Is Jesus God?

Islam en Christendom hebben veel overeenkomsten, bespreek ze hier.
Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Is Jesus God?

door Abdul Malik » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 7:15 am

Joy-and-Peace schreef:Als ik als christen zo zou schelden tegen een anders-gelovige,
zou ik in de ogen van God een zware zonde begaan.
Ik zou zondigen tegen de naastenliefde dat ook een van Gods geboden is.

Jezus(as) in de Bijbel kan er ook wat van.
Jezus(as) zegt:

Geeft wat Heilig is niet aan de honden, en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen. ( Mat.7:6)

Dus volgens jou zondigd Jezus(as) hier ook in de Bijbel en heeft Jezus volgens jou geen naasteliefde.

Waarom kunnen jullie Christenen ergens gewoon niet inhoudelijk op ingaan, in plaats van met modder (of shit) te moeten gooien? Het is elke keer het zelfde verhaal met jullie. Dingen hier op OI hard roepen/claimen en dan vervolgens er niet inhoudelijk er verder op ingaan. En onze inhoudelijke reacties geheel negeren en gewoon domweg blijven en doorgaan met evangeliseren en altijd weer van hak naar tak blijven springen, en dan menen jullie dat je hiermee Gods werk doen. Jullie zetten hiermee God, Jezus, de Bijbel, het Christendom, en jullie zelf (als Christenen geheel) voor schut. En jullie beseffen het zelf niet eens. En op deze manier willen jullie zieltjes winnen bij ons Moslims, ik zeg jullie nooit zal dat jullie lukken(inscha'Allah) niet zolang ik(en anderen) hier op OI aanwezig ben/zijn. Wij zullen altijd een inhoudelijk weder woord hebben vanuit de Koran en vanuit jullie eigen Bijbel richting de leugens en valse leer/dogma vanuit het Christendom.
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

AboeIbtihaj
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door AboeIbtihaj » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 9:24 am

salam aleikum,Broeders
salaampeace,Abdul Malik en Al-hussein ik hou van jullie omwille van Allah.
Ik ben jullie heel dankbaar voor de vele bewijzen die jullie laten zien Dat Allah de enige God en de enige die het recht heeft om aanbeden te worden.Laten we daar onze focus op hebben want wij zijn overtuigd van alle boodschappers en we hebben het niet nodig om de personen die niet op juiste weg zitten op een minder nette manier te beantwoorden.
Verbeter mij als ik iets niet juist weergeef.
Wat ik weet is dat onze geliefde Boodschapper Mohammed (vrede zij met hem) hoe harder mensen tegen hem waren hoe zachter hij hen beantwoorde en nooit persoonlijke boosheid had,maar alleen boosheid omdat mensen voorschriften van Allah niet nakomen.Dus ik ben zeker boos over de dingen die mensen onterecht over Allah en Zijn Boodschappers(vrede zij met hen allen) zeggen, maar die boosheid is over wat ze zeggen en doen en ik voel daarnaast een gevoel wat ik niet goed kan uitdrukken maar als we zoals elke vrijdag de aanbevolen daad van soerat al Kahf te lezen dan kunnen we daar veel antwoorden uit halen,ik zou de hele soera kunnen plaatsen maar ik geef even deze twee verzen
"(Al Kahf,103-104)Zeg (O Mohammed)"Zullen wij jullie op de hoogte brengen van wie de grootste verliezers zijn door (hun) daden?" en "(Het zijn)degen wiens daden vruchteloos waren in het wereldse leven.En zij dachten dat zij goed werk verrichten."

Dus met andere woorden ik gun het niemand dat hij/zij op de dag des oordeels met lege handen staat.
En wens iedereen dat ze op de juiste voorgeschreven manier Allah aanbidden laten wij onszelf en iedereen die langs komt laten zien wat de ware islam is en ook komen ze voor de zoveelste manier met onwaarheden ze elke keer geduldig uitleggen wat die juiste manier is.Beantwoord datgene wat niet goed is met iets beters.Ik ben er dan ook van overtuigd dat als bijvoorbeeld Joy and peace met haar hart op zoek gaat ze de waarheid dat we alleen Allah moeten aanbidden volgens de voorschriften ze dat niet alleen zal voelen maar ook zal begrijpen hoe meer kennis ze opdoet ,aan ons om haar zoveel mogelijk kennis mee te geven en dan aan Allah of zij ook de leiding op weg naar het paradijs zal ontvangen en aan haar als ze hem ziet zal vastpakken.

