Hulp bij gebed!

Plaats hier alles m.b.t. het gebed, woedhoe, adhan, etc.
Musa
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Hulp bij gebed!

door Musa » vr _7-_okt-_2011ah, 7-10-2011ad, 10:13 am

Sallam!

Ik wil iets kwijt en heb een vraag :$.

Ik hou veel van Allah. Heel veel diep van binnen. Ik gedenk hem, praat dan "soortvan" met hem, ben bang van hem als ik de Koran lees.

Qua praktijk gaat het slecht. Dus bidden etc. Ik ben ook maar sinds februari moslim.

Hier komt 't:

Oke ik heb dus moeite met bidden toch? Ga ik eindelijk naar de moskee stip op tijd. En dan gebeurt het :S...

Ik heb me woedhoe gedaan, soerah Fatiha en een andere soerah gezegd, ik heb de 1ste raka'at/2de/3de gedaan of soms niet eens... EN IK LAAT EEN PUF :S!

Altijd hahaha.. Ik snap het niet hea, ik laat altijd een puf tijdens "naar het moskee gaan" of "in het moskee zijn".

Het is verschrikkelijk irritant en (ik weet het het is slecht) dat laat me opgeven. Dat verandert mijn stemming om te bidden :S.

Soms als ik bid dan denk ik eerder aan me puf dan Allah, omdat ik bang ben dat het weer komt. Je zegt je dingen wel enzo maar in je achterhoofd denk je van:" Hopelijk laat ik geen puf".

Het is verschrikkelijk! Zijn er mensen die raad hebben?
Truely I was a person with a life that I tought: "I give up." But I never did it so never give up and never quite.

The quitters are the unbelievers but Allah loves the one who fights for him and the Islam.

talib_beljikii
Super Poster!
Super Poster!

Re: Hulp bij gebed!

door talib_beljikii » vr _7-_okt-_2011ah, 7-10-2011ad, 11:47 am

Wa alaykum as-salamu,

Insha Allah kan volgende post je helpen.

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=59327&p=954069&hilit=wind+geluid#p954069

Ma'a as-salama
اهدِنا الصَّراط المستقيم
(breng ons op het juiste pad)
______
"Voorwaar, het zijn slechts de bezitters van kennis onder Zijn dienaren die Allah vrezen" [Hoofdstuk 35 vers 28]

Musa
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Musa » vr _7-_okt-_2011ah, 7-10-2011ad, 12:07 pm

talib_beljikii schreef:Wa alaykum as-salamu,

Insha Allah kan volgende post je helpen.

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=59327&p=954069&hilit=wind+geluid#p954069

Ma'a as-salama

Bedankt!

Alleen durf ik echt niet het gebeds zaal te verlaten.

Ik weet als ik het zou verlaten, zou ik na 5 min weer woedhoe moeten doen.
Truely I was a person with a life that I tought: "I give up." But I never did it so never give up and never quite.

The quitters are the unbelievers but Allah loves the one who fights for him and the Islam.

talib_beljikii
Super Poster!
Super Poster!

door talib_beljikii » vr _7-_okt-_2011ah, 7-10-2011ad, 12:08 pm

Nehemianne schreef:Bedankt!

Alleen durf ik echt niet het gebeds zaal te verlaten.

Ik weet als ik het zou verlaten, zou ik na 5 min weer woedhoe moeten doen.

De vraag is hoor of ruik je het?
اهدِنا الصَّراط المستقيم
(breng ons op het juiste pad)
______
"Voorwaar, het zijn slechts de bezitters van kennis onder Zijn dienaren die Allah vrezen" [Hoofdstuk 35 vers 28]

Musa
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Musa » vr _7-_okt-_2011ah, 7-10-2011ad, 1:05 pm

Je voelt het soms hoor :p.

En al is het maar zoooooo klein, je weet dat je het hebt gelaten.

