Het fajr gebed

Plaats hier alles m.b.t. het gebed, woedhoe, adhan, etc.
Alimaan
PERMANENTE BAN!

Het fajr gebed

door Alimaan » do _3-_nov-_2011ah, 3-11-2011ad, 7:36 am

Het was weer prachtig om het Fajr gebed bijgewoond te hebben in de moskee,

Wie heeft mooie overleveringen/hadith over dit waardevolle gebed of iets wat jullie kwijt willen over dit prachtige en energievolle gebed?
Inactief

salaampeace
Super Poster!
Super Poster!

Re: Het fajr gebed

door salaampeace » za _5-_nov-_2011ah, 5-11-2011ad, 4:55 pm

:salaam:

[youtube]goXV_zPo9ao&feature[/youtube]

salaampeace.
ٱقۡرَأۡ بِٱسۡمِ رَبِّكَ ٱلَّذِى خَلَقَ

Iqra ' bismi Rabbikal-lazee khalaq .
Read ! in the Name of your lord who has created ( all that exists ).

SaidSalam
Senior lid
Senior lid

door SaidSalam » za _5-_nov-_2011ah, 5-11-2011ad, 5:44 pm

“Er is geen gebed moeilijker voor de hypocrieten dan het Fajr en het Isha gebed. Als zij de beloning kenden voor deze gebeden op hun vastgestelde tijden, dan zouden zij het zeker verricht hebben, zelfs als zij (daarvoor) zouden moeten kruipen.”
Eerst moet men weten wat goed is. Als men weet wat goed is, weet men ook wat fout is. Maar als men iets van begin af aan fout heeft geleerd, wordt het moeilijk om de waarheid nog te achterhalen...

AbdulKhafaar
Junior lid
Junior lid

door AbdulKhafaar » wo _23-_nov-_2011ah, 23-11-2011ad, 4:22 pm

De meneer op 0:32 sec doet wel een zwaare uitspraak vind ik. Hoe kan hij zweren op Allah subhana wa ta'la, dat als elke Mosilm de Fajr gebed zal verichten wij morgen de overwining (van Islam) zullen krijgen.

Is dat geen grote zonde? Ik bedoel, hoe kan hij zweren op Allah subhana wa ta'la, terwijl het ver boven die man ze krachten gaat om zoiets te zeggen. Hoe kan hij zo een bewering doen, terwijl het niet aan ons is?

MustafaIlgun
Super lid
Super lid

door MustafaIlgun » vr _2-_dec-_2011ah, 2-12-2011ad, 11:41 am

Selamin Aleykum,

Ik heb hier een hadith voor je gevonden

De Profeet SallAllahu Aleyhi We Sellem zei: “Voor degene die het Fadjr gebed gezamenlijk bidt, is het alsof hij de hele nacht heeft gebeden.” (Muslim)
[align=center][afb]http://navedz.files.wordpress.com/2011/06/la-ilaha-illallah-muhammadur-rasullullah.jpg[/afb][/align][align=center]Wij bidden voor Allah Zijn liefde, niet voor Zijn paradijs.[/align]

Alimaan
PERMANENTE BAN!

door Alimaan » vr _2-_dec-_2011ah, 2-12-2011ad, 4:16 pm

De meneer op 0:32 sec doet wel een zwaare uitspraak vind ik. Hoe kan hij zweren op Allah subhana wa ta'la, dat als elke Mosilm de Fajr gebed zal verichten wij morgen de overwining (van Islam) zullen krijgen.

Is dat geen grote zonde? Ik bedoel, hoe kan hij zweren op Allah subhana wa ta'la, terwijl het ver boven die man ze krachten gaat om zoiets te zeggen. Hoe kan hij zo een bewering doen, terwijl het niet aan ons is?

Dat doet er niet toe, hoezo maak je van een mug een olifant, tegenwoordig bid men niet eens in de moskee laat staan het fajr gebed, en jij maakt er een probleem van voor het geen wat hij zegt op 32 seconden?
....
Inactief

SaidSalam
Senior lid
Senior lid

door SaidSalam » vr _2-_dec-_2011ah, 2-12-2011ad, 7:08 pm

AbdulKhafaar schreef:De meneer op 0:32 sec doet wel een zwaare uitspraak vind ik. Hoe kan hij zweren op Allah subhana wa ta'la, dat als elke Mosilm de Fajr gebed zal verichten wij morgen de overwining (van Islam) zullen krijgen.

Stel je alleen al voor dat iedereen het fajr gebed op vastgestelde tijd verricht, is haast onmogelijk.
Ik heb een keer gehoord dat een jood heeft gezegd: We worden pas bang wanneer er evenveel moslims naar het fajr gebed komen als er naar het vrijdag gebed komen.
Kijk zelf hoe weinig mensen er met fajr in de moskee zijn terwijl het gebed zo belangrijk is.
Eerst moet men weten wat goed is. Als men weet wat goed is, weet men ook wat fout is. Maar als men iets van begin af aan fout heeft geleerd, wordt het moeilijk om de waarheid nog te achterhalen...

AbdulKhafaar
Junior lid
Junior lid

door AbdulKhafaar » za _3-_dec-_2011ah, 3-12-2011ad, 5:47 pm

Ik weet dat het Fajr gebed erg belangrijk is. Maar dat was mijn punt niet. Het ging mij erom dat die meneer zweert op Allah ze naam (swt) op iets wat hij nooit kan weten. Als shigh of Islamkenner kun je dat toch niet zomaar doen? Het is een zware bewering, en vind dit niet het juiste voorbeeld aan de mensen. Het komt heel irationeel over.

MustafaIlgun
Super lid
Super lid

door MustafaIlgun » za _3-_dec-_2011ah, 3-12-2011ad, 11:44 pm

Excuses, ik had het filmpje niet gekeken.
[align=center][afb]http://navedz.files.wordpress.com/2011/06/la-ilaha-illallah-muhammadur-rasullullah.jpg[/afb][/align][align=center]Wij bidden voor Allah Zijn liefde, niet voor Zijn paradijs.[/align]

Keer terug naar Het Gebed