RANDOM_AVATAR
Joy-and-Peace
PERMANENTE BAN!

door Joy-and-Peace » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 11:32 am

AboeIbtihaj schreef:salam aleikum,Broeders
salaampeace,Abdul Malik en Al-hussein ik hou van jullie omwille van Allah.
Ik ben jullie heel dankbaar voor de vele bewijzen die jullie laten zien Dat Allah de enige God en de enige die het recht heeft om aanbeden te worden.Laten we daar onze focus op hebben want wij zijn overtuigd van alle boodschappers en we hebben het niet nodig om de personen die niet op juiste weg zitten op een minder nette manier te beantwoorden.
Verbeter mij als ik iets niet juist weergeef.
Wat ik weet is dat onze geliefde Boodschapper Mohammed (vrede zij met hem) hoe harder mensen tegen hem waren hoe zachter hij hen beantwoorde en nooit persoonlijke boosheid had,maar alleen boosheid omdat mensen voorschriften van Allah niet nakomen.Dus ik ben zeker boos over de dingen die mensen onterecht over Allah en Zijn Boodschappers(vrede zij met hen allen) zeggen, maar die boosheid is over wat ze zeggen en doen en ik voel daarnaast een gevoel wat ik niet goed kan uitdrukken maar als we zoals elke vrijdag de aanbevolen daad van soerat al Kahf te lezen dan kunnen we daar veel antwoorden uit halen,ik zou de hele soera kunnen plaatsen maar ik geef even deze twee verzen
"(Al Kahf,103-104)Zeg (O Mohammed)"Zullen wij jullie op de hoogte brengen van wie de grootste verliezers zijn door (hun) daden?" en "(Het zijn)degen wiens daden vruchteloos waren in het wereldse leven.En zij dachten dat zij goed werk verrichten."

Dus met andere woorden ik gun het niemand dat hij/zij op de dag des oordeels met lege handen staat.
En wens iedereen dat ze op de juiste voorgeschreven manier Allah aanbidden laten wij onszelf en iedereen die langs komt laten zien wat de ware islam is en ook komen ze voor de zoveelste manier met onwaarheden ze elke keer geduldig uitleggen wat die juiste manier is.Beantwoord datgene wat niet goed is met iets beters.Ik ben er dan ook van overtuigd dat als bijvoorbeeld Joy and peace met haar hart op zoek gaat ze de waarheid dat we alleen Allah moeten aanbidden volgens de voorschriften ze dat niet alleen zal voelen maar ook zal begrijpen hoe meer kennis ze opdoet ,aan ons om haar zoveel mogelijk kennis mee te geven en dan aan Allah of zij ook de leiding op weg naar het paradijs zal ontvangen en aan haar als ze hem ziet zal vastpakken.

Dank aan AboeIbtihaj.
:flower:

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 12:12 pm

Broeders en zusters en ook beste christenleden van Oi.

Heel kort : als iemand wie dan ook de profeet s.a.w. probeert te kleineren/beledigen dan kan hij het ergste van mij verwachten en dan vanuit zijn eigen boek.

Dat is eigenlijk het enigste waarin jullie Al hussein als een grove enge agressieve Moslim zullen zien.

Is men gewoon christen en verdedigt zijn religie dan heb ik geen moeite mee, integendeel hij moet alle ruimte hier op oi krijgen mits men dat op een inhoudelijke academische wijze doet, ook dat men Jezus als God ziet de bijbel citeert en aanhaalt is voor mij en ik denk voor elke moslim geen probleem ik zal hem ook daarbij helpen.

