Straatgevecht...........

testen, spammen..van alles en nog wat, leef je uit, maar houdt het wel netjes....
RANDOM_AVATAR
BassieW
Beginner
Beginner

Straatgevecht...........

door BassieW » za _7-_sep-_2019ah, 7-9-2019ad, 3:07 pm

Heb je wel eens een straatgevecht mee gemaakt of erger, eraan mee gedaan.?

Hoe is die ontstaan, waar ging dat om en hoe liep dat af.?

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Straatgevecht...........

door Ayasha » ma _9-_sep-_2019ah, 9-9-2019ad, 12:17 am

Hallo Bassie, welkom in het spamgedeelte van het forum. :applaus:

Nee, ik heb nog nooit een straatgevecht meegemaakt, zou dus niet weten hoe dat in zijn werk gaat. Lijkt me overigens niet leuk om aan zoiets deel te (moeten) nemen.
Ik weet nog wel van heel vroeger, ergens in de jaren '50-60 dat er wel eens gevechten gehouden werden tussen jongens van 2 verschillende straten. Maar ja, dat waren eigenlijk geen serieuze gevechten want het ging om jongens van een jaar 10 tot 12.
Ik was toen nog een jong meisje, en meisjes bemoeiden zich daar niet mee :D
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » ma _9-_sep-_2019ah, 9-9-2019ad, 12:19 am

Maar hoe zit het met jou? Heb jij wel eens meegedaan aan een straatgevecht en zo ja, hoe is dat dan afgelopen? :roll:
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

RANDOM_AVATAR
BassieW
Beginner
Beginner

door BassieW » zo _15-_sep-_2019ah, 15-9-2019ad, 9:56 pm

Ayasha schreef:Maar hoe zit het met jou? Heb jij wel eens meegedaan aan een straatgevecht en zo ja, hoe is dat dan afgelopen? :roll:

Is me wel eens gebeurd ja, maar ook heel snel afgelopen haha
Laatste keer was het zo'n klein ukkie van 1 mtr 65 maar zo'n klein
driftkikkertje is tegen mijn 2 mtr 18 bij voorbaat al kansloos.!!

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » ma _16-_sep-_2019ah, 16-9-2019ad, 4:30 pm

2,18 mtr.... nou, da's niet niks. Dan ben je met krap 1,65 mtr zeker kansloos. Als je dan ook nog eens de bijpassende breedte hebt, zul je van ukkies niet veel last hebben... hahaha.
Lijkt me overigens toch wel lastig om zo lang te zijn. Altijd je kop buigen als je door een deur gaat, je voeten hangen altijd buiten het bed, lijkt me zo, in een auto zit je dan met je knieen zo ongeveer tegen je kin. En je zal wel vaak gevraagd worden het plafond te witten en honderdduizend keer de vraag moeten beantwoorden of het koud is boven.... Rare vraag overigens, want boven is het juist meestal warm :D :zonnig:

www.islamboeken.nl

RANDOM_AVATAR
BassieW
Beginner
Beginner

door BassieW » zo _22-_sep-_2019ah, 22-9-2019ad, 12:07 pm

Ayasha schreef:2,18 mtr.... nou, da's niet niks. Dan ben je met krap 1,65 mtr zeker kansloos. Als je dan ook nog eens de bijpassende breedte hebt, zul je van ukkies niet veel last hebben... hahaha.
Lijkt me overigens toch wel lastig om zo lang te zijn. Altijd je kop buigen als je door een deur gaat, je voeten hangen altijd buiten het bed, lijkt me zo, in een auto zit je dan met je knieen zo ongeveer tegen je kin. En je zal wel vaak gevraagd worden het plafond te witten en honderdduizend keer de vraag moeten beantwoorden of het koud is boven.... Rare vraag overigens, want boven is het juist meestal warm :D :zonnig:

:headscratch:
Vaak best lastig ja, ook met kleding kopen, altijd te kort etc....etc....
maar gelukkig vaker heel handig, zo kan ik met gemak (bijna) overal bij :ja:

En zo'n driftkikkertje van 1 mtr 65 een straatgevecht tegen mij beginnen.? :haha:
Die is dan kansloos bezig want zo'n ukkie kan mij nergens goed en/of doeltreffend raken maar ik hem wel.! bananabin

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » zo _22-_sep-_2019ah, 22-9-2019ad, 2:45 pm

Volgens mij zijn straatgevechten ook niet meer van deze tijd. Ik kan mij nog herinneren als ik in die grijze massa onder mijn hersenpan duik, gebeurde dat nog wel eens zo'n 60 tot 65 jaar geleden, dat iedere straat zijn eigen 'ploeg' had en die bestond natuurlijk alleen uit jongens, want meisjes mochten daar niet aan meedoen. Die mochten alleen maar toekijken :D En soms wilde zo'n 'ploeg' zijn gezag laten zien en liepen ze heel demonstratief arm in arm door hun eigen straat, terwijl ze de leus opdreunden:

"Ik ga voor niemand uit de weg, alleen voor paard en wagen..."