Djawz bint Muhamad
Super Poster!
Super Poster!

door Djawz bint Muhamad » vr _7-_okt-_2011ah, 7-10-2011ad, 5:04 pm

Als je zeker weet dat je het hebt gelaten ok, maar shaitan kan je ook wind doen voelen, dus wanneer je twijfelt blijf dan door bidden tot je een geluid hoort of een geur ruikt.

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » vr _7-_okt-_2011ah, 7-10-2011ad, 5:28 pm

assalaam aleikum

het is een lastig iets hoor! iemand hier had het er over dat het mogelijk is om jezelf te trainen je wind binnen te houden. het gaat dan als het ware omhoog in je darmen, waardoor je het beter kunt beheersen. misschien kun je dat proberen, gewoon thuis. als je er wat meer beheersing over hebt, zal het makkelijker zijn, Insja'Allah.
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

Musa
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Musa » vr _7-_okt-_2011ah, 7-10-2011ad, 5:48 pm

Muhamad: Ja dat dacht ik altijd ook of 't kan zijn dat Allah je daarmee waarschuwt. Klinkt raar maar, stel ik verricht de woedhoe niet goed... Dan ben ik eigenlijk nog steeds onrein. Het kan zijn dat Allah mij daarmee wakker schud.

Imane: Ja het is inderdaad irritant. Zo vooral vrijdaggebed hea. Het is al vol en dan gebeurt dat nog :S.

Ja ik weet denk ik al hoe je moet proberen in te houden. Maar bij mij is 't, ik laat om de tijd en dan een paar achter elkaar.

RANDOM_AVATAR
xh_muslimane
Beginner
Beginner

door xh_muslimane » za _8-_okt-_2011ah, 8-10-2011ad, 1:41 am

Salaam alaikoum zuster,

Geef nooit op! De vervloekte shejtan krijgt zo zijn zin, het lukt hem om jou weg te houden van het nakomen van je verplichtingen en goede daden.

Dit is een verhaal dat mijn oom mij een keer heeft verteld. Er was een oude man, hij had moeite met lopen en zag ook niet heel goed. Hij liep wel altijd naar de moskee. Een keer viel hij en verwondde zichzelf, maar hij ging alsnog naar de moskee. De volgende keer stond er een jongetje te wachten op hem, de oude man kende deze jongen niet maar weigerde zijn hulp natuurlijk niet. Elke vrijdag stond de jongen hem weer op te wachten. Een keer vroeg de oude man wie hij was, waarop hij antwoorde dat hij de shejtan was. De man verbaasde zich hierover, hoe kan de shejtan hem helpen om naar de moskee te gaan? Hij uitte deze verbazing waarop de shejtan antwoorde, die dag dat jij viel op weg naar de moskee heb je zo en zo veel hassanat ontvangen. Door jou te helpen ontvang je weliswaar hassanaat, maar zo voorkom ik dat je er meer ontvangt in het geval dat je weer valt. Dus.. ook bij jou, lukt het hem niet om je af te leiden zodat je het gebed niet verricht, dan zal hij niet opgeven maar dan zal hij de volgende stap nemen en dat is je concentratie weg te nemen, je te ontmoedigen etc. tegen je zeggen dat iedereen naar je kijkt omdat je nogmaals wudu neemt etc.

:flower:
A woman's heart should be so lost in Allah's love that a man has to seek His love first to have hers.

Musa
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Musa » za _8-_okt-_2011ah, 8-10-2011ad, 8:11 pm

xh_muslimane schreef:Salaam alaikoum zuster,

Geef nooit op! De vervloekte shejtan krijgt zo zijn zin, het lukt hem om jou weg te houden van het nakomen van je verplichtingen en goede daden.

