Bekeerlingendag 2011 was GESLAAGD

Hier kunnen actuele zaken besproken worden. *Dit is geen nieuws forum!*
Mujahide
Junior lid
Junior lid

Re: Bekeerlingendag 2011 was GESLAAGD

door Mujahide » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 12:07 am

Masha'Allah, prachtig geen woorden voor! Eerste keer dat ik zoiets heb kunnen ervaren! Moge Allah SWT jullie helpen/belonen hiervoor..
Zusters/broeders die zich hebben bekeerd, jullie zullen insh'Allah altijd in mijn duaa zijn.
Mochten we iets voor jullie betekenen, jullie zijn altijd van harte welkom! Mailen/telefoneren altijd welkom!

Selam Aleikom.
هَلْ جَزَاءُ الإحْسَانِ إِلا الإحْسَانُ

Hal jazao al-ihsani illa al-ihsanu
De beloning van goedheid kan niet anders dan goedheid zijn. [055.060]

Mujahide
Junior lid
Junior lid

door Mujahide » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 12:21 am

rahima_ schreef:salaam alaikum,

mashaALLAh ik krijg gewoon weeer kippenvel bij alle prachtige momenten! Allereerst de lieve zusters die ik allemaal heb mogen ontmoeten en de spullen waarmee ze me blij hebben gemaakt ! MashaALLAH!
@zaynep hamdoe : de kleine baby hijaab staat echt prachtig bij mijn dochtertje..mijn man vond hem ook heel mooi mashaALLAH! Barakallahu feek voor je mooie woorden, je giften en je lieve persoon!

@Imanvanderkraan: zuster,barakallahufeek voor de fijne gesprekken van vandaag ! Mashallahh en natuurlijk de prachtige kleding! :) Mashallah..en natuurlijk de mashaALLAH quran..ik verbaas me er nog steeds over...hoe ''toevallig'' dat is..mashaALLAH!

Mash'Allah, was dat jou dochtertje, met dat roze hoofddoekje, waar me vader constant foto's van ging maken?

Moge Allah jullie allemaal belonen voor wie jullie zijn en wat jullie doen amien..
هَلْ جَزَاءُ الإحْسَانِ إِلا الإحْسَانُ

Hal jazao al-ihsani illa al-ihsanu
De beloning van goedheid kan niet anders dan goedheid zijn. [055.060]

mariannefryslan
Super Poster!
Super Poster!

door mariannefryslan » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 12:27 am

Salaam aleikoum,

@de organisatoren van deze bekeerlingendag, bedankt voor alles, moge Allah jullie er rijkelijk voor belonen inshAllah
echt leuk om nu een paar zusters in het echt gezien te hebben.
ik vond de lezing van Mutah Beale (Napoleon) heel mooi, Masha'Allah...die man is van ver gekomen, zoveel meegemaakt, wat een verhaal zeg...Alhamdoulillah dat hij moslim is geworden :)
zo, 11 bekeringen vandaag...Masha'Allah :D
bedankt ook voor de prachtige Quran :uitstekend:
inshAllah ben ik er volgende keer weer bij
''wees vandaag een goed mens, want wie belooft jou morgen?"

''wees waakzaam over je gedachten, want dat is het beginpunt van je daden''

Nourdeen
Super Poster!
Super Poster!

door Nourdeen » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 12:29 am

Wa'leikum salaam,

Leuk om al jullie positieve reacties te lezen; bedankt daarvoor!

Ma3a salama, Nourdeen
Afbeelding
Zoek en vind de Moskee die bij jou past!
Elke Moskee in Nederland overzichtelijk op de kaart.
Moskee vinden via TomTom? Download de POI-file!
http://www.moskeewijzer.nl

Zayneb Hamdoe
Super lid
Super lid

door Zayneb Hamdoe » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 1:07 am

:zonnig:
Het eerste Nederlands kledingmerk voor moslima's! http://muslimabiz.nl
[align=right]إن الله مع الصابرين
(Koraan 2:153 ...; voorzeker, Allah is met de geduldigen.)[/align]

RANDOM_AVATAR
Bro Ihsan
Super Poster!
Super Poster!

door Bro Ihsan » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 2:11 am

Ja zeker MashAllah!! Ben er helaas maar 1 uurtje geweest maar dat was al voldoende om de perfecte organisatie en echte broederschap binnen de Ummah mee te maken...

Een grote pluim voor allen die groot en klein hebben bijgedragen en vooral aan de initiatiefnemers!! Moge Allah al hun goede daden verveelvuldigen en al hun slechte daden vergeven!

