Het gebed, leren bidden, acceptatie

Plaats hier alles m.b.t. het gebed, woedhoe, adhan, etc.
Moslima91
Super lid
Super lid

Re: Het gebed, leren bidden, acceptatie

door Moslima91 » zo _12-_jan-_2014ah, 12-1-2014ad, 12:20 pm

Even terugkomend op het boze oog, in het volgende filmpje worden enkele symptomen genoemd en welke Koranverzen in zo'n geval het best gereciteerd kunnen worden. Misschien heb je er wat aan insha'Allah.

www.youtube.com Video from : www.youtube.com

Abdul Malik
Super Poster!
Super Poster!

door Abdul Malik » zo _12-_jan-_2014ah, 12-1-2014ad, 12:29 pm

Jaac schreef:Alhamdoellilah in alle tijden!

Ik kom even terug op het dikgedrukte. Ik hier al heel lang last van. Als er iets kleins is maak ik me er zo zorgen om en maak ik het er ergste ervan. Als ik dus hoofdpijn heb, dan denk ik gelijk dat dit me hele leven blijft en raak ik in paniek en ga ik zoeken op het internet en dan lees ik allerlei enge ziektes en dan raak ik in de stress en denk er constant aan. Ik wil hier proberen vanaf te komen, maar het is en blijft lastig.

Assalamu Aleikum,

Door je geheel over te geven aan Allah(swt) en de volste vertrouwen er in hebben dat als Allah(swt) iets besloten heeft in zijn plan met jou als test dat datgene alleen maar goed voor jou kan zijn als Moslim.

En soms is het niet makkelijk daar wij mensen ook zwakheden hebben in sommige momenten in ons leven, maar dan moet men laten zien dat wij ware gelovigen zijn als Moslims door jezelf geheel op Allah(swt) te vertrouwen. Zoals de Profeet Ibrahiem(as) zei:

Die mij heeft geschapen en Hij is het, Die mij leidt;

En Die mij voedsel en drank geeft.

En Die mij geneest wanneer ik ziek ben;

En Die mij zal doen sterven en daarna weer tot het leven terugroepen.
( Koran 26:78-81)
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASOELALLAH!

Brother
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Brother » zo _12-_jan-_2014ah, 12-1-2014ad, 12:39 pm

Assalamoe Alaikoem,

Ik wil mezelf graag geheel over geven aan Allah(swt) en de volste vertrouwen erin hebben, alleen ben ik nog best wel een zwakke persoon op het gebied van islam. Soms krijg ik nog wel eens mijn twijfels hierbij, maar dat zijn de influisteringen van Shaytaan en die moet ik overwinnen door me te verdiepen in de islam en daar ben ik alhamdoellilah mee bezig. Hoe kan ik volle vertrouwen erin hebben? Want dat is ook weer een moeilijke situatie. Moet ik me gewoon verdiepen in de islam en me iman(hart) versterken?

Wanneer ik mijn twijfels krijg, dan voel ik me erna zo slecht, omdat ik die gedachte heb gehad, want je mag absoluut niet twijfelen over de islam.

Brother
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Brother » zo _12-_jan-_2014ah, 12-1-2014ad, 12:40 pm

Moslima91 schreef:Even terugkomend op het boze oog, in het volgende filmpje worden enkele symptomen genoemd en welke Koranverzen in zo'n geval het best gereciteerd kunnen worden. Misschien heb je er wat aan insha'Allah.
http://www.youtube.com/watch?v=_xqBKkm6cXc

Hartelijk bedankt, ik zal er vanavond even naar kijken inshaAllah. :uitstekend:

Moge Allah u hiervoor belonen op de wereld en het hiernamaals.

Abdul Malik
Super Poster!
Super Poster!

door Abdul Malik » zo _12-_jan-_2014ah, 12-1-2014ad, 1:58 pm

Jaac schreef:Assalamoe Alaikoem,

Ik wil mezelf graag geheel over geven aan Allah(swt) en de volste vertrouwen erin hebben, alleen ben ik nog best wel een zwakke persoon op het gebied van islam. Soms krijg ik nog wel eens mijn twijfels hierbij, maar dat zijn de influisteringen van Shaytaan en die moet ik overwinnen door me te verdiepen in de islam en daar ben ik alhamdoellilah mee bezig. Hoe kan ik volle vertrouwen erin hebben? Want dat is ook weer een moeilijke situatie. Moet ik me gewoon verdiepen in de islam en me iman(hart) versterken?

