5 dagen voor menstruatie bruinverlies

Plaats hier alles m.b.t. het gebed, woedhoe, adhan, etc.
RANDOM_AVATAR
justmee
Beginner
Beginner

5 dagen voor menstruatie bruinverlies

door justmee » do _15-_okt-_2015ah, 15-10-2015ad, 11:36 am

Assalumu aleikum
Heb een vraagje,
gedurende ongev. 5 dagen voor mijn menstruatie krijg ik al lichtjes bruinverlies, geen echte bloed ofzo, dan volgt mijn menstruatie, al dan niet met een dag helemaal geen verlies (dit verschilt namelijk elke maand). Mag ik nu gedurende deze 5 dagen bidden of niet? Want voel me zo schuldig om zo veel dagen niet te bidden! Heb hier al een topic over gelezen ergens maar daar staat dat als de menstruatie er op volgt je dit als menstruatie moet aanzien, als het niet dadelijk er op volgt niet. Maar dit weet ik helaas niet op voorhand of er een dag tussen zal zitten dat ik geen bruinverlies heb.
Hopelijk weet iemand een antwoord!
Bedankt

Abdul Malik
Super Poster!
Super Poster!

Re: 5 dagen voor menstruatie bruinverlies

door Abdul Malik » do _15-_okt-_2015ah, 15-10-2015ad, 2:47 pm

Assalamu Aleikum,

Een vrouw kent haar periode(bij tijd en kleur), dan zal ze moeten stoppen met bidden en vasten. En als haar periode voorbij is zal ze de Ghusl( grote wassing) moeten verrichten voordat ze weer gaat bidden.

Het "bloed" dat kan verschijnen voordat de werkelijke periode is begonnen wordt gezien als onregelmatig of abnormaal bloed, en men zal niet moeten stoppen met bidden en vasten. Wat ze moet doen is het "bloed" wegvegen/wegwassen, en ze zal dan voor elke gebed een nieuwe Wudoe(rituele wassing) moeten verrichten. Ze mag dan blijven bidden ook al blijft dit "bloed" verschijnen. Ze wordt dan beoordeeld zoals een Mustahaadha(een vrouw die blijft na-bloeden zelfs als haar berekende periode voorbij is). Als een vrouw haar gebeden hierdoor heeft gelaten, is het veiliger en beter voor haar om de gemiste gebeden alsnog in te halen en er zal geen gebrek/gemis voor haar zijn.
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASOELALLAH!

RANDOM_AVATAR
justmee
Beginner
Beginner

door justmee » do _15-_okt-_2015ah, 15-10-2015ad, 3:11 pm

Salam aleikum
Bedankt! Als ik het goed begrijp moet ik gewoon voor elk gebed het bruinverlies wegwassen en kleine wassing doen? En pas als menstruatie doorbreekt niet bidden?
Sorry maar weet nog niet alle juiste termen aangezien ik een bekeerling ben.

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » za _17-_okt-_2015ah, 17-10-2015ad, 7:54 am

assalaam aleikum

dat is juist.
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

Keer terug naar Het Gebed