Wasalam aleikum w.r.w.b.
2:155 And most certainly shall We try you by means of danger, and hunger, and loss of worldly goods, of lives and of [labour's] fruits. But give glad tidings unto those who are patient in adversity

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 6:03 am

Zayneb Hamdoe schreef::zonnig:

assalaam aleikum

ik heb grote bewondering voor jou, Masja'Allah! als ik er aan denk hoeveel uren jij achter de naaimachine moet hebben gezeten om al die prachtige islamitische kleding te maken....

je moet wel verschrikkelijk moe geweest zijn na die lange dag. en je dochter, echt Masja'Allah wat een heerlijk pittig ding is dat!

mijn man vond de rok ook erg mooi! moge Allah je werk zegenen.
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 6:05 am

female schreef:Ik ben ook thuis nog wat gegeten in de stad. Leuke forumers ontmoet en interessante dingen gehoord.

ik vond het heel dapper en goed van je dat je de moeite nam om helemaal naar den haag te komen, om deze dag mee te maken. Insja'Allah heb je er veel aan gehad. in ieder geval was ik blij je te ontmoeten.
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

no avatar
moslimaaa_m

door moslimaaa_m » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 8:01 am

Salaam alaikoum wa rahmatullahi wa barakatuh,

Moge Allah swt al mijn broeders en zusters die het georganisseerd hebben en geholpen hebben rijkelijk belonen en jullie Zijn zegeningen schenken.

Vergeet de broeder die ons de vertaling van de Koran heeft gegeven niet in jullie Dua. MashaAllah wat was dat mooi!
Moge Allah swt hem belonen met het Paradijs.

Fi Amanillah

RANDOM_AVATAR
semperlupe
Junior lid
Junior lid

door semperlupe » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 8:20 am

Salam alaikum akhi's wa ukhti's,

Ook ik vond het helemaal geweldig! Super sfeer, ben blij om zoveel andere gelukkige moslima's te hebben ontmoet. (moslima)
Ben super geholpen door iedereen, en heb veel opgestoken van de lezingen! Volgend jaar zeker weer.
En de shahadah's blijven ontroerend. 11 Mensen, :flower:
Weet iemand of we ergens wat film materiaal terug kunnen zien? Er stonden wel camera's enzo :)

female
Senior lid
Senior lid

door female » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 8:32 am

imanvdkraan schreef:
female schreef:Ik ben ook thuis nog wat gegeten in de stad. Leuke forumers ontmoet en interessante dingen gehoord.

ik vond het heel dapper en goed van je dat je de moeite nam om helemaal naar den haag te komen, om deze dag mee te maken. Insja'Allah heb je er veel aan gehad. in ieder geval was ik blij je te ontmoeten.

Ik vond het ook leuk om jouw te ontmoeten. Het was fijn om een paar "bekenden" te zien van het forum. Toen ik net kwam was ik bang (daar ben ik wel eens eerder bang voor geweest maar dan bij een andere religie waar ik ging neuzen) dat er mensen zouden zijn die mij zouden willen bekeren gelukkig is er niemand geweest die dat geprobeerd heeft. Ik heb alleen maar hele nette en vriendelijke mensen ontmoet zoals dat hoort.
Kanttekening voor mensen (niet moslims) die niet zijn geweest en denken dat er opgeroepen is tot haat o.i.d. dat is niet waar en niet gebeurd, eerder het tegenovergestelde.
Reageer positief en vredelievend of reageer niet. Behandel een ander zoals je zelf ook behandelt zou willen worden.

no avatar
*Hind*

door *Hind* » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 9:45 am

Het was geweldig goed georganiseerd. Het was zeer comfortabel dat je echt je eigen hoek had bij de vrouwen, dat je nergens om heen hoefde te laveren (lees: mannen).
Ik heb niets gegeten en gedronken, maar ik hoorde overal dat het wel heel goed was.
Verder vond ik die standjes helemaal het einde!! Ook de enorme ruimte voor de kinderen en bidden was echt goed. Ik was zelf blij dat ik geen kinderen bij me had, trouwens. Dat dan weer wel. Maar de kinderen die er waren, stoorden ook absoluut niet.
Dat er een doventolk was, vond ik ook heel mooi. Zo hebben insha Allah de dove broeders en zusters ook profijt gehad van deze dag en lezingen.
Die code's vond ik ook goed gedaan. De zusters bij de tafel bij de ingang waren zeer vriendelijk en hadden eindeloos geduld volgens mij.

Moge ALlah iedereen die maar op wélke manier heeft geholpen, rijkelijk belonen, amien.

female
Senior lid
Senior lid

door female » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 9:50 am

@hind privebericht ik dat helaas niet via pm beantwoorden omdat ik niet de benodigde 500 berichten heb. Ik vond het inelkeval niet erg. was wel duidelijk dat het als grapje was bedoelt Ik heb hoofdoeken thuis omdat ik tijdens mijn reizen in Iran ben geweest en het daar voor alle vrouwen verplicht is die ouder zijn dan 7 jaar (geloof ik) om er 1 te dragen, ook als je geen moslim bent.
Reageer positief en vredelievend of reageer niet. Behandel een ander zoals je zelf ook behandelt zou willen worden.

no avatar
*Hind*

door *Hind* » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 10:01 am

Oh ja, je hebt 'maar' 429 berichten. Maar gelukkig maar. ;) :flower:

RANDOM_AVATAR
Aboe Zakariya
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Aboe Zakariya » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 10:02 am

Abu Hamza schreef:
Samira schreef:Wa 'alaykumu ssalaam wa rahmatullaahi wa barakaatuh,

O, ik wilde er wel graag bij zijn, hoor. Maar Den Haag is niet zo heel dichtbij..

