Enquête: Voor of Tegen Stenigen en Handen Afsnijden

Heb je vragen over de Islam? Stel ze hier.
RANDOM_AVATAR
Lode
PERMANENTE BAN!

Enquête: Voor of Tegen Stenigen en Handen Afsnijden

door Lode » wo _3-_aug-_2011ah, 3-8-2011ad, 9:25 pm

Ik heb goed vertrouwen in het morele geweten in het hart van Moslims. Het is bekend dat er een bepaalde minderheid is die geloofd dat je geen goede Moslim zou zijn als je tegen het straffen door stenigen en afsnijden van handen bent. En dat die minderheid een morele druk uitoefent op de meerderheid. Daarom zie ik het als een teken van moed en luisteren naar het diepe binnenste van het hart wanneer een moslim zich openlijk durft uit te spreken tegen het stenigen van medemensen en afsnijden van hun handen.

Dus zou ik wie er aan mee wil doen hier willen vragen:

"Ben je voor of tegen het stenigen en afsnijden van handen?"

Simpelweg een "Voor" of een "Tegen" is genoeg.

Allah de Barmhartige is groot in vergiffenis.
Laatst bijgewerkt door Lode op do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 10:23 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Ethawri
Super Poster!
Super Poster!

Re: Enquête: Voor of Tegen Stenigen en Handen Afsnijden

door Ethawri » wo _3-_aug-_2011ah, 3-8-2011ad, 9:28 pm

Waar is de poll?
[align=center]Blue moon, you saw me standing alone, without a dream in my heart, without a love of my own..[/align]

RANDOM_AVATAR
Lode
PERMANENTE BAN!

door Lode » wo _3-_aug-_2011ah, 3-8-2011ad, 9:36 pm

Ethawri schreef:Waar is de poll?

Dank voor de response.
Ik ben technisch niet erg 'Poll' onderlegd. Dit is de eerste keer dat ik zoiets onderneem.

Als er een betere manier is, laat het me alsjeblieft even weten. Anders kan het gewoon op deze draad. Een post met "Voor" of "Tegen" is voldoende.

Ethawri
Super Poster!
Super Poster!

door Ethawri » wo _3-_aug-_2011ah, 3-8-2011ad, 10:05 pm

Lode schreef:
Ethawri schreef:Waar is de poll?

Dank voor de response.
Ik ben technisch niet erg 'Poll' onderlegd. Dit is de eerste keer dat ik zoiets onderneem.

Als er een betere manier is, laat het me alsjeblieft even weten. Anders kan het gewoon op deze draad. Een post met "Voor" of "Tegen" is voldoende.
Als u uw post nog kunt wijzigen, ziet u onderin in staan 'Voeg poll toe'. De rest wijst zich vanzelf.
[align=center]Blue moon, you saw me standing alone, without a dream in my heart, without a love of my own..[/align]

Lucan
Super Poster!
Super Poster!

door Lucan » wo _3-_aug-_2011ah, 3-8-2011ad, 10:07 pm

Simpelweg: Tegen.

Maar ik ben geen moslim, dus ik mag eigenlijk niet meedoen (fluiten)
"Go and preach what you please, for by God I will never forsake you."
- Abu Talib

ت

RANDOM_AVATAR
wouterrr
Senior lid
Senior lid

door wouterrr » wo _3-_aug-_2011ah, 3-8-2011ad, 11:05 pm

als je vantoren weet dat je hand eraf gehakt kan worden zul je dan nog stelen?
als je vantevoren weet dat je gestenigd zou kunnen worden bij overspel zou je dan nog overspelig zijn?
Islam is harmless and peaceful, so even if it's not applied properly, you can't blame islam, blame the people who are not following it properly!

Lucan
Super Poster!
Super Poster!

door Lucan » wo _3-_aug-_2011ah, 3-8-2011ad, 11:14 pm

wouterrr schreef:als je vantoren weet dat je hand eraf gehakt kan worden zul je dan nog stelen?
als je vantevoren weet dat je gestenigd zou kunnen worden bij overspel zou je dan nog overspelig zijn?

Ook zonder die wet, weet ik in beide gevallen dat ik fout zit, puur door schuldgevoel, de sterkste emotie die er is. Plus dat degene vanwie ik steel of bedrieg wel eens heel boos op me zal worden en andere dingen van mij af gaat hakken. :zweet:
"Go and preach what you please, for by God I will never forsake you."
- Abu Talib

ت

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » wo _3-_aug-_2011ah, 3-8-2011ad, 11:47 pm

Lode schreef:Ik heb goed vertrouwen in het morele geweten in het hart van Moslims. Het is bekend dat er een bepaalde minderheid is die geloofd dat je geen goede Moslim zou zijn als je tegen het straffen door stenigen en afsnijden van handen bent. En dat die minderheid een morele druk uitoefent op de meerderheid. Daarom zie ik het als een teken van moed en luisteren naar het diepe binnenste van het hart wanneer een moslim zich openlijk durft uit te spreken tegen het stenigen van medemensen en afsnijden van hun handen.

