leren bidden en menstruatie (gesteld aan mijn zusters)

Plaats hier alles m.b.t. het gebed, woedhoe, adhan, etc.
RANDOM_AVATAR
ruzabloem
Beginner
Beginner

leren bidden en menstruatie (gesteld aan mijn zusters)

door ruzabloem » wo _10-_okt-_2012ah, 10-10-2012ad, 3:23 pm

Selaam Alaikoum zusters, ik ben sinds 2 weken bekeerd en wil graag leren bidden. In de afgelopen 2 weken heb ik vooral info opgezocht en lezingen bekeken. Ook heb ik Surah Al-Fatihah geleerd uit mijn hoofd. Ik ben nu gemotiveerd genoeg om het gebed te leren (het lijkt me zooo moeilijk en ingewikkeld, vandaar dat ik het een beetje uitstelde, en ik wist ook gewoon niet waar ik moest beginnen met leren/doen), en ben net dus begonnen met deze site te bekijken en de dingen te leren http://www.risallah.com/islam/gebed.php?g=leer_gebed Maar ik vroeg me af, mag dit wel nu ik ongesteld ben? Ik weet dat bidden niet mag, maar leren bidden dan? Dus bijvoorbeeld dit uit mijn hoofd proberen te leren ´´Soebhanaka Allahoema wa bihamdik wa tabaraka asmoek wa Ta'ala djadoek wa la ilaha ghairoek´´ Mag dat wel?? Alles leren wat er op die site staat dus, zonder de bewegingen zelf uit te voeren?

Moge Allah jullie belonen voor alle hulp die jullie doen :liefde:

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: leren bidden en menstruatie (gesteld aan mijn zusters)

door Ayasha » wo _10-_okt-_2012ah, 10-10-2012ad, 3:28 pm

aleikum salam,

Ruzabloem, het is geen enkel probleem als jij onderdelen van het gebed uit je hoofd wilt leren tijdens je menstruatie. Dus dat kun je gewoon voortzetten.

wa salam
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

alief
Beginner
Beginner

door alief » wo _10-_okt-_2012ah, 10-10-2012ad, 11:32 pm

Ik heb veel gehad aan een video op youtube, hij wijkt een klein gedeelte af van de manier zoals op deze site beschreven, maar is verder wel heel duidelijk en goed. En omdat hij de woorden zo mooi zingt is het veel makkelijker de tekst te leren. Ik moet er zelf wel heel erg aan wennen wanneer iemand de woorden anders zegt.

http://www.youtube.com/watch?v=7xqPZoeEccU

Zelf zette ik de video op als ik ging bidden en dan deed ik mee op het geluid van de video.

Veel succes en liefde.

Salaam aleikoem

MeryemR
Beginner
Beginner

door MeryemR » di _11-_dec-_2012ah, 11-12-2012ad, 10:15 pm

assalamu alaykum lieve zuster,

masha Allah wat goed dat je bekeerd bent, alhamdulillah!
tijdens je menstruatie mag je niet bidden, maar gedeeltes leren is natuurlijk geen probleem.
ik ben nu ongeveer 1.5 jaar bekeerd, en ik had zo'n boekje voor kinderen, "ik leer het gebed" heet het, daar stond het heel duidelijk in uitgelegd. Ik legde die dan op een hoog tafeltje naast me, zodat ik het kon oplezen als ik in gebed stond. En wanneer je iets 5 keer per dag herhaalt, onthoud je het vanzelf, in shaa Allah.

Heel veel succes, als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het graag! liefs meryem

RANDOM_AVATAR
moyoso
Beginner
Beginner

door moyoso » wo _12-_dec-_2012ah, 12-12-2012ad, 12:05 pm

Assalaamou alaikoum

Het boek: Een beschrijving van het gebed van de profeet s.a.w. van sheich al Baani rahimahoellah is heel duidelijk. wat ik in links heb gezien die geplaats zijn hierboven is dat er wordt gezegd dat je tijdens de tashahoed assalaamou alaika ayyouhannabie(Vrede zij met u oh Profeet)dient te zeggen, maar sheikh al Baanie geeft aan met bewijzen dat het moet zijn, Assalaamou ala nabi(Vrede zij met de Profeet) , omdat de Profeet s.a.w. niet meer in ons midden is.
wasssalaam

Keer terug naar Het Gebed