Foto's Haram ?

Heb je vragen over de Islam? Stel ze hier.
89Jenny
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Re: Foto's Haram ?

door 89Jenny » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 9:24 pm

En heb jij de fatwa van alAzhar gelezen of schuif je die gevoegelijk aan de kant omdat het je niet uitkomtt????
Een foto is niet haram

Vind jij.

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 9:26 pm

89Jenny schreef:
En heb jij de fatwa van alAzhar gelezen of schuif je die gevoegelijk aan de kant omdat het je niet uitkomtt????
Een foto is niet haram

Vind jij.

Nee vind het fatwacomite van AlAzhar universiteit. Misschien even ook de post erboven lezen, voor je reageert.

RANDOM_AVATAR
purba
Super Poster!
Super Poster!

door purba » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 9:34 pm

Abdelkarim Ibn Houssein schreef:ps. aangaande jullie velle reacties, bewijst voor mij alleen het feit, dat dit voor jullie moeilijk is. Dat begrijp ik, maar uiteindelijke moet je voor je zelf een keuze maken of gehoorzaamt of niet. Zoals ik eerder zij mij heb je er niet mee, ik adviseer alleen. Uiteindelijke pleeg je zelf onrecht aan als je niet gehoorzaamt en niemand anders ;)

nu doe je het weer. eerst zeg je dat een ieder het maar voor zich zelf moet weten en dat je "maar adviseert", om vervolgens toch nog even te dreigen dat ze het beter maar niet kunnen doen, door het als "onrecht plegen", te betitelen.

uitermate vreemd, om de mensen in de waan te laten dat ze vrij zijn om te kiezen en ze dan alsnog maar één mogelijkheid voor te schotelen. door ze met de hel te bedreigen als ze het niet doen. (want, daar komt het uiteindelijk op neer)

de indianen zouden dit betitelen als, "met dubbele tong spreken".

**Dawoed**
Super Poster!
Super Poster!

door **Dawoed** » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 9:38 pm

Stop die fatawa maar in de weegschaal

De profeet s.a.w. had het ook over afbeelding die in de kussen zitten en er zit niet zoveel verschil in foto en afbeelding in kussens en foto word at tasweer genoemd in het het arabish en de profeet s.a.w. had het ook over tasweer maar ja zoals wij van jou gewend zijn is dat jij veel zaken ontkent terwijl er heledere textuele bewijzen zijn tegen jou ( zoals met het huwelijk )

RANDOM_AVATAR
purba
Super Poster!
Super Poster!

door purba » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 9:42 pm

Sakina55 schreef:

Maar om het terug te laten kaatsen van het beeld heb je dus eerst een beeld moeten maken. Als je een foto maakt van een mens heb je niet eerst die mens gemaakt. En daar draait het dus om.

ik zei dat je het weerkaatste licht ziet en vastlegt. niet de mens zelf. alleen het licht. alles wat je ziet is licht. niet het object zelf.

het licht komt van de zon. botst tegen het object en dan wordt het door je ogen opgenomen en (omgekeerd, op de kop) door je hersens geinterpreteerd. het beeld dat je denkt vast te leggen is dus heel wat keren bewerkt. het is dus ook uiterst discutabel, of wat je ziet, ook echt zo is. maar, dat is weer iets anders.

maar wel leuk hé? Sakina55.

RANDOM_AVATAR
purba
Super Poster!
Super Poster!

door purba » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 9:46 pm

Abdelkarim Ibn Houssein schreef:Nogmaals je kan het mooi maken hoe je het wil (geld voor iedereen), maar de bewijzen zijn duidelijk

laten we afspreken, dat bewijzen, de aantoonbare gronden zijn, waarop een stelling rust.

over welke bewijzen spreek je dan?

RANDOM_AVATAR
purba
Super Poster!
Super Poster!

door purba » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 9:48 pm

wat was de reden dat de profeet afbeeldingen verbood.

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 9:52 pm

***Amir Ibn Khattab*** schreef:Stop die fatawa maar in de weegschaal

De profeet s.a.w. had het ook over afbeelding die in de kussen zitten en er zit niet zoveel verschil in foto en afbeelding in kussens en foto word at tasweer genoemd in het het arabish en de profeet s.a.w. had het ook over tasweer maar ja zoals wij van jou gewend zijn is dat jij veel zaken ontkent terwijl er heledere textuele bewijzen zijn tegen jou ( zoals met het huwelijk

)

Tegen wie heb je het en welke fatwa's moeten op de weegschaal? Misschien kun je wat duidelijker zijn in je beschuldigingen.

