Halal restaurants

Heb je vragen over de Islam? Stel ze hier.
RANDOM_AVATAR
ibn abdul majied
Beginner
Beginner

Halal restaurants

door ibn abdul majied » zo _20-_jun-_2010ah, 20-6-2010ad, 6:48 pm

Assalamoe'alaikum wa rahmatullillahi wa barakatu,

Insja Allah verkeren jullie allemaal in goed staat van imaan en gezondheid.
Mijn vraag was of er iemand Halal Restaurants kent in de regio Den Bosch. Misschien kunnen we deze topic ook gebruiken voor andere steden.

Assalamoe'alaikum

AbuTasnim
Super Poster!
Super Poster!

Re: Halal restaurants

door AbuTasnim » zo _20-_jun-_2010ah, 20-6-2010ad, 7:08 pm

Wa aleikum salam

In de Orthenstraat zit een Tunesisch restaurant genaamd Shisha.

Of ze 100% halal zijn weet ik niet, want in veel restaurants word gewoon alcohol geschonken.

RANDOM_AVATAR
Kahraman
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Kahraman » zo _20-_jun-_2010ah, 20-6-2010ad, 8:53 pm

Meram Restaurant

1. Amsterdam
Pretoriusstraat 22-24 1092 GG

2. Amsterdam Zuid-Oost
Bijlmerdreef 1181 1103 TX

3. Rotterdam
Mathenesseplein 91 3023 LA

4. Rotterdam
Afrikaanderplein 2 3072 EA

De wijze waarop Meram Restaurant invulling geeft aan de Turkse keuken en het zijn gasten naar de zin maakt is uniek in Nederland. Naast een grote variëteit aan authentiek Turkse gerechten staat een avondje Meram ook garant voor oprechte gastvrijheid.

4.

RANDOM_AVATAR
Warsan
Super Poster!
Super Poster!

door Warsan » zo _20-_jun-_2010ah, 20-6-2010ad, 9:29 pm

RANDOM_AVATAR
Haya__
Junior lid
Junior lid

door Haya__ » zo _20-_jun-_2010ah, 20-6-2010ad, 9:44 pm

Je hebt ook een halalrestaurant in R'dam. Zainab genaamd. Nieuwbinnenweg 317. Het eten is er erg lekker (pikant).

RANDOM_AVATAR
Abdul-Jabbar
Super Poster!
Super Poster!

door Abdul-Jabbar » ma _21-_jun-_2010ah, 21-6-2010ad, 10:42 pm

Hahaha, arme jullie in Nederland... In Manchester kun je beter vragen welke restaurants er NIET halaal zijn. Niet alleen Pakistaans of Indiaas, maar ook Bengaals, Afghaans, Turks, Libanees en fastfood. In mijn buurt is er een straat waar alleen al 70 halaal-restaurants zitten. Dus voor zolang jullie toch in Europa willen zijn; kom naar Manchester! (trek wel een kogelvrij vest aan).

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » ma _21-_jun-_2010ah, 21-6-2010ad, 10:46 pm

Abdul-Jabbar schreef:Hahaha, arme jullie in Nederland... In Manchester kun je beter vragen welke restaurants er NIET halaal zijn. Niet alleen Pakistaans of Indiaas, maar ook Bengaals, Afghaans, Turks, Libanees en fastfood. In mijn buurt is er een straat waar alleen al 70 halaal-restaurants zitten. Dus voor zolang jullie toch in Europa willen zijn; kom naar Manchester! (trek wel een kogelvrij vest aan).

assalaam aleikum

dus daar kun je veilig eten rofl rofl
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

Nihal
Forum Moderator
Forum Moderator

door Nihal » ma _21-_jun-_2010ah, 21-6-2010ad, 10:53 pm

het is wel halal, maar of je het overleeft, is nog de vraag
Rijkdom is niet hoeveel je kunt kopen, maar hoeveel je kunt geven.

