Meeste Egyptische mannen vallen vrouwen lastig

Heb je vragen over de Islam? Stel ze hier.
RANDOM_AVATAR
Ongelovige
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Ongelovige » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 11:39 am

CAIRO - Bijna twee derde van de Egyptische mannen heeft toegegeven vrouwen seksueel te hebben lastiggevallen. Volgens de meesten is het de schuld van de vrouwen zelf.

Dat toont een donderdag gepubliceerde enquête van het Egyptische Centrum voor Vrouwenrechten.

Het lastigvallen betreft onder meer aanraken van en lonken naar vrouwen, het maken van seksuele opmerkingen en het tonen van het mannelijk geslachtsdeel. "Dit is een ernstig probleem aan het worden in de Egyptische maatschappij", luidde het verslag.

Ruim 2000 mannen en vrouwen waren in de hoofdstad Caïro ondervraagd. Van de Egyptische vrouwen zei 83 procent te zijn lastiggevallen en bij buitenlandse vrouwen ging het om 98 procent. De helft van de vrouwen liet weten dat het dagelijks gebeurt.

Aandacht

De vrouwen klaagden tegen de onderzoekers over de ongewenste mannelijke aandacht, maar slechts een zeer klein aantal had het aangegeven bij de politie. De meesten dachten dat het toch niets zou helpen. Daarnaast waren sommigen bang dat het hun reputatie zou schaden.

Ondanks de conservatieve inslag van de traditionele islamitische samenleving, gaven de mannen toe dat ze ook vrouwen met hoofddoekjes lastigvielen.

Een meerderheid van zowel mannen als vrouwen vond dat vrouwen die strakke kleding droegen, de ongewenste intimiteiten aan zichzelf te danken hadden. De ondervraagde vrouwen vonden echter dat ze zelf conservatieve kleding droegen.

(c) ANP

Vraag: hoe kan dit?
Moslims hebben het altijd over respect. Waarom hebben die Egyptenaren, die toch merendeels moslim zijn, dat respect voor vrouwen kennelijk niet?

Ongelovige

RANDOM_AVATAR
Samira
Pro Ontdekker !!

Re: Meeste Egyptische mannen vallen vrouwen lastig

door Samira » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 11:42 am

Egyptenaren. :neenee:
Niet meer actief.

no avatar
Rabia

door Rabia » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 11:50 am

mannen (dizzy) (dizzy)

RANDOM_AVATAR
Samira
Pro Ontdekker !!

door Samira » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 11:53 am

Rabia schreef:mannen (dizzy) (dizzy)

Die's beter, ja. :p
Niet meer actief.

no avatar
vzmj

door vzmj » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 11:58 am

1:Bijna twee derde van de Egyptische mannen heeft toegegeven vrouwen seksueel te hebben lastiggevallen. Volgens de meesten is het de schuld van de vrouwen zelf.
2:Een meerderheid van zowel mannen als vrouwen vond dat vrouwen die strakke kleding droegen, de ongewenste intimiteiten aan zichzelf te danken hadden. De ondervraagde vrouwen vonden echter dat ze zelf conservatieve kleding droegen

Als je beide zinnen goed leest merk je dat de mannen de oorzaak van het probleem bij de vrouw leggen en dat een groep vrouwen het er zelfs mee eens is.

Kan iemand mij duidelijk maken hoe het komt dat deze vrouwen het ermee eens zijn, dat de vrouw het aan zichzelf te danken heeft?

RANDOM_AVATAR
Amir Lombardije
Super Poster!
Super Poster!

door Amir Lombardije » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 1:28 pm

Dit is weer echt een poging van je om de moslims onderuit te halen rofl

Ga eens nuttige info op doen man !!

Vele Egyptenaren zijn niet eens moslim .

Vraag: hoe kan dit?
Moslims hebben het altijd over respect. Waarom hebben die Egyptenaren, die toch merendeels moslim zijn, dat respect voor vrouwen kennelijk niet?

Als het idd moslims zijn die dit doen hebben ze iderdaad geen enkel respect voor de vrouwen , maar dat komt niet alleen daar voor ook in Nl ken ik genoeg Marokkanen en Turken die geen respect voor vrouwen hebben.
Misschien moet het eens tot je doordringen dat je overal rotte appels tussen heb zitten. ook bij de Joden ook bij de Christenen die doen het zelfs bij kleine kindjes kan ik ook zeggen die moeten toch ook respect hebben ??

mijn advies is ga wat met je leven doen ipv hier Moslim zwart proberen te maken . (duh)

dinara
Beginner
Beginner

door dinara » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 1:32 pm

@vzmh Al zeiden bij wijze van spreken alle vrouwen dat het probleem bij de (kleding?) vrouw zelf lag. dat is geen enkele reden dat mannen hun lastig vallen!mannen horen hun handen thuis te laten.

en idd in elk land zijn er rotte appels..

