Gebed moet in arabisch?

Plaats hier alles m.b.t. het gebed, woedhoe, adhan, etc.
moslima_h
Junior lid
Junior lid

Gebed moet in arabisch?

door moslima_h » do _3-_nov-_2005ah, 3-11-2005ad, 5:37 pm

salaam oe3alaikoem

* IED MEBROEK * iedereen,
ik heb een vraagje: ik ken eigelenlijk geen doea's, en mijn marokaans is ook erg slecht wou vragen ik doe alles in het nederlands tijdens het gebed,smeekbeden verichten,...ALLES behalve soera's ?????:s...... .
zelf vind ik ht erg maar wil vragen of het slecht / erg/ ....is
ik hoop dat julie mij kunnen helpen .

salaam oe3alaikoem

moslima_h
Onze profeet (vzmh) zei: 'De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw' (Muslim)

RANDOM_AVATAR
marwan
Webmaster
Webmaster

door marwan » do _3-_nov-_2005ah, 3-11-2005ad, 5:46 pm

Wa alaikum asalaam wa rahmatulah,

Zover ik weet moet alleen het gebed in het arabisch verricht worden, alle doea's mogen gewoon in eigen taal.

no avatar
*Hind*

door *Hind* » do _3-_nov-_2005ah, 3-11-2005ad, 6:54 pm

Als het echter nog aan het leren bent, mag je ook in je eigen taal bidden. Het gaat namelijk wel om de intentie. Probeer echter het gebed in het Arabisch te bidden. ;)

RANDOM_AVATAR
selam
Super Poster!
Super Poster!

door selam » do _3-_nov-_2005ah, 3-11-2005ad, 9:15 pm

Je moet het gebed in het Arabich bidden. Maar wat hind zegt kan ik ook wel mee gaan. Maar moet in het Arabish. En wat betreft doa`s mag in elke taal.

verheerlijk eerst Allah en lofprijs hem, na dat te hebben gedaan vraag je om de zegeningen voor onze profeet saw , na dat vraag je wat je wilt, na dat vraag je om zegeningen voor onze profeet, kan erbij ook de zegeningen vragen aan zijn metgezellen, familie en volgelingen.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: hulp??

door Ayasha » vr _4-_nov-_2005ah, 4-11-2005ad, 12:11 am

moslima_h schreef:salaam oe3alaikoem

* IED MEBROEK * iedereen,
ik heb een vraagje: ik ken eigelenlijk geen doea's, en mijn marokaans is ook erg slecht wou vragen ik doe alles in het nederlands tijdens het gebed,smeekbeden verichten,...ALLES behalve soera's ?????:s...... .
zelf vind ik ht erg maar wil vragen of het slecht / erg/ ....is
ik hoop dat julie mij kunnen helpen .

salaam oe3alaikoem

moslima_h

Ik hoop dat ik je hiermee kan helpen :D

http://groups.msn.com/IslamenMeer/leerbidden.msnw
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

moslima_h
Junior lid
Junior lid

door moslima_h » wo _9-_nov-_2005ah, 9-11-2005ad, 7:45 pm

salaam oe3alaikoem

dank jullie wel :d iedereen

AYASHA dank je wel voor de site heeft zeker geholpen :d
en de rest ook

moge allah jullie belonen
salaam oe3alaikoem
Onze profeet (vzmh) zei: 'De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw' (Muslim)

Pauline
Senior lid
Senior lid

door Pauline » wo _9-_nov-_2005ah, 9-11-2005ad, 10:21 pm

Salaam aleikum,
wat je ook kunt proberen is het boekje kom tot het gebed van abdulwahid Van Bommel heel handig ook met plaatjes en uitspraak.
Als je sura's wil kunnen lezen is de juz 30 heel handig dat zijn de wat kortere verzen uit de qurán en dan in de uitspraak (foenetisch)
succes!
liefs Pauline
Bismilahier Rahmanier Rahiem

Afbeelding

RANDOM_AVATAR
Sinbad
Super Poster!
Super Poster!

door Sinbad » wo _9-_nov-_2005ah, 9-11-2005ad, 11:08 pm

Salaat (rituele gebed) bestaat uit een collectief deel dat is het arabische deel, de Koran recitatie en het vrije gedeelte waarin je zachtjes zelf smeekbedes doet tijdens het buigen (rak'a) en buigend-knielen (sajda). Tijdens deze momenet kan je in elke taal de smeekbedes doen.

Sinbad
'Niemand onder u heeft waarlijk het geloof indien u niet uw naaste toewenst hetgeen u uzelf toewenst' - Profeet Mohammed (vrede zij met hem)

RANDOM_AVATAR
marwan
Webmaster
Webmaster

door marwan » do _10-_nov-_2005ah, 10-11-2005ad, 6:32 am

asalamu alaikum,

Toen ik zelf moslim werd, kon ik het gebed nog niet verrichten. Ik deed dan steeds het gebed met een boekje in mn hand en las daar uit op. Het is niet de juiste manier om salaat te verichten maar beter dan niet ;)
En 5 keer per dag oplezen uit een boekje, daar leer je toch van.
Verder schreef ik de arabische uitspraak met vertaling op papier en terwijl ik hoofdstukjes opschreef zette ik de recitatie van dat hoofdstuk aan zodat ik er ondertussen naar kon luisteren (voor de uitspraak). Ik had hele A4-tjes vol met 1 dezelfde arabische regel, lijkt een beetje op straf werk maar zo heb ik het toch geleerd en voor al die moeite zal er vast een beloning tegenover staan.. insha Allah :D
Mischien is dit een goede tip voor anderen en mischien is er voor anderen en betere manier.

Keer terug naar Het Gebed