Wanneer ik mijn twijfels krijg, dan voel ik me erna zo slecht, omdat ik die gedachte heb gehad, want je mag absoluut niet twijfelen over de islam.

Assalamu Aleikum,

Laat de twijfels voor wat ze zijn, influisteringen van de vervloekte Sjaytan.

Doe kennis op over de Islam.
Bestudeer de Koran en zijn uitleg, bestudeer de Soenah en het leven van de Profeet Mohammad s.a.w., vermijd zonden en vrees Allah(swt) en verricht het gebed en vraag altijd oprecht vergeving aan Allah(swt)voor jou tekortkomingen/fouten/zonden. En vraag Allah(swt) om jou te leiden als een ware Moslim.

Ontwikkel jezelf tot een betere en completere Moslim (in kennis en daad.)
En dat heeft ook tijd, inzet en opoffering nodig.
En dan zal men uiteindelijk het resultaat ervaren hoe vredig men voeld om te weten dat je uiteindelijk je best te doet tot jou vermogen, en dat je jezelf in vrede aan Allah(swt) doet en kan overgeven.

De rest ligt in de "handen" van Allah(swt) die niemand onrecht zal aandoen.

Brother
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Brother » zo _12-_jan-_2014ah, 12-1-2014ad, 2:20 pm

Abdul Malik schreef:

Assalamu Aleikum,

Laat de twijfels voor wat ze zijn, influisteringen van de vervloekte Sjaytan.

Doe kennis op over de Islam.
Bestudeer de Koran en zijn uitleg, bestudeer de Soenah en het leven van de Profeet Mohammad s.a.w., vermijd zonden en vrees Allah(swt) en verricht het gebed en vraag altijd oprecht vergeving aan Allah(swt)voor jou tekortkomingen/fouten/zonden. En vraag Allah(swt) om jou te leiden als een ware Moslim.

Ontwikkel jezelf tot een betere en completere Moslim (in kennis en daad.)
En dat heeft ook tijd, inzet en opoffering nodig.
En dan zal men uiteindelijk het resultaat ervaren hoe vredig men voeld om te weten dat je uiteindelijk je best te doet tot jou vermogen, en dat je jezelf in vrede aan Allah(swt) doet en kan overgeven.

De rest ligt in de "handen" van Allah(swt) die niemand onrecht zal aandoen.

Mag ik vergeving na/tijdens het gebed ook in het Nederlands vragen of moet het in het Arabisch?

Dus bijv. na het gebed in mijn handpalmen; Ya Allah, leid mij als een ware Moslim en vergeef mij voor mijn tekortkomingen/fouten/zonden.

Abdul Malik
Super Poster!
Super Poster!

door Abdul Malik » zo _12-_jan-_2014ah, 12-1-2014ad, 2:42 pm

Jaac schreef:Mag ik vergeving na/tijdens het gebed ook in het Nederlands vragen of moet het in het Arabisch?

Dus bijv. na het gebed in mijn handpalmen; Ya Allah, leid mij als een ware Moslim en vergeef mij voor mijn tekortkomingen/fouten/zonden.

Even eerst een correctie.
De handpalmen openslaan na het verplicht ritueel gebed is een bid'a (een onwettige innovatie) dat niet werd gepraktiseerd door de Profeet Mohammad s.a.w. en zijn directe volgelingen.

Er zijn wel andere momenten dat het toegestaan/aangeraden is om met open handpalmen te smeken richting Allah(swt) voor leiding, hulp, bescherming en voorspoed. Maar niet direct na de verplichte gebeden, dit is een groot misverstand bij en tussen Moslims.

Verder is het altijd goed om vergeving en leiding te vragen de gehele dag door.
Het is juist aangeraden om jezelf bezig te houden met Dzikr (het gedenken en lof prijzen van Allah(swt)) Maar de beste moment is tijdens de Salaat in de positie van Soedjoed, want op dat moment dan vind men zichzelf het dichtst bij Allah(swt).

Ook na de Salaat zegt men altijd automatisch 3x Astagfirullah. En ook na de Salaat kan men natuurlijk vergeving en leiding vragen, maar dan wel zonder de handpalmen omhoog te houden. Hou jou handen gewoon waar ze op dat moment zijn.

En moge Allah(swt) onze gebeden verhoren. Amien.

