weer goed, maar op zulke momenten wordt je toch wel even geconfronteerd met het feit dat je een eventueel avontuur niet meer kunt aangaan. Heb in mijn leven genoeg avontuur mogen beleven en ben diverse malen in het diepe gesprongen. Vandaag precies over een jaar hoop ik de 70 lentes te bereiken insha'' Allah. Buiten mijn gebroken pootje voel ik mij verder nog een jonge deerne, maar ja, ik denk maar zo, ik heb een redelijk avontuurlijk leven achter de rug en ik ben tevreden met het feit dat ik de mogelijkheid heb gekregen, alhamdulillah, dat ik in Turkije mag wonen. Voor mij einde van de reis :D
Maar ik kan jongelui alleen maar adviseren het avontuur aan te gaan voordat het te laat is, want een ongelukje ligt in een piepklein hoekje en voor je het weet ben je oma of opa :D
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

RANDOM_AVATAR
Mnadori
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Mnadori » za _10-_nov-_2018ah, 10-11-2018ad, 2:33 pm

Salaam aleikum,

Het is al zo lang geleden dat ik hier terugkom. Ik dacht vandaag ik ga eens kijken wat er is gebeurd met dit topic.

We zijn 3 jaren verder, de decadentie is nog verder en de gebrainwashte mensen liggen in een comateuze slaap.

Momenteel (na lang zoeken) zijn we volop bezig met een paar broeders en zusters om dit doel te realiseren. Nooit opgeven!

Wassalamu aleikum broeders en zusters

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » zo _11-_nov-_2018ah, 11-11-2018ad, 12:22 pm

Aleikum salam

Wat fijn om te horen dat je plannen nu zover zijn dat je een begin hebt kunnen maken, masha'Allah. Houdt ons op de hoogte van de vorderingen, broeder Mnadori en veel succes, insha'Allah :D

was salam
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Vorige

Keer terug naar Islam, Wetenschap & Filosofie