Wie staat tijdig op voor Fajr ???

Plaats hier alles m.b.t. het gebed, woedhoe, adhan, etc.
talib_beljikii
Super Poster!
Super Poster!

Wie staat tijdig op voor Fajr ???

door talib_beljikii » di _8-_nov-_2011ah, 8-11-2011ad, 5:32 pm

As-salamu alaykum,

Wie staat tijdig op voor Fajr, wie bid op tijd, laat je horen zodat anderen gemotiveerd worden dit ook te doen.

Of beter nog schijf je in op dit Facebook evenement, wij trachten aan 1000 inschrijvingen te geraken. Dit moet lukken.

“Er is geen gebed die zwaarder is voor de huichelaars dan het Fajr gebed en het ‘Isha gebed, en als zij wisten wat erin zat (beloning) dan zullen zij erheen komen zelfs kruipend op hun knieën.” (overgeleverd door Al Bukhari)

Ma'a as-salama,
اهدِنا الصَّراط المستقيم
(breng ons op het juiste pad)
______
"Voorwaar, het zijn slechts de bezitters van kennis onder Zijn dienaren die Allah vrezen" [Hoofdstuk 35 vers 28]

no avatar
broederyas

Re: Wie staat tijdig op voor Fajr ???

door broederyas » di _8-_nov-_2011ah, 8-11-2011ad, 5:36 pm

Wa alaykum wasalam warahmatullah,

Bij ons is de moskee altijd dicht. Af en toe komt er wel iemand. Maar zouden jullie wel naar de moskee gaan als de moskee dicht is tijdens het Fadjr gebed?

RANDOM_AVATAR
MohamedRdamZuid
Senior lid
Senior lid

door MohamedRdamZuid » di _8-_nov-_2011ah, 8-11-2011ad, 5:58 pm

broederyas schreef:Wa alaykum wasalam warahmatullah,

Bij ons is de moskee altijd dicht. Af en toe komt er wel iemand. Maar zouden jullie wel naar de moskee gaan als de moskee dicht is tijdens het Fadjr gebed?

Hoezo?

Mujahide
Junior lid
Junior lid

door Mujahide » di _8-_nov-_2011ah, 8-11-2011ad, 7:24 pm

Aleikoem essselaaam

Ten eerste, leuk initiatief..

Maar met dat facebook pagina, wil ik wel wat kwijt.
'Elkedag melden' dat je het fajr gebed heb verricht, lijkt me raar in die zin:
Het lijkt alsof jij voor die prijs heb gebeden..(JE DOET HET VOOR ALLAH SWT)
Terwijl het je plicht is om elkedag het fajr gebed te verrichten.
Nou lijkt het alsof je laat zien, ik heb gebeden.. (ik voel me goed?)

Snap je wat ik bedoel?

Maar aan de andere kant, goede initiatief! Of het mensen bevorderd om te bidden? Ik hoop het..
Maar het moet van binnen komen.. met je hart willen!
En niet bidden om te laten zien dat je het hebt gedaan..
هَلْ جَزَاءُ الإحْسَانِ إِلا الإحْسَانُ

Hal jazao al-ihsani illa al-ihsanu
De beloning van goedheid kan niet anders dan goedheid zijn. [055.060]

sannie
Junior lid
Junior lid

door sannie » di _8-_nov-_2011ah, 8-11-2011ad, 8:31 pm

Ik ben nog niet zover dat ik kan bidden helaas :-( maar alles op z'n tijd. Ik heb op mijn mobiel wel een app met een melding als het tijd is om te bidden. Ik ben elke ochtend wel wakker op die tijd. Ik ga dan lezen over de Islam en met name HOE je moet bidden en de teksten lezen die je dan op moet zeggen... op die manier ben ik er wel mee bezig.

talib_beljikii
Super Poster!
Super Poster!

door talib_beljikii » di _8-_nov-_2011ah, 8-11-2011ad, 9:47 pm

Mujahide schreef:...Maar met dat facebook pagina, wil ik wel wat kwijt.
...

Wa alaykum as-salamu,

Natuurlijk moet je bidden voor Allah (swt) en niet voor een wedstrijd, het is vooral de bedoeling met de actie om mensen te motiveren om tijdig te bidden. Een beetje sociale druk maar vooral het gevoel dat je niet alleen bent, er zijn velen mensen die geen broeders of zusters in de buurt hebben, zij kunnen zo de bevestiging hebben dat zij zeker niet alleen zijn.