Want in die tijd werd paard en wagen nog volop gebruikt door de lorrenboer, de groente- en fruitman, de melkboer en nog even vóór die tijd, maar dat heb ik niet meer meegemaakt, had je ook nog de strontkar, en dan had je nog de scharensliep. Maar in mijn tijd werd veel paardenkracht al vervangen door menskracht, want paarden moesten ook eten en dat werd soms te duur om voor hun business een paard te onderhouden.
Mijn moeder vertelde wel eens dat het een nationale hobby was om 'zwart' te rijden... hahaha... door stiekem mee te liften op een kar, wel met het risico dat je er niet zonder kleerscheuren af kwam.

Jij bent dan wel erg lang maar vroeger kenden wij iemand die langer was en hij werd "De Reus van Rotterdam" genoemd. Dat was natuurlijk niet zijn eigen naam. Zijn eigen naam was Rigardus Rijnhout, hij was 2 meter 38 cm, woog 230 kg en had schoenmaat 62.

Citaat uit een krant:

"Hij was een vriendelijke verschijning in Rotterdam, en heeft heel zijn (korte) leven veel te verduren gehad. De arme Rigardus werd vaak gepest, maar mensen wilden ook massaal met hem op de foto. Hij was een ware bezienswaardigheid en verdiende geld door zichzelf als wandelend reclamebord te verhuren. Hij heeft ook zelfs nog een paar jaar bij de aanlegsteiger van de Spido ansichtkaarten met een foto van zichzelf verkocht.

Door een hypofyse tumor, veroorzaakt door zijn groeistoornis, overleed de Reus van Rotterdam al op 36-jarige leeftijd, op 13 april 1959. Toen zijn gezondheid achteruit ging en hij opgenomen moest worden in het Academisch Ziekenhuis Leiden werd een hijskraan ingezet om hem vanaf de tweede etage naar beneden te takelen. Zijn vader sprak bij het graf van zijn zoon de volgende woorden: " Spot en hoon waren vaak je deel, maar je haatte de mensen daarom niet, want je had een hart van goud.""
Einde citaat.

In mijn jonge jaren heb ik hem 1x gezien in levende lijve. Ik zal toen een jaar of 7 zijn geweest. Als ik mij goed herinner was dat aan de Parkhaven in Rotterdam.

Afbeelding
https://www.dehavenloods.nl/nieuws/alge ... -rotterdam

De oudere Rotterdammers onder ons weten nog wel van zijn bestaan af. Ik weet nog dat hij als een bezienswaardigheid werd gezien en er werd ook met hem rondgetrokken alsof hij een kermisattractie was.

Hier een korte video met wat beelden van deze arme man die absoluut nooit een straatgevecht zou hebben aangegaan. Integendeel, hij werd heel vaak als jonge jongen gepest.
[bbvideo]http://www.youtube.com/watch?v=N8VYGJgqudA[bb/video]

Hoe kwam het dat hij zo lang was geworden? Hij leed aan een tumor in zijn hoofd waardoor groeihormonen alsmaar aangemaakt bleven worden. Uiteindelijk is hij op 36-jarige leeftijd overleden. Al met al, een triest verhaal van een meer dan vriendelijke reus.

www.islamboeken.nl

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » zo _22-_sep-_2019ah, 22-9-2019ad, 2:45 pm

Volgens mij zijn straatgevechten ook niet meer van deze tijd. Ik kan mij nog herinneren als ik in die grijze massa onder mijn hersenpan duik, gebeurde dat nog wel eens zo'n 60 tot 65 jaar geleden, dat iedere straat zijn eigen 'ploeg' had en die bestond natuurlijk alleen uit jongens, want meisjes mochten daar niet aan meedoen. Die mochten alleen maar toekijken :D En soms wilde zo'n 'ploeg' zijn gezag laten zien en liepen ze heel demonstratief arm in arm door hun eigen straat, terwijl ze de leus opdreunden:

"Ik ga voor niemand uit de weg, alleen voor paard en wagen..."

