Steeds meer Nederlanders bekeren zich tot islam

Hier kunnen actuele zaken besproken worden. *Dit is geen nieuws forum!*
Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Steeds meer Nederlanders bekeren zich tot islam

door Ayasha » do _6-_feb-_2014ah, 6-2-2014ad, 6:45 am

Afbeelding

RANDOM_AVATAR
UmmHadiya
Beginner
Beginner

Re: Steeds meer Nederlanders bekeren zich tot islam

door UmmHadiya » vr _7-_feb-_2014ah, 7-2-2014ad, 8:14 pm

Salaam aleikum,

(klappen) Altijd mooi om te lezen dat er zo veel bekeerlingen bij komen ieder jaar. En naast alle geregistreerde bekeerlingen zijn er ook nog een hoop die thuis het geloof aannemen.
Al die negatieve publiciteit van tegenwoordig werpt ook zijn vruchten af en brengt steeds meer mensen naar het recht pad, alhamdoulillah.

Groetjes Linda

RANDOM_AVATAR
Amleryn
a-theïst

door Amleryn » za _8-_feb-_2014ah, 8-2-2014ad, 9:37 am

Klopt dat stukje over 'twee mannelijke getuigen'? Nee toch? (Heb het nog nooit gehoord).

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » za _8-_feb-_2014ah, 8-2-2014ad, 10:47 am

je hebt gelijk amleryn, wat wel een beetje klunzig is van de schrijver van het artikel. ik heb ook gewoon op mijn kamer de getuigenis gezegd. later is het nog wel officieel gemaakt, zodat het ook in mijn paspoort werd vermeld. ik heb ook mijn voornaam veranderd, niet omdat dat moet, maar omdat ik me niet meer voelde passen bij mijn 'doop'-namen.
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

RANDOM_AVATAR
Amleryn
a-theïst

door Amleryn » za _8-_feb-_2014ah, 8-2-2014ad, 11:10 am

In het paspoort? De laatste keer dat ik op mijn paspoort keek stond er (gelukkig) geen denominatie op... Ben je buiten Nederland woonachtig?

RANDOM_AVATAR
Mathijs
Beginner
Beginner

door Mathijs » za _8-_feb-_2014ah, 8-2-2014ad, 2:31 pm

Het is heel mooi dat de islam in Nederland steeds minder een immigrantegodsdienst wordt, maar echt bij de polder gaat horen. Jaren geleden dacht ik dat immigranten de islam snel zouden laten vallen en zouden verwestersen. Je ziet het echter andersom gebeuren: jongeren uit immigrantengezinnen dragen de islam uit, en bereiken daarmee ook veel Nederlandse buren, klasgenoten en collega's. We ontdekken dat de islam een algemene roeping is, onafhankelijk van het land en de tijd. De normen en waarden die de islam meegeeft blijken veel mensen aan te spreken. Hopelijk wordt de islam snel de belangrijkste godsdient in Nederland.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » za _8-_feb-_2014ah, 8-2-2014ad, 2:39 pm

Amleryn schreef:Klopt dat stukje over 'twee mannelijke getuigen'? Nee toch? (Heb het nog nooit gehoord).

Nee, dat klopt inderdaad niet. Iedereen kan alleen op zijn of haar kamertje de geloofsgetuigenis uitspreken en Allah is voldoende als getuige. Maar soms moet je uit praktische overwegingen getuigen hebben, zoals Iman ook al zei. Je kunt dit dan doen in bijzijn van een imam, hetzij thuis, hetzij in de moskee waardoor een soort van 'getuigschrift' krijgt met handtekening van imam en getuigen. Maar dit soort zaken komt dan weer voort uit allerlei regels die mensen hebben opgesteld waardoor je in sommige gevallen 'verplicht' bent om aan te tonen dat je moslim bent.

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » za _8-_feb-_2014ah, 8-2-2014ad, 4:53 pm

dat wekt ongelooflijke reacties van niet Moslims op ! gisteren hoorde ik dingen van 3 collega's waarvan de haren naar boven rijzen , maar ja de Belgen zijn een stuk brutaler dan de diplomatieke Nederlanders !