Kortom voel je christen op je gemak tussen moslims, we hebben hier zeer gewaardeerde leden Paapje Vriendin Mischa en anderen, ik heb geen enkele moeite met hen en met hun christen zijnde.

Maar men moet van de Profeet s.a.w. afblijven

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 12:39 pm

Er zijn verschillende type Christenen.
Je hebt de zachtaardigen, maar je hebt ook (zeg maar) de wat meer agressievere Christenen.

En als je de Koran leest dan vind je dit bevestigd.

En elke Christen zal volgens zijn gedrag en waarde correct behandeld worden.
Zoekt men als Christen hier op OI gezelligheid, dan is daar plaats voor.
Zoekt men hier als Christen informatie op betreffende de Islam, dan is daar plaats voor.
Zoekt men een debat/dialoog met ons Moslims op, dan is daar plaats voor.

Maar er zijn regeltjes waar zowel wij als Moslims als iedere andere bezoeker zich aan moet houden.
Anders wordt men gewaarschuwd, en als men doorgaat dat verdiend men een ban.

Verder wat betreft de karrakter van een Moslim richting de niet Moslims.
Laat ik het zo zeggen, dat we zowel de Moslims nodig hebben met het karrakter van Abu Bakr(ra), als het karrakter van Omar al-Khattab(ra).

RANDOM_AVATAR
Mischa
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Mischa » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 1:05 pm

Abdul Malik schreef:Dat in het Oud Koine Grieks waar de Bijbel in geschreven is, er totaal geen Hoofdletters in bestaan dit is in het Oud Koine Grieks totaal onbekend.

Dit, en de rest van uw post die ik er voor het overzicht even uit heb gelaten, is mij bekend. Ik wil u vragen het volgende in gedachten te houden, zodat u hier verder niet meer op terug hoeft te komen. Dat het gebruik van hoofdletters en leestekens in zowel de griekse als de hebreeuwse taal niet voorkomt is mij bekend. Bij het lezen van mijn bijbel probeer ik dergelijke tekens dan ook zoveel mogelijk te ontwijken. Ik hecht er geen waarde aan betreffende de betekenis van de tekst.

Wat betreft deze tekst.
In deze tekst voor "Heer" wordt de Griekse term/woord: κύριος/kyrios gebruikt.

En in het Grieks kan κύριος/kyrios/heer refereren naar God.
Maar tegelijk kan het evenzo refereren naar een meester/leraar/iemand met autoriteit/aanzien.

In Matheus 18: 23-35 lees we het verhaal van de Koning en zijn slaven.

En in dit verhaal wordt de menselijke Koning/Meester in de Griekse tekst ook κύριος/kyrios genoemd.
Betekend dit automatisch dat de menselijke Koning/Meester ook (een) God was omdat hij κύριος/kyrios wordt genoemd? Nee in tegendeel zelfs. En zo worden er meerdere personen in de Bijbel "Heer" genoemd.

De dicsipelen noemen Jezus dus koning/meester. Vanuit uw redenatie in mat 18 kunnen we dus opmaken dat het woord koning hier de lading dekt? Het woord koning in relatie tot Jezus wordt vaker gebruikt. Het woord meester ook. Laten we ons beperken tot het gebruik van het woord koning in relatie tot Jezus. Waarom noemen ze hem zo en waarom laat hij zich zo noemen?

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 1:19 pm

Joy-and-Peace schreef:
salaampeace schreef:In de topic / goedemorgen ,laat je open lijk weten dat wij niet de zelfde god aanbidden .
En nu maak je een ander wending ,van we geloven in de zelfde god .

Leg uit !