Brother
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Brother » zo _12-_jan-_2014ah, 12-1-2014ad, 3:27 pm

Abdul Malik schreef:
Jaac schreef:Mag ik vergeving na/tijdens het gebed ook in het Nederlands vragen of moet het in het Arabisch?

Even eerst een correctie.
De handpalmen openslaan na het verplicht ritueel gebed is een bid'a (een onwettige innovatie) dat niet werd gepraktiseerd door de Profeet Mohammad s.a.w. en zijn directe volgelingen.

Er zijn wel andere momenten dat het toegestaan/aangeraden is om met open handpalmen te smeken richting Allah(swt) voor leiding, hulp, bescherming en voorspoed. Maar niet direct na de verplichte gebeden, dit is een groot misverstand bij en tussen Moslims.

Verder is het altijd goed om vergeving en leiding te vragen de gehele dag door.
Het is juist aangeraden om jezelf bezig te houden met Dzikr (het gedenken en lof prijzen van Allah(swt)) Maar de beste moment is tijdens de Salaat in de positie van Soedjoed, want op dat moment dan vind men zichzelf het dichtst bij Allah(swt).

Ook na de Salaat zegt men altijd automatisch 3x Astagfirullah. En ook na de Salaat kan men natuurlijk vergeving en leiding vragen, maar dan wel zonder de handpalmen omhoog te houden. Hou jou handen gewoon waar ze op dat moment zijn.

En moge Allah(swt) onze gebeden verhoren. Amien.

Ik zie altijd in de moskee dat men het na het verplichte gebed doet, met de handpalmen en dan de dua daarin lezen en uiteindelijk over het gezicht heen vegen.

De positie ''Soedjoed'' is als je met je hoofd op de grond bent toch, correct?

Mag ik dua's/vragen in het Nederlands vragen na en tijdens het gebed? Dus tijdens het gebed bijv. meer hulp vragen tijdens mijn examens. (Nederlandstalig ipv Arabisch)

Moslima91
Super lid
Super lid

door Moslima91 » zo _12-_jan-_2014ah, 12-1-2014ad, 5:57 pm

Jaac schreef:
Moslima91 schreef:Even terugkomend op het boze oog, in het volgende filmpje worden enkele symptomen genoemd en welke Koranverzen in zo'n geval het best gereciteerd kunnen worden. Misschien heb je er wat aan insha'Allah.
http://www.youtube.com/watch?v=_xqBKkm6cXc

Hartelijk bedankt, ik zal er vanavond even naar kijken inshaAllah. :uitstekend:

Moge Allah u hiervoor belonen op de wereld en het hiernamaals.

Dank je wel broeder, moge Allah je bijstaan in je beproevingen en tevreden met je zijn op de dag des oordeels.
Sorry dat ik een beetje off topic ga, maar ik wil nog één ding zeggen (als herinnering aan mezelf en anderen). Er is niks mis mee om bijv. te sporten ten behoeve van de gezondheid of het uiterlijk, we moeten er alleen niet in overdrijven waardoor het een obsessie wordt en overgaat in ijdelheid. Als we 'trots' zijn op ons uiterlijk, moeten we oppassen dat het niet overgaat in letterlijke trots en arrogantie en jezelf beter voelen dan anderen (bescheidenheid en nederigheid zijn tenslotte belangrijke eigenschappen voor een moslim). De genoemde zaken, in hoe klein mate dan ook, kunnen ons imaan heel makkelijk doen slinken en ons hart hechten aan de dunya ipv. Allah's tevredenheid.

Brother
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Brother » zo _12-_jan-_2014ah, 12-1-2014ad, 6:06 pm

Dank je wel broeder, moge Allah je bijstaan in je beproevingen en tevreden met je zijn op de dag des oordeels.
Sorry dat ik een beetje off topic ga, maar ik wil nog één ding zeggen (als herinnering aan mezelf en anderen). Er is niks mis mee om bijv. te sporten ten behoeve van de gezondheid of het uiterlijk, we moeten er alleen niet in overdrijven waardoor het een obsessie wordt en overgaat in ijdelheid. Als we 'trots' zijn op ons uiterlijk, moeten we oppassen dat het niet overgaat in letterlijke trots en arrogantie en jezelf beter voelen dan anderen (bescheidenheid en nederigheid zijn tenslotte belangrijke eigenschappen voor een moslim). De genoemde zaken, in hoe klein mate dan ook, kunnen ons imaan heel makkelijk doen slinken en ons hart hechten aan de dunya ipv. Allah's tevredenheid.