Dit is een verhaal dat mijn oom mij een keer heeft verteld. Er was een oude man, hij had moeite met lopen en zag ook niet heel goed. Hij liep wel altijd naar de moskee. Een keer viel hij en verwondde zichzelf, maar hij ging alsnog naar de moskee. De volgende keer stond er een jongetje te wachten op hem, de oude man kende deze jongen niet maar weigerde zijn hulp natuurlijk niet. Elke vrijdag stond de jongen hem weer op te wachten. Een keer vroeg de oude man wie hij was, waarop hij antwoorde dat hij de shejtan was. De man verbaasde zich hierover, hoe kan de shejtan hem helpen om naar de moskee te gaan? Hij uitte deze verbazing waarop de shejtan antwoorde, die dag dat jij viel op weg naar de moskee heb je zo en zo veel hassanat ontvangen. Door jou te helpen ontvang je weliswaar hassanaat, maar zo voorkom ik dat je er meer ontvangt in het geval dat je weer valt. Dus.. ook bij jou, lukt het hem niet om je af te leiden zodat je het gebed niet verricht, dan zal hij niet opgeven maar dan zal hij de volgende stap nemen en dat is je concentratie weg te nemen, je te ontmoedigen etc. tegen je zeggen dat iedereen naar je kijkt omdat je nogmaals wudu neemt etc.

Ja het lukt hem niet, want me hart schreeuw ALLAH en geen Shaithan.
Gewoon als ik lang niet bid, dan voel ik me opeens kut, verdrietig, alleen en schuldig. Schuldig dat ik Allahs gebed mist, schuldig dat mijn heer mij roept en ik mijn rug toe keer naar hem, schuldig dat ik Shaithan laat denken dat hij wint. Ik denk dat Allah dat zeker weet, want anders zou ik mij niet zo voelen. Alleen is het "soortvan" best moeilijk voor een bekeerling. Ishn'Allah bij de tijd zal het makkelijker gaan.

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie steun!

Sallam

Musa
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Musa » za _8-_okt-_2011ah, 8-10-2011ad, 8:14 pm

xh_muslimane schreef:Salaam alaikoum zuster,

Ja het lukt hem niet, want me hart schreeuw ALLAH en geen Shaithan.
Gewoon als ik lang niet bid, dan voel ik me opeens kut, verdrietig, alleen en schuldig. Schuldig dat ik Allahs gebed mist, schuldig dat mijn heer mij roept en ik mijn rug toe keer naar hem, schuldig dat ik Shaithan laat denken dat hij wint. Ik denk dat Allah dat zeker weet, want anders zou ik mij niet zo voelen. Alleen is het "soortvan" best moeilijk voor een bekeerling. Ishn'Allah bij de tijd zal het makkelijker gaan.

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie steun!

Sallam

RANDOM_AVATAR
muslimman
Senior lid
Senior lid

door muslimman » wo _12-_okt-_2011ah, 12-10-2011ad, 2:35 am

As salamu alaykum,

Vermijden van etenswaren die winderigheid kunnen veroorzaken kort voor de gebeden. Voordat je wudhu gaat doen, je winden proberen te legen op de wc cq. stoelgang proberen. Brinta pap eten op lege maag in de ochtend helpt de darmwerking te verbeteren. Kort voor de gebeden niet teveel eten. Geen spanning op jezelf zetten van ''als het maar niet weer gebeurt'' want stress kan ook winden genereren.

Was salaam.

RANDOM_AVATAR
Toria
Junior lid
Junior lid

door Toria » di _20-_dec-_2011ah, 20-12-2011ad, 1:46 am

Assalamoe alaikoem beste broeder,

Alhamdoelillah dat je het rechte pad hebt gevonden.
Dit kan het werk van sheitan zijn. Er is al door een broeder voorwaarden genoemd wanneer je het gebed daadwerkelijk moet stoppen. (Als je het hoort of ruikt)
Ik hoorde laatst op tv dat oa kauwgom en koffie een bijdrage hebben aan pufjes.
'Ow Allah, make the best of my life the end of it. Make the best of my deeds the last of them and make the best of my days, the day I meet you'.

Keer terug naar Het Gebed