universiteiten marokko

Heb je vragen over de Islam? Stel ze hier.
RANDOM_AVATAR
dinelislam
Super Poster!
Super Poster!

universiteiten marokko

door dinelislam » wo _2-_maart-_2011ah, 2-3-2011ad, 12:53 am

zijn er islamitische universiteiten in marokko die aan te raden zijn waar ze de juiste aqiedah leren of leren ze hen daar ashari aqiedah en bid3a etc.?
Niet meer actief

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

Re: universiteiten marokko

door Al-hussein » wo _2-_maart-_2011ah, 2-3-2011ad, 1:19 am

geen ene ! tijdverlies en waardeloze en arrogante docenten !

wil je kennis ? doe het ouderwets ... moskee bij een geleerde op je knieën

RANDOM_AVATAR
dinelislam
Super Poster!
Super Poster!

door dinelislam » wo _2-_maart-_2011ah, 2-3-2011ad, 1:33 am

Al-hussein schreef:geen ene ! tijdverlies en waardeloze en arrogante docenten !

serieus :D ok dan barakallahufiek.
Niet meer actief

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » wo _2-_maart-_2011ah, 2-3-2011ad, 2:02 am

dinelislam schreef:
Al-hussein schreef:geen ene ! tijdverlies en waardeloze en arrogante docenten !

serieus :D ok dan barakallahufiek.

Wa fik akhi ,

Maar waarom niet proberen in Madinah dan heb je de Uni en de moskee van de Profeet s.a.w. ?

RANDOM_AVATAR
dinelislam
Super Poster!
Super Poster!

door dinelislam » wo _2-_maart-_2011ah, 2-3-2011ad, 2:28 am

Al-hussein schreef:Wa fik akhi ,

Maar waarom niet proberen in Madinah dan heb je de Uni en de moskee van de Profeet s.a.w. ?

jah zoiezo in sha allah, maar ik vroeg me gewoon af of er in marokko geen goede universiteit was (voor het geval dat er geen plaats is in medina). maar zo te zien is er daar niets te vinden.
Niet meer actief

Ottomaan
Super Poster!
Super Poster!

door Ottomaan » wo _2-_maart-_2011ah, 2-3-2011ad, 8:59 am

ashari aqiedah en bid3a etc.?

Lekker zo, merendeels van de Ummah heeft geen juiste Aqeedah rofl

RANDOM_AVATAR
Salah
Super Poster!
Super Poster!

door Salah » wo _2-_maart-_2011ah, 2-3-2011ad, 9:55 am

Qarawiyyin universiteit?

EDIT: Als je ashari aqeedah niet wil zal je geen uni vinden in Marokko.
X

RANDOM_AVATAR
Missinglinks
Super Poster!
Super Poster!

door Missinglinks » wo _2-_maart-_2011ah, 2-3-2011ad, 3:12 pm

eerlijk gezegd heb ik veel vreselijke verhalen gehoord over openlijk je aqeedah zeggen(achterdochtige mensen, die er niet voor terugdeinzen alles in je schoenen te schuiven en je over 1 kam scheren) of iets over dat graven aanbidding zeggen (blijkt levens gevaarlijk te zijn!). Marokko's staat aqeedah is Soefisme , wallaho a3lam over hetgeen er wordt gezegd.

Shaykh doktor Zain al Abideen Belafridj is hoogleraar op een universiteit in Marokko, hij komt vaak naar Nederland en veel filmpjes van hem staan op dawah-tv.nl . Misschien kun je hem om advies vragen. Volgens mij is hij de voorzitter van SMJ(Stichting Moslim Jongeren) in Utrecht. Hou de agenda's bij en kijk waar hij lezingen geeft, misschien kan je hem persoonlijk ontmoeten.

Shaykh Fareed al Ansaari (rahimuhullaah) gaf ook ergens op een universiteit les, misschien heb je wat aan zijn leerlingen die op de juiste aqeedah zitten.

misschien is dit wat

wa salaam
"Jullie (Moslims) zijn het beste volk dat uit de mensheid (ter lering) is verwekt; jullie gebieden wat goed is, verbieden wat slecht is en geloven in Allaah.." [Quran 3:110]

RANDOM_AVATAR
Idjma'a
Super Poster!
Super Poster!

door Idjma'a » wo _2-_maart-_2011ah, 2-3-2011ad, 3:29 pm

dinelislam schreef:zijn er islamitische universiteiten in marokko die aan te raden zijn waar ze de juiste aqiedah leren of leren ze hen daar ashari aqiedah en bid3a etc.?