Met mijn verstand weet ik dat God en Allah dezelfde zijn
Gevoelsmatig heb ik soms de indruk dat dit niet het geval is.
Omdat jullie belang hechten aan dingen die voor ons helemaal niet belangrijk zijn,
(zoals ik bv las, met welke voet je de wc moet binnengaan)
Waren er al wc's in die tijd? En is dat voor God echt belangrijk, en waarom?
Begrijp je niet dat ik mij daar aan erger?
Ben jij altijd moslim geweest, dan kan ik dat begrijpen, zo ben je dan opgevoed.
Was je vroeger Christen of ongelovige dan heb je daar toen zeker anders over gedacht.
Wat mij dus geweldig stoort, al zijn het er maar enkelen, dat zijn die scheldwoorden
aan het adres van christenen, waarom toch?
Jullie vinden Jezus zelf een groot profeet.
Ik spreek heel bewust niet over Jezus als God, om niemand van jullie voor het hoofd te stoten.
En toch is er die haat van hussein, over alles wat maar ruikt naar Christendom.
Hussein doet een hele opsomming van alle goede daden die moslims doen.
Mag ik de vraag stellen, geld geven aan arme christenen, is dat daar ook inbegrepen?
Zou U dat doen, of is dat alleen bestemd voor geloofsgenoten?
In alle eerlijkheid, als ik (wij) geld geven aan goede doelen dan vragen wij ons niet af
welk geloof die mensen hebben. Neen, het zijn mensen in nood, kinderen van God/Allah,
broers en zussen van ons en ze moeten geholpen worden. Dat is dan het enige dat telt.

AUB, ik bid, ik smeek u en allen die dit lezen, laat ons ons gedragen zoals onze Schepper
het van ons verwacht, in waardering en liefde voor elkaar, ook al hebben we een ander geloof.
God zal oordelen.

goede nacht,
Peace

[font=Helvetica]Beste J&P,

Je kunt het misschien niet eens zijn met moslims en hun gewoonten die voortkomen uit de soenah van onze profeet s.a.w. en andere zaken die in jouw ogen niet belangrijk zijn en van mij mag je je daaraan ergeren. Geeft niks, wij als moslims hebben ook niets met de gewoonten uit jouw kerk en die voor ons ook onbelangrijk zijn. Hoor je ons daarover? Nee dus, en wij ergeren ons daar ook niet aan. Dat zijn jullie gewoonten en als je daar gelukkig mee bent, so be it. Dus ik begrijp niet dat jij hier een punt van maakt. Dat jij je aan onze gewoonten ergert zegt meer over jou dan over die gewoonten.

Wat mij opvalt is dat je geen kik geeft tegen jouw medechristelijke broeder als er minachtend over onze profeet s.a.w. wordt gesproken. Dan houdt J&P zijn mondje. Dan wijst J&P niet met zijn vinger naar zijn broeder en vermaant hem en het is dan wel duidelijk waarom hij dat niet doet. Niet, J&P?

Je mag gerust over Jezus, vrede zij met hem, en God spreken. Waarom niet? Alleen als je onwaarheden over Jezus, vrede zij met hem, en God spreekt, zullen wij jou daarop aanspreken of als je je beledigend uitlaat over Jezus, vrede zij met hem en God en over onze profeet s.a.w. Zoals je hebt gemerkt kun je dan een acute ban verwachten. Met zulke uitlatingen hebben wij geen pardon. O.I. is nog altijd een islamitisch soenitisch forum en als je daar gebruik van wilt maken en als gast hier aanwzig wilt zijn, kun je verwachten aangesproken te worden als je je niet aan de regels wenst te houden.

Sommigen onder jullie christenen denken dat moslims achterlijk zijn en dat je wel een loopje met hen kunt nemen en dat je hen belachelijk kunt maken en dat moslims alles maar moeten accepteren en slikken wat jullie z.g. christenen met heel duidelijke minachting zeggen over onze profeet s.a.w..
Vergeet het, J&P, dat feest gaat niet door. Want als ik het mij goed herinner, is dat ook geen christelijke houding

Jij als christen (en daar bedoel ik ook jouw christelijke medebroeders en medezusters mee) bent hier als gast op dit forum en wij accepteren jullie als gast en als jullie vragen hebben over de islam, krijgen jullie daar antwoord op, maar wel een antwoord vanuit de islam. En als jullie de bijbel aanhalen dan worden jullie erop gewezen waar jullie de mist in gaan met het begrijpen van jullie eigen bijbel. Dat kun je leuk vinden of niet, maar is alleen maar om jullie iets te leren over jullie eigen bijbel.
Maar als jullie respectloos worden, minachtend en beledigend, dan wijzen wij jullie meteen naar het gat van de O.I. deur met de bedoeling er nooit, maar dan ook nooit meer binnen te komen.

