Bekeerlingendag 2011 was GESLAAGD

Hier kunnen actuele zaken besproken worden. *Dit is geen nieuws forum!*
niyaaa
Junior lid
Junior lid

Re: Bekeerlingendag 2011 was GESLAAGD

door niyaaa » ma _10-_jan-_2011ah, 10-1-2011ad, 1:46 pm

assalaam 3alaikoem wah rahmatoellah wah barakatoe

bekeerlingendag was super!

goede lezingen en alles was goed geregeld.

inshallah komen er nog veel van dit soort dagen

en worden degene die dit allemaal hebben georgansieerd en hebben meegeholpen rijkelijk beloond

:uitstekend:

RANDOM_AVATAR
Umm Ishaq
Super Poster!
Super Poster!

door Umm Ishaq » ma _10-_jan-_2011ah, 10-1-2011ad, 9:12 pm

'Islam maakt mij een beter mens'
http://www.youtube.com/watch?v=LnraRXeE ... youtu.be&a

'Ik ben islam meest geloofwaardig gaan vinden'
http://nos.nl/audio/210231-ik-ben-islam ... inden.html

Sweetness
Beginner
Beginner

door Sweetness » di _11-_jan-_2011ah, 11-1-2011ad, 1:36 pm

Alhamdoulilah hebben we deze masha´Allah gezegende dag weer mogen meemaken! Vooral Napoleon en Muslim Belal hebben een grote indruk achtergelaten. 11 shahada´s, iedere keer weer kippenvel! Moge Allah hen accepteren en ons allen op het Rechte pad leiden en daar behouden.
This is life. She is like a serene breeze that can suddenly change into a storm.
Ready to obey Him at any time.

Oegt al Hollandia
Junior lid
Junior lid

door Oegt al Hollandia » di _11-_jan-_2011ah, 11-1-2011ad, 9:24 pm

Asalaamoe alaikoum,

Ik ben blij om te horen dat het leuk was. Dat het gemengd was, hield mij echter tegen om te komen. gair inshaAllah.

RANDOM_AVATAR
_Romaisa_R
Super lid
Super lid

door _Romaisa_R » di _11-_jan-_2011ah, 11-1-2011ad, 10:23 pm

er waren 2 ruimtes waar zusters helemaal privé zaten en 1 ruimte waar ja alleen op de eerste paar rijden gezien kon worden door de broeders. jammer dat je niet bent geweest maar ichAllah de volgende keer beter
I turn on the TV and I'm amazed the type of characters they have explaining my religion to the masses. No wonder the world is confused about Islam.

Who Hijacked My Religion?!?

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » di _11-_jan-_2011ah, 11-1-2011ad, 10:27 pm

Moraliste schreef:Ik hoop dat bekeerlingendag 2012 ook wat krachtige vrouwelijke voorbeelden in het programma zal opnemen.

Een van de vele voorbeelden: Yvonne Ridley

Like :duim:
Insj'Allah

mariannefryslan
Super Poster!
Super Poster!

door mariannefryslan » di _11-_jan-_2011ah, 11-1-2011ad, 10:38 pm

Als Yvonne Ridley kan komen zou geweldig zijn :D
en zo zijn er vast nog wel een paar krachtige vrouwelijke voorbeelden
''wees vandaag een goed mens, want wie belooft jou morgen?"

''wees waakzaam over je gedachten, want dat is het beginpunt van je daden''

jacob
Super Poster!
Super Poster!

door jacob » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 8:41 am

Sakina55 schreef:
Moraliste schreef:Ik hoop dat bekeerlingendag 2012 ook wat krachtige vrouwelijke voorbeelden in het programma zal opnemen.

Een van de vele voorbeelden: Yvonne Ridley

Like :duim:
Insj'Allah

Neem initiatief. Wanneer ze bereid is te komen, zal ik direct de uitnodiging sturen.

Salaam alaikum

jacob
Super Poster!
Super Poster!

door jacob » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 8:42 am

Oegt al Hollandia schreef:Asalaamoe alaikoum,

Ik ben blij om te horen dat het leuk was. Dat het gemengd was, hield mij echter tegen om te komen. gair inshaAllah.

Het was niet gemengd.

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 5:34 pm

jacob schreef:
Neem initiatief. Wanneer ze bereid is te komen, zal ik direct de uitnodiging sturen.

