Bekeerlingendag 2011 was GESLAAGD

Hier kunnen actuele zaken besproken worden. *Dit is geen nieuws forum!*
Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Bekeerlingendag 2011 was GESLAAGD

door Ayasha » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 8:04 pm

Even gegoogled op Dr. Su'ad Saleh en kwam dit tegen op youtube:

[youtubewide]GAcylNrK4og[/youtubewide]
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

jacob
Super Poster!
Super Poster!

door jacob » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 8:07 pm

Das geen bekeerling. En de andere van de lijst volgens mij ook niet.

Oegt al Hollandia
Junior lid
Junior lid

door Oegt al Hollandia » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 8:15 pm

nourdeenwildeman schreef:
Oegt al Hollandia schreef:(...) Dat het gemengd was, hield mij echter tegen om te komen. (...)

Oegt al Hollandia schreef:(...) man en vrouw kon elkaar zien. (...)

Als je het feit dat mannen en vrouwen als ze hun best doen en weg kijken van het podium elkaar op afstand kunnen zien wilt aanduiden met de term 'gemengd' denk ik dat je wel erg onvoorzichtig met de terminologie omgaat.

Ik probeer nu een metafoor te verzinnen om te vertellen wat je nu doet, en zelfs dat lukt me niet, kan je nagaan :-)

Wel een (oprechte) vraag van mijn kant: stel je hebt zo'n Moskee waar de broeders beneden zitten en de zusters boven met een balkon... zou je daar dan moeite mee hebben?

Oke het was niet gemengd gemengd, maar je kon elkaar zien. En ook al zeg jij nou ik kijk echt niet naar de zuster hoor, er zijn wel broeders en zusters die met een andere intentie komen en denk dat jij als organisator wel verantwoordelijk voor ben.

Over de balkon, laten we het zo zeggen, ik wil geen broeders zien en ik wil dat de broeders mij niet zien. Is de balkon gewoon afgeschermd waarom niet.

En als ik al zie op de jongerenavonden van al-yaqeen, waar alles wel gescheiden is, dat zusters al briefjes door pazen aan de broeders die lezingen geven en hoe ze al reageren dat broeders op de scherm komen.

U bent zelf een publiek figuur, ik neem aan dat u al best wel veel aanzoeken heeft gehad.

Oegt al Hollandia
Junior lid
Junior lid

door Oegt al Hollandia » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 8:22 pm

Ayasha schreef:
Oegt al Hollandia schreef: Bij mij is het zelf zo, als ik in de bus zit en er komt een broeder ( uiterlijk te herkennen ) dan schaam ik me toch wel eventjes ( zelf sjeitan probeert me dan een 2de keer te laten kijken ). Laat staan een hele rijen voor me.

Dan ligt het dus niet aan de organisatie, beste zuster, maar ligt het probleem bij jouzelf, denk je ook niet? :roll:

Als jij weet dat sheitan zoveel invloed op jou heeft dat hij jou een tweede keer kan laten kijken, kun je daarvan niet de schuld in de schoenen van een ander schuiven. Dus geef die sheitan meteen een rotschop op het moment dat die gedachte ook maar bij je opkomt om nog eens te kijken. Dat is de beste oplossing. Als je dat niet doet en eraan toegeeft wordt het probleem steeds groter en kun je misschien daarna helemaal nergens meer naar toe. En wie lacht er dan, zus? Jij niet, maar wel de sheitan, want die heeft bereikt wat hij wilde: jou afhouden van leerzame bijeenkomsten met de smoes dat er wel eens mannen in de buurt zouden kunnen zijn. ;)

Ik hoop dat u me niet verkeerd begrijp, ik ben een heel gelukkig getrouwde vrouw. Maar ja ik was ook ooit vrijgezel en hoe ik ook praktiseerde en "streng" ik was, ja inderdaad Sjeitan deed zijn werk wel, helaas. En inderdaad ik voel me nog steeds ongemakkelijk als broeders voorbij lopen of in de bus stappen. Ik schaam me erg dan. En dan bekijk ik ze niet met de intentie van lust of zo.

Maar ik zit zelf ook in de da3wah, en ik werk met zusters en sommige zusters zijn ook bezig met constant trouwen en ik denk vele broeders ook. Waarom voor hen een deurtje openen. Het is voor hen al een strijd genoeg om kuis te blijven.