En op je vraag of moslims ook aan arme christenen geven, Ja, dat gebeurt, in toestanden van nood wordt er aan iedereen gegeven zonder aanziens des persoons. Het maakt daarbij niet uit wat iemand is, christen, atheist, of wat dan ook. Dat leert ons de islam. Dus je degenerende opmerking met de achterliggende gedachte dat dat niet het geval zou zijn, slaat nergens op. Deze vraag geeft heel duidelijk weer hoe jij over ons moslims denkt en over de islam.

De enige christen hier op het forum, waarvoor wij een groot respect hebben, is onze gewaardeerde Paapje en nog enkele anderen. En ja, hij is een rasechte kahtoliek, maar wel een oprechte katholiek christen die anderen met respect behandeld, zoals o.a. ook met Vriendin het geval is.
Ook is Paapje de enige die het aandurft een medechristen te corrigeren als hij zich onbehoorlijk uitlaat of niets anders doet dan zijn eigen evangelie prediken, omdat dit tegen de forumregels is. Paapje is iemand die zijn christenzijn niet ten grabbel gooit, zoals velen dat tot heden hebben gedaan. Hij heeft respect voor ons en wij hebben respect voor hem, zo ook voor Vriendin en Mischa.

Dus nogmaals, beste J&P, je gedraagt je als een waardig christen of je gedraagt je als een onwaardig christen, aan jou en andere christenen die hier met de bedoeling komen om moslims van hun geloof af te praten, de keus. Wens je jezelf onwaardig te gedragen dan zul je de consequenties ook zelf moeten dragen en zal je de toegang tot dit forum worden ontzegd.

Zelfs de atheïsten hier op het forum verdienen meer respect dan jullie valse evangelisten.

En als je wilt doen wat onze Schepper van je verwacht, lees dan de Koran en leef daarnaar, want dat is beter voor jou.[/font]
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

RANDOM_AVATAR
Mischa
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Mischa » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 1:59 pm

Al-hussein schreef:Is incarnatie een teken dat God Almachtig is ?? als dat zo is :

Waarom was God incarneert in een mannelijke lichaam met een mannelijke achterwerk en een mannelijke geslachtsdeel ?? waarom was de incarnatie niet in een lichaam van een vrouw ?? wat is het nut dat - astaghfiroe Allah - God een geslachtsorgaan heeft bedoeld voor het plassen en gemeenschap bedrijven ?? een medaille ??

Even gekkigheid als het mag, ik heb u dit eerder zien schrijven. Wat u hier eigenlijk zegt is (we stellen even dat dat gebeurd) God zou incarneren als een man, dan zou hij volgens u incarneren als een man zonder geslachtsdelen? Dus als een incompleet mens?

roman
Super lid
Super lid

door roman » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 2:52 pm

Abdul Malik schreef:
Joy-and-Peace schreef:Als ik als christen zo zou schelden tegen een anders-gelovige,

Jezus(as) in de Bijbel kan er ook wat van.
Jezus(as) zegt:

Geeft wat Heilig is niet aan de honden, en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen. ( Mat.7:6)

Dus volgens jou zondigd Jezus(as) hier ook in de Bijbel en heeft Jezus volgens jou geen naasteliefde.