Dar Al Quraan is aan te raden.

RANDOM_AVATAR
dinelislam
Super Poster!
Super Poster!

door dinelislam » wo _2-_maart-_2011ah, 2-3-2011ad, 7:26 pm

Ethawri schreef:Ja, en dat mag je zomaar beweren als je 2 lezingen van Ali Al-Tamimi over 'aqeedah hebt gehoord. Min sheb al yawm, ya waily!

meerendeels van de ummah heeft ook geen juiste aqiedah als ik de hadith mag geloven die zegt dat de ummah zal splitsen in 73 sektes en alleen 1 daarvan is op de waarheid zelfs yusuf al qardawi zegt dat meerendeels ashari is, zelfs al azhar universiteit in egypte is ashari, en waarom haal je ali at tamimi erbij? ik heb niets over hem gezegd in dit topic, denk je dat ik alleen naar hem heb geluisterd ofzo, niet oordelen als je mij niet kent.
Niet meer actief

RANDOM_AVATAR
Rahmanin kuluyum
Super Poster!
Super Poster!

door Rahmanin kuluyum » wo _2-_maart-_2011ah, 2-3-2011ad, 7:46 pm

dinelislam schreef:
Ethawri schreef:Ja, en dat mag je zomaar beweren als je 2 lezingen van Ali Al-Tamimi over 'aqeedah hebt gehoord. Min sheb al yawm, ya waily!

meerendeels van de ummah heeft ook geen juiste aqiedah als ik de hadith mag geloven die zegt dat de ummah zal splitsen in 73 sektes en alleen 1 daarvan is op de waarheid zelfs yusuf al qardawi zegt dat meerendeels ashari is, zelfs al azhar universiteit in egypte is ashari, en waarom haal je ali at tamimi erbij? ik heb niets over hem gezegd in dit topic, denk je dat ik alleen naar hem heb geluisterd ofzo, niet oordelen als je mij niet kent.

Volgens mij ben je allang over de 73 groeperingen heen hoor als je alle splitsingen en sektes optelt de afgelopen 1450 jaar. Dus in neem dat die 73 niet gaat over selefie/sufi en de andere hupsebups wat er allemaal bestaat of bestaan heeft.
Özgürlük nefsini yenmektir

RANDOM_AVATAR
dinelislam
Super Poster!
Super Poster!

door dinelislam » wo _2-_maart-_2011ah, 2-3-2011ad, 8:24 pm

Rahmanin kuluyum schreef:Volgens mij ben je allang over de 73 groeperingen heen hoor als je alle splitsingen en sektes optelt de afgelopen 1450 jaar. Dus in neem dat die 73 niet gaat over selefie/sufi en de andere hupsebups wat er allemaal bestaat of bestaan heeft.

nee er zijn 73 sektes die van de ummah van muhammed s.a.w. zijn, veel andere sektes worden niet erbij opgeteld omdat zij uit de islam worden gezet door hun valse aqiedah, zoals de ahmadiyya die beweert dat er een profeet na de profeet s.a.w. is. dus de 73 zijn allemaal moslims en 72 ervan gaan naar de hel als allah het wil straft hij hen als hij het niet wil dan niet walahu a3lam.
Niet meer actief

RANDOM_AVATAR
Salah
Super Poster!
Super Poster!

door Salah » wo _2-_maart-_2011ah, 2-3-2011ad, 8:37 pm

Ok, we mogen dus niet de aqeedah leren in Islamitische universiteit al-Azhar in Egypte.
We mogen ook niet de aqeedah leren in Islamitische universiteit als al-Qarawiyyin in Marokko.
Noch in de deobandi instituten in Pakistan en India die een zeer gerespecteerde reputatie hebben teruggaand tot 1800 en vele geleerden hebben voortgebracht wereldwijd. Zo ook niet in een van hun sub-instituten verspreid over landen waar deze Aziatische gemeenschappen zich vestigden zoals Zuid-Afrika, Engeland en Caraibische gebieden.