Waarom niet geheel gescheiden.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 8:23 pm

The Leaders

http://www.veiledvoices.com/content/leaders

Veiled Voices profiles three influential women, their families, and the communities they serve: Ghina Hammoud in Lebanon, Dr. Su’ad Saleh in Egypt, and Huda al-Habash in Syria.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Oegt al Hollandia
Junior lid
Junior lid

door Oegt al Hollandia » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 8:28 pm

_Romaisa_R schreef:zoals ik net ook al zei. er waren 2 ruimtes waar de zusters geheel privé zaten. en ook daar kon je de lezingen via een scherm volgen en beluisteren. ik kon de broeders helemaaal niet zien vanaf daar.

daarom vind ik het jammer van je keuze want je hebt een hele mooie en sfeervolle dag gemist door een misverstand. maar inchallah kan je er de volgende keer wel bij zijn.

Ja klopt, als ik geen les had die dag, had ik wellicht wel gegaan dan, als ik dat wist. Ik had me wel aangemeld

Maar er werd gezegd.

Oegt al Hollandia schreef:
Asalaamoe alaikoum,

Is het gemengd? Met schermen of man voor en vrouw achter of vrouw aan de zij kant en de mannen aan de andere kant. Of geheel door elkaar heen.

Antwoord Jacob

Mannen en vrouwen aan eigen zijde in de zaal.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 8:35 pm

Oegt al Hollandia schreef:
Ik hoop dat u me niet verkeerd begrijp, ik ben een heel gelukkig getrouwde vrouw. Maar ja ik was ook ooit vrijgezel en hoe ik ook praktiseerde en "streng" ik was, ja inderdaad Sjeitan deed zijn werk wel, helaas. En inderdaad ik voel me nog steeds ongemakkelijk als broeders voorbij lopen of in de bus stappen. Ik schaam me erg dan. En dan bekijk ik ze niet met de intentie van lust of zo.

Maar ik zit zelf ook in de da3wah, en ik werk met zusters en sommige zusters zijn ook bezig met constant trouwen en ik denk vele broeders ook. Waarom voor hen een deurtje openen. Het is voor hen al een strijd genoeg om kuis te blijven.

Waarom niet geheel gescheiden.

Nee, ik begrijp je niet verkeerd, beste zuster en masha'Allah dat je een gelukkig getrouwde vrouw bent.

Maar ik denk dat je de broeders (misschien op een enkele uitzondering na) toch een beetje verkeerd inschat. Ik kan niet voor de broeders spreken, maar ik denk dat op zo'n speciale dag waarvoor zoveel moeite wordt gedaan om dat goed te organiseren en waarbij mannen en vrouwen gescheiden kunnen zitten, deze broeders niet speciaal komen om een 'oogje' te werpen op de zusters. Daarom begrijp ik je probleem best wel hoor, maar je moet toch proberen om dat teveel aan schaamte te overwinnen. Wij kunnen ons nooit geheel afsluiten van het mannelijk deel van de moslims en dat is ook niet nodig. Daarom dragen wij hijab om deze mannen die wij dan wel tegenkomen in welke situatie dan ook, niet in de "verleiding" te brengen. Er zullen best wel mannen zijn die het veel moeite kost om kuis te blijven en dat geldt hetzelfde voor de vrouwen.
Als wij ons correct kleden en gedragen en een of andere broeder krijgt toch een onkuis gevoel bij het zien van een zuster in correct hijab, ligt die verantwoording bij hen zelf en niet bij ons als zusters en is er geen enkele reden voor ons om ons te schamen, begrijp je? ;)

www.islamboeken.nl

Nourdeen
Super Poster!
Super Poster!

door Nourdeen » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 8:36 pm

Helaas is de conclusie toch vaak:

"Rondom de kuffaar voel ik me prima, gewoon met mannen en vrouwen door elkaar op werk en in de bus, wellicht zit er zelfs een onbekende man of vrouw op de stoel naast me. Ja, rond mannen en vrouwen die zich niet wensen te houden een de voorschriften van Allah omtrent omgang tussen man en vrouw voel ik geen bezwaren. Maar met Moslims - je weet wel mensen die zich onderwerpen aan de wil van Allah swt - voel ik me toch minder op m'n gemak. Nee, als ik in één ruimte met hen ben, al zit er een paar meter tussen, al is het zelfs in hetzelfde gebouw waar ik ben maar dan in een andere kamer, nee dat wil ik graag vermijden. Je kan ze (en jezelf) tenslotte toch niet vertrouwen he."

Gevolg: sommigen zijn bereid om naar werk te gaan waar mannen/vrouwen mengen om geld te verdienen (voor dunya) maar vervolgens niet om naar plaatsen te gaan om kennis op te doen (voor aghira).