Waarom kunnen jullie Christenen ergens gewoon niet inhoudelijk op ingaan, in plaats van met modder (of shit) te moeten gooien? Het is elke keer het zelfde verhaal met jullie. Dingen hier op OI hard roepen/claimen en dan vervolgens er niet inhoudelijk er verder op ingaan. En onze inhoudelijke reacties geheel negeren en gewoon domweg blijven en doorgaan met evangeliseren en altijd weer van hak naar tak blijven springen, en dan menen jullie dat je hiermee Gods werk doen. Jullie zetten hiermee God, Jezus, de Bijbel, het Christendom, en jullie zelf (als Christenen geheel) voor schut. En jullie beseffen het zelf niet eens. En op deze manier willen jullie zieltjes winnen bij ons Moslims, ik zeg jullie nooit zal dat jullie lukken(inscha'Allah) niet zolang ik(en anderen) hier op OI aanwezig ben/zijn. Wij zullen altijd een inhoudelijk weder woord hebben vanuit de Koran en vanuit jullie eigen Bijbel richting de leugens en valse leer/dogma vanuit het Christendom.

Joy & Peace Did you know your christians missionaries they produce more than 60000 books against our prophet Muhammad Peace be upon him & more than 100000 books against Islam Did you Know they presenting this for centuries & today as well ?howlong they gonna play this games?

here watch this video

http://www.youtube.com/watch?v=UVmrFs-SaNg
Once we humble ourselves, rid ourselves of our egoism and submit totally to Almighty Allah, in faith and in action, we will surely feel peace in our hearts. Establishing peace in our hearts will bring about peace in our external conduct as well.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 3:19 pm

Mischa schreef:
Abdul Malik schreef:Dat in het Oud Koine Grieks waar de Bijbel in geschreven is, er totaal geen Hoofdletters in bestaan dit is in het Oud Koine Grieks totaal onbekend.

Dit, en de rest van uw post die ik er voor het overzicht even uit heb gelaten, is mij bekend. Ik wil u vragen het volgende in gedachten te houden, zodat u hier verder niet meer op terug hoeft te komen. Dat het gebruik van hoofdletters en leestekens in zowel de griekse als de hebreeuwse taal niet voorkomt is mij bekend. Bij het lezen van mijn bijbel probeer ik dergelijke tekens dan ook zoveel mogelijk te ontwijken. Ik hecht er geen waarde aan betreffende de betekenis van de tekst.

Wat betreft deze tekst.
In deze tekst voor "Heer" wordt de Griekse term/woord: κύριος/kyrios gebruikt.

En in het Grieks kan κύριος/kyrios/heer refereren naar God.
Maar tegelijk kan het evenzo refereren naar een meester/leraar/iemand met autoriteit/aanzien.

In Matheus 18: 23-35 lees we het verhaal van de Koning en zijn slaven.

En in dit verhaal wordt de menselijke Koning/Meester in de Griekse tekst ook κύριος/kyrios genoemd.
Betekend dit automatisch dat de menselijke Koning/Meester ook (een) God was omdat hij κύριος/kyrios wordt genoemd? Nee in tegendeel zelfs. En zo worden er meerdere personen in de Bijbel "Heer" genoemd.

De dicsipelen noemen Jezus dus koning/meester. Vanuit uw redenatie in mat 18 kunnen we dus opmaken dat het woord koning hier de lading dekt? Het woord koning in relatie tot Jezus wordt vaker gebruikt. Het woord meester ook. Laten we ons beperken tot het gebruik van het woord koning in relatie tot Jezus. Waarom noemen ze hem zo en waarom laat hij zich zo noemen?

Dit is juist het criterium en dit maakt juist een wereld van verschil, of de Griekse term/woord κύριος/kyrios vertaald word met:

-heer(met een kleine h) wat refereerd naar een leraar/meester/iemand met aanzien en respect.
-Heer( met een grote H) wat refereerd naar God.

Dus hoezo doe jij daar zogenaamd luchtig over en is het verder niet nodig om daar op terug te vallen.
En wat geeft het de Christelijke Bijbelvertalers het recht om waar en waneer zij willen het Griekse woord/term κύριος/kyrios te vertalen met heer( met een kleine h) of Heer(met een grote H). Er is in de Griekse tekst niets op te maken dat κύριος/kyrios voor Jezus met Heer( met een grote H) vertaald moet worden. Dus dit is en blijft basisloos.