Maar ghair, qadrallaah wa maasjaa'a fa'al.

ohja belgie he..
maar goed insha'Allah volgende keer :D

ik moest ok 2 of 3 keer overstappen, en vond dat al veel laat staan als ik uit belgie zou moeten komen. gelukkig kreeg ik een lift op de terugweg alhamdoulillah

Ik ben er toch heelhuids geraakt alhamdoelillah :D

RANDOM_AVATAR
Aboe Zakariya
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Aboe Zakariya » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 10:07 am

ohja... Toen broeder Bülent van Diyanet opkwam als verrassing, begreep ik niet waarom dit een verrassing was, maar eerlijk gezegd vond ik zijn lezing - voor mij persoonlijk - de beste van héél de avond. Daar was ik echt positief van geschrokken.

Nourdeen
Super Poster!
Super Poster!

door Nourdeen » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 10:14 am

Aboe Zakariya schreef:ohja... Toen broeder Bülent van Diyanet opkwam als verrassing, begreep ik niet waarom dit een verrassing was, maar eerlijk gezegd vond ik zijn lezing - voor mij persoonlijk - de beste van héél de avond. Daar was ik echt positief van geschrokken.

Het was een 'verassing' omdat hij niet was aangekondigd maar op de planning stond als 'gastspreker' terwijl hij toch een van de 'grotere spelers' is in Islamitisch Nederland als president van Diyanet. Verder was de verassing natuurlijk de gratis Koran's die zijn organisatie heeft geschonken.
Afbeelding

RANDOM_AVATAR
_Romaisa_R
Super lid
Super lid

door _Romaisa_R » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 10:15 am

Ik heb het ook erg naar mijn zin gehad!!

wat jammer dat ik die bekeringen heb gemist, maar allahoe akbar, sowieso 12 bekeringen vandaag in ons kleine kikkerlandje!! :zonnig:

En die Qorans!! machAllah, wat een gift is dat! ik sta er nog van te kijken!! is de lezing van deze broeder nog ergens terug te vinden? want het was helaas te luidruchtig om deze goed te volgen en daarom ben ik maar gaan winkelen bij de kraampjes.

ik vond het ook erg leuk om jullie allemaal te ontmoeten!!

en ik had geen probleem met de mannen. we hadden een grote ruimte waar we geheel afgezonderd waren en in de zaal kon je achterin ook ongezien zitten. de mannen konden de zusters wel zien als we van de ene naar de andere zaal liepen en af en toe kwam er een broeder van de organisatie voorbij, maar zolang je als zuster goed bedekt bent zie ik daar geen probleem in. in de 'chilruimte' was ook nog een scherm met geluid en rijen stoelen om de lezing te volgen, het was echt enorm druk bij de zusters! Ik vond dat het allemaal netjes geregeld was!

machAllah die gebarentolk! zodat iedereen de lezing kan volgen. echt heel bijzonder!!

helaas moesten we na de lezing van alkhataab weg, die lezing vond ik echt het sterkst. ik herkende er zoveel in. inderdaad dat je er na je bekering alleen voor komt te staan en dat je in strijd bent met de mensen waarvan je houd en dat je geduldig moet blijven. echt een hele sterke lezing. Moge Allah hem belonen! ik heb de dvd gekocht, echt super dat dat zo snel kon!

Erg jammer dat we de lezing van aduraheem green hebben gemist. Mijn man had hem nog gesproken en vond hem echt een hele interessante en wijze man. is die lezing nog ergens terug te vinden op internet?
I turn on the TV and I'm amazed the type of characters they have explaining my religion to the masses. No wonder the world is confused about Islam.

Who Hijacked My Religion?!?

Nourdeen
Super Poster!
Super Poster!

door Nourdeen » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 10:24 am

Wa'leikum salaam,

Tijdens de dag zijn deze lezingen gefilmd door Islaam.tv
- alKhattab;
- Napoleon;
- Mulsim Belal;
- AbdurRaheenGreen;

Dus bij volgende lezingen waar Islaam.tv ook is kan je deze kopen op dvd insha'allah.

Ma3a salama, Nourdeen
Afbeelding

RANDOM_AVATAR
_Romaisa_R
Super lid
Super lid

door _Romaisa_R » zo _9-_jan-_2011ah, 9-1-2011ad, 10:29 am

bedankt!

was er ook pers aanwezig? bij de zusters heb ik in ieder geval niemand gezien. ik ben benieuwd of er al artikelen en foto's op internet staan. maar ik kan nog niets vinden dmv google. heeft iemand al iets gelezen?
I turn on the TV and I'm amazed the type of characters they have explaining my religion to the masses. No wonder the world is confused about Islam.

Who Hijacked My Religion?!?

VorigeVolgende

Keer terug naar Actueel