... en ...

"Ik vind dat de organisatie waarin ik niet zit de verplichting heeft om een evenement te organiseren volgens de manier die ik wil en als ze dat niet doen ga ik dat in 1, 2, 3, 4 topics opnieuw ter discussie stellen. Mochten zij mij vervolgens uitnodigen om iets te organiseren zoals ik zelf zeg hoe ik het wil, ja he... wacht eens even... Nee zo werkt het dus niet he!"

Gevolg: de mensen die dag en nacht werken om een evenement op poten te zetten krijgen vooraf en achteraf nog elke dag hetzelfde gezeur te horen - ook als ze vorig jaar bijv. een vrouwelijke spreekster hadden en dit jaar twee vrouwen in het panel - en de mensen die klagen blijven klagen omdat ze zelf niets doen om het te veranderen.

...waarvan akte.
Afbeelding
Zoek en vind de Moskee die bij jou past!
Elke Moskee in Nederland overzichtelijk op de kaart.
Moskee vinden via TomTom? Download de POI-file!
http://www.moskeewijzer.nl

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 8:38 pm

jacob schreef:Das geen bekeerling. En de andere van de lijst volgens mij ook niet.

Nee, volgens mij zijn dat idd geen bekeerlingen. De andere namen op de lijst heb ik nog niet gecontroleerd op het web op enige informatie.

www.islamboeken.nl

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 8:41 pm

nourdeenwildeman schreef:Helaas is de conclusie toch vaak:

"Rondom de kuffaar voel ik me prima, gewoon met mannen en vrouwen door elkaar op werk en in de bus, wellicht zit er zelfs een onbekende man of vrouw op de stoel naast me. Ja, rond mannen en vrouwen die zich niet wensen te houden een de voorschriften van Allah omtrent omgang tussen man en vrouw voel ik geen bezwaren. Maar met Moslims - je weet wel mensen die zich onderwerpen aan de wil van Allah swt - voel ik me toch minder op m'n gemak. Nee, als ik in één ruimte met hen ben, al zit er een paar meter tussen, al is het zelfs in hetzelfde gebouw waar ik ben maar dan in een andere kamer, nee dat wil ik graag vermijden. Je kan ze (en jezelf) tenslotte toch niet vertrouwen he."

Gevolg: sommigen zijn bereid om naar werk te gaan waar mannen/vrouwen mengen om geld te verdienen (voor dunya) maar vervolgens niet om naar plaatsen te gaan om kennis op te doen (voor aghira).

... en ...

"Ik vind dat de organisatie waarin ik niet zit de verplichting heeft om een evenement te organiseren volgens de manier die ik wil en als ze dat niet doen ga ik dat in 1, 2, 3, 4 topics opnieuw ter discussie stellen. Mochten zij mij vervolgens uitnodigen om iets te organiseren zoals ik zelf zeg hoe ik het wil, ja he... wacht eens even... Nee zo werkt het dus niet he!"

Gevolg: de mensen die dag en nacht werken om een evenement op poten te zetten krijgen vooraf en achteraf nog elke dag hetzelfde gezeur te horen - ook als ze vorig jaar bijv. een vrouwelijke spreekster hadden en dit jaar twee vrouwen in het panel - en de mensen die klagen blijven klagen omdat ze zelf niets doen om het te veranderen.

...waarvan akte.

Helemaal to the point, Nourdeen :duim:

www.islamboeken.nl

Nourdeen
Super Poster!
Super Poster!

door Nourdeen » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 8:41 pm

jacob schreef:Das geen bekeerling. En de andere van de lijst volgens mij ook niet.

....even voordat we daar weer onnodige discussie over krijgen: nee bekeerlingen zijn niet betere sprekers dan geboren moslims, alleen voor de Bekeerlingendag nodigen we traditiegetrouw een bekeerling uit als spreker. Voor iedere andere event zou het geen probleem zijn (denk aan onze lezingen met Jamal Badawi en Shabir Ally).
Afbeelding

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 8:48 pm

www.islamboeken.nl

RANDOM_AVATAR
_Romaisa_R
Super lid
Super lid

door _Romaisa_R » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 8:54 pm

rapper Loon misschien? die zag ik eens bij de deenshow.

baba ali is ook bekeerd toch??

yvonne ridley inderdaad! een geweldig verhaal heeft zij te vertellen

en ik vind Allah made me funny ook leuk, maar volgens mij zijn zij geen bekeerlingen.
I turn on the TV and I'm amazed the type of characters they have explaining my religion to the masses. No wonder the world is confused about Islam.

