De verzameling van de Koran ( discussie topic )

Besprekingen of vragen over teksten uit de Edele Koran
Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

De verzameling van de Koran ( discussie topic )

door Al-hussein » do _16-_feb-_2012ah, 16-2-2012ad, 11:24 pm

Assalamu alaikum wa rahamtu Allah ,

Het beheer gaf toestemming om een topic parallel aan de ander met hetzelfde onderwerp te openen , speciaal voor jullie discussies , opmerkingen , en vragen ( ook onze Christenen zijn hier welkom : altijd bereid tot verantwoording aan ieder die rekenschap vraagt over de Islaam die in u leeft met trots en moed en zonder weg te rennen .)

Moge Allah ons allemaal leiden , en liefde voor zijn Boek in onze harten doen vestigen .

Wassalamu alaikum .

kleur_rijk
Super Poster!
Super Poster!

Re: De verzameling van de Koran ( discussie topic )

door kleur_rijk » vr _17-_feb-_2012ah, 17-2-2012ad, 12:27 am

moge Allah je belonen je hebt een :uitstekend: onderwerp gekozen, ik zal het leerzaam volgen....

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » vr _17-_feb-_2012ah, 17-2-2012ad, 6:26 am

assalaam aleikum

ik ga beide topics volgen, Insja'Allah! moge al jouw studies en de publicaties daarvan vruchten afwerpen en moge Allah SwT je groots belonen, geachte broeder.
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

AbuTasnim
Super Poster!
Super Poster!

door AbuTasnim » vr _17-_feb-_2012ah, 17-2-2012ad, 8:05 am

Abonneer op dit onderwerp

RANDOM_AVATAR
Danilla
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Danilla » vr _17-_feb-_2012ah, 17-2-2012ad, 2:12 pm

Ja, ik ben ook geabbonneerd. ;)

Adelina
Super Poster!
Super Poster!

door Adelina » za _18-_feb-_2012ah, 18-2-2012ad, 5:00 pm

Bismillaah

Moge Allaah soebhana wa ta' alaa broeder Al Hussein rijkelijk belonen voor zijn intenties, en voor zijn daden zichtbaar en onzichtbaar, zijn moeite die hij neemt om vele boeken uit te spitten en zo zorgvuldig over te typen en dingen te accentueren, zijn inzet voor zijn broeders en zusters en alle andere mensen op het forum. Moge Allaah soebhana wa ta' alaa hem en degenen die hij lief heeft zegenen met een goede gezondheid en hen geven wat hen nodig hebben. Moge Hij zijn zonden doen vergeven en als blaadjes van de boom laten vallen en zijn goede daden heel zwaar laten wegen op de Dag des Oordeels, en laten behoren tot de mensen die een plek zullen krijgen in de hoogste rang van de Hemelen, Djannah al Firdaus. Ameen.

BarakAllaahu fiek voor het mooie en leerzame topic.

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » za _18-_feb-_2012ah, 18-2-2012ad, 5:09 pm

Assalamu alaikum wa rahamatu Allah ,

Wa Iyyakoem allemaal , moge Allah jullie Dua verhoren Ameen .

Graag zie ik hier dingen die niet duidelijk zijn , of fouten die ik moet verbeteren .

Wassalamu alaikum .

kleur_rijk
Super Poster!
Super Poster!

door kleur_rijk » zo _25-_maart-_2012ah, 25-3-2012ad, 2:29 am

assalamu alykum,

ga je nog verder met het topic broeder?

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » zo _25-_maart-_2012ah, 25-3-2012ad, 3:12 pm

kleur_rijk schreef:assalamu alykum,

ga je nog verder met het topic broeder?

Assalamu Alaikum warahmatu Allah

Insha Allah broeder , even wennen aan het nieuwe forum .

