Kind slaat tijdens mijn gebed

Vragen en opmerkingen betreffende de Islamitische opvoeding
RANDOM_AVATAR
SBYHM
Beginner
Beginner

Kind slaat tijdens mijn gebed

door SBYHM » vr _24-_sep-_2021ah, 24-9-2021ad, 4:17 pm

Salaam aleikoum lieve leden,

Sinds 6 maanden ben ik bekeerd en praktiserend hamdulah. Ik ben zelf Nederlands en mijn man is een niet praktiserende moslim en we hebben samen een zoontje van 2 jaar.

Nu doe ik mijn dagelijkse gebeden alleen loop ik heel erg tegen het volgende aan:
Zodra ik ga bidden gaat mijn zoontje me slaan, haren uit mijn hoofd trekken, knijpen, met speelgoed naar mij gooien etc. Hij valt me aan en doet alles om mijn aandacht te trekken.

Ik zorg al dat hij iets te spelen heeft en dat hij een filmpje kan kijken, maar dat vindt hij ineens niet interessant meer als hij me ziet bidden. Ook probeer ik zoveel mogelijk te bidden als hij slaapt maar dat kan niet met ieder gebed.

Hierdoor kijk ik steeds meer op tegen mijn gebed omdat hij me echt heel erg pijn doet en ik me helemaal niet kan focussen.

Hoe doen andere moeders dit? Mag ik hem wegduwen en me hoofd afschermen als hij me slaat of is me gebed dan niet meer geldig?

Dank jullie voor jullie hulp

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Kind slaat tijdens mijn gebed

door Ayasha » zo _26-_sep-_2021ah, 26-9-2021ad, 10:11 pm

SBYHM schreef:Salaam aleikoum lieve leden,

Sinds 6 maanden ben ik bekeerd en praktiserend hamdulah. Ik ben zelf Nederlands en mijn man is een niet praktiserende moslim en we hebben samen een zoontje van 2 jaar.

Nu doe ik mijn dagelijkse gebeden alleen loop ik heel erg tegen het volgende aan:
Zodra ik ga bidden gaat mijn zoontje me slaan, haren uit mijn hoofd trekken, knijpen, met speelgoed naar mij gooien etc. Hij valt me aan en doet alles om mijn aandacht te trekken.

Ik zorg al dat hij iets te spelen heeft en dat hij een filmpje kan kijken, maar dat vindt hij ineens niet interessant meer als hij me ziet bidden. Ook probeer ik zoveel mogelijk te bidden als hij slaapt maar dat kan niet met ieder gebed.

Hierdoor kijk ik steeds meer op tegen mijn gebed omdat hij me echt heel erg pijn doet en ik me helemaal niet kan focussen.

Hoe doen andere moeders dit? Mag ik hem wegduwen en me hoofd afschermen als hij me slaat of is me gebed dan niet meer geldig?

Dank jullie voor jullie hulp

Aleikum salam,

Beste zuster, wat vervelend om dat te horen. Zou daar zo geen oplossing voor weten. Hij is waarschijnlijk al te groot om hem in een box te zetten tijdens de momenten dat je het gebed doet. Uit ervaring weet ik dat een peuter van 2 al uit een box kan klimmen.
Heb je al geprobeerd om regelmatig de koran te laten horen? Iedere dag een poosje, zodat je zoontje went aan het horen van de koran. Vraag Allah hulp in deze om je zoontje rustig te laten worden. Reciteer ook regelmatig ayat al-Kursi hardop. Insha'Allah zal hem dat ook rustig maken.
Moge Allah het jou gemakkelijk maken en jou helpen met dit probleem. Een speciale dua zou ik hiervoor niet weten. Het enige wat ik kan bedenken is zoveel mogelijk dua doen en zoveel mogelijk wat aya's uit Al-Baqara reciteren, met name de laatste aya uit deze soerah.
Probeer ook deze video te laten horen. Dit is een masha'Allah recitatie van Amana Rasuluh. Wordt door iemand gereciteerd met een aangename stem. Zet het geluid niet te hard, maar wel zo dat het hoorbaar is. Je hoeft het niet telkens te herhalen want deze recitatie wordt 100x herhaald.
Insha'Allah zal dit zijn vruchten afwerpen.

www.youtube.com Video from : www.youtube.com

De reciteur is Besir Duraku
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » zo _26-_sep-_2021ah, 26-9-2021ad, 10:19 pm

Inscha'Allah is dit ook heel rustgevend voor hem:

Reciteur is ARman Firoz
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » zo _26-_sep-_2021ah, 26-9-2021ad, 10:27 pm

Voordat je je gebed begint zou je de adhan kunnen laten horen:

We dienen heel voorzichtig met de tere zieltjes van onze kleintjes om te gaan. Probeer niet boos op hem te worden. Hij is nog jong en heeft nog veel liefde en aandacht nodig, vooral van zijn moeder. Lees hem ook voor uit een boekje met verhalen over onze profeet :saw: voordat hij gaat slapen. Er zijn speciale kinderboekjes hiervoor. Insha'Allah kun je deze vinden op islamboeken.nl

www.islamboeken.nl

RANDOM_AVATAR
SBYHM
Beginner
Beginner

door SBYHM » ma _27-_sep-_2021ah, 27-9-2021ad, 12:21 pm

Dankjullie wel voor jullie mooie antwoord! Daar heb ik echt wat aan! Mijn zoontje zal hopelijk snel wat meer begrijpen en ondertussen ga ik hem veel uitleggen.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » ma _27-_sep-_2021ah, 27-9-2021ad, 1:13 pm

Insha'Allah, moge Allah jou kracht en wijsheid geven.

www.islamboeken.nl

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » do _30-_sep-_2021ah, 30-9-2021ad, 11:40 am

Assalamu Aleikum,

Het is ook een goed idee om je zoontje bij het gebed erbij te betrekken, koop voor hem een speciaal kinder gebedskleed als cadeau. Zo krijgt hij ook het gevoel dat wat jij doet dat hij daar ook erbij mag horen. Want waarschijnlijk doet hij al die dingen om en voor aandacht richting jou omdat hij merkt dat jij je tijdens het gebed van hem afzondert. En beloon hem tevens na het gebed zodat hij weet dat wat hij samen met jou gedaan heeft goed is, en hij zich daar ook nog eens aan het gebed gaat wennen en dat het gewoon voor hem wordt, en dat hij het tevens leuk gaat vinden. Een betere stimulans voor jou zoontje kun je niet maken. Natuurlijk verricht jou zoontje het gebed niet correct en doet hij dat spelenderwijs, maar daar gaat het nu niet even over, vooral als het betreft van een kind van 2 jaar. Maar betrek hem erbij.
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

Keer terug naar Islam en Opvoeding