Who Hijacked My Religion?!?

Nourdeen
Super Poster!
Super Poster!

door Nourdeen » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 8:55 pm

_Romaisa_R schreef:rapper Loon misschien? die zag ik eens bij de deenshow. baba ali is ook bekeerd toch?? (...) en ik vind Allah made me funny ook leuk, maar volgens mij zijn zij geen bekeerlingen.

Pas op he, mannelijke sprekers voorstellen voor een event is héééél gevaarlijk hier :tong:
Afbeelding

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 9:10 pm

jacob schreef:
Ik heb al eerder gezegd dat we wel degelijk vrouwelijk sprekers hebben gehad op de bekeerlingendagen. Ook afgelopen keer waren er 2 zusters in het panel van lpnm .

Ik zal nooit vrouwen uitnodigen enkel om het feit dat het vrouwen zijn. Dit lijkt me fout. Wanneer er interessante spreeksters zijn dan ben ik zeer zeker bereid om ze uit te nodigen.

Suad Saleh, Âminah Nasîr, Huda al-Habash Nimat Hafez Barzangi,Musdah Mulia,

Dit was je lijst volgens mij? Ik heb echt geen flauw idee wie het zijn, maar ik zal m'n best doen om na te gaan of er intressante spreeksters bij zitten.

Dat heb je gezegd, maar buiten Elsa Van Loon heb ik er geen een op de aankondigingen zien staan als spreker en ook deze keer niet. Dus als je zusters in een panel had zitten ,dan is dat niet uit de aankondiging op te maken. tegelijkertijd is het weer heel wat anders als panellid op te treden of als publiekstrekker geafficheerd te worden. Ik denk dat je het verschil zelf ook wel begrijpen kunt. Je zegt nooit enkel vrouwen uit te nodigen omdat het vrouwen zijn , nodig je wel mannen uit om die reden? Vermoed van niet, toch nodig je vrijwel alleen mannen uit. Hoe komt het dat, terwijl het overgrote deel der bekeerlingen vrouwen zijn, jullie toch zelf maar op zo'n bedroevend laag aantal vrouwelijke sprekers kan komen. Is dat onwil, oninteresse of doe je er gewoon geen moeite voor? Er zit namelijk nog een heel stuk tussen vrouwen uitnodigen omdat ze interessante sprekers zijn of vrouwen uitnodigen omdat ze vrouwen zijn. Ik heb al eerder tegen Nourdien gezegd dat dit soort argumentatie me doet denken aan die van politici als Rutte die antwoorden op vragen ,waarom hij zo weinig vrouwelijke ministers in zijn kabinet heeft.

Inderdaad,dat was mijn lijstje toen,maar dat zijn allemaal geen bekeerlingen. Ik had Nourdien dit jaar nog het volgende lijstje gegeven: Yvonne Ridley, Lauren Booth, Stella van de Wetering ,Ingrid Mattson, Pé Mullenders, Lucy Bushill- Matthews en Vanessa Vroon-Najem , naast Ceylan Pektas Weber natuurlijk.Inmiddels heb ik mijn lijstje weer een stukje uitgebreid met de volgende namen( zowel bekeerlingen als geboren moslima's)Famile Arslan,Claire Alkouatli , Aisha al-Adawiya, Dr. Zainab Alwani, Tayyibah Taylor en Ameena Jandali ,Monia Mazigh,Khalilah Karim-Rushdan en Aishah Schwartz. Het overgrote deel ken ik niet persoonlijk. Je kan volgend jaar dus niet beweren dat je geen vrouwelijke sprekers met kwaliteit kon vinden , een groot aantal van de vrouwen die ik heb genoemd heeft in het verleden als spreker hun sporen behaald.

Nourdeen
Super Poster!
Super Poster!

door Nourdeen » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 9:18 pm

Sakina55 schreef:Dat heb je gezegd, maar buiten Elsa Van Loon heb ik er geen een op de aankondigingen zien staan als spreker en ook deze keer niet. Dus als je zusters in een panel had zitten ,dan is dat niet uit de aankondiging op te maken. tegelijkertijd is het weer heel wat anders als panellid op te treden of als publiekstrekker geafficheerd te worden.

Oooooohhhhhh wat ben ik dat constante gezeur 'en het is nooit goed' toch zat zeg.
:run:
Alle panelleden stonden dit jaar niet op de flyer, twee van de mannelijke sprekers stonden óók niet op de flyer. Dat heeft niets met man/vrouw te maken...... zucht^2.