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » zo _25-_maart-_2012ah, 25-3-2012ad, 5:23 pm

Assalamu Alaikum ,

Trouwens de Christenen zijn uitgenodigd om deel te nemen aan deze discussie , als ze vragen of bezwaren hebben dan horen we deze heel graag , al denk ik dat de meesten ( dus niet allen ) de Koran , ( net als De Bijbel ) niet volledig hadden gelezen ...

kleur_rijk
Super Poster!
Super Poster!

door kleur_rijk » vr _30-_maart-_2012ah, 30-3-2012ad, 12:10 am

goed om te zien dat het topic weer actief is :)

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » di _1-_mei-_2012ah, 1-5-2012ad, 12:55 pm

Assalamu alaikum ,

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=73784&start=15#p1171875een correctie in deze post ( moge Allah de broeder die mij attendeerde belonen )

Niet alleen dat , De Profeet was ook de eerste en de beste Koranleraar , hij leefde de Sahabah de Koran op de beste wijze zoals Allah swt hem heeft bevolen :

Het moet leerde zijn .

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » ma _14-_mei-_2012ah, 14-5-2012ad, 3:29 pm

Assalamu alaikum ,

Waarom is de discussie stil ?? is alles wat ik schrijf duidelijk en reeds bekend ? :D

En voor de Christenen , zijn jullie niet geïnteresseerd in de verzameling van De Koran of zijn jullie helemaal onverschillig als jullie maar hier Gods heilsplan kunnen verkondigen ??

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » ma _14-_mei-_2012ah, 14-5-2012ad, 4:08 pm

assalaam aleikum

ik denk, broeder, dat iedereen, net als ik vol verwachting elke nieuwe post openmaken van 'de verzameling van de Koran, en dankbaar de kennis opnemen die jij vergaart hebt. geen duscussie nodig, voor mij tenminste. moge Allah je lonen naar je werk, al-hussein, en moge dat een grote beloning zijn!
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » za _19-_mei-_2012ah, 19-5-2012ad, 7:24 pm

Assalamu Alaikum ,

Ik hoop dat het duidelijk is wat betreft de memorisatie tijdens het leven van De profeet s.a.w. voordat ik het volgende onderwerp ga behandelen : het optekenen en de schrijvers van De Koran .

suggesties , vragen , onduidelijkheden hoor ik graag zodat ik die in aandacht zal nemen in de volgende posts .

Abbaas
Senior lid
Senior lid

door Abbaas » wo _23-_mei-_2012ah, 23-5-2012ad, 12:34 am

Al-hussein schreef:Assalamu Alaikum,

Ik hoop dat het duidelijk is wat betreft de memorisatie tijdens het leven van De profeet s.a.w. voordat ik het volgende onderwerp ga behandelen : het optekenen en de schrijvers van De Koran .

suggesties , vragen , onduidelijkheden hoor ik graag zodat ik die in aandacht zal nemen in de volgende posts .
Assalamoe alaikoem warahmatoellahi wabarakatoehoe broeder, eerlijk gezegd heb ik niet De verzameling van de Koran aandachtig gelezen wegens tijdgebrek , ik zal insha'allah goed doorlezen (lezen)

Barakallahoe fiek wa salaam.

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » zo _17-_jun-_2012ah, 17-6-2012ad, 3:58 am

In deze bijdrage zei Athirmithi :

قَالَ أَبُو عِيسَى هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ غَرِيبٌ

Dit is een goede Hadith .

Edit : en Gharieb , een Gharieb ( ongewoon/ vreemd) Hadith kan Sahih en zwak zijn in dit geval is deze Hadith authentiek lees hier een bijdrage van zus Adelina over de soort Gharieb in Hadithwetenschappen .

RANDOM_AVATAR
aishaahmad
Super Poster!
Super Poster!

door aishaahmad » zo _17-_jun-_2012ah, 17-6-2012ad, 11:51 pm

Salam o alaikum warahmetula webarakatuhu broeder Al-hussein,

MASHALLAH wat licht mijn hart telkens op als ik je weer een nieuwe post zie plaatsen in het topic over de Quran. Ik lees deze met liefde en plezier, maar wat een tranen lopen er telkens over mijn gezicht. Ik wil zo graag niet alleen het Nederlandstalige maar ook het arabische kunnen lezen. Ik baal zo, dat ik de mogelijkheid hier niet heb om arabisch te leren. Ya ALLAH wat zou ik blij en trots zijn als ik niet alleen de Nederlandse teksten maar ook die originele arabische kon lezen. Broeder, je kunt hier waarschijnlijk niet heel veel mee, met deze informatie bedoel ik, maar ik wilde je laten weten dat dit topic me aan het hart gaat. MASHALLAH.