Salaam alaikum

Salaam aleikum Jacob,

Is dat ook de manier waarop je aan je mannelijke sprekers komt?
Of regelt de organisatie dat geheel zelf? Ik heb hier namelijk nooit een oproep gelezen om op die manier aan mannelijke sprekers te komen.

jacob
Super Poster!
Super Poster!

door jacob » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 5:54 pm

Sakina55 schreef:
jacob schreef:

Salaam alaikum

Salaam aleikum Jacob,

Of regelt de organisatie dat geheel zelf? Ik heb hier namelijk nooit een oproep gelezen om op die manier aan mannelijke sprekers te komen.

Bijna alle sprekers die we hebben uitgenodigd komen op initiatief van anderen. Napoleon kende ik niet eens.
Ik heb ook weleens polls opgezet om te vragen welke sprekers mensen wilde hebben in Nederland.

Maar waarom deze vraag? Soms lijkt het of je altijd iets zoekt om kritiek op te geven. Ik kan d'r ook uitnodigen, maar ik ken haar niet. Als jij haar blijkbaar goed kent is het makkelijker als je haar vraagt of ze wil komen.
Ik ben bereid om d'r uit te nodigen en de kosten ervoor op me te nemen zoals ik met alle sprekers doe.

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 6:28 pm

jacob schreef:
Sakina55 schreef:
Salaam aleikum Jacob,

Bijna alle sprekers die we hebben uitgenodigd komen op initiatief van anderen. Napoleon kende ik niet eens.
Ik heb ook weleens polls opgezet om te vragen welke sprekers mensen wilde hebben in Nederland.

Maar waarom deze vraag? Soms lijkt het of je altijd iets zoekt om kritiek op te geven. Ik kan d'r ook uitnodigen, maar ik ken haar niet. Als jij haar blijkbaar goed kent is het makkelijker als je haar vraagt of ze wil komen.
Ik ben bereid om d'r uit te nodigen en de kosten ervoor op me te nemen zoals ik met alle sprekers doe.

Ik ken Yvonne Ridley niet persoonlijk, noch ken ik andere vrouwelijke sprekers die ik elders noemde persoonlijk. Ik heb al idd eerder ook al eens een heel rijtje vrouwelijke sprekers opgegeven op een poll van jou, waar niet veel mee gebeurd lijkt te zijn. Ceylan ken ik wel persoonlijk,maar ik begrijp dat die een veto heeft van Nourdien, hoewel ik begreep dat andere organisatoren haar wel hadden willen uitnodigen.
Ik stel de vraag omdat ik zo als ik al elders in een discussie met Nourdien heb aangeven dat ik het jammer vind dat jullie vrijwel alleen mannelijke sprekers uitnodigen. Ik persoonlijk kan me niet erg identificeren met veel van de verhalen van de mannelijke sprekers en luister liever naar vrouwelijke sprekers. Ik denk dat dat best voor meer vrouwen opgaat,maar dat ze misschien dat niet zo hardop durven zeggen. De ervaring leert dat je er tegen moet kunnen als je met een kritische opmerking daarna door sommige broeders neergesabeld wordt.

Nee ik zoek niet altijd iets om kritiek op te geven. Wel ben ik van nature kritisch ingesteld en ben ik niet bang om mijn mening uit te spreken. Ook geef ik vaak aan wat ik goed vind,maar over het algemeen blijft dat niet zo hangen bij mensen. Wel vraag ik me op mijn beurt af ,waarom er op vragen om meer vrouwelijke sprekers zo allergisch gereageerd wordt. Krijg dan sterk het gevoel dat mijn opmerkingen hierover een pijnpuntje raken.
Dus samengevat, ken ik Yvonne Ridley niet en lijkt het me wel zo handig als jullie haar rechtstreeks uitnodigen en eventueel andere vrouwelijke sprekers. Mogelijk dat in de toekomst het programma me dan meer zal aanspreken.

Oegt al Hollandia
Junior lid
Junior lid

door Oegt al Hollandia » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 6:28 pm

jacob schreef:
Oegt al Hollandia schreef:Asalaamoe alaikoum,

Het was niet gemengd.

Gair inshaAllah, man en vrouw kon elkaar zien. Ik wil niet rot overkomen. Ook al zie ik mannen in me dagelijks leven op straat. Het is toch anders.

Ik ben ook een bekeerde zuster, en ik vind het ook niet erg om zakelijk contact te hebben met een man, dat moet eenmaal. En best wel makkelijk in omgang. Maar als ik naar een evenement komt wat niet islamitisch is en wel gemengd is toch anders ( men kijkt wel naar je hoofdoek even maar thats it ), want naar een islamitisch evenement komen broeders en zusters af. Opeens is die broeder of zuster wel interessant, want hij is moslim. Bij mij is het zelf zo, als ik in de bus zit en er komt een broeder ( uiterlijk te herkennen ) dan schaam ik me toch wel eventjes ( zelf sjeitan probeert me dan een 2de keer te laten kijken ). Laat staan een hele rijen voor me.