Een Had ( of Hudud ) zijn niet ondergelegd voor een Poll !

Er is geen meerderheid die tegen een oordeel van Allah en een minderheid die wel voor .

Er is alleen maar een oordeel , een wet , in De Koran en in De Soennah.

De Profeet heeft het uitgevoerd zo ook zijn metgezellen en de Khalifs en de hele Ummah heeft het van hem overgenomen zonder bezwaar !

Hudud zijn legitiem door De Koran , Soennah , en consensus van de hele Ummah inclusief alle stromingen vroeger en heden !

Jij met je innoverende verderfelijke Ijtihaad kunt dat nooit veranderen , wel bij onwetenden , maar niet bij iemand die zijn Deen begrijpt !

Een Moslim zegt : Ik hoor en ik gehoorzaam !

Ben je een Moslim dan zijn Hudud niet ter discussie !

Ben je geen Moslim dan is het weer een andere verhaal !

Ghurabaa
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Ghurabaa » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 1:15 am

Al-hussein schreef:
Lode schreef:Ik heb goed vertrouwen in het morele geweten in het hart van Moslims. Het is bekend dat er een bepaalde minderheid is die geloofd dat je geen goede Moslim zou zijn als je tegen het straffen door stenigen en afsnijden van handen bent. En dat die minderheid een morele druk uitoefent op de meerderheid. Daarom zie ik het als een teken van moed en luisteren naar het diepe binnenste van het hart wanneer een moslim zich openlijk durft uit te spreken tegen het stenigen van medemensen en afsnijden van hun handen.

Er is geen meerderheid die tegen een oordeel van Allah en een minderheid die wel voor .

De Profeet heeft het uitgevoerd zo ook zijn metgezellen en de Khalifs en de hele Ummah heeft het van hem overgenomen zonder bezwaar !

Hudud zijn legitiem door De Koran , Soennah , en consensus van de hele Ummah inclusief alle stromingen vroeger en heden !

Jij met je innoverende verderfelijke Ijtihaad kunt dat nooit veranderen , wel bij onwetenden , maar niet bij iemand die zijn Deen begrijpt !

Masha'Allah! Helemaal mee eens!

Heb er niks meer aan toe te voegen!

:uitstekend:
Moge jij,passerende Ghurabaa,jouw levensreis voltooien met de beste van jouw daden zodat jouw afscheid een gelukkige,eervolle en goede einde zal zijn.En zodat jij zult terugkeren naar jouw Barmhartige Heer naar Wie jij jou hele leven hebt uitgekeken.

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 1:50 am

Lode schreef:Ik heb goed vertrouwen in het morele geweten in het hart van Moslims.

De Profeet s.a.w. heeft Ma'iz en de Ghamidiyah gestenigd , heeft hij geen morele geweten in zijn hart ??

Lode schreef:Daarom zie ik het als een teken van moed en luisteren naar het diepe binnenste van het hart wanneer een moslim zich openlijk durft uit te spreken tegen het stenigen van medemensen en afsnijden van hun handen.

Wat jij een teken van moed noemt is voor mij -en andere Moslims - Kufr ongeloof , afvalligheid !

Lode schreef:Allah de Barmhartige is groot in vergiffenis.

Hetzelfde Barmhartige heeft ook gezegd : 2/196 En vreest Allah en weet, dat Allah streng is in het straffen.

2/179. En in vergelding is leven voor u, o mensen van begrip, zodat gij behouden zult worden.

Als laatste zeg ik tegen jou : jij en 1000 zoals jou kunnen niet met de Islam doen wat Paulus met het Christendom heeft gedaan !

RANDOM_AVATAR
MujaHied1
Super Poster!
Super Poster!

door MujaHied1 » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 2:25 am

Geen 1 moslim is tegen de huduud straffen want dat zijn de bepalingen van Allah swt vermeldt in de edele quran.
Behalve als hij/zij hypocriet is of een afvallige.

Je kan niet zeggen: ik geloof in sommige woorden van Allah swt, en verwerp anderen.

“Zij( de niet-moslims) verlangen ernaar dat jullie ongelovig worden, zoals zij ongelovig zijn, zodat jullie gelijk zijn.”
(Soerat an-Nisaa’: 89)
En ware het niet door Allah's genade en Zijn barmhartigheid voor u geweest, dan zou niemand uwer ooit rein zijn geworden, maar Allah reinigt wie Hij wil. Allah is Alhorend, Alwetend.

vadigran
Super Poster!
Super Poster!

door vadigran » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 3:40 am

Al-hussein schreef:

Ik weet nou niet wat hudud juist is, maar waarom zou dat niet ter discussie mogen staan? Zeker als, zoals je zegt, niet iedereen het begrijpt.

