Enquête: Voor of Tegen Stenigen en Handen Afsnijden

Heb je vragen over de Islam? Stel ze hier.
Knutselsmurf
Super Poster!
Super Poster!

Re: Enquête: Voor of Tegen Stenigen en Handen Afsnijden

door Knutselsmurf » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 11:49 am

Lode schreef:En als je iets nalaat enkel om straf te ontlopen terwijl je het liever wel zou willen doen, en niet omdat je je naasten -mede schepselen van Allah- lief hebt, wat voor deugd is dat dan in Allah's ogen? Het is je reinste zelfzuchtige eigenbelang.

Moslims die er heilig van overtuigd zijn dat zij straks in het hiernamaals worden afgekerkent
voor hun wandaden zullen zich echt wel netjes gedragen.
Want een BBQ is alleen leuk als je er niet zelf opgelegd wordt.

Daarom denk ik dat de mensen die zich hier op aarde toch misdragen de straf van Allah niet erg serieus nemen.
Laatst bijgewerkt door Knutselsmurf op do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 11:54 am, in totaal 1 keer bewerkt.
In Nederland hebben moslims meer vrijheid om hun persoonlijke versie van de islam
te volgen en te verspreiden als dat zij dat in de "islamitische" landen hebben.

RANDOM_AVATAR
Lode
PERMANENTE BAN!

door Lode » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 11:51 am

Al-hussein schreef:
Lode schreef:Ik heb goed vertrouwen in het morele geweten in het hart van Moslims.

De Profeet s.a.w. heeft Ma'iz en de Ghamidiyah gestenigd , heeft hij geen morele geweten in zijn hart ??

Lode schreef:Allah de Barmhartige is groot in vergiffenis.

Hetzelfde Barmhartige heeft ook gezegd : 2/196 En vreest Allah en weet, dat Allah streng is in het straffen.

2/179. En in vergelding is leven voor u, o mensen van begrip, zodat gij behouden zult worden.

****Tekst verwijderd. Eigen ideologen verzinnen en prediken is niet toegestaan. Zie de forumregels. Ayasha****
Laatst bijgewerkt door Lode op do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 11:54 am, in totaal 1 keer bewerkt.

RANDOM_AVATAR
AarabMohammed
Super lid
Super lid

door AarabMohammed » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 11:54 am

Lode schreef:Dat is juist de onwetendheid van hen die alles letterlijk nemen: ze begrijpen nog niet dat alles een geestelijke betekenis heeft. Die onwetendheid veroorzaakt veel onnodig lijden.

Als voorbeelden:

"Gij hebt gehoord, dat van de ouden gezegd is: Gij zult geen overspel doen.
Maar Ik zeg u, dat zo wie een vrouw aanziet, om dezelve te begeren, die heeft alrede overspel in zijn hart met haar gedaan."
Mat 5:27,28

Als we dan letterlijk nemen dat elke man die een keer met lust naar een vrouw heeft gekeken gestenigd moet worden, omdat het kijken met begeren naar een vrouw een zonde is, dan was geen van ons mannen nog levend. Dan bestond zelfs de mensheid niet eens meer.
Waar heb ik gezegd dat je alles letterlijk moet nemen van wat Jezus zegt? Hij sprak zelf vaak (niet altijd) in gelijkenissen. Jij kijkt met wereldse ogen naar die straffen, de wijsheid daarachter ken jij niet en je houdt geen rekening met wat voor effect ze hebben op dader in het hiernamaals. Inderdaad elke wet heeft twee kanten, de letter en de geest, maar daarnaast dien je er ook niet naar te kijken vanuit wereldse ogen, maar ook met je ogen gericht op het Hiernamaals. Of wil je alle wetten afschaffen uit "barmhartigheid" voor de daders, waar is dan de gerechtigdheid en barmhartigheid voor de slachtoffers?

Je gaat ook niet in op het bijbelvers die ik aanhaalde. Door bijvoorbeeld de hand af te hakken voorkom je dat de dief weer gaat stelen en dat hij dus daarmee zichzelf in de Hel werpt, tevens heeft het een schrikaffect op anderen die naar diefstal neigen, waarmee je hen weer behoedt voor de Hel.

Wat betreft het vers die je als voorbeeld gaf: Wat Jezus daar zegt komt voort uit liefde voor God, dat je Zijn geboden niet alleen op een wettische (uiterlijke) manier moet naleven maar ze ook met/in je hart (innerlijk) moet dragen. Je kan dan wel geen overspel plegen, maar als je allerlei seksuele fantasieën hebt over andere vrouwen dan ben je verkeerd bezig.

RANDOM_AVATAR
Lode
PERMANENTE BAN!

door Lode » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 12:13 pm

Of wil je alle wetten afschaffen uit "barmhartigheid" voor de daders, waar is dan de gerechtigdheid en barmhartigheid voor de slachtoffers?

****Tekst verwijderd. Eigen ideologen verzinnen en prediken is niet toegestaan. Zie de forumregels. Ayasha****

RANDOM_AVATAR
Lode
PERMANENTE BAN!

door Lode » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 12:40 pm

MujaHied1 schreef:
“Zij( de niet-moslims) verlangen ernaar dat jullie ongelovig worden, zoals zij ongelovig zijn, zodat jullie gelijk zijn.”
(Soerat an-Nisaa’: 89)

Ik weid al zo'n 30 jaar mijn leven aan het bidden om God's wil te kennen voor dat moment, goed doen aan de naasten -ongeacht wie- en God zoveel mogelijk met heel mijn hart, ziel, en verstand lief te hebben. Ik geloof in God of Allah, hoe je hem ook noemen wil.

Als u denkt dat God alleen liefheeft wie dat met Arabische rituelen doet, dan heeft u niet alleen nog niets van Allah's Grootheid begrepen, dat bent u zelf nog niet gelovig in Zijn Barmhartigheid.

Ik heb er vertrouwen op dat Allah u Zijn wijsheid geeft.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 12:48 pm

Lode schreef:****Tekst verwijderd. Eigen ideologen verzinnen en prediken is niet toegestaan. Zie de forumregels. Ayasha****

Je bent een hoop onzin aan het uitbraken, Lode. Wat ben jij eigenlijk? Christen, moslim of jood?
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar ayashaontdekisl[email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Ethawri
Super Poster!
Super Poster!

door Ethawri » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 12:53 pm

Ayasha schreef:
Je bent een hoop onzin aan het uitbraken, Lode. Wat ben jij eigenlijk? Christen, moslim of jood?
Waarschijnlijk een 'Abrahamist', in feite een dependance van het zionisme in een wat mooier jasje. Zoals de meeste religies die uiteindelijk op hetzelfde neerkomen.
[align=center]Blue moon, you saw me standing alone, without a dream in my heart, without a love of my own..[/align]

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 1:04 pm

assalaam aleikum

ik zit errug te twijfelen tussen ja of nee. want eigenlijk vind ik afzagen of afhakken beter dan afsnijden :hmm:
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

Ottomaan
Super Poster!
Super Poster!

door Ottomaan » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 1:18 pm

imanvdkraan schreef:assalaam aleikum

ik zit errug te twijfelen tussen ja of nee. want eigenlijk vind ik afzagen of afhakken beter dan afsnijden :hmm:

rofl .. Maak je niet druk, het gebeurt met een zeer scherp zwaard. In 1 slag ligt je hand eraf.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 1:21 pm

Forumlid Lode gebanned, dus er kan een slotje op dit door hem geopende topic wat alleen als doel heeft om moslims van hun geloof af te helpen.
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Vorige

Keer terug naar Vragen