Bidden met een Voetbalshirt..

Plaats hier alles m.b.t. het gebed, woedhoe, adhan, etc.
Hamza
Super Poster!
Super Poster!

Bidden met een Voetbalshirt..

door Hamza » vr _4-_nov-_2011ah, 4-11-2011ad, 8:58 am

[fnt=calibri][align=center]as-Salaamu 'alaykum wa rahmatullaah,

"Als het om de moskeeën gaat.."

We zien het bijna in elke moskee wel, dat broeders met een voetbalshirt bidden waar met koeienletters de naam van een voetbalspeler op staat. Shaykh Zayn al-'Aabideen Bilaafreej, Hadeeth-geleerde en hoogleraar aan de Hassan II Universiteit te Casablanca, geeft hier zijn mening over dit fenomeen.

[youtubewide]_29_x0RB8u0[/youtubewide]
http://www.youtube.com/watch?v=_29_x0RB8u0

Wassalaam.
[/align][/fnt]
[align=center]- Ahlus-Sunnah wal-Jamaa'ah -[/align]

Mountain of emir
Super lid
Super lid

Re: Bidden met een Voetbalshirt..

door Mountain of emir » vr _4-_nov-_2011ah, 4-11-2011ad, 1:37 pm

staat er geen naam, dan staat er nike adidas puma enz.. ik vindt belangrijk dat de jongeren bidden, en het kan zijn dat ze van school komen of van werk.

Ze kunnen toch niet altijd in een djallaba lopen. ik zie hier het probleem niet van in. maar dit is mijn mening ik kan het ook helemaal mis hebben :wasalaam: .
Göz günah işlemişse onu su ile yıkayamazsınız,onu ancak gözyaşı temizler.

mahdivrielink
Forum Moderator
Forum Moderator

door mahdivrielink » vr _4-_nov-_2011ah, 4-11-2011ad, 1:57 pm

De kern is dat het beter is om te voorkomen dat de aandacht tijdens het gebed, van jezelf of anderen, wordt afgeleid naar wereldse zaken.
Voetbal gaan voor velen gepaard met emoties, voor of tegen een club zijn (wat voor sommigen een soort stammenstrijd is), leidt sterker de aandacht af dan een merknaam.

Maar goed, er is geen verbod op voetbalshirts en zeker moeten we jongeren niet weerhouden van het bidden, ook al dragen ze een voetvalshirt.

In deze video beantwoordt de sheikh een vraag van iemand. Hij geeft aan wat het verstandigste is. Dat is anders dan wanneer hij uit zichzelf "de strijd aanbindt" tegen voetbalshirts. Dan zou het op een fatwa neer komen. Maar in dit geval zegt hij eigenlijk: "Denk na en wees bewust van zaken".

Mountain of emir
Super lid
Super lid

door Mountain of emir » vr _4-_nov-_2011ah, 4-11-2011ad, 6:18 pm

mahdivrielink schreef:De kern is dat het beter is om te voorkomen dat de aandacht tijdens het gebed, van jezelf of anderen, wordt afgeleid naar wereldse zaken.
Voetbal gaan voor velen gepaard met emoties, voor of tegen een club zijn (wat voor sommigen een soort stammenstrijd is), leidt sterker de aandacht af dan een merknaam.

Maar goed, er is geen verbod op voetbalshirts en zeker moeten we jongeren niet weerhouden van het bidden, ook al dragen ze een voetvalshirt.

In deze video beantwoordt de sheikh een vraag van iemand. Hij geeft aan wat het verstandigste is. Dat is anders dan wanneer hij uit zichzelf "de strijd aanbindt" tegen voetbalshirts. Dan zou het op een fatwa neer komen. Maar in dit geval zegt hij eigenlijk: "Denk na en wees bewust van zaken".

Helemaal mee eens, niets, niets aan toe te voegen. :duim:
Göz günah işlemişse onu su ile yıkayamazsınız,onu ancak gözyaşı temizler.

no avatar
broederyas

door broederyas » za _5-_nov-_2011ah, 5-11-2011ad, 12:33 am

Assalam oe alaykum Warahmatullah,

Ik heb dit op meerdere forums gevraagd maar heb op dit moment nog nooit antwoord gekregen op mijn vraag. Ik wil graag weten wie deze student van kennis is en bij wie hij heeft gestudeerd en wat zijn prijzingen zijn.

Je kan mij de info mailen InschaAllah anders word er hier getwijfeld aan mijn intentie.. Als iemand wat info heeft kan hij mij die ook mailen inschaAllah.

Jazakallahoeghairan.

Wa alaykum wasalam warahmatullah.

RANDOM_AVATAR
Amesrem
Super Poster!
Super Poster!

door Amesrem » za _5-_nov-_2011ah, 5-11-2011ad, 12:29 pm

Dit is de website van de Shaykh, waarin ook een soort van biografie te vinden is:

http://www.balafrej.net/

Keer terug naar Het Gebed