Verder wensen we je wederom & nogsteeds alle plezier & succes met zelf doen wat jij vindt dat gedaan moet worden in plaats van in werkelijk elke topic weer met hetzelfde standpunt te komen.
Afbeelding

jacob
Super Poster!
Super Poster!

door jacob » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 9:22 pm

Dat heb je gezegd, maar buiten Elsa Van Loon heb ik er geen een op de aankondigingen zien staan als spreker en ook deze keer niet

Dr Senay, Yassine Forkani, Abu Saffiyah,Dr Al hamady stonden ook niet op de flyer.

.
Dus als je zusters in een panel had zitten ,dan is dat niet uit de aankondiging op te maken. tegelijkertijd is het weer heel wat anders als panellid op te treden of als publiekstrekker geafficheerd te worden.

Het panel werd uiterst goed ontvangen door het publiek. Je argument over publiekstrekker gaat niet op , want als ik die logica had gevolgd had ik zeker dr Senay er op moeten zetten.

Ik denk dat je het verschil zelf ook wel begrijpen kunt. Je zegt nooit enkel vrouwen uit te nodigen omdat het vrouwen zijn , nodig je wel mannen uit om die reden? Vermoed van niet, toch nodig je vrijwel alleen mannen uit. Hoe komt het dat, terwijl het overgrote deel der bekeerlingen vrouwen zijn, jullie toch zelf maar op zo'n bedroevend laag aantal vrouwelijke sprekers kan komen. Is dat onwil, oninteresse of doe je er gewoon geen moeite voor?

Het overgrote deel van de vrijwilligers die dag was vrouwen. Is dit bewust , of moet ik nu opzoek naar meer mannen voor volgend jaar?
Mensen worden gewoon gevraagd op basis van kwaliteit en niet vanwege sexe.
Er zit namelijk nog een heel stuk tussen vrouwen uitnodigen omdat ze interessante sprekers zijn of vrouwen uitnodigen omdat ze vrouwen zijn. Ik heb al eerder tegen Nourdien gezegd dat dit soort argumentatie me doet denken aan die van politici als Rutte die antwoorden op vragen ,waarom hij zo weinig vrouwelijke ministers in zijn kabinet heeft.

Rutte heeft volkomen gelijk in deze kwestie. Het argument voor de vrouwen is juist denigrerend voor vrouwen. Ik zou me doodschamen wanneer ik een functie zou krijgen omdat een regel dat voorschrijft.

Inderdaad,dat was mijn lijstje toen,maar dat zijn allemaal geen bekeerlingen. Ik had Nourdien dit jaar nog het volgende lijstje gegeven: Yvonne Ridley, Lauren Booth, Stella van de Wetering ,Ingrid Mattson, Pé Mullenders, Lucy Bushill- Matthews en Vanessa Vroon-Najem , naast Ceylan Pektas Weber natuurlijk.Inmiddels heb ik mijn lijstje weer een stukje uitgebreid met de volgende namen( zowel bekeerlingen als geboren moslima's)Famile Arslan,Claire Alkouatli , Aisha al-Adawiya, Dr. Zainab Alwani, Tayyibah Taylor en Ameena Jandali ,Monia Mazigh,Khalilah Karim-Rushdan en Aishah Schwartz. Het overgrote deel ken ik niet persoonlijk. Je kan volgend jaar dus niet beweren dat je geen vrouwelijke sprekers met kwaliteit kon vinden , een groot aantal van de vrouwen die ik heb genoemd heeft in het verleden als spreker hun sporen behaald.

We zullen inhoudelijk kijken of er interessante spreeksters bij zitten voor volgend jaar, en ik zal iig een uitnodiging sturen aan mevrouw Ridley.

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 9:25 pm

Inderdaad zijn een groot aantal van de sprekers uit het lijstje door Jacob geciteerd , geen bekeerlingen. Maar dat was als ik het me goed herinner ook niet zijn vraag toen.

Het lijstje wat ik aan Nourdien onlangs heb gegeven zijn allemaal wel bekeerlingen en het lijstje wat ik hier net boven nog aan toe heb gevoegd zijn zowel bekeerlingen als geboren moslima's. Zoals Jacob al aangeeft organiseert hij ook wel andere lezingen ,dan heeft hij daar ook een lijst met namen voor vrouwelijke sprekers die hij kan vragen.