En zij die er de moed niet voor opbrengen om tijdig op te staan krijgen misschien een zetje in de rug, in de hoop dat enkele weekjes begeleidt op tijd bidden kan de zoete smaak van het ochtendgebed laten proeven in de hoop er geen afscheid van te kunnen nemen.

Moge we allen volharden in het gebed, het is de burcht en de motor van het iman

Ma'a as-salama
اهدِنا الصَّراط المستقيم
______
"Voorwaar, het zijn slechts de bezitters van kennis onder Zijn dienaren die Allah vrezen" [Hoofdstuk 35 vers 28]

talib_beljikii
Super Poster!
Super Poster!

door talib_beljikii » di _8-_nov-_2011ah, 8-11-2011ad, 9:51 pm

sannie schreef:Ik ben nog niet zover dat ik kan bidden helaas :-( maar alles op z'n tijd. Ik heb op mijn mobiel wel een app met een melding als het tijd is om te bidden. Ik ben elke ochtend wel wakker op die tijd. Ik ga dan lezen over de Islam en met name HOE je moet bidden en de teksten lezen die je dan op moet zeggen... op die manier ben ik er wel mee bezig.

As-salamu alaykum zuster,

Als je op iedere tijd van het gebed je best doet om met de kennis die je hebt, je tot Allah (swt) te richten en dat met de intentie het iedere keer een beetje beter te doen, weet dan dat Allah (swt) in de harten kijkt en uw intentie kent.

Vraag Hem (swt) jou manier te aanvaarden als een gebed. Blijf vooral verder werken, wij doen dua opdat jou gebed zoals het is aanvaard zou worden.

Ma'a as-salama,
اهدِنا الصَّراط المستقيم
______

SaidSalam
Senior lid
Senior lid

door SaidSalam » di _8-_nov-_2011ah, 8-11-2011ad, 10:14 pm

MohamedRdamZuid schreef:
broederyas schreef:Wa alaykum wasalam warahmatullah,

Hoezo?

idd hoe kan een moskee dicht zijn met fajr? Is jullie imam zelfs te lui om te komen:p
Eerst moet men weten wat goed is. Als men weet wat goed is, weet men ook wat fout is. Maar als men iets van begin af aan fout heeft geleerd, wordt het moeilijk om de waarheid nog te achterhalen...

RANDOM_AVATAR
GeborenMoslim
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door GeborenMoslim » di _8-_nov-_2011ah, 8-11-2011ad, 10:26 pm

Mujahide schreef:Aleikoem essselaaam

Ten eerste, leuk initiatief..

Maar met dat facebook pagina, wil ik wel wat kwijt.

Snap je wat ik bedoel?

Maar aan de andere kant, goede initiatief! Of het mensen bevorderd om te bidden? Ik hoop het..
Maar het moet van binnen komen.. met je hart willen!
En niet bidden om te laten zien dat je het hebt gedaan..

Het gebed moet idd van binnen komen maar we kunnen elkaar wel aanmoedigen om het goede te doen.Het initiatief is dus goed en zit vol goede bedoelingen.

Een digitaal meldingsplicht zie ik ook niet zo zitten. Je moet je sochtends voor je heer melden
en dat lijkt mij voldoende.

RANDOM_AVATAR
GeborenMoslim
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door GeborenMoslim » di _8-_nov-_2011ah, 8-11-2011ad, 10:29 pm

sannie schreef:Ik ben nog niet zover dat ik kan bidden helaas :-( maar alles op z'n tijd. Ik heb op mijn mobiel wel een app met een melding als het tijd is om te bidden. Ik ben elke ochtend wel wakker op die tijd. Ik ga dan lezen over de Islam en met name HOE je moet bidden en de teksten lezen die je dan op moet zeggen... op die manier ben ik er wel mee bezig.

Je bent goed bezig. Ga zo door. Moge Allah je helpen en het beste schenken.

RANDOM_AVATAR
Michaëlla
Super Poster!
Super Poster!

door Michaëlla » wo _9-_nov-_2011ah, 9-11-2011ad, 12:01 am

Moge Allah jou standvastig maken oegtie! :flower:

sannie
Junior lid
Junior lid

door sannie » wo _9-_nov-_2011ah, 9-11-2011ad, 2:59 pm

talib_beljikii schreef:

As-salamu alaykum zuster,

Als je op iedere tijd van het gebed je best doet om met de kennis die je hebt, je tot Allah (swt) te richten en dat met de intentie het iedere keer een beetje beter te doen, weet dan dat Allah (swt) in de harten kijkt en uw intentie kent.