"je moet altijd je vragen stellen , zo voorkom je dat je dingen verkeerd doet ." Dit zei je in een ander topic en dat vind ik een mooie uitspraak, maar als het dan om een onderwerp gaat dat wat gevoeliger ligt moet de mentaliteit plots zijn ik hoor en ik gehoorzaam. Zo los je onwetendheid toch niet op, je dekt het alleen maar af en ik denk dat je zo ook niet voorkomd dat er dingen verkeerd worden gedaan. Het is niet oké (en zover ik weet niet islamitisch correct) als een woedende menigte zonder enig vorm van proces iemand gaat stenigen, maar hoe kan je dat vermijden als het niet ter discussie mag staan en hoe vermijd je dan dat mensen gaan denken dat het zo hoord en dat zonder bezwaar gaan aanvaarden.
Mijn woorden uit het verleden vormen niet mijn mening van vandaag.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 3:49 am

Niemand vindt het leuk als er een hand afgehakt moet worden of dat er iemand moet worden gestenigd. Net zomin als niemand het leuk vind dat iemand levenslang de gevangenis in moet. Echter, de persoon die deze straf moet ondergaan heeft het er zelf naar gemaakt en zal de consequenties moeten dragen. De ernst van de straf is een waarschuwing om er voor te zorgen dat zoiets niet nodig is. Dat geldt ook voor de wetten van een land waar de doodstraf wordt uitgevoerd of waar levenslange (soms meer dan 6000 jaar) gevangenisstraffen worden gegeven.
Als iemand zich toch schuldig maakt aan bepaalde misdrijven dan weet deze persoon welke straf hij hiervoor kan krijgen.
Geen enkele moslim zal deze straf betwisten, want de misdadiger heeft deze straf verdient.

Neem Breivik als voorbeeld. Hij heeft 77 jonge mensen koelbloedig stuk voor stuk afgeslacht. Moeten we medelijden hebben met zo'n slachter en hem zijn straf laten ontlopen? Hij heeft geluk dat hij niet in Amerika woont, want dan zou hij de doodstraf zondermeer krijgen. Nu komt hij er af met max 31 jaar omdat de Noorse wet dat zo bepaald.
Hij wist van te voren wat hem te wachten stond en toch heeft hij deze jonge mensen stuk voor stuk willens en wetens op een koelbloedige wijzen van het leven beroofd.

Wat jij voor het gemak nog even vergeet, is dat als een moslim berouw toont en het slachtoffer zijn schade vergoed, (bloedgeld betaald) dat de straf niet wordt uitgevoerd. Zo'n regel kennen de wereldse wetten niet eens en zijn in principe dus gruwelijker dan de wetten van de islam. Wereldse strafwetten kennen geen genade en barmhartigheid en de misdadiger zal zijn straf niet ontlopen op geen enkele manier.
Ik woon in een land waarvan het grootste deel van de bevolking moslim is en ik ben in meerdere moslimlanden geweest maar heb nog nooit een steniging gezien en nog nooit gezien dat iemand zijn hand er is afgehakt.

Je bent dus behoorlijk hypocriet bezig met je z.g. 'enquete' want jij probeert mijn broeders en zusters uit de tent te lokken om zich negatief uit te spreken over de wetten die Allah zo heeft bepaald, waardoor zij in kufr zouden vervallen. Die nep-barmhartigheid van jou slaat dus nergens op.

Misschien lees jij nooit kranten, maar als je dat wel zou doen, zou je weten dat het overgrote deel van de mensen op een of andere misdaad reageren, met: 'ze zouden die vent zijn hand er af moeten hakken', (of andere ledematen) of: 'ze zouden hem op moeten hangen', etc. etc. En dat zijn geen uitspraken van moslims maar van niet-moslims.

Jouw moraal is om moslims af te houden van de koran met jouw zogenaamde vorm van 'barmhartigheid' en je hypocriete vragen.

Allah is Barmhartig en Vergevingsgezind voor diegene die berouw tonen en vergeving vragen, maar doen zij dit niet zullen zij voor hun misdaden de daarvoor gestelde straffen moeten ondergaan. Heel simpel.

Als iemand, een moslim, luistert naar het diepste van zijn innerlijk, dan begaat deze geen misdaad en is straf niet nodig. Het is een teken van moed als iemand geen misdaad begaat.

