Wordt mijn gebed wel geaccepteerd?

Plaats hier alles m.b.t. het gebed, woedhoe, adhan, etc.
Sahar
Senior lid
Senior lid

Wordt mijn gebed wel geaccepteerd?

door Sahar » za _14-_jan-_2012ah, 14-1-2012ad, 9:31 pm

Salaam Lieve broeders en zusters!

Ik heb een probleem waar ik al een tijdje mee zit en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben sinds een paar maanden begonnen met het praktiseren van mijn geloof, dit klinkt misschien raar omdat ik als moslima geboren ben, maar ik ben niet streng opgevoed, mijn vader bidt niet en vast niet, mijn moeder zag ik vroeger heel soms bidden en mijn oudere broer en zus bidden ook niet. Alhamdulillah bidt mijn moeder nu ook vaker met mij en wil ik mijn jongere zusjes ook leren bidden. Mijn probleem is dat ik het gevoel heb dat het niet geaccepteerd wordt, ik heb het gevoel dat ik iets fout doe waardoor het niet klopt... dit klinkt misschien heel vaag. maar ik zit er echt mee, ik heb op vele sites gekeken en mijn gebed klopt volgens de regels, na mijn gebed reciteer ik vaak hayat al kursi en ook een andere dua. Ik lees ook regelmatig in de koran en zoek vertalingen op en ik proberen surah's uit mijn hoofd te leren. Maar elke keer weer heb ik het gevoel dat het niet klopt en dat ik het fout doe en dat het toch niet wordt geaccepteerd, de laatste tijd is het gevoel steeds sterker geworden. Ondank dat blijf ik toch bidden. Heeft iemand hetzelfde gehad of een idee hoe het komt?

Wa Salaam
Thankfull for what Allah Suhana Wa Ta'ala has given me!

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

Re: Wordt mijn gebed wel geaccepteerd?

door imanvdkraan » za _14-_jan-_2012ah, 14-1-2012ad, 9:46 pm

assalaam aleikum

misschien is het een idee om eens een keer, op vrijdag of zo naar de moskee te gaan? dan kun je daar met de vrouwen bidden...
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

RANDOM_AVATAR
Mekkaanse
Junior lid
Junior lid

door Mekkaanse » za _14-_jan-_2012ah, 14-1-2012ad, 10:06 pm

wa aleikoum asalaam,

Als je weet dat je alle gebeden correct verricht dan lijkt het me dat het de sjaitaan is die dit gevoel (waswas)bij je veroorzaakt wa Allahoe alem. Zoek je toevlucht bij Allah en ga verder zoals je bezig bent. inschaAllah zal dit vanzelf verdwijnen.

wasalaam

Sahar
Senior lid
Senior lid

door Sahar » za _14-_jan-_2012ah, 14-1-2012ad, 11:10 pm

imanvdkraan schreef:assalaam aleikum

misschien is het een idee om eens een keer, op vrijdag of zo naar de moskee te gaan? dan kun je daar met de vrouwen bidden...

Dankjewel voor je advies! ik was het al van plan en insh'allah ga ik deze week naar de moskee!

Mekkaanse schreef:wa aleikoum asalaam,

Als je weet dat je alle gebeden correct verricht dan lijkt het me dat het de sjaitaan is die dit gevoel (waswas)bij je veroorzaakt wa Allahoe alem. Zoek je toevlucht bij Allah en ga verder zoals je bezig bent. inschaAllah zal dit vanzelf verdwijnen.

wasalaam

Dit denk ik ook want ik heb het net even gegoogled en ik las dat de sjaitaan opzoek is naar mensen die die een beetje 'afgezonderd' zijn van andere praktiserende moslims, ik denk als ik naar de moskee ga (zoals imanvdkraan adviseert) dit misschien beter wordt! bedankt voor je hulp!

kleur_rijk
Super Poster!
Super Poster!

door kleur_rijk » za _14-_jan-_2012ah, 14-1-2012ad, 11:19 pm

veel mensen linken slechte eigenschappen van de mens vaak aan de shaitan (duivel)

ik denk dat de rol van de shaitan niet eens zo groot is, ik denk dat je nefs (ziel) jarenlang gewend is geraakt aan een bepaald patroon en dat je van binnen nog een kleine weerstand hebt tegen het vrome gedrag....

Door door te zetten, een goed gezelschap te bezoeken en het stapsgewijs reinigen van je ziel en versterken van je imaan.....zul je het gevoel wat je dwarszit loslaten inchaAllah

Sahar
Senior lid
Senior lid

door Sahar » zo _15-_jan-_2012ah, 15-1-2012ad, 12:05 am

kleur_rijk schreef:veel mensen linken slechte eigenschappen van de mens vaak aan de shaitan (duivel)

ik denk dat de rol van de shaitan niet eens zo groot is, ik denk dat je nefs (ziel) jarenlang gewend is geraakt aan een bepaald patroon en dat je van binnen nog een kleine weerstand hebt tegen het vrome gedrag....

Door door te zetten, een goed gezelschap te bezoeken en het stapsgewijs reinigen van je ziel en versterken van je imaan.....zul je het gevoel wat je dwarszit loslaten inchaAllah

Daar had ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht :schamen: Maar dat zou wel eens heeel goed kunnen! Ik hoop dat het snel over gaat of het nou van sjaytaan komt of door mijn patroon.

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » zo _15-_jan-_2012ah, 15-1-2012ad, 8:41 am

assalaam aleikum

gezelschap zoeken van zusters is inderdaad heel erg belangrijk. sjeitaan loert altijd op het eenzame schaap. alleen is kwetsbaar. moslims kunnen met elkaar voor elkaar strijden.
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

Sahar
Senior lid
Senior lid

door Sahar » di _17-_jan-_2012ah, 17-1-2012ad, 4:46 pm

imanvdkraan schreef:assalaam aleikum

gezelschap zoeken van zusters is inderdaad heel erg belangrijk. sjeitaan loert altijd op het eenzame schaap. alleen is kwetsbaar. moslims kunnen met elkaar voor elkaar strijden.

Bedankt voor je tip zus! :)

Keer terug naar Het Gebed