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » za _8-_feb-_2014ah, 8-2-2014ad, 8:26 pm

assalaam aleikum

wat wekt ongelofelijke reacties op?
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » za _8-_feb-_2014ah, 8-2-2014ad, 8:30 pm

Ach ja, die Belgen... het blijven Belgen hè (fluiten)

Dat ze zich zo druk maken over wat er in Nederland gebeurd. Misschien is het nog een nawee van de grote schok door het bericht uit België dat er steeds meer Vlamingen zijn die zich bekeren tot de islam.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » za _8-_feb-_2014ah, 8-2-2014ad, 8:33 pm

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » za _8-_feb-_2014ah, 8-2-2014ad, 11:17 pm

Ik had pauze op een andere stelplaats dan de mijne , in de gardezaal was ik koffie aan het drinken , twee collega's van die stelplaats begonnen over het abnormale aantal negers in de scholen waar een lijnbus rijd ( toevallig veel Nederlandse kinderen die in België school volgen over de grens en inderdaad zijn er veel kinderen van Afrikaanse en misschien Antillen afkomst ) , hun ergernis was niet vanwege de drukte of de overlast door kinderen maar door ": te veel negers " ....en toen begonnen ze over politiek , NV-A De Wever .. en toen zei iemand van hun : eigenlijk moet Hitler terugkomen , de andere antwoordde : die had goede zaken op rails gezet ... alleen was hij overmoedig om joden uit te roeien ... ik zei niks want ik had het door dat het om mij uit te dagen want ze konden niet verdragen dat een Moslim met "grote" baart de job van een rasechte Vlaming afpakt ... terug naar mijn stelplaats vertelde ik aan twee collega's wat er daar was verteld en toen kwam een vrouwelijke collega binnen van haar dienst ... opeens ontplofte ze en zei : tja te veel moskeeën , als het zo doorgaat dan weet ik niet wat onze kinderen zullen meemaken , ik zei wat stoort jou aan de moskeeën ?? ze zei in Marokko mag men geen kerk bouwen , ik zei niet te veel folders van VB lezen in Marokko zijn er kerken in alle steden vooral de grote toen zei ze ja maar de meesten hier zijn uit de dorpen ( ik snap eigenlijk niet deze domheid wat is haar punt ?? ) , ik heb geen moeite met een hoofddoek ( eigenlijk ook wilders heeft geen moeite mee dat zeggen ze allemaal ) maar een Boerka is te veel ! ik zei hoeveel Boerka heb jij gezien ? hoeveel Boerka heb jij überhaupt gehad op je bus ?? tja maar jullie komen hier en dan vertellen jullie ons hoe wij moeten leven , ik zei niemand legt jou iets op als jij nu naakt gaat lopen in de openbare weg zeg ik niets je bent vrij maar meiske : er zijn twee optie om de voortplanting van de vreemden en met name Moslims te stoppen : alle mannen castreren of de hele gemeenschap deporteren naar de gaskamers dan is België volledig blank en Katholiek !

Ik neig om te generaliseren dat Vlamingen dom zijn met alle respect aan onze broeders en zusters !

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » zo _9-_feb-_2014ah, 9-2-2014ad, 2:44 am