Ameen. Moge Allah u hiervoor ook bijstaan in je beproevingen en tevreden met je zijn op de dag des oordeels.

Ik zal zeker blijven sporten ten behoeve van de gezondheid en het uiterlijk. Ik overdrijf helaas en het is bij mij een obsessie geworden helaas. Ik was ook heel erg trots en het kwam zeker over als ''letterlijke trots'', vandaar deze lichamelijke en geestelijke klachten. Ik nam het te serieus en het werd een obsessie, helaas. Nu wil ik me meer verdiepen in de islam en evt. als bijzaak soms sporten, maar niet te serieus nemen. :duim:

Mijn imaan was er zeker zwakker door geworden, ik was na het trainen altijd zo moe, dat ik het gebed niet meer verrichte. Nu alhamdoellilah, als ik niet train heb ik daar geen last van. Ik was voor die tijd te vermoeiend en overbelast door dagelijks intensief te sporten.

Ik besteed nu meer aandacht aan de islam en hopelijk kan ik het ook vasthouden en hopelijk zak ik niet terug naar mijn oude gewoonte, hoewel ik de neiging wel heb. Maar ik moet van islam mijn gewoonte maken, door mijn zielvorm goed te trainen inscha'Allah.
Zal wel lastig worden doordat ik vaak word ingefluisterd door de Saytaan. :sad:

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » zo _12-_jan-_2014ah, 12-1-2014ad, 6:09 pm

.....alleen ben ik nog best wel een zwakke persoon op het gebied van islam. Soms krijg ik nog wel eens mijn twijfels hierbij

Assalamoe Alaikoem ,

Je mag deze twijfels hier melden , we hebben verschillende topics geopend waarin wij twijfels en missconceties over ons geloof uit de wereld helpen , o.a : anti-Shoeboehaat bestrijders

Brother
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Brother » zo _12-_jan-_2014ah, 12-1-2014ad, 6:11 pm

Assalamoe Alaikoem ,

Je mag deze twijfels hier melden , we hebben verschillende topics geopend waarin wij twijfels en missconceties over ons geloof uit de wereld helpen , o.a : anti-Shoeboehaat bestrijders

Ik heb soms de raarste vragen in mijn hoofd, wanneer ik in bed lig of als ik me verveel komen soms de volgende vragen naar boven;

Bestaat het geloof wel echt?

Soms word mij verschillende dingen verteld over het genezen van ziektes door bepaalde natuurlijke medicijnen, dan vraag ik me af, is dit echt zo?

Soms komen de raarste vragen naar boven, die kortom niet eens naar boven mogen komen. Shaytaan laat mij twijfelen!

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » zo _12-_jan-_2014ah, 12-1-2014ad, 7:20 pm

Jaac schreef:
Ik heb soms de raarste vragen in mijn hoofd, wanneer ik in bed lig of als ik me verveel komen soms de volgende vragen naar boven;

Dat is heel normaal , door de felle vijandschap van Shaytaan jegens de mens , laat hij jou nooi met rust tot je laatste adem , een van zijn wapens , zijn de influisteringen waarmee hij jou en elke mens constant bestookt .

Imam Boechaarie Afbeelding en Imam Moslim Afbeelding overleverden in hun Sahih , op gezag van Aboe HoerayrahAfbeelding , hij zei :

De Boodschapper van Allah s.a.w. zei: "Shaytaan komt de een van u en zegt:" Wie schiep dit , wie schiep dat?? " totdat hij zegt :" Wie heeft jouw Heer geschapen ?? " mocht hij zover zijn met jou dan moet je toevlucht bij Allah zoeken van zulke gedachten , en vervolgens meteen ophouden .

Jaac schreef:Bestaat het geloof wel echt?

Hoe bedoel je ?

Jaac schreef:Soms word mij verschillende dingen verteld over het genezen van ziektes door bepaalde natuurlijke medicijnen, dan vraag ik me af, is dit echt zo?

