Istihaadah (tussentijdse bloedingen)

Plaats hier alles m.b.t. het gebed, woedhoe, adhan, etc.
UmmYoussra
Super Poster!
Super Poster!

Istihaadah (tussentijdse bloedingen)

door UmmYoussra » do _13-_jun-_2013ah, 13-6-2013ad, 12:07 pm

Ik ben op zoek naar duidelijkheid omtrent istihaadah (bloedingen tussen de menstruatie door). Ik heb hier in verschillende boeken iets over gevonden, maar ze spreken elkaar ook een beetje tegen. Het is mij duidelijk wat het verschil is tussen haid (menstruatie) en istihaadah (tussentijdse bloedingen). Alleen op mijn vraag of een vrouw in het laatste geval mag bidden, vasten, Koran lezen of omgang mag hebben met haar man krijg ik in het ene boek een ja en in het andere een nee. Ook kan ik in de boekjes geen bronvermelding vinden, dus doe ik een beroep op jullie met de vraag of iemand hier antwoord op kan geven MET bronvermelding.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Istihaadah (tussentijdse bloedingen)

door Ayasha » do _13-_jun-_2013ah, 13-6-2013ad, 2:01 pm

[font=Helvetica]Umm Yousra, misschien is het verstandig eerst een arts te raadplegen over deze tussentijdse bloedingen. Een arts kan beter bepalen wat menstruatiebloed is ja of nee. Dan is daarna het antwoord gemakkelijk.
Ik weet je leeftijd niet, maar volgens sheick Bin Baaz is het zo, dat als je boven de 50 bent en je ongeregeld bloedingen hebt, wordt dit niet meer gezien als menstruatie en dien je gewoon het gebed te doen en te vasten.

http://www.al-yaqeen.com/va/vraag.php?i ... bloedingen

Ben je jonger dan 50, dan zou ik als ik jou was toch even een arts hierover raadplegen.[/font]
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

UmmYoussra
Super Poster!
Super Poster!

door UmmYoussra » do _13-_jun-_2013ah, 13-6-2013ad, 6:20 pm

Bedankt voor je reactie Ayasha. Het is mij duidelijk dat het om isthihaada gaat, de vraag waar ik nu mee zit is hoe het nu moet met de islamitische verplichtingen zoals vasten en salaat. Daar kan ik nergens een onderbouwd antwoord op vinden.

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » do _13-_jun-_2013ah, 13-6-2013ad, 7:36 pm

UmmYoussra schreef:Bedankt voor je reactie Ayasha. Het is mij duidelijk dat het om isthihaada gaat, de vraag waar ik nu mee zit is hoe het nu moet met de islamitische verplichtingen zoals vasten en salaat. Daar kan ik nergens een onderbouwd antwoord op vinden.

Assalamoe alaikoem Wa Rahamtoe Allah ,

Als het gaat om het bloed van isthihaadah ( wat duidelijk niet hetzelfde bloed is als de Haydh qua kleur ) dan moet je bidden en vasten , je mag namelijk niet bidden als je het bloed van Haydh ziet zoals in Hadith van Fatima Bint Abi Hoebaysh in Boekhaarie op gezag van Aisha r.a

Dus tijdens Itihaadah moet je gewoon aan je aanbiddingsverplichtingen voldoen .

Keer terug naar Het Gebed