Mensen hebben de eigenschap om zich op te laten jutten. Zelf hebben ze aan den lijve nog nooit iets negatiefs meegemaakt van een moslim, neger, antilliaan of wat dan ook en toch ergeren zij zich aan andere bevolkingsgroepen. De domheid ten top. Dat zie je niet alleen in Belgie maar ook in Nederland. Dat soort mensen zijn nog nooit buiten hun woonplaats geweest en sommigen misschien zelfs nooit uit hun straat. Ze wonen waar ze zijn geboren en blijven daar tot hun sterfdag. Alles wat buiten hun straatje is, is eng en vreemd. Van die domheid wordt geprofiteerd door opjutters vanuit de politiek die een pesthekel hebben aan alles wat hun macht zou kunnen bedreigen. Propaganda van tv en andere media helpen daar een handje aan mee.
In vroeger jaren heb ik ook zo iemand gekend, die zei dat Hitler zijn werk niet goed had afgemaakt. Deze persoon had niet alleen een hekel aan joden maar ook aan Turken terwijl hij persoonlijk nooit een jood of een Turk was tegengekomen, hij had er nog nooit een gesproken. Het is de kortzichtigheid van dit soort domme mensen die zich laten verblinden door de haat van enkelen.
Het is hetzelfde als het praatje wat in Nederland en Belgie en misschien ook in Duitsland de ronde doet, dat christenen hier in Turkije niet veilig zouden zijn. Grotere onzin bestaat er niet. Maar het praatje moet zo af en toe gevoed worden door haters van de islam en haters van moslims.
Zelf nemen ze de moeite niet om eens contact te leggen met Turken, Marokkanen, negers of wat dan ook.
Ze hebben zogenaamd moeite met wat een ander draagt. Het is gewoon te belachelijk voor woorden. Voor mijn part loopt iemand in een jute zak of in een plastic zak, want jute zie je tegenwoordig niet meer zoveel. Het denkvermogen van hen is gewoon te beperkt en zijn tevens te laf om eens op iemand met een andere nationaliteit of een andere religie af te stappen. Nee, ze blijven liever in hun hokje zitten en laten zich bang maken door het stelletje tuig vanuit de politiek.
Helaas zijn er dan ook nog figuren die zich 'moslim' noemen en de zaak nog eens extra voeden met hun walgelijke uitspraken. We hoeven niemand bij naam te noemen om te weten waar ik het over heb.

Stel dat wij de straat op zouden gaan en protesteren tegen het feit dat er mensen zijn die een pruik dragen omdat we daar moeite mee zouden hebben.
Brrr.... enge mensen zijn dat die een pruik dragen. Ze durven niet eens te laten zien dat ze een kale kop hebben of ze durven hun eigen haar niet te laten zien omdat het zo weinig is. Brrr... zulke mensen zou je uit de samenleving moeten weren.
Of protesteren tegen mensen die een blauwe jas dragen, of laarzen en verzin zelf maar verder.
Brrrr... die mensen met blauwe jassen zijn maar enge mensen hoor, wie weet wat ze onder die jas verbergen.

Te zot voor woorden en te zot om aandacht te schenken aan zulke types. Gewoon in hun eigen sop laten gaarkoken. Ze maken zichzelf het leven moeilijk en praten zichzelf angsten aan vanuit het niets.
Wat je ook draagt aan kleding, er zal altijd wel iemand zijn die zich daar aan zal storen. 50 jaar geleden stoorde niemand zich aan iemand. Ik herinner mij nog de flower power tijd, dat mannen hun haren en baarden lieten groeien, zomer en winter op sandalen liepen en slonzige kleding droegen en vrouwen en meisjes meestal in lange jurken. Niemand die zich daaraan stoorde.
Maar heb je nu een baard ben je meteen eng, of draag je nu een lange jurk en bedek je je haren, dan moet je gemeden worden want je bent eng. Dom volk wat nooit verder heeft gekeken dan hun neusje lang is en dat neusje ook nog nooit een centimeter buiten de deur hebben gestoken. En heel angstig thuis zitten met hun teeveetje en zich nog angstiger laten maken door die waardeloze figuren op de beeldbuis.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » zo _9-_feb-_2014ah, 9-2-2014ad, 3:03 am

Hier nog zo'n staaltje van opruiing vanuit de politiek:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4728/Islam/ar ... imam.dhtml

De ChristenUnie (CU) heeft Nederlandse moslimjongeren opgeroepen afstand te nemen van de Britse imam Haitham al-Haddad, die vrijdagavond een lezing in Almere geeft. In een open brief noemt de ChristenUnie het verbijsterend dat de jonge moslims de loftrompet steken over de omstreden al-Haddad.