Wat betreft de reactie van Nourdien hierboven:
[url]Gevolg: de mensen die dag en nacht werken om een evenement op poten te zetten krijgen vooraf en achteraf nog elke dag hetzelfde gezeur te horen - ook als ze vorig jaar bijv. een vrouwelijke spreekster hadden en dit jaar twee vrouwen in het panel - en de mensen die klagen blijven klagen omdat ze zelf niets doen om het te veranderen.[/url]
Zoals ik al aangaf als je vrouwen in een panel hebt ,maar die niet op de aankondiging zet , is het vrij moeilijk om daar van kennis te nemen tenzij je naar het evenement toe komt. en als je niet naar het evenement toe gaat omdat er geen vrouwelijke sprekers te bekennen zijn op de aankondiging , tja dan is de cirkel rond. Buiten dat blijf ik het aantal vrouwelijke sprekers nog steeds bedroevend laag vinden tov het aantal mannelijke sprekers. Dat is geen gezeur ,dat is gewoon mijn mening . Dat ik niets zou doen om daar iets aan te veranderen lijkt me evident onwaar omdat ik in het verleden Jacob al een lijstje vrouwelijke sprekers heb gegeven , met toen ook de opmerking erbij dat ik graag vrouwelijke sprekers zou willen horen en onlangs deze discussie ook al met jou heb gevoerd. Kortom wederom bespeur ik het effect dat ik vermoedelijk toch wel een teer punt heb geraakt,want waarom ga je anders zo ontzettend moeilijk hier mee om. Niets makkelijker toch dan te beloven volgend jaar te je best te zullen doen ook een aantal kwalitatief goede vrouwelijke sprekers op de aankondiging te zetten of is het probleem dat je daar helemaal je best niet voor wilt doen ,maar dat liever niet hardop uitspreekt?

Nourdeen
Super Poster!
Super Poster!

door Nourdeen » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 9:29 pm

jacob schreef:Het overgrote deel van de vrijwilligers die dag was vrouwen. Is dit bewust , of moet ik nu opzoek naar meer mannen voor volgend jaar? Mensen worden gewoon gevraagd op basis van kwaliteit en niet vanwege sexe.

Zeg Jacob, jeetje, dat was mij ook al opgevallen en ik voel me hier heel verdrietig bij. Er stonden ook al geen mannelijke vrijwilligers op de flyer; is dat toeval of omdat je je schaamt voor die paar mannelijke vrijwilligers die je wél hebt? En waarom waren er meer tafels met stands in de vrouwenruimte dan in de mannenruimte? Is dat omdat OntdekIslam een jarenlange geheime strategie tegen tafels-met-stands-voor-mannen voert? En waarom hadden de zusters in hun ruimte een scherm met beamer waarmee ze de zaal konden zien en mannen niet? Dat is het bewust door het voltallige bestuur achterstellen van mannen! Schande! Schande!

(of wellicht gewoon een overdreven en onzinnige reactie, dat kan natuurlijk ook)
Afbeelding

zaytoen
Super Poster!
Super Poster!

door zaytoen » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 9:30 pm

assalaam alaikom

toen ik stopte met muziek....overging op anasheed...mannen...en overging op lezingen... weer de mannen...en hier heb ik niet eens bij stil gestaan dat ik iets mis in mijn kleine iniminie collectie op de pc of andere sites die lezingen aanbieden.

dus ook niet bij bekeerlingen dag dat ik de vrouwelijke sprekers heb gemist...geen gevoel gehad dat vrouwen worden achtergesteld. we hadden genoeg ruimte, er was eten, er stonden standjes, ook wij kregen een qoraan, je kon apart zitten en de lezing op een scherm volgen met beeld dus! (en dus niet alleen een luidspreker...) en er waren genoeg vrouwelijke vrijwilligers tot ons beschikking, mannen hielden de wacht buiten, heerlijk wat een veilig gevoel! hadden we daar ook vrouwen op moeten zetten voor de gelijkheid?

ik wil dat het correct is de informatie, dat de persoon boeiend spreek. dus klaar.

een persoon geeft iets aan, zegt zijn mening....een ander reageert met wat de mogelijkheden zijn...en dan komt de ander weer met een lijkt toch wel een verwijtachtig iets...

dit heb geen zin, stop die onnodige discussies...

volgend jaar zien we wel weer wat wel en wat niet!

salaam
Laatst bijgewerkt door zaytoen op wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 9:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Oh Allah! Maak nuttig voor mij wat U mij geleerd hebt en leer mij kennis die nuttig zal zijn voor mij

VorigeVolgende

Keer terug naar Actueel