Vraag Hem (swt) jou manier te aanvaarden als een gebed. Blijf vooral verder werken, wij doen dua opdat jou gebed zoals het is aanvaard zou worden.

Ma'a as-salama,

Dank je wel, met die intentie doe ik het ook. Ik kan me ook omdraaien en verder gaan slapen maar dat kan ik dus niet, gewetenskwestie :-)

Dank je wel voor de bemoediging... :zonnig:

sannie
Junior lid
Junior lid

door sannie » wo _9-_nov-_2011ah, 9-11-2011ad, 3:02 pm

Michaëlla schreef:

Dank je wel OEGTIE! :bloem: (heb even gegoogled naar de betekenis) (Google, wikipedia en ik zijn momenteel dikke vrienden (studie) ...)

RANDOM_AVATAR
Michaëlla
Super Poster!
Super Poster!

door Michaëlla » wo _9-_nov-_2011ah, 9-11-2011ad, 5:38 pm

sannie schreef:
Michaëlla schreef:

Dank je wel OEGTIE! :bloem: (heb even gegoogled naar de betekenis) (Google, wikipedia en ik zijn momenteel dikke vrienden (studie) ...)

:roos:

(.. haha de mijne ook hoor)

no avatar
broederyas

door broederyas » wo _9-_nov-_2011ah, 9-11-2011ad, 7:10 pm

SaidSalam schreef:idd hoe kan een moskee dicht zijn met fajr? Is jullie imam zelfs te lui om te komen:p

Had het niet iets netter gekund? Praat jij ook zo tegen jou vader? Ik vroeg alleen maar om advies. Misschien is dat zelf iets te veel gevraagd..

Ottomaan
Super Poster!
Super Poster!

door Ottomaan » wo _9-_nov-_2011ah, 9-11-2011ad, 7:21 pm

In Turkije zijn de imams 1 dag per week vrij. Dan is de moskee ook gesloten. Dat is heel 'normaal' blijkt. Ik heb een paar keer gehad dit jaar in Turkije. Als ik dan daar even wacht met de hoop dat er iemand de deuren open komt maken 'schreeuwt' een van de buren van de moskee 'wacht niet, hij(imam) is vrij vandaag' :|

no avatar
broederyas

door broederyas » wo _9-_nov-_2011ah, 9-11-2011ad, 7:27 pm

Ottomaan schreef:In Turkije zijn de imams 1 dag per week vrij. Dan is de moskee ook gesloten. Dat is heel 'normaal' blijkt. Ik heb een paar keer gehad dit jaar in Turkije. Als ik dan daar even wacht met de hoop dat er iemand de deuren open komt maken 'schreeuwt' een van de buren van de moskee 'wacht niet, hij(imam) is vrij vandaag' :|

SoebhanaAllah

RANDOM_AVATAR
Amira
Pro Ontdekker !!

door Amira » wo _9-_nov-_2011ah, 9-11-2011ad, 7:49 pm

Opstaan voor fadjr is nu echt appeltje eitje hoor. Ik kijk even op de kalender vandaag is fadjr om 5:54 kan me echt niet voorstellen dat mensen die moeten gaan werken of nr school moeten dan nog in hun nest liggen. Ik ben dan al ongeveer een uurtje op ik vrees er zelfs voor als fadjr nog later valt dat ik dan mijn ochtendgebed pas kan doen als ik op het werk ben

SaidSalam
Senior lid
Senior lid

door SaidSalam » wo _9-_nov-_2011ah, 9-11-2011ad, 8:46 pm

broederyas schreef:
SaidSalam schreef:idd hoe kan een moskee dicht zijn met fajr? Is jullie imam zelfs te lui om te komen:p

Had het niet iets netter gekund? Praat jij ook zo tegen jou vader? Ik vroeg alleen maar om advies. Misschien is dat zelf iets te veel gevraagd..

Salamaleikom,

zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde het meer als grap met een vraag erin. Vind het vreemd dat een moskee dicht is met fajr en misschien wist je daar de reden van.
Eerst moet men weten wat goed is. Als men weet wat goed is, weet men ook wat fout is. Maar als men iets van begin af aan fout heeft geleerd, wordt het moeilijk om de waarheid nog te achterhalen...

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » wo _9-_nov-_2011ah, 9-11-2011ad, 8:51 pm

sannie schreef:

Beste zus ,

je moet voorzichtig zijn met Wikipedia , het is geen islamitische bron .

Volgende

Keer terug naar Het Gebed