Als je in het vervolg weer zulke geintjes hebt met dit soort hypocriete vragen dan kun je rekenen op een permanente ban.
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 4:02 am

Beste Vadi ,

Hudud is de meervoud van Had , wat grens of bebakening betekent , in de islamitische begrippen is Had een straf of vergelding die Allah SWT oplegt voor een zonde .

bijv :

- voor het vermoorden staat de doodstraf als Had of vergelding voor deze zware misdrijf
- voor het stelen van andermans goederen/bezittingen staat het afsnijden van een hand ( er zijn wel voorwaarde betreft wanneer / voor wie geld deze straf /vanaf welke waarde van de bestolen bezittingen geld deze straf / door wie moet de straf bepaald en uitgevoerd worden )

-voor overspel staat de steniging als straf ( voor gehuwden) en verbanning of bepaalde tijd opsluiting (voor ongehuwden )

Deze straffen zijn door Allah in De Koran en De Soennah bepaald en staan niet ter discussie , we kunnen nergens in deze 2 bronnen iets vinden dat Allah de veroordeling van zulke delicten aan ons overlaat , wat wel het geval is met andere zaken .

Wat ik tegen broeder Lizio zei klopt nog steeds , ook in dit geval , door te denken dat we deze straffen kunnen afschaffen is fout en gaat tegen het geloof in , eigenlijk tegen de principe dat enkel Allah de enige wetgever is , anders kunnen we ook andere verplichtingen ter discussie stellen , het gebed en het vasten afschaffen omdat het niet meer bij deze tijd past !

RANDOM_AVATAR
Lode
PERMANENTE BAN!

door Lode » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 10:25 am

Ethawri schreef:Als u uw post nog kunt wijzigen, ziet u onderin in staan 'Voeg poll toe'. De rest wijst zich vanzelf.

Veel dank. Ik heb uw raad opgevolgd.

RANDOM_AVATAR
Lode
PERMANENTE BAN!

door Lode » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 10:41 am

wouterrr schreef:als je vantoren weet dat je hand eraf gehakt kan worden zul je dan nog stelen?

***Tekst verwijderd.***

RANDOM_AVATAR
AarabMohammed
Super lid
Super lid

door AarabMohammed » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 10:46 am

as-salaamoe 'alaykoem,

Sommige mensen kijken naar de straffen vanuit wereldse ogen die niet gericht zijn op het Hiernamaals. Die straffen zijn namelijk ook een barmhartigheid voor degene die onrecht pleegt. Jezus zegt bijvoorbeeld in de bergrede:

"En als je rechterhand je op de verkeerde weg brengt, hak hem dan af en werp hem weg. Je kunt immers beter een van je lichaamsdelen verliezen dan dat heel je lichaam naar de Gehenna gaat." (Mat 5:30)

Dus de dief wordt barmhartigheid getoont door zijn hand af te hakken.

RANDOM_AVATAR
Lode
PERMANENTE BAN!

door Lode » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 10:57 am

Al-hussein schreef:Een Moslim zegt : Ik hoor en ik gehoorzaam !

***Tekst verwijderd.***

RANDOM_AVATAR
Lode
PERMANENTE BAN!

door Lode » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 11:26 am

AarabMohammed schreef:
    "En als je rechterhand je op de verkeerde weg brengt, hak hem dan af en werp hem weg. Je kunt immers beter een van je lichaamsdelen verliezen dan dat heel je lichaam naar de Gehenna gaat." (Mat 5:30)

***Tekst verwijderd.***

talib_beljikii
Super Poster!
Super Poster!

door talib_beljikii » do _4-_aug-_2011ah, 4-8-2011ad, 11:48 am

Lode schreef:... Het is bekend dat er een bepaalde minderheid is die geloofd dat je geen goede Moslim zou zijn als je tegen het straffen door stenigen en afsnijden van handen bent....

Beste Lode,

Weet je, eigenlijk zou het deeltje over straffen er niet eens moeten staan, als jij je houd aan de wet van Allah (swt) dan doet het er niet toe hoe de straf in elkaar zit. Lees dus hoe het moet, leef ernaar en dan hoef je jezelf geen zorgen te maken.

Lode schreef:Allah de Barmhartige is groot in vergiffenis.

Ameen. Blijf voorral daar op hopen, want met of zonder hand (of wat dan ook) eraf, voor Hem zal je verantwoording moeten afleggen. Pas als je het boek in een verkeerde hand krijgt heb je een probleem.

Heb Godsvrees, vergroot je kennis en leef ernaar.
اهدِنا الصَّراط المستقيم
(breng ons op het juiste pad)
______
"Voorwaar, het zijn slechts de bezitters van kennis onder Zijn dienaren die Allah vrezen" [Hoofdstuk 35 vers 28]

Volgende

Keer terug naar Vragen