Vraag over een vers en over dua's,

Plaats hier alles m.b.t. het gebed, woedhoe, adhan, etc.
RANDOM_AVATAR
Billijk
Beginner
Beginner

Vraag over een vers en over dua's,

door Billijk » di _20-_dec-_2011ah, 20-12-2011ad, 11:13 pm

Hallo broeders en zusters,

Ik had een vraag over een vers namelijk deze:

201. Sommigen hunner zeggen: "Onze Heer, schenk ons het goede in deze wereld, alsook in de komende wereld en bescherm ons voor de marteling van het Vuur."

202. Voor dezen zal er een aandeel zijn wegens hetgeen zij hebben verdiend. En Allah is vlug in het verrekenen.

Ik herken me in die vers (201), maar wat wordt er precies bedoeld van die soort mensen die worden verrekent door Allah (SWT) (vers 202)? Ik ga uit van de ongelovigen uiteraard. Maar wanneer? Er wordt ons toch geboden om dua's te verrichten te (blijven vragen) aan Allah (SWT). Dat was vraag 1.

En dan de vraag over dua's verrichten: Hoe moet je dua's verrichten de dua's in de soedjoed daarbuiten gelaten, ik heb gelezen dat je eerst moet bidden naar Allah (SWT) dan moet bidden over de profeet (SWT) zodat het niet te haastig is en dan zullen ze worden verhoord. Maar wat is de stappeplan, welke houding moet je nemen om de dua's correct te kunnen verrichten, moet je een bepaald aantal rakaths verrichten of hoef je helemaal geen rakaths te verrichten al is dit vanzelfsprekend/uiteraard wel beter mits ik niet fout zit. Ik kan veel vinden op internet maar dit niet. Wou ze gister verrichten, maar uit onwetendheid niet kunnen doen. Ik hoop op zo een duidelijk mogelijk uitleg. Dit was vraag 2.

Alvast bedankt voor het lezen en de reactie.

Keer terug naar Het Gebed