Vraag over avondgebed

Plaats hier alles m.b.t. het gebed, woedhoe, adhan, etc.
RANDOM_AVATAR
TeeJay
Beginner
Beginner

Vraag over avondgebed

door TeeJay » di _19-_mei-_2020ah, 19-5-2020ad, 8:44 am

Es-selamu aleyküm beste leden.

Ik heb een vraag over het avondgebed.

Het avondgebed is 3 rekat Farz en 2 rekat sunnet (zoals de Turken het noemen).

Nu bid ik het ochtendgebed als 2 rekat sunnet ( Fil en Kureys verzen ) en met Farz ( Maun en Kevser verzen).

Tijdens het avondgebed begint men juist met de Farz, moet ik dan beginnen de Maun en Kevser verzen, of moet ik met de Fil en Kureys verzen beginnen?

Tevens, na het zeggen van de Al Fatiha zeg ik telkens amin, moet ik dit blijven doen?

Alvast dank voor jullie reactie,

TJ

Abdul Malik
Super Poster!
Super Poster!

Re: Vraag over avondgebed

door Abdul Malik » wo _20-_mei-_2020ah, 20-5-2020ad, 4:15 am

Assalamu Aleikum,

Wat je doet betreft de aantal en wijze/manier van jou rakaat in de Fard en in de Soenah is correct.
Daarnaast mag je van uit de Koran in principe datgene oplezen wat voor jou het makkelijkste is, en wat je kent.
De keuze is hier bij jouzelf, en het zeggen van Amin na de Fatiha zegt men zacht en/of in jezelf op als je voor jezelf bid.

Bid je achter de Imam, dan zegt men ook de Amin(in een bescheiden manier) als de Imam de Fatiha heeft gereciteerd.

De Profeet Mohammad :saw: heeft gezegd; "Waneer de Imam zegt: "Ghairi-il Maghdubi 'Alaihim Walad-Dalin", Dan moet je zeggen:"Amin", want als iemand dat zegt samen(tegelijk) met de Engelen, dan zijn zijn vroegere zonden vergeven".(Sahih Bukhari, Sahih Muslim)
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASOELALLAH!

Keer terug naar Het Gebed