RANDOM_AVATAR
Oem Mokhtar
Super lid
Super lid

door Oem Mokhtar » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 1:36 pm

Ruim 2000 mannen en vrouwen waren in de hoofdstad Caïro ondervraagd. Van de Egyptische vrouwen zei 83 procent te zijn lastiggevallen en bij buitenlandse vrouwen ging het om 98 procent. De helft van de vrouwen liet weten dat het dagelijks gebeurt.

Halloooo.....2000 mensen zijn ondervraagd van de miljoenen mensen die daar wonen,hoe kan je dan nog zeggen:Meeste Egyptische mannen vallen vrouwen lastig,alsjeblieft zeg,dit slaat echt nergens op.Als ik ook ff een paar honderd mensen ga ondervragen in nederland of ze weleens vreemd gaan of niet,en de meerderheid dan ja zegt , gaan we ook gelijk roepen:De meeste Nederlanders gaan vreemd..... :zwaaien:

RANDOM_AVATAR
Matt
Super Poster!
Super Poster!

door Matt » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 1:48 pm

oem salama85 schreef:Ruim 2000 mannen en vrouwen waren in de hoofdstad Caïro ondervraagd. Van de Egyptische vrouwen zei 83 procent te zijn lastiggevallen en bij buitenlandse vrouwen ging het om 98 procent. De helft van de vrouwen liet weten dat het dagelijks gebeurt.

Halloooo.....2000 mensen zijn ondervraagd van de miljoenen mensen die daar wonen,hoe kan je dan nog zeggen:Meeste Egyptische mannen vallen vrouwen lastig,alsjeblieft zeg,dit slaat echt nergens op.Als ik ook ff een paar honderd mensen ga ondervragen in nederland of ze weleens vreemd gaan of niet,en de meerderheid dan ja zegt , gaan we ook gelijk roepen:De meeste Nederlanders gaan vreemd..... :zwaaien:

Een van de eerste dingen die je leert bij statistiek is dat 2000 mensen een voldoende grote steekproef is om conclusies over de gehele bevolking te kunnen trekken. Maar laat het een paar procent minder zijn dan tweederde, dan is het nog steeds vreselijk veel.

Tweederde van de mannen die vrouwen lastig valt, als je erover nadenkt is dat toch niet normaal. Nu snap ik waar mijn schoonzus het over had toen ze op vakantie was geweest in Tunesië en na afloop zei nooit meer terug te keren omdat ze voortdurend door mannen werd lastiggevallen. En zij kleedt zich zeer fatsoenlijk, geloof me.

De vergoeilijking van enkelen dat het hier gaat om 'wat rotte appels' is niet erg sterk. Als een mand voor tweederde vol zit met rotte appels, heb ik het liever over 'wat goeie appels'. Het is jammer dat het beeld van de buitenwereld van die eenderde aan goeie appels wordt bepaald door die tweederde aan rotte appels.

RANDOM_AVATAR
Oem Mokhtar
Super lid
Super lid

door Oem Mokhtar » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 2:01 pm

nou dat zal dan wel,maar goed dit heeft natuurlijk niks met de islam of moslims te maken,diegene die dat doen die zullen waarschijnlijk niet eens bidden.maar goed dan nog vind ik 2000 mensen tegenover miljoenen mensen niet voldoende voor een objectieve onderzoek.hier in nederland misschien,omdat er maar 16 miljoen mensen wonen,maar in egypte zijn dat er wel 74 miljoen dus nogmaals :zwaaien:...we kunnen niet spreken van de MEESTE Egyptenaren...en het onderzoek is alleen gehouden in Cairo,dus over de rest van Egyptenaren kunnen we helemaal niet spreken.

RANDOM_AVATAR
Ongelovige
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Ongelovige » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 2:02 pm

Amir Lombardije schreef:Misschien moet het eens tot je doordringen dat je overal rotte appels tussen heb zitten. ook bij de Joden ook bij de Christenen die doen het zelfs bij kleine kindjes kan ik ook zeggen die moeten toch ook respect hebben ??

mijn advies is ga wat met je leven doen ipv hier Moslim zwart proberen te maken . (duh)

Ik heb geen enkel respect voor rk-pedopriesters en ook niet voor de paus die overal excuses aanbiedt zonder de oorzaak van het pedopriesterprobleem, het celibaat, af te schaffen.