Mocht je het tegen mij hebben ik volg gewoon die fatwa vande Alazhar universiteit. Volgens mij bestonden er overigens geen foto's in de tijd van de profeet, of ik moet geheel verkeerd zijn voorgelicht tavde uitvinding van de fotografie.

**Dawoed**
Super Poster!
Super Poster!

door **Dawoed** » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 9:56 pm

Het is een imiteiti van de schepper en de andere rede waarom afbeelding verboden werd is omdat het leid na afgoderij en dat was de oorsprong van afgoderij toen er afbeelding ware gekomen begonnen mense de beelden te aanbidden

Bovendien is het voor een moslim niet nodig om de rede erachter te weten de woorden van allah in de quraan en de woorden van de profeet s.a.w. is voldoende voor ons ookal kennen wij de redenen niet

**Dawoed**
Super Poster!
Super Poster!

door **Dawoed** » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 9:59 pm

Sakina55 schreef:

De profeet s.a.w. had het ook over afbeelding die in de kussen zitten en er zit niet zoveel verschil in foto en afbeelding in kussens en foto word at tasweer genoemd in het het arabish en de profeet s.a.w. had het ook over tasweer maar ja zoals wij van jou gewend zijn is dat jij veel zaken ontkent terwijl er heledere textuele bewijzen zijn tegen jou ( zoals met het huwelijk

)

Tegen wie heb je het en welke fatwa's moeten op de weegschaal? Misschien kun je wat duidelijker zijn in je beschuldigingen.

Mocht je het tegen mij hebben ik volg gewoon die fatwa vande Alazhar universiteit. Volgens mij bestonden er overigens geen foto's in de tijd van de profeet, of ik moet geheel verkeerd zijn voorgelicht tavde uitvinding van de fotografie.

Nee maar er bestonden wel kussens en gordijnen en ja ik heb tegen jou

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 10:00 pm

***Amir Ibn Khattab*** schreef:Het is een imiteiti van de schepper en de andere rede waarom afbeelding verboden werd is omdat het leid na afgoderij en dat was de oorsprong van afgoderij toen er afbeelding ware gekomen begonnen mense de beelden te aanbidden

Bovendien is het voor een moslim niet nodig om de rede erachter te weten de woorden van allah in de quraan en de woorden van de profeet s.a.w. is voldoende voor ons ookal kennen wij de redenen niet

EEhm heb je die fatwa gelezen die ik plaatste?????????????????????? waarin staat oa: Er is geen probleem met fotografie, omdat het lichtstralen vastlegd. Het imiteert niet Allah's mogelijkheid tot scheppen, wat onderworpen is aan een stricte waarschuwing.

In ieder geal is dus duidelijk dat er over dit onderwerp meerdere fatwa zijn met een verschillende uitkomst...............................

**Dawoed**
Super Poster!
Super Poster!

door **Dawoed** » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 10:06 pm

Sakina55 je doet maar want soms lijkt het echt als of ik met een leeghoofd praat netals of ik probeer te zeggen vuur is heet dan krijg als antwoord nee is niet heet

no avatar
*Hind*

door *Hind* » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 10:10 pm

Oem Ayah schreef:precies dat je je aangesproken voelt .. dus ik weet genoeg ;) bekijk de bewijzen nog eens tegoei als je dan niet tot inzicht komt.. laat Allah je leiden.. voor de rest reageer ik niet meer op jou.. jij praat over arrogantie.. maar woede moet je ook kunnen inhouden en controleren dus kom me hier niet vertellen dat jij alles beter weet. er zijn duidelijk bewijzen.. wil je het niet accepteren ; is jouw zaak.. iedereen zijn eigen keuze. ik word niet verantwoord voor jou gesteld en jij niet voor mij. dus als jij foto's goedkeurt dat moet jij weten; daar moei ik me niet mee. er staan hier duidelijk bewijzen. de sahaba's van vroeger discussierden ook niet over het feit dat foto's haraam zijn. tegenwoordig moet er over alles een discussie over ontstaan. omdat sommige mensen het moeilijk vinden om zo'n wereldse ding gewoon aan de kant te schuiven. wat heb je aan een foto? als men zegt dat het haraam is awel gooit het dan weg. waarom zo een drama over maken? trouwens de geleerden blindelings volgen is ook haraam. mensen zijn en blijven mensen en maken dus ook fouten.