Ik weet niet, ik heb het gevoel dat er niet echt streng word op toegezien ( maar ik denk dat jullie "mij" denk ik te zeurderig vinden ). Ik bedoel wat jullie niet gemengd vinden, is voor een ander wel.

Nourdeen
Super Poster!
Super Poster!

door Nourdeen » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 6:42 pm

Oegt al Hollandia schreef:(...) Dat het gemengd was, hield mij echter tegen om te komen. (...)

Oegt al Hollandia schreef:(...) man en vrouw kon elkaar zien. (...)

Als je het feit dat mannen en vrouwen als ze hun best doen en weg kijken van het podium elkaar op afstand kunnen zien wilt aanduiden met de term 'gemengd' denk ik dat je wel erg onvoorzichtig met de terminologie omgaat.

Ik probeer nu een metafoor te verzinnen om te vertellen wat je nu doet, en zelfs dat lukt me niet, kan je nagaan :-)

Wel een (oprechte) vraag van mijn kant: stel je hebt zo'n Moskee waar de broeders beneden zitten en de zusters boven met een balkon... zou je daar dan moeite mee hebben?
Afbeelding
Zoek en vind de Moskee die bij jou past!
Elke Moskee in Nederland overzichtelijk op de kaart.
Moskee vinden via TomTom? Download de POI-file!
http://www.moskeewijzer.nl

Kübra
Pro Ontdekker !!

door Kübra » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 7:32 pm

Ik vindt dat Sakina een punt heeft, ik ben de afgelopen 2 jaar ook niet naar de bekeerlingendag gekomen en wat ik nu ga zeggen is geen kritiek maar mijn mening.

De 1e bekeerlingendag was gezellig en heel intiem, goede lezingen waarbij die van Remy Soekirman me erg aansprak, maar 2 jaar geleden! Je kon amper wat verstaan tijdens de lezingen. Jammer en nu komen er zoveel mensen op af, vorig jaar ook al, dat ik heb besloten niet meer te gaan. Vorig jaar was het wel via live stream te volgen, dit jaar niet toch?

En misschien is het leuk om (volgend jaar) iets voor vrouwen te organiseren, woman only, waarbij dan ook een vrouwelijk spreker komt en ja, waarom niet Ceylan Pektas-Weber.
Ik heb Nourdeen ook al een keer gevraagd waarom hij een veto heeft met deze zuster.

Het is maar een idee.

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 7:36 pm

Kübra schreef:Ik vindt dat Sakina een punt heeft, ik ben de afgelopen 2 jaar ook niet naar de bekeerlingendag gekomen en wat ik nu ga zeggen is geen kritiek maar mijn mening.

De 1e bekeerlingendag was gezellig en heel intiem, goede lezingen waarbij die van Remy Soekirman me erg aansprak, maar 2 jaar geleden! Je kon amper wat verstaan tijdens de lezingen. Jammer en nu komen er zoveel mensen op af, vorig jaar ook al, dat ik heb besloten niet meer te gaan. Vorig jaar was het wel via live stream te volgen, dit jaar niet toch?

En misschien is het leuk om (volgend jaar) iets voor vrouwen te organiseren, woman only, waarbij dan ook een vrouwelijk spreker komt en ja, waarom niet Ceylan Pektas-Weber.
Ik heb Nourdeen ook al een keer gevraagd waarom hij een veto heeft met deze zuster.

Het is maar een idee.

Dank je Kübra dat je mijn punt ondersteunt.

jacob
Super Poster!
Super Poster!

door jacob » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 7:40 pm

Sakina55 schreef:
jacob schreef:

Ik ken Yvonne Ridley niet persoonlijk, noch ken ik andere vrouwelijke sprekers die ik elders noemde persoonlijk. Ik heb al idd eerder ook al eens een heel rijtje vrouwelijke sprekers opgegeven op een poll van jou, waar niet veel mee gebeurd lijkt te zijn. Ceylan ken ik wel persoonlijk,maar ik begrijp dat die een veto heeft van Nourdien, hoewel ik begreep dat andere organisatoren haar wel hadden willen uitnodigen.
Ik stel de vraag omdat ik zo als ik al elders in een discussie met Nourdien heb aangeven dat ik het jammer vind dat jullie vrijwel alleen mannelijke sprekers uitnodigen. Ik persoonlijk kan me niet erg identificeren met veel van de verhalen van de mannelijke sprekers en luister liever naar vrouwelijke sprekers. Ik denk dat dat best voor meer vrouwen opgaat,maar dat ze misschien dat niet zo hardop durven zeggen. De ervaring leert dat je er tegen moet kunnen als je met een kritische opmerking daarna door sommige broeders neergesabeld wordt.