Wat betreft Matheus 18:23-35.
Daar gaat het helemaal niet over Jezus(as) zelf, maar dat is een voorbeeld/parabel/gelijkenis dat Jezus(as) zelf verteld, en dat gaat over een menselijke Koning die slaven bezit. En waar het uiteindelijk over gaat is Barmhartigheid, maar dit is niet het punt wat ik duidelijk wilde maken.

Het punt wat ik duidelijk wilde maken is dat Jezus(as) zelf in deze parabel/gelijkenis het over een menselijke Koning heeft die Jezus(as) zelf κύριος/kyrios noemt. Maar nu wordt het zelfde Griekse woord/term κύριος/kyrios vertaald met heer (met een kleine h) en sommige Bijbels vertalen het niet eens met heer, maar vertalen het als meester.

Waarom dit grammaticale spelletje dat door de Christelijke Bijbelvertalers word gehandhaafd.
Terwijl het dezelfde Griekse term κύριος/kyrios is zoals Jezus(as) ook wordt aangeduid. Dus om jou vraag nogmaals te beantwoorden;

Er is geen één aanleiding vanuit de Griekse tekst zelf om aan te nemen dat κύριος/kyrios voor Jezus(as) als Heer(met een hoofdletter H) moet worden vertaald, en dat het daarmee zogenaamd naar God doet verwijzen. Er is hier geen basis voor.

Tenzij men zelf overtuigd bent dat Jezus God is, want dan vertaald men het Griekse woord/term κύριος/kyrios wel als Heer(met een hoofdletter H), om daarmee zelf te willen bewijzen dat Jezus(as) dus "Heer" wordt genoemd en dus God is, wat uiteindelijk jou vraag was betreft Joh 13:13.

Gij noemt Mij Meester en Here, en gij zegt dat terecht, want Ik ben het.

RANDOM_AVATAR
Ibn Iskandar
Beginner
Beginner

door Ibn Iskandar » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 3:30 pm

Joy-and-Peace schreef:
salaampeace schreef:In de topic / goedemorgen ,laat je open lijk weten dat wij niet de zelfde god aanbidden .
En nu maak je een ander wending ,van we geloven in de zelfde god .

Leg uit !

Met mijn verstand weet ik dat God en Allah dezelfde zijn
Gevoelsmatig heb ik soms de indruk dat dit niet het geval is.
Omdat jullie belang hechten aan dingen die voor ons helemaal niet belangrijk zijn,
(zoals ik bv las, met welke voet je de wc moet binnengaan)
Waren er al wc's in die tijd? En is dat voor God echt belangrijk, en waarom?
Begrijp je niet dat ik mij daar aan erger?
Ben jij altijd moslim geweest, dan kan ik dat begrijpen, zo ben je dan opgevoed.
Was je vroeger Christen of ongelovige dan heb je daar toen zeker anders over gedacht.
Wat mij dus geweldig stoort, al zijn het er maar enkelen, dat zijn die scheldwoorden
aan het adres van christenen, waarom toch?
Jullie vinden Jezus zelf een groot profeet.
Ik spreek heel bewust niet over Jezus als God, om niemand van jullie voor het hoofd te stoten.
En toch is er die haat van hussein, over alles wat maar ruikt naar Christendom.
Hussein doet een hele opsomming van alle goede daden die moslims doen.
Mag ik de vraag stellen, geld geven aan arme christenen, is dat daar ook inbegrepen?
Zou U dat doen, of is dat alleen bestemd voor geloofsgenoten?
In alle eerlijkheid, als ik (wij) geld geven aan goede doelen dan vragen wij ons niet af
welk geloof die mensen hebben.
Neen, het zijn mensen in nood, kinderen van God/Allah,
broers en zussen van ons en ze moeten geholpen worden. Dat is dan het enige dat telt.

