Moslim kinderen 12+ en Video Spelletjes

Heb je vragen over de Islam? Stel ze hier.
RANDOM_AVATAR
MikaiK
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Moslim kinderen 12+ en Video Spelletjes

door MikaiK » do _15-_dec-_2016ah, 15-12-2016ad, 5:40 am

Dankjewel voor alle verduidelijking rondom Islam. Ik waardeer het heel erg.

Ik zou graag willen weten wat de algemene Islamitische voorkeur of rege/gedragscodel is als het gaat om 12+ kinderen en virtuele video computer spelletjes.

Vragen:

1- Mogen moslim kinderen van 12 jaar en ouder virtuele computer spelletjes spelen?

Als nee, dan zijn de overige vragen overbodig...

Als moslim kinderen van 12 jaar en ouder wel video spelletjes mogen spelen, dan heb ik nog vragen over wat Moslim kinderen van 12+ wel en niet mogen spelen:
2- Als kinderen spelletjes mogen spelen, mogen ze virtuele video computer spelletjes spelen met wapens, geweld, etc? Of zou een Moslim liever willen dat in SPELLETJES voor kinderen de wapens worden verwijderd. Dus een spel zonder geweren en zonder doden. Of is er geen voorkeur.
3- Moet in een Islamitische video vrouwen bedekt zijn, of is een moslim kind toegestaan om videos te bekijken of video spelletjes te spelen waar vrouwen tot en met de boven benen blood worden afgebeeld. Of zouden Moslims liever willen dat ook op tv en in video spelletjes vrouwen zijn bedekt op Islamitische wijze, of maakt dit voor hen helemaal niet uit wat er op een scherm wordt bekeken of is te zien.
4- Zouden Moslims liever willen dat cigaren of cigaretten op beeld uit de mond van mensen worden geplaatst? Dus als een kind een video spelletje speelt, zouden Moslim dan een voorkeur hebben voor spelletjes waar niet cigaretten worden gerookt. Of vinden zij dit niet uitmaken, en hebben zij geen mening over of vinden zij het onbelangerijk wat er in een video spelletje wordt afgebeeld.
5- Zouden moslims het waarderen als er in een computerspelletje automatisch een Gebedstijden herinnering actief is, of zouden ze dit liever aan de lokale Moskee willen overlaten. Wat is uw gedachte over een gebedsherinnering in een computer spelletje voor kinderen van 12 jaar en ouder. Goed of slecht of maakt niet uit?

Heel erg bedankt voor elke reactie!

RANDOM_AVATAR
MoslimBro
Beginner
Beginner

Re: Moslim kinderen 12+ en Video Spelletjes

door MoslimBro » wo _29-_maart-_2017ah, 29-3-2017ad, 9:00 pm

Asalamu Aleikom,

Antwoord op vraag 4: In de islam is het roken van sigaretten verboden, kinderen mogen het zien(Ieder ouder zijn eigen opvoedmethode) maar dan hoor je wel gelijk te zeggen dat je het niet mag doen en dat het harram is of je laat het niet zien en dan is het gelijk klaar dus ook geen problemen.

Antwoord op vraag 5: Ik zelf zal dat heel erg prettig vinden als ik bijvoorbeeld op sociaal media zit en er komt opeens een melding dat ik moet bidden, dat is heel handig als je bijvoorbeeld niet in een Islamitische land zit dus zonder Adhaan. Ik hoop je hiermee genoeg te hebben geïnformeerd op vraag 4 en 5, Insha Allah komen andere met antwoorden,

Wa Aleikom Salam Warahmattulahi wabarrakatu

RANDOM_AVATAR
Erker
Beginner
Beginner

Re: Moslim kinderen 12+ en Video Spelletjes

door Erker » di _21-_dec-_2021ah, 21-12-2021ad, 5:25 pm

Wow dat is veel informatie, nooit geweten. Wat vind je van videospelletjes? Ik denk dat het een coole industrie is die met sprongen groeit, elk jaar nieuwe technologie.

Keer terug naar Vragen