Imam Abu Dawoed Afbeelding overleverde in zijn Sunan op gezag van Ossamah Ibn Sharik Afbeelding , hij zei : ik kwam naar de Profeet s.a.w. en zijn Sahabah ( metgezellen ) zaten net of volgels op hun hoofden zijn [ van rust en kalmte ] ,ik groette en ging zitten , de bedoeïenen kwam van hieruit en van daaruit en ze vroegen de Profeet s.a.w. : mogen we gebruik maken van medische behandeling? Hij s.a.w. antwoordde: Maak gebruik van medische behandeling, voorwaar Allah heeft geen ziekte neergdaald zonder dat Hij een geschikte remedie voor heeft gemaakt , behalve een ziekte : de veroudering .

Sahih verklaard Door Sheikh Allamal Al Albaani Afbeelding

Jaac schreef:Soms komen de raarste vragen naar boven, die kortom niet eens naar boven mogen komen. Shaytaan laat mij twijfelen!

er zijn twee obstakels in de weg van gehoorzaamheid van Allah swt :

1- twijfels omtrent de Deen/geloof /Islam de oplossing is : kennis vergaren waarmee een Moslim deze twijfels bestrijd , zonder kennis vervalt men in onwetendheid en onwetendheid leid naar de dwaling en uiteindelijk naar het ongeloof ( Koefr )

2- lusten in de vorm van allerlei wereldse verleidingen zoals sex drank geld buiklusten , prestigelusten , vrouwen , overspel en dergelijke , ondanks dat men WEET dat deze zaken HARAAM zijn , blijft hij gezonken in deze lusten , kennis help hier niet maar vrees voor Allah , en de voorstelling dat Allah jou ziet en alles jou rekent is de remedie tegen deze lusten .

Brother
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Brother » zo _12-_jan-_2014ah, 12-1-2014ad, 7:27 pm

hoe bedoel je ?

Hiermee bedoel ik, is islam de ware geloof? is er in het hiernamaals wel echt een paradijs? want zoals de meeste zeggen ''je leeft maar 1x, geniet van je leven''. als ik die zin hoor, dan krijg ik regelmatig mijn twijfels.

maar ik weet dat dit allemaal shaytaan influisteringen zijn, en ik zal de islam nooit verlaten, ben er heel trots op alhamdoellilah. Alleen wil ik zo graag van die twijfels af, zodat ik me beter kan concentreren tijdens het leren van islamitische surah/haditihs/etc.

alaikoem salaam ;)

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » zo _12-_jan-_2014ah, 12-1-2014ad, 8:11 pm

Jaac schreef:
hoe bedoel je ?

Hiermee bedoel ik, is islam de ware geloof? is er in het hiernamaals wel echt een paradijs? want zoals de meeste zeggen ''je leeft maar 1x, geniet van je leven''. als ik die zin hoor, dan krijg ik regelmatig mijn twijfels.

maar ik weet dat dit allemaal shaytaan influisteringen zijn, en ik zal de islam nooit verlaten, ben er heel trots op alhamdoellilah. Alleen wil ik zo graag van die twijfels af, zodat ik me beter kan concentreren tijdens het leren van islamitische surah/haditihs/etc.

alaikoem salaam ;)

dat komt bij iedereen , bij mij bij jou bij iedere Moslim .

Oplossing ? zoekt telkens je toevlucht bij Allah swt en geeft vervolgens geen gehoor aan zulke gedachten , je moet absoluut niet mee verder gaan .

En als je toch een serieuze twijfel hebt waarvan je een antwoord moet weten , dan moet je die melden bij iemand die meer kennis van zaken weet dan jou .

Ik geeft je een voorbeeld naast de oplossing die ik hierboven genoemd heb over bijvoorbeeld :

is er in het hiernamaals wel echt een paradijs

Alles eerst : de vraag die eigenlijk gesteld moet worden is :

Is er wel het hiernamaals ?? want het hiernamaals is de tijdshoedanigheid waarin een Paradijs en eventueel een hel zou bestaan ...

Als antwoord op die vraag die door de Shaytaan word ingefluisterd zou ik een wedervraag aan jou stellen :

Wat is het bezwaar of wat is de evidentie dat er geen hiernamaals zou plaats vinden na het vergaan van deze wereld ??
Heb je een concrete argument/bewijs voor ??