Want in die tijd werd paard en wagen nog volop gebruikt door de lorrenboer, de groente- en fruitman, de melkboer en nog even vóór die tijd, maar dat heb ik niet meer meegemaakt, had je ook nog de strontkar, en dan had je nog de scharensliep. Maar in mijn tijd werd veel paardenkracht al vervangen door menskracht, want paarden moesten ook eten en dat werd soms te duur om voor hun business een paard te onderhouden.
Mijn moeder vertelde wel eens dat het een nationale hobby was om 'zwart' te rijden... hahaha... door stiekem mee te liften op een kar, wel met het risico dat je er niet zonder kleerscheuren af kwam.

Jij bent dan wel erg lang maar vroeger kenden wij iemand die langer was en hij werd "De Reus van Rotterdam" genoemd. Dat was natuurlijk niet zijn eigen naam. Zijn eigen naam was Rigardus Rijnhout, hij was 2 meter 38 cm, woog 230 kg en had schoenmaat 62.

Citaat uit een krant:

"Hij was een vriendelijke verschijning in Rotterdam, en heeft heel zijn (korte) leven veel te verduren gehad. De arme Rigardus werd vaak gepest, maar mensen wilden ook massaal met hem op de foto. Hij was een ware bezienswaardigheid en verdiende geld door zichzelf als wandelend reclamebord te verhuren. Hij heeft ook zelfs nog een paar jaar bij de aanlegsteiger van de Spido ansichtkaarten met een foto van zichzelf verkocht.

Door een hypofyse tumor, veroorzaakt door zijn groeistoornis, overleed de Reus van Rotterdam al op 36-jarige leeftijd, op 13 april 1959. Toen zijn gezondheid achteruit ging en hij opgenomen moest worden in het Academisch Ziekenhuis Leiden werd een hijskraan ingezet om hem vanaf de tweede etage naar beneden te takelen. Zijn vader sprak bij het graf van zijn zoon de volgende woorden: " Spot en hoon waren vaak je deel, maar je haatte de mensen daarom niet, want je had een hart van goud.""
Einde citaat.

In mijn jonge jaren heb ik hem 1x gezien in levende lijve. Ik zal toen een jaar of 7 zijn geweest. Als ik mij goed herinner was dat aan de Parkhaven in Rotterdam.

Afbeelding
https://www.dehavenloods.nl/nieuws/alge ... -rotterdam

De oudere Rotterdammers onder ons weten nog wel van zijn bestaan af. Ik weet nog dat hij als een bezienswaardigheid werd gezien en er werd ook met hem rondgetrokken alsof hij een kermisattractie was.

Hier een korte video met wat beelden van deze arme man die absoluut nooit een straatgevecht zou hebben aangegaan. Integendeel, hij werd heel vaak als jonge jongen gepest.
www.youtube.com Video from : www.youtube.com

Hoe kwam het dat hij zo lang was geworden? Hij leed aan een tumor in zijn hoofd waardoor groeihormonen alsmaar aangemaakt bleven worden. Uiteindelijk is hij op 36-jarige leeftijd overleden. Al met al, een triest verhaal van een meer dan vriendelijke reus.

www.islamboeken.nl

RANDOM_AVATAR
BassieW
Beginner
Beginner

door BassieW » zo _22-_sep-_2019ah, 22-9-2019ad, 5:17 pm

Dat was echt een reus.! (nooit ruzie mee maken) :roll:

RANDOM_AVATAR
BassieW
Beginner
Beginner

door BassieW » zo _22-_sep-_2019ah, 22-9-2019ad, 9:48 pm

Tsja................en dan deze.........>>
(en zie het verschil van 1 mtr 65 vs 2 mtr 18)

Afbeelding

voor zo'n ukkie is er geen "vakje" om hem goed en/of doeltreffend te raken.!
Die mag hopen dat hij héél hard weg kan rennen.!!
:ja: (wittevlag)

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » zo _22-_sep-_2019ah, 22-9-2019ad, 10:37 pm

Beter is om aan volleybal of basketbal (weet nooit het verschil tussen die 2) te doen, in plaats van vechten. Echt een sport voor lange mensen :roll:

www.islamboeken.nl

Keer terug naar Lekker spammen