De CU noemt de uitspraak van al-Haddad een aanmoediging voor moslims om ex-moslims te bedreigen. Een woordvoerder van de partij liet weten dat enkele CU-leden vrijdagavond naar de bijeenkomst in Almere gaan om met de islamitische jongeren te praten over fundamentele waarden van de samenleving.

Wat maakt de CU zich druk? Zij zijn toch geen moslims? Daarbij schuwt men zich ook niet om leugens te verspreiden, want zonder dat hebben ze geen verhaal.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » zo _9-_feb-_2014ah, 9-2-2014ad, 3:09 am

Wat zouden bv. katholieken er van vinden als wij als moslims hen zouden vragen afstand te nemen van het Vaticaan, de paus en van bepaalde bisschoppen:

http://www.trouw.nl/tr/nl/13912/Rooms-k ... caan.dhtml

Paapje
Super Poster!
Super Poster!

door Paapje » zo _9-_feb-_2014ah, 9-2-2014ad, 9:43 am

Ayasha schreef:Wat zouden bv. katholieken er van vinden als wij als moslims hen zouden vragen afstand te nemen van het Vaticaan, de paus en van bepaalde bisschoppen:

Teugen!! :D

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » zo _9-_feb-_2014ah, 9-2-2014ad, 1:24 pm

Psies, Paapje, dat antwoord verwachtte ik al :D

RANDOM_AVATAR
Amleryn
a-theïst

door Amleryn » zo _9-_feb-_2014ah, 9-2-2014ad, 6:52 pm

Ayasha schreef: 50 jaar geleden stoorde niemand zich aan iemand.

Nou Ayasha... de wat vrijere seksuele moraal van de jeugd werd niet bepaald verwelkomd. Overigens bespeur ik zelfs op dit forum soms een intolerantie naar hele andere modus vivendi die jullie misschien wel geërfd hebben van jullie verzuilde verledens :). De vraag is waarom we -ik ben er vast ook schuldig aan- zo natuurlijk in dit ingroup-outgroup gedrag vervallen ondanks dat we het ergerlijk vinden als we er zelf slachtoffer van zijn: blijkbaar is het heel makkelijk. Tegelijkertijd is het ook weer de vraag waarom we al die dingen zo serieus nemen; vaak roepen mensen maar wat vanuit de onderbuik terwijl als puntje bij paaltje komt zijn het prima gasten.

Ik heb vast nog wel ergens een oude margriet liggen met een boze ingezonden brief over dat vrouwen hun blote polsen en enkels zichtbaar waren trouwens... ja vroeger was alles beter :D.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » zo _9-_feb-_2014ah, 9-2-2014ad, 9:38 pm

Amleryn schreef:
Ayasha schreef: 50 jaar geleden stoorde niemand zich aan iemand.

Nou Ayasha... de wat vrijere seksuele moraal van de jeugd werd niet bepaald verwelkomd. Overigens bespeur ik zelfs op dit forum soms een intolerantie naar hele andere modus vivendi die jullie misschien wel geërfd hebben van jullie verzuilde verledens :). De vraag is waarom we -ik ben er vast ook schuldig aan- zo natuurlijk in dit ingroup-outgroup gedrag vervallen ondanks dat we het ergerlijk vinden als we er zelf slachtoffer van zijn: blijkbaar is het heel makkelijk. Tegelijkertijd is het ook weer de vraag waarom we al die dingen zo serieus nemen; vaak roepen mensen maar wat vanuit de onderbuik terwijl als puntje bij paaltje komt zijn het prima gasten.

Ik heb vast nog wel ergens een oude margriet liggen met een boze ingezonden brief over dat vrouwen hun blote polsen en enkels zichtbaar waren trouwens... ja vroeger was alles beter :D.