Brother
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Brother » zo _12-_jan-_2014ah, 12-1-2014ad, 8:15 pm

Wat is het bezwaar of wat is de evidentie dat er geen hiernamaals zou plaats vinden na het vergaan van deze wereld ??
Heb je een concrete argument/bewijs voor ??

ik heb geen concrete argument, maar een docent heeft mij verteld, dat mensen zijn ontstaan door dieren en dieren door moleculen, want hij heeft scheikunde/wetenschap opleidingen gevolgd en hij zei ''wie gelooft in een god of godsdienst'' is dom, want dat is allemaal onzin dat verzonnen is. Wanneer je dood bent, ben je dood en is er niks meer.

Maar dit zijn niet mijn woorden.

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » zo _12-_jan-_2014ah, 12-1-2014ad, 9:43 pm

Jaac schreef:

ik heb geen concrete argument, maar een docent heeft mij verteld, dat mensen zijn ontstaan door dieren en dieren door moleculen, want hij heeft scheikunde/wetenschap opleidingen gevolgd en hij zei ''wie gelooft in een god of godsdienst'' is dom, want dat is allemaal onzin dat verzonnen is. Wanneer je dood bent, ben je dood en is er niks meer.

Een bewering , en iedereen kan van alles beweren , ik kan ook beweren dat jij een meisje bent en geen jongen , ik kan ook beweren dat ik vannacht naar Mars zal reizen ...

laten we veronderstellen dat zijn theorie wel klopt en die molecule hoe zijn ze ontstaan ?? uit materie en hoe is materie ontstaan ? uit materie oneindig ... de grootste onzin ooit dat materie eeuwig is zonder begin en zonder einde ...

Wat jou docent uitkraamt is niets nieuws , zijn bewering is zo oud als de ongelovige mens zelf ...

Allah zegt :

45/24. En zij zeggen: "Er is niets dan dit tegenwoordige leven, wij leven en sterven; alleen de tijd vernietigt ons." Maar zij hebben daaromtrent geen kennis, zij vermoeden slechts.

Moslima91
Super lid
Super lid

door Moslima91 » ma _13-_jan-_2014ah, 13-1-2014ad, 10:28 am

Jezelf zo arrogant opstellen dat je andere mensen dom noemt, omdat ze niet in dezelfde theorie geloven als jij, zegt al genoeg over de bekrompenheid van zo iemand.

Maar wat de twijfels betreft, blijkbaar is er iets wat in jou het besef heeft losgemaakt wat de zin van het leven is en het gevoel Allah te willen gehoorzamen. Denk daaraan terug en aan alle tekenen die je van Hem hebt ontvangen, alle smeekbedes die op wonderbaarlijke wijze verhoord werden, hoe 'klein' ook. Dat helpt mij in ieder geval om influisteringen snel van me af te zetten en m'n hart juist met dankbaarheid te vullen. Blijf ook lezen/luisteren over het geloof al is het maar af en toe dit forum bezoeken of een filmpje op youtube kijken van een paar minuten. Dat helpt je om weer terug te keren naar de realiteit, want wanneer de influisteringen je gedachten overnemen denk je alleen nog maar aan die 0,1% van het geloof die je misschien moeilijk te begrijpen vindt en vergeet je de overige 99,9% die je juist van het geloof doen houden, omdat je de waarheid en wijsheid ervan inziet.

salaampeace
Super Poster!
Super Poster!

door salaampeace » ma _13-_jan-_2014ah, 13-1-2014ad, 10:35 am

Jaac schreef:

Je moet dan wel je zonnebril af zetten in de klas .
En tot je verbazing, zal je zien dat je docent een aap is ,die jouw les geeft .
Althans als hij beweerd dat de mens van een dier afstamt . :roll:

Heb je hem niet gevraagd uit welke aap stam hij afkomt :?: :gek:
ٱقۡرَأۡ بِٱسۡمِ رَبِّكَ ٱلَّذِى خَلَقَ

Iqra ' bismi Rabbikal-lazee khalaq .
Read ! in the Name of your lord who has created ( all that exists ).

Brother
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Brother » di _14-_jan-_2014ah, 14-1-2014ad, 5:48 pm

Assalamoe Alaikoem broeders en zusters,

Ik begrijp jullie volkomen en ben het er ook mee eens, alleen soms krijg ik die twijfels, helemaal uit het niets. Ik wil namelijk muziek luisteren, etc. de dingen die niet mogen volgens ons geloof, ik probeer zo min mogelijk zonden te plegen en probeer het niet te doen, maar het is lastig en door deze dingen te verbieden, krijg ik twijfels.. Waarom weet ik absoluut niet.

VorigeVolgende

Keer terug naar Het Gebed