Rotte appels zijn er overal. Maar het gaat hier om 2/3 van de mannen. Wat ik mij afvraag: stel dat ik moslim word, word ik dan ook zo als die Egyptische mannen? Worden mensen zo door de islam?

Ongelovige

RANDOM_AVATAR
oem-imran
PERMANENTE BAN!

door oem-imran » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 2:04 pm

oem salama85 schreef:Ruim 2000 mannen en vrouwen waren in de hoofdstad Caïro ondervraagd. Van de Egyptische vrouwen zei 83 procent te zijn lastiggevallen en bij buitenlandse vrouwen ging het om 98 procent. De helft van de vrouwen liet weten dat het dagelijks gebeurt.

en dan komt no bij wat voor soort mensen hebben zij ondervraagd.
zijn het practiserende of straat mensen die geen eer kennen er is namelijk ook hierin een verschil.

RANDOM_AVATAR
Oem Mokhtar
Super lid
Super lid

door Oem Mokhtar » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 2:05 pm

Ongelovige schreef:
Amir Lombardije schreef:Misschien moet het eens tot je doordringen dat je overal rotte appels tussen heb zitten. ook bij de Joden ook bij de Christenen die doen het zelfs bij kleine kindjes kan ik ook zeggen die moeten toch ook respect hebben ??

Ik heb geen enkel respect voor rk-pedopriesters en ook niet voor de paus die overal excuses aanbiedt zonder de oorzaak van het pedopriesterprobleem, het celibaat, af te schaffen.

Rotte appels zijn er overal. Maar het gaat hier om 2/3 van de mannen. Wat ik mij afvraag: stel dat ik moslim word, word ik dan ook zo als die Egyptische mannen? Worden mensen zo door de islam?

Ongelovige

Als jjj de regels van de Islam zult naleven zoals dat hoort,dan zul jij niet eens kijken naar een vrouw,en dan bedoel ik echt kijken.

Abd ar-Rahmaan
Super Poster!
Super Poster!

door Abd ar-Rahmaan » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 2:08 pm

Maar in Egypte heb je die geloof van die Afgodenbeelden enzo van die plaatjes en Farao gedoe
Sufyan Ath-Thawri rahimahoellah zei:

"Wij hadden mensen gekend die blij werden als iemand tegen hen zei: "Vrees Allah" , en nu irriteren ze zich als iemand dit tegen hen zegt."

[Min Akhlaaq As-Salaf,76]

RANDOM_AVATAR
Amir Lombardije
Super Poster!
Super Poster!

door Amir Lombardije » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 2:10 pm

Ongelovige

vriend er wonen daar 70 miljoen mensen dan is 2000 een hele kleine groep om een proef te houden .

Ben je nou echt zo dom !!! Denk je dat de profeet vzmh vrouwen lastig valt !!! Ik ben ook Moslim ben gelukkig getrouwd en val echt geen vrouwen lastig .

Die lompe vraag van jou kan ik ook stellen als ik nou Priester wordt ga ik dan ook kinderen aanranden . Echt Jou vraag is veruit de domste vraag die ik ooit gezien heb . Ik heb er geen woorden meer voor dit is ook de laatste keer dat ik een discussie met jou voer want ik ga mij niet verlagen tot zon niveau !!

no avatar
Rabia

door Rabia » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 2:12 pm

@Amir :duim:

RANDOM_AVATAR
Helm
Super lid
Super lid

door Helm » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 2:32 pm

Ik ben 2 keer in Egypte geweest en ik kan niet zeggen, dat dit bericht mij zeer verbaast. Ik zal niet in details treden, maar de doorsnee Egyptische man heeft bij mij geen positieve indruk achtergelaten wat betreft de houding jegens vrouwen. Constant moet je als man opletten op de vrouwen in je gezelschap. De laatste keer in 2004 was ik in Cairo met m'n gezin en nog nooit heb ik ze zo scherp in het oog moeten houden. Sindsdien ben ik zeer sceptisch naar mannen, die met argumenten komen over 'bescherming' van de vrouw en hun kledij. Want er ontstaat een soort van kuisheidswedloop. Er is altijd wel iemand anders kuiser gekleed dan de een en die ene zal het dan moeten ontgelden bij mannen als de Egyptische in Cairo. (Niet allemaal, maar wel veel te veel) Maar goed, ik heb in een andere draad daar al een en ander over geschreven.