This board requires you to be registered and logged-in before you can view hidden messages

Aboe Saalih
Super Poster!
Super Poster!

door Aboe Saalih » ma _21-_jun-_2010ah, 21-6-2010ad, 11:43 pm

Abdul-Jabbar schreef:Hahaha, arme jullie in Nederland... In Manchester kun je beter vragen welke restaurants er NIET halaal zijn. Niet alleen Pakistaans of Indiaas, maar ook Bengaals, Afghaans, Turks, Libanees en fastfood. In mijn buurt is er een straat waar alleen al 70 halaal-restaurants zitten. Dus voor zolang jullie toch in Europa willen zijn; kom naar Manchester! (trek wel een kogelvrij vest aan).

Haha dus hierbij meteen een uitnodiging voor een overnachting bij Abdul Jabbar? (grapje)
“O jullie die geloven, plaatst julliezelf niet vóór Allaah en Zijn Boodschapper, maar vreest Allaah. Voorwaar, Allaah is Alhorend, Alwetend.” (Soerah Al-Hoedjoerat 49:1)

RANDOM_AVATAR
Daania
Super lid
Super lid

door Daania » di _22-_jun-_2010ah, 22-6-2010ad, 12:31 pm

Kahraman schreef:Meram Restaurant

1. Amsterdam
Pretoriusstraat 22-24 1092 GG

2. Amsterdam Zuid-Oost
Bijlmerdreef 1181 1103 TX

3. Rotterdam
Mathenesseplein 91 3023 LA

4. Rotterdam
Afrikaanderplein 2 3072 EA

De wijze waarop Meram Restaurant invulling geeft aan de Turkse keuken en het zijn gasten naar de zin maakt is uniek in Nederland. Naast een grote variëteit aan authentiek Turkse gerechten staat een avondje Meram ook garant voor oprechte gastvrijheid.

4.

Meram is echt een aanrader. Maar, ik moet dan wel een week aan de sonja bakker :lol:

RANDOM_AVATAR
Daania
Super lid
Super lid

door Daania » di _22-_jun-_2010ah, 22-6-2010ad, 12:36 pm

Uk, loop ver voor. Ik ben er zelf regelmatig k omdat ik er familie heb wonen.
Zelfs op de menu kaart kun je lezen of iets veggie is of niet. Of geschikt voor een moslim of hindoe. Echt goed hoor? In Nederland moet je echt de eigenaar kennen lijkt het wel.

Halal sticker geplakt op de ramen, varkensvlees voorgeschoteld. Manchester is een industrie stad en niet echt boeiend ofzo. Verder mijn ervaring in Uk pas op waar je eet anders zit je zo een nacht op het toilet vooral eettentjes in South Hall

RANDOM_AVATAR
Abdul-Jabbar
Super Poster!
Super Poster!

door Abdul-Jabbar » di _22-_jun-_2010ah, 22-6-2010ad, 1:14 pm

Daania schreef:

Uk, loop ver voor. Ik ben er zelf regelmatig k omdat ik er familie heb wonen.
Zelfs op de menu kaart kun je lezen of iets veggie is of niet. Of geschikt voor een moslim of hindoe. Echt goed hoor? In Nederland moet je echt de eigenaar kennen lijkt het wel.

Halal sticker geplakt op de ramen, varkensvlees voorgeschoteld. Manchester is een industrie stad en niet echt boeiend ofzo. Verder mijn ervaring in Uk pas op waar je eet anders zit je zo een nacht op het toilet vooral eettentjes in South Hall
Er wordt in Engeland inderdaad veel aan vegetariers gedacht; zelfs in de supermarkten hebben alle produkten die geschikt zijn voor vegetariers een duidelijk keurmerk, zodat je ook meteen weet of het halaal is. En dat zijn veel produkten, veel meer dan in Nederland. Wanneer ik in een Nederlandse supermarkt taart of gebak wil kopen zit daar in 90% van de gevallen varkensgelatine in, terwijl in Engeland bijna alle gebak geschikt is voor vegetariers. Dan denk ik toch dat het gewoon onwil is in Nederland, want het kan wel, en met de prijs heeft het ook weinig te maken, want in Engeland is het zelfs stukken goedkoper dan hier.

