Interview voor presentatie over het dagelijks gebed (Salaat)

Plaats hier alles m.b.t. het gebed, woedhoe, adhan, etc.
RANDOM_AVATAR
uniencolada
Beginner
Beginner

Interview voor presentatie over het dagelijks gebed (Salaat)

door uniencolada » vr _6-_jan-_2012ah, 6-1-2012ad, 2:46 pm

Hallo allemaal,

We willen graag iemand interviewen via deze website voor een presentatie over het dagelijks gebed (Salaat).
Wij zijn twee middelbare scholieren in Katwijk. We hebben bij het vak godsdienst de opdracht gekregen om een presentatie te houden over het dagelijks gebed.
Hieronder onze interviewvragen:
1. Is het dagelijks gebed voor u de belangrijkste dagelijkse bezigheid in uw islamitische leven?
2. Bidt u echt iedere dag vijf keer op de afgesproken tijdstippen? Zo nee, waarom niet?
3. Stel: u zit in de auto op de snelweg en het is tijd voor het gebed, wat doet u dan?
4. Als u aan één gebed 'niet mee kunt doen', hoe haalt u dit dan weer in?
5. Hoe bereidt u zich voor op een gebed?
6. Waarom zitten moslims in een geknielde houding tijdens het gebed?

Nu even wat persoonlijkere vragen:
7. Wat is uw motivatie om iedere dag vijf keer te bidden?
8. Denkt u wel eens: Laat ik het vandaag maar een keertje overslaan?
9. Vrouwen zijn vaak gescheiden van mannen in de moskee. Vindt u dit goed? Zo ja, hoezo? Zo nee, hoezo?

Dit waren de vragen.
Wij hopen van harte dat u deze negen vragen serieus invult, zodat wij dit kunnen verwerken in onze presentatie. Wij hopen dat u deze vragen zo spoedig mogelijk beantwoordt.
Alvast bedankt!

P.s: Zouden wij uw naam mogen gebruiken in onze presentatie? Dit is voor onze docent een extra bevestiging dat we een echt interview hebben gehouden.

RANDOM_AVATAR
yildirim
Beginner
Beginner

Re: Interview voor presentatie over het dagelijks gebed (Sal

door yildirim » ma _9-_jan-_2012ah, 9-1-2012ad, 4:05 pm

1. Is het dagelijks gebed voor u de belangrijkste dagelijkse bezigheid in uw islamitische leven?
ja, het is voor mij een manier om alles kwijt te kunnen. dat doe ik via het gebed
2. Bidt u echt iedere dag vijf keer op de afgesproken tijdstippen? Zo nee, waarom niet?
ja, als het een keer niet kan dan haal ik het later op de dag weer in
3. Stel: u zit in de auto op de snelweg en het is tijd voor het gebed, wat doet u dan?
als het kan ga ik aan de kant staan. als het niet kan haal ik het later zo snel mogelijk in
zie vraag 2
ik was mezelf ritueel voordat ik ga bidden
zo is iedereen gelijk aan elkaar en is er geen verschil

zo staat het in de islamitische wet en daar hou ik me aan
nee ik vind bidden te belangrijk om over te slaan.
9. Vrouwen zijn vaak gescheiden van mannen in de moskee. Vindt u dit goed? Zo ja, hoezo? Zo nee, hoezo?
ik vind het niet goed en niet fout. in de koran staat namelijk niet echt dat dit verplicht is. maar het wordt wel al heel lang zo gedaan

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » ma _9-_jan-_2012ah, 9-1-2012ad, 5:19 pm

uniencolada schreef:Hallo allemaal,

We willen graag iemand interviewen via deze website voor een presentatie over het dagelijks gebed (Salaat).
Wij zijn twee middelbare scholieren in Katwijk. We hebben bij het vak godsdienst de opdracht gekregen om een presentatie te houden over het dagelijks gebed.
Hieronder onze interviewvragen:
-het is mijn reddingslijn, waar ik stevig aan vasthoud
-ja, maar het zijn meer tijdsperioden, dus is het niet zo moeilijk
-als de tijd voor het gebed erna er aan dreigt te komen, dan stop ik op een parkeerplaats en ga bidden
-'als ik niet mee kan doen' gebeurt alleen maar bij menstruatie of een periode na een bevalling waarin een vrouw nog bloedingen heeft. ze hoeft dit niet in te halen. verder kan iemand altijd meedoen.
-ik zorg dat ik rein ben; dus dat mijn wassing nog geldt, of anders doe ik opnieuw een wassing. zorg voor een schone plaats en schone, bedekkende kleding, ik neem de intentie voor wat ik ga doen in mijn hart en ga bidden
-wij bidden met ons hele lichaam; van eerbiedig staan tot de nederige positie van knielen met het voorhoofd op de grond,
-het is mijn rustpunt, mijn reddingslijn (zoals ik al eerder zei)
-nee, nooit
- ja, zo worden mensen niet afgeleid van de reden waarom ze naar de moskee gekomen zijn.

Dit waren de vragen.
Wij hopen van harte dat u deze negen vragen serieus invult, zodat wij dit kunnen verwerken in onze presentatie. Wij hopen dat u deze vragen zo spoedig mogelijk beantwoordt.
Alvast bedankt!

P.s: Zouden wij uw naam mogen gebruiken in onze presentatie? Dit is voor onze docent een extra bevestiging dat we een echt interview hebben gehouden.

graag gedaan, je mag mijn naam gebruiken. salaam en succes
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

Princesje
Beginner
Beginner

door Princesje » do _12-_jan-_2012ah, 12-1-2012ad, 12:10 am

Ja zeker, het is niettemin een van de 5 zuilen van de Islam
Ik streef er naar elk gebed op het juiste tijdstip te bidden indien mogelijk. Wanneer dit niet mogelijk is ivm. met werk haal ik het bij thuiskomt in. Op school hebben wij een bid gelegenheid dus dit scheelt enorm.
Als het geen urenlange reis is wacht ik tot ik op plaats van bestemming ben om hier het gebed te verichten.
In de menstruatie periode is het gebed niet van toepassing. Als iik ' niet mee kan doen' omdat ik bijv. op werk ben haal ik het zo snel mogelijk in.
Met de rituele wassing en de juiste intentie
Het is een van de stappen van het gebed. Ook vermeld in de koran ; “O jullie die geloven: buig en kniel..” Soerat Al-H'adj (22), aayah 77

Het gebed is 1 van de 5 zuilen van de islam en dit alleen, hoort al het belang van het gebed aan te geven. En wanneer dit van mij gevraagd word? en ik hiertoe in staat ben? Wie ben ik om dat te weigeren.
Nee
Ja. In een gebedsruimte zou de verleiding onbekende mannen en vrouwen niet mogelijk moeten zijn. Daarnaast zou ik me ook niet op me gemak voelen als ik weet dat er tijdens de knielde houding allemaal mannen zouden kunnen kijken.

Keer terug naar Het Gebed