RANDOM_AVATAR
Abu Hamza
Super Poster!
Super Poster!

door Abu Hamza » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 3:15 pm

Helm schreef:Ik ben 2 keer in Egypte geweest en ik kan niet zeggen, dat dit bericht mij zeer verbaast. Ik zal niet in details treden, maar de doorsnee Egyptische man heeft bij mij geen positieve indruk achtergelaten wat betreft de houding jegens vrouwen. Constant moet je als man opletten op de vrouwen in je gezelschap. De laatste keer in 2004 was ik in Cairo met m'n gezin en nog nooit heb ik ze zo scherp in het oog moeten houden. Sindsdien ben ik zeer sceptisch naar mannen, die met argumenten komen over 'bescherming' van de vrouw en hun kledij. Want er ontstaat een soort van kuisheidswedloop. Er is altijd wel iemand anders kuiser gekleed dan de een en die ene zal het dan moeten ontgelden bij mannen als de Egyptische in Cairo. (Niet allemaal, maar wel veel te veel) Maar goed, ik heb in een andere draad daar al een en ander over geschreven.

niet elke persoon in egypte is moslim .
en jij bent overal geweesd he als het over een land gaat:P ben jij der geweesd en heb je wat te zeggen over de moslimgemeenschap
mja zullen heust wel rotte appels tussen zitten maar bij die ondervraging van 2000 mannen . vroegen ze ook of diegene moslim is ? neej want anders zouden de statistieken meevallen hb ik zo het gevoel . want als ze het niet vragen dan denkt iedereen dat ht moslims zijn :rechter:

in nederland heb je ook veel marokkanen en turken bijvoorbeeld die meisjes lastig vallen dat is waar . maar zijn dat meisjes die amper wat aan hebben ? of zijn het dames die ghimaar dragen ofd hun hoofddoek ophebben met wijde kleding(en ik zeg wijde kleding omdat er ook meisjes zijn die hoofddoek dragen die nog "sexy" willen doen) . want dat komt niet voor aangezien ze daar meer respect voorhebben ..

RANDOM_AVATAR
Abu Hamza
Super Poster!
Super Poster!

door Abu Hamza » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 3:20 pm

haha waarom praat je zow vreemd ... nu wil ik ff iets zeggen hoor ..
zal niet al te smakelijk klinken mja
DE REDEN DAT JE MAROKKAANSE JONGENS ENZ ZIET MET NEDERLANDSE MEISJES(bedoel hiermee niet onze zusters) is omdat ze van hun makkelijkheid en schaamteloosheid en van hun sletterigheid gebruik willen maken . en die worden dan GEDUMPT omdat ze niks voorstellen zeg maar hoeren maar nog goedkoper maar gratis ... mja gelukkig zijn dat niet de goede broeders maar ik wou je ff iets uitleggen ... en als je jong bent en in de grote stad woont zul je begrijpen wat ik bedoel .. (fluiten) alhamdoulillah ben ik niet zo(wou ik er nog ff bijzetten:P)

RANDOM_AVATAR
Sushil
Beginner
Beginner

door Sushil » vr _18-_jul-_2008ah, 18-7-2008ad, 3:22 pm

Jamalicious schreef:
haha waarom praat je zow vreemd ... nu wil ik ff iets zeggen hoor ..
zal niet al te smakelijk klinken mja
DE REDEN DAT JE MAROKKAANSE JONGENS ENZ ZIET MET NEDERLANDSE MEISJES(bedoel hiermee niet onze zusters) is omdat ze van hun makkelijkheid en schaamteloosheid en van hun sletterigheid gebruik willen maken . en die worden dan GEDUMPT omdat ze niks voorstellen zeg maar hoeren maar nog goedkoper maar gratis ... mja gelukkig zijn dat niet de goede broeders maar ik wou je ff iets uitleggen ... en als je jong bent en in de grote stad woont zul je begrijpen wat ik bedoel .. (fluiten) alhamdoulillah ben ik niet zo(wou ik er nog ff bijzetten:P)

Nee, als je aantrekkelijk was, dan zou je wel zo zijn. maar je bent achterlijk en lelijk en vandaar dat je maar thuis zit en het doet met redtube

Volgende

Keer terug naar Vragen