Wat betreft je opmerking over het boeiendheidsgehalte van Manchester, daar denk ik toch echt dat je een verkeerd beeld hebt. Het is een stad met 2 miljoen inwoners, een internationale luchthaven, grote universiteiten, musea, parken, mooie omgeving (bergen!), en boven alles: veel moskeeen en niqaabs! Dus heel wat meer dan een "slapende industriestad".

Nihal
Forum Moderator
Forum Moderator

door Nihal » di _22-_jun-_2010ah, 22-6-2010ad, 1:19 pm

Ik ben pas 2 jaar bekeerd (alhamdulilah), maar eet al iets van 14 of 15 jaar halal. Voor mijn werk moest ik vaak grote bijeenkomsten organiseren, en het leuke was, ik had daar meestal de vrije hand in, en hierdoor at 100 man halal rofl (en ik kreeg altijd complimenten, dus dat zat wel goed).

This board requires you to be registered and logged-in before you can view hidden messages

RANDOM_AVATAR
LaLay
Super lid
Super lid

door LaLay » di _22-_jun-_2010ah, 22-6-2010ad, 1:32 pm

Femke schreef:het is wel halal, maar of je het overleeft, is nog de vraag

Nog nooit gehoord van halal kogels... :hmm:

RANDOM_AVATAR
cengizkhann
Senior lid
Senior lid

door cengizkhann » di _22-_jun-_2010ah, 22-6-2010ad, 1:48 pm

Nooit van gehoord?
dat zijn kogels waar geen gelatine of rare E-nummers in zitten rofl

Nihal
Forum Moderator
Forum Moderator

door Nihal » di _22-_jun-_2010ah, 22-6-2010ad, 1:49 pm

rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl

RANDOM_AVATAR
Haya__
Junior lid
Junior lid

door Haya__ » di _22-_jun-_2010ah, 22-6-2010ad, 6:28 pm

Eerlijk, Afghaans eten is het lekkerst. Jammer dat je hier in Nederland geen fatsoenlijke afghaanse restaurantjes hebt, alleen maar van dat donerkebab-gebeuren.

Aboe Saalih
Super Poster!
Super Poster!

door Aboe Saalih » di _22-_jun-_2010ah, 22-6-2010ad, 7:03 pm

Haya__ schreef:
Eerlijk, Afghaans eten is het lekkerst. Jammer dat je hier in Nederland geen fatsoenlijke afghaanse restaurantjes hebt, alleen maar van dat donerkebab-gebeuren.

Haha, dit is wel een heel mooi compliment haha:P

Afghaans vind je nergens, of je moet op een afghaanstrouwfeest uitgenodigt zijn.
Maar ik wens dat niemand, haha. (TE VEEEEL FITNA)
“O jullie die geloven, plaatst julliezelf niet vóór Allaah en Zijn Boodschapper, maar vreest Allaah. Voorwaar, Allaah is Alhorend, Alwetend.” (Soerah Al-Hoedjoerat 49:1)

RANDOM_AVATAR
Haya__
Junior lid
Junior lid

door Haya__ » di _22-_jun-_2010ah, 22-6-2010ad, 8:00 pm

Aboe Saalih schreef:
Haya__ schreef:

Haha, dit is wel een heel mooi compliment haha:P

Afghaans vind je nergens, of je moet op een afghaanstrouwfeest uitgenodigt zijn.
Maar ik wens dat niemand, haha. (TE VEEEEL FITNA)

Inderdaad te veel fitna: http://www.metropolistv.nl/nl/themas/de-mooiste-dag/dure-bruiloften-in-afghanistan

En het grappige is, dat als je niet gaat, de familie doet alsof je ze een verklaring schuldig bent van wat precies de reden was van jouw afwezigheid.

RANDOM_AVATAR
Daania
Super lid
Super lid

door Daania » di _22-_jun-_2010ah, 22-6-2010ad, 8:11 pm

Haya__ schreef:

smaken verschilen toch?
afghaans eten is ook Iraans eten en ook Turks en ook Pak/indo food.

Misschien opzoek naar een Iraans restaurant? je hebt er 1 in Rotterdam weet alleen niet of deze halal is heb er nooit gegeten

Volgende

Keer terug naar Vragen