Mauretanie mag dat wel? bij de Maliki geleerden die wel Athari in aqeeda zijn? Of slechts alleen Medinah university?

Zou het echt allemaal zo zwart-wit zijn?
X

RANDOM_AVATAR
dinelislam
Super Poster!
Super Poster!

door dinelislam » wo _2-_maart-_2011ah, 2-3-2011ad, 8:59 pm

doe rustig hoor, medinah is niet de enige er zijn er veel meer.
Niet meer actief

no avatar
*Hind*

door *Hind* » wo _2-_maart-_2011ah, 2-3-2011ad, 9:15 pm

Salah schreef:Ok, we mogen dus niet de aqeedah leren in Islamitische universiteit al-Azhar in Egypte.
We mogen ook niet de aqeedah leren in Islamitische universiteit als al-Qarawiyyin in Marokko.
Noch in de deobandi instituten in Pakistan en India die een zeer gerespecteerde reputatie hebben teruggaand tot 1800 en vele geleerden hebben voortgebracht wereldwijd. Zo ook niet in een van hun sub-instituten verspreid over landen waar deze Aziatische gemeenschappen zich vestigden zoals Zuid-Afrika, Engeland en Caraibische gebieden.

Mauretanie mag dat wel? bij de Maliki geleerden die wel Athari in aqeeda zijn? Of slechts alleen Medinah university?

Zou het echt allemaal zo zwart-wit zijn?
Zwart-wit is veilig.

RANDOM_AVATAR
dinelislam
Super Poster!
Super Poster!

door dinelislam » wo _2-_maart-_2011ah, 2-3-2011ad, 9:25 pm

ervoor zorgen dat je niet op de verkeerde aqiedah zit is veilig, ervoor zorgen dat je niet bij de 72 hoort die naar de hel gaan is veilig, ervoor zorgen dat je bij de juiste mensen les volgt dat is veilig.
Niet meer actief

RANDOM_AVATAR
Rahmanin kuluyum
Super Poster!
Super Poster!

door Rahmanin kuluyum » wo _2-_maart-_2011ah, 2-3-2011ad, 9:33 pm

ik vind het zeker denken te weten dat je bij de geredde groep zit ook niet echt veilig. Ik weet zeker dat wij verschillen in bepaalde dingen. Dus jij durft nu met zekerheid te zeggen dat ik tot de groepen behoor die naar de hel gaan en jij in de groep die naar t paradijs gaat?

RANDOM_AVATAR
dinelislam
Super Poster!
Super Poster!

door dinelislam » wo _2-_maart-_2011ah, 2-3-2011ad, 9:41 pm

Rahmanin kuluyum schreef:ik vind het zeker denken te weten dat je bij de geredde groep zit ook niet echt veilig. Ik weet zeker dat wij verschillen in bepaalde dingen. Dus jij durft nu met zekerheid te zeggen dat ik tot de groepen behoor die naar de hel gaan en jij in de groep die naar t paradijs gaat?

dat heb ik nog nooit gezegd, waarom probeer je mij dingen in de mond te schuiven, ik zeg gewoon dat ik bij de geredde groep wil behoren en ik wil bij de juiste mensen les volgen die mij de juiste aqiedah gaan leren ik heb nooit iets over jou gezegd ik weet niet eens iets over jou dus hoe zou ik over jou kunnen oordelen? en verschillen betekent niet gelijk dat je niet bij de geredde groep behoort, er zijn bepaalde dingen waar geen verschillen in getolereerd worden en andere dingen waar we wel in mogen verschillen.
Niet meer actief

RANDOM_AVATAR
Rahmanin kuluyum
Super Poster!
Super Poster!

door Rahmanin kuluyum » wo _2-_maart-_2011ah, 2-3-2011ad, 9:45 pm

nou ja met de opmerkingen in het topic suggereer je al dat bepaalde groepen niet tot de geredde behoren, in die groepen zitten ook individuen. Daarom vind k het zo vreemd, ik denk dat die groepen anders ingedeeld zijn dan wij veronderstellen.

maar goed Allahu alem, iedereen wil natuurlijk tot diegene behoren waarover onze Schepper tevreden is. Ik gun het ook iedereen. Moge Allah ons leiden.

Het was niet de bedoeling om woorden in je mond te schuiven die je niet zo bedoelde, excuses

Volgende

Keer terug naar Vragen