ma'a salama

Er bestonden toen nog niet eens foto's. (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh)
Laatst bijgewerkt door *Hind* op vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 10:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 10:12 pm

***Amir Ibn Khattab*** schreef:
Sakina55 schreef:

)

Nee maar er bestonden wel kussens en gordijnen en ja ik heb tegen jou

Op mijn gordijnen en kussens staat niets en een afbeelding is niet hetzelfde als een foto. Zie de argumentatie in de door mij geplaatste fatwa over het terugkaatsen van het licht en zie mijn antwoord aan purba over terugkaatsen van licht van een beeld en vervang dan beeld voor afbeelding.

Verder verbaast het me dat je kennelijk het hele fatwacomite van AlAzhar naar de prullebak durft te verwijzen. Wie ben jij dat jij dat zomaar doen kan ???????????????????? Eeen geheimzinnige geleerde die hier op het nederlandse ontdekislamforum probeert zijn licht te laten schijnen.

no avatar
*Hind*

door *Hind* » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 10:12 pm

***Amir Ibn Khattab*** schreef:Sakina55 je doet maar want soms lijkt het echt als of ik met een leeghoofd praat netals of ik probeer te zeggen vuur is heet dan krijg als antwoord nee is niet heet
Het probleem is dat jij niet wil inzien (volgens mij) dat er soms domweg meerdere meningen bestaan over éénzelfde onderwerp.
BTW: Ina is ALLES behalve een leeghoofd. Ga je eigen vrienden maar beledigen, maar laat mijn vriendin met rust.

no avatar
*Hind*

door *Hind* » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 10:16 pm

Vast wel, maar het staat natuurlijk wel erg dom als je het zo neerziet. (Persoonlijke mening!!)

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 10:17 pm

***Amir Ibn Khattab*** schreef:Sakina55 je doet maar want soms lijkt het echt als of ik met een leeghoofd praat netals of ik probeer te zeggen vuur is heet dan krijg als antwoord nee is niet heet

Zou het misschien kunnen dat je niet wilt toegevendat er andere fatwa's zijn.??? Endat je hier dus aan iedereen iets loopt te verkondigen als eenduidig terwijl het helemaal niet eenduidig is. En dat dat moeilijk is om toe te geven endat je daarom maar je .....afveegt met de geleerden van Al Azhar.

Ach Hind maakt niet uit,we weten wie het zegt. Ik ben zo langzamerhand vanalles al gewend te horen als mensen door de mand vallen. Is altijd moeilijk te erkennen ,dan ga je lekker schelden op anderen .

**Dawoed**
Super Poster!
Super Poster!

door **Dawoed** » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 10:17 pm

*Hind* schreef:
Het probleem is dat jij niet wil inzien (volgens mij) dat er soms domweg meerdere meningen bestaan over éénzelfde onderwerp.
BTW: Ina is ALLES behalve een leeghoofd. Ga je eigen vrienden maar beledigen, maar laat mijn vriendin met rust.

Ok

**Dawoed**
Super Poster!
Super Poster!

door **Dawoed** » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 10:19 pm

Riffolution schreef:
*Hind* schreef:Er bestonden toen nog niet eens foto's. (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh)

ik denk dat hij dan schilderijen enzo bedoeld..

Oh maar bestonden die wel dan volgens Sakina55 ?

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » vr _30-_nov-_2007ah, 30-11-2007ad, 10:20 pm

***Amir Ibn Khattab*** schreef:
Riffolution schreef:
*Hind* schreef:Er bestonden toen nog niet eens foto's. (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh) (duh)

ik denk dat hij dan schilderijen enzo bedoeld..

Oh maar bestonden die wel dan volgens Sakina55 ?

Volgens mij ben jh enu echt de weg kwijt in je eigen argumentatie, ik zou zeggen lees je eigen teksten nog eens terug, vordat je echt wartaal gaat uitslaan.

VorigeVolgende

Keer terug naar Vragen