Nee ik zoek niet altijd iets om kritiek op te geven. Wel ben ik van nature kritisch ingesteld en ben ik niet bang om mijn mening uit te spreken. Ook geef ik vaak aan wat ik goed vind,maar over het algemeen blijft dat niet zo hangen bij mensen. Wel vraag ik me op mijn beurt af ,waarom er op vragen om meer vrouwelijke sprekers zo allergisch gereageerd wordt. Krijg dan sterk het gevoel dat mijn opmerkingen hierover een pijnpuntje raken.
Dus samengevat, ken ik Yvonne Ridley niet en lijkt het me wel zo handig als jullie haar rechtstreeks uitnodigen en eventueel andere vrouwelijke sprekers. Mogelijk dat in de toekomst het programma me dan meer zal aanspreken.

Ik heb al eerder gezegd dat we wel degelijk vrouwelijk sprekers hebben gehad op de bekeerlingendagen. Ook afgelopen keer waren er 2 zusters in het panel van lpnm .

Ik zal nooit vrouwen uitnodigen enkel om het feit dat het vrouwen zijn. Dit lijkt me fout. Wanneer er interessante spreeksters zijn dan ben ik zeer zeker bereid om ze uit te nodigen.

Suad Saleh, Âminah Nasîr, Huda al-Habash Nimat Hafez Barzangi,Musdah Mulia,

Dit was je lijst volgens mij? Ik heb echt geen flauw idee wie het zijn, maar ik zal m'n best doen om na te gaan of er intressante spreeksters bij zitten.

jacob
Super Poster!
Super Poster!

door jacob » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 7:42 pm

Sakina55 schreef:
Kübra schreef:Ik vindt dat Sakina een punt heeft, ik ben de afgelopen 2 jaar ook niet naar de bekeerlingendag gekomen en wat ik nu ga zeggen is geen kritiek maar mijn mening.

Het is maar een idee.

Dank je Kübra dat je mijn punt ondersteunt.

Ik weet niet of nourdeen een veto heeft, en ik ken de zuster ook niet. Ik zal nourdeen nog eens vragen wie dit precies is.

Een woman -only -show lijkt me een ideaal evenement die jullie zelf kunnen opzetten. Volgens mij zijn er ook speciale vrouwendagen.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 7:43 pm

Oegt al Hollandia schreef: Bij mij is het zelf zo, als ik in de bus zit en er komt een broeder ( uiterlijk te herkennen ) dan schaam ik me toch wel eventjes ( zelf sjeitan probeert me dan een 2de keer te laten kijken ). Laat staan een hele rijen voor me.

Dan ligt het dus niet aan de organisatie, beste zuster, maar ligt het probleem bij jouzelf, denk je ook niet? :roll:

Als jij weet dat sheitan zoveel invloed op jou heeft dat hij jou een tweede keer kan laten kijken, kun je daarvan niet de schuld in de schoenen van een ander schuiven. Dus geef die sheitan meteen een rotschop op het moment dat die gedachte ook maar bij je opkomt om nog eens te kijken. Dat is de beste oplossing. Als je dat niet doet en eraan toegeeft wordt het probleem steeds groter en kun je misschien daarna helemaal nergens meer naar toe. En wie lacht er dan, zus? Jij niet, maar wel de sheitan, want die heeft bereikt wat hij wilde: jou afhouden van leerzame bijeenkomsten met de smoes dat er wel eens mannen in de buurt zouden kunnen zijn. ;)
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

RANDOM_AVATAR
_Romaisa_R
Super lid
Super lid

door _Romaisa_R » wo _12-_jan-_2011ah, 12-1-2011ad, 7:47 pm

zoals ik net ook al zei. er waren 2 ruimtes waar de zusters geheel privé zaten. en ook daar kon je de lezingen via een scherm volgen en beluisteren. ik kon de broeders helemaaal niet zien vanaf daar.

daarom vind ik het jammer van je keuze want je hebt een hele mooie en sfeervolle dag gemist door een misverstand. maar inchallah kan je er de volgende keer wel bij zijn.
I turn on the TV and I'm amazed the type of characters they have explaining my religion to the masses. No wonder the world is confused about Islam.

Who Hijacked My Religion?!?

VorigeVolgende

Keer terug naar Actueel