Jazak ALLAH Khair voor de tijd die je hierin stopt ik ben ALLAH swt en jou ontzettend dankbaar dat ik de Quran heb leren kennen en het telkens opnieuw mag leren kennen.

Moge ALLAH swt je belonen voor iedere letter die je hebt geschreven in dit topic, moge ALLAH swt je belonen voor iedere stap die je zet op het pad van islam. En moge ALLAH swt je alle goeds geven waarvan ALLAH swt weet dat je het verdient, zowel hier, als in Jannah! Ameen....

Waleikuma salam warahmetula webarakatuhu
Aisha
Niet meer actief

kleur_rijk
Super Poster!
Super Poster!

door kleur_rijk » ma _18-_jun-_2012ah, 18-6-2012ad, 12:13 am

ameen

RANDOM_AVATAR
Missinglinks
Super Poster!
Super Poster!

door Missinglinks » ma _18-_jun-_2012ah, 18-6-2012ad, 4:12 pm

ik ben ALLAH swt en jou ontzettend dankbaar dat ik de Quran heb leren kennen en het telkens opnieuw mag leren kennen.

As-salaamo alaykom,
Beste zuster,

Zou het niet beter zijn als je zei: 'Ik ben Allaah swt dankbaar en vervolgens jou..'

Een ander voorbeeld van uitgesproken shirk, is het zeggen van "wat Allah wil en wat jij wilt." Hierover heeft de profeet (saws) gezegd, toen een man zei: "Wat Allah wil en wat jij wilt." Toen zei de profeet (saws): "Heb je aan Allah deelgenoten toegend? Zeg:"Wat Allah De Enige wil." Wat ook tot de uitgesproken shirk behoort, is het zeggen van "Als Allah en die persoon er niet was, dan was....". De correcte uitspraak zou in zo'n geval zijn: "Als Allah er niet was en daarna de hulp van die persoon, dan ...etc." Het woord "DAARNA" laat hier zien dat deze persoon het niet had kunnen verhinderen zonder de hulp van Allah. Zoals Allah De Verheveneezgt in de Qor-aan: "En jullie kunnen niets willen, behalve wanneer Allah, De Heer der Werelden, het wil." [81:29] Als we dus zeggen "Allah EN die persoon"dan betekent het dat zowelhet deel vóór "EN"en het deel na "EN"beiden invloed op de situatie hebben; dit is dan gesproken shirk. Wat betreft de handelingen die behoren tot kleine shirk, dit zijn bijvoorbeeld: het dragen van zogenaamde beschermkettingen om schade te voorkomen en/of ht hangen van een hoef aan de deur om bescherming te zoeken tegen het kwade oog. Indien men denkt dat dit een middel kan zijn om het kwaad op te heffen of te verhinderen, dan valt dit onder de kleine shirk. De reden hiervoor is, dat Allah deze dingen niet bestemd heeft om iets te vedrijven. Wanneer men echter gelooft dat deze voorwerpen zelf het kwaad kunnen opheffen dat is dit grote shirk, omdat alleen Allah hiertoe in staat is (terwijl zij een beroep doen op iemand anders dan Allah). [uit kitaab at-tawheed]

Tot de voorbeelden van de kleine Shirk behoort ook hetgeen waar veel moslims zich schuldig aan maken middels hun woorden: ‘Wat Allah en jij willen’, of ‘Ware het niet Allah en jij’, en dergelijke uitspraken. De profeet (vrede zij met hem) heeft dit verboden en heeft de mensen die dit hebben gezegd, gewezen om te zeggen: ‘Wat Allah alleen wil,’ of ‘wat Allah wil en daarna wat jij wilt.’ Dit, om de wegen naar de grote Shirk af te sluiten, zoals het geloof dat Allah een deelgenoot heeft in het bepalen van wat er in het universum gebeurt. In dit verband behoort ook hun uitspraak: ‘Ik vertrouw op Allah en op jou’, of hun uitspraak: ‘Ware het niet het hanengekraai of het gekwaak van de eenden, anders waren de eigendommen gestolen.’
"Jullie (Moslims) zijn het beste volk dat uit de mensheid (ter lering) is verwekt; jullie gebieden wat goed is, verbieden wat slecht is en geloven in Allaah.." [Quran 3:110]

Volgende

Keer terug naar De Edele Koran