Ja, dat weet ik. Er werd schande over gesproken over de vrijere seksuele moraal. Vooral in kerkelijke omgeving waar ik destijds ook toebehoorde. Je moest het eens wagen om een broek te dragen als vrouw of meisje zijnde. Dat moest een rok zijn en absoluut niet boven de knie en een uitgesneden decolleté was al helemaal uit den boze. Ik kan mij nog herinneren dat mijn moeder een zomerjurk voor zichzelf had gemaakt en die droeg ze dan een keer op zondag naar kerk. De mouwen waren kort, boven de elleboog, en de hals was een ietse pietsie aan de ruime kant. Na de kerkdienst kwam de voorganger naar haar toe en kreeg ze ze uitgemeten. Nu was mijn moeder niet iemand die zich zomaar wat liet gezeggen, dus eigenwijs als ze was droeg ze die jurk de volgende zondag weer. Huisbezoeken volgden daarop om haar eens goed de les te lezen dat dergelijk onzedelijk gedrag niet kon worden getolereerd in de kerk. Was geen gereformeerde kerk overigens dus het was niet de gewoonte om bv helemaal in het zwart te lopen. Maar ja, mijn moeder was altijd in de oppositie, dat waren ze ook wel gewend van haar. Moet je rekenen dat dit zo'n bijna 60 geleden was.
Jaren later kregen jonge meiden in diezelfde kerk regelmatig te horen dat ze zich fatsoenlijk diende te kleden, want de priester die kon van bovenaf soms tot de navel kijken, werd er dan gezegd. Dat leidde teveel van de preek af. :roll:
Valt wat voor te zeggen natuurlijk.
Later was het heel normaal als je bloesjes of truitjes droeg zonder mouwen. Men durfde er ook niets meer van te zeggen, want dan waren ze zieltjes kwijt. Alleen andere gemeenteleden spraken er zo af en toe wel eens schande van en ik weet dat er diversen op die manier letterlijk de kerk zijn uitgepest vanwege hun kleding. Hoe het nu is weet ik niet want het is inmiddels al ongeveer 24 jaar geleden dat ik voor het laatst in de kerk kwam.

Persoonlijk ben ik nooit zo'n blootloper geweest en mijn voorkeur was toch meer gesloten kleding en ik vond het gewoon leuk om lange wijde rokken te dragen, liefst met roesjes en strookjes. In die tijd was ik ook actief als lid van een jeugdkoortje in de kerk en later het grote jeugdkoor en weer later het gewone koor. Koorleden dienden altijd een zwarte rok en een witte bloes te dragen, en uiteraard bij voorkeur met lange mouwen en hoge hals. Wij vonden dat niet meer dan normaal.
Als je naar de kerk ging dan kleedde je je gewoon op een manier zodat er geen (van mannenzijde) aanstoot aan kon worden genomen. Wat je in je vrije tijd deed, die overigens schaars was, moest je zelf weten, maar op zondag, de 'dag des heeren' had je je fatsoenlijk te gedragen. (fluiten)
Hoe het er tegenwoordig in het dagelijkse leven in Nederland of België aan toe gaat tijdens de zomermaanden, weet ik niet. Niet dat hier in Turkije iedere vrouw zich aan de islamitische kledingnormen houdt hoor. Hier zie je tegenwoordig net zo goed korte rokjes bij de jonge meiden en jonge vrouwen, zelfs tijdens de wintermaanden. Maar ja, die gaan dan ook niet naar de kerk en niet naar de moskee.

Ik weet niet of dat alles komt uit een verzuild verleden. Persoonlijke voorkeuren speelde natuurlijk ook een rol.

Wat betreft het zich wat aantrekken van bepaalde gasten... er zijn voorbeelden dat blijkt dat het toch niet van die toffe gasten zijn. Ik denk nog even terug aan wat er gebeurd is in Zweden (of was het Denemarken). Dat is nu een extreem geval, maar ik denk dat er stiekem toch heel veel mensen zijn die het met hem eens waren/zijn. Ben zijn naam zo effe vergeten..

Vroeger was het niet beter alhoewel heel wat normen en waarden vervaagd zijn. Grenzen zijn gewoon verlegd en wat vroeger niet kon is nu normaal. Fatsoen en respect voor de medemens is tegenwoordig ver te zoeken.

Keer terug naar Actueel