AUB, ik bid, ik smeek u en allen die dit lezen, laat ons ons gedragen zoals onze Schepper
het van ons verwacht, in waardering en liefde voor elkaar, ook al hebben we een ander geloof.
God zal oordelen.

goede nacht,
Peace

Het is volgens mij algemeen bekend dat missionarissen en zendelingen in de Derde Wereld moslims doelbewust proberen om te kopen met voedsel en wereldse goederen terwijl de liefdadigheid van moslims slechts een daad omwille van Allah zelf is.

Wat betreft het binnenstappen van een toilet met links in plaats van rechts is omdat wij geloven in het ongeziene en niet slechts deze wereld als enige absolute waarheid zien.

RANDOM_AVATAR
Ibn Iskandar
Beginner
Beginner

door Ibn Iskandar » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 3:36 pm

Joy-and-Peace schreef:
Al-hussein schreef:Luister even jij de hond der evangelisten, het is echt de laatste keer dat jij de Profeet Mohammad s.a.w. ten onrechte vergelijkt met een andere Profeet die ook gerespecteerd en erkend door ons Moslims.

Jezus. s.a.w. en Mohammad daar is er geen verschil tussen voor ons, beide twee machtige profeten van Allah swt.

En nu vraag ik het beheer om deze varken uit het forum te gooien, blijkbaar kwam hij hier om Mohammad s.a.w. te beledigen dan kan hij geen respect meer van mij verwachten.

Ga terug naar je stallen waar je lekker kunt blaffen en de islam kunt bashen met je soortgenoten.

Ik huiver als ik zulke taal lees.
Zijn wij niet allemaal schepsels van diezelfde God.
Een God die ieder van ons lief heeft.
Een God die wil dat wij in vrede leven met elkaar,
ook al behoren we niet tot het zelfde ras, geloof, of cultuur.
Ik ben er zeker van dat de Profeet zelf deze taal zou afkeuren.

Taal als deze zou een weldenkend mens die er over nadenkt om
moslim te worden op zijn stappen doen terugkeren.
Ergens las ik de opmerking dat de moslims in een slecht daglicht
worden geplaatst. Vraag u dan eens af, hoe dat komt?

Als ik als christen zo zou schelden tegen een anders-gelovige,

Is dergelijke taal, al komt ze van een moslim, hier toegelaten?
En is ze toegelaten volgens de regels van de Islam en de Koran?
Ik heb er mijn vragen bij.

J.P.

Heeft jouw Bijbelse Jezus de farizeeën en schriftgeleerden niet uitgemaakt voor adderengebroed en kinderen van de Satan?

Ik heb vaak het idee dat sommige christenen hun Bijbel niet echt kennen.

RANDOM_AVATAR
Mischa
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Mischa » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 4:37 pm

Beste Abdul Malik,

Waarom doet u nu precies dat waarvan ik u vroeg het niet te doen? U wijdt een ellenlange tekst aan iets waarvan ik duidelijk aan heb gegeven dit reeds te weten en waarvan ik ook nog eens duidelijk aangeef dat ik mij daar niet door probeer te laten beinvloeden.

U wilde de teksten bespreken, dus ik herhaal mijn laatste vraag:

De dicsipelen noemen Jezus dus koning of heer of meester (al dan niet met een hoofdletter). Vanuit uw redenatie in mat 18 kunnen we dus opmaken dat het woord koning hier van toepassing is. Het woord koning in relatie tot Jezus wordt ook vaker gebruikt. Het woord meester ook. Laten we ons beperken tot het gebruik van het woord koning in relatie tot Jezus. Waarom noemen ze hem zo en waarom laat hij zich zo noemen?

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 5:10 pm

Mischa schreef:Beste Abdul Malik,

Waarom doet u nu precies dat waarvan ik u vroeg het niet te doen? U wijdt een ellenlange tekst aan iets waarvan ik duidelijk aan heb gegeven dit reeds te weten en waarvan ik ook nog eens duidelijk aangeef dat ik mij daar niet door probeer te laten beinvloeden.

U wilde de teksten bespreken, dus ik herhaal mijn laatste vraag:

De dicsipelen noemen Jezus dus koning of heer of meester (al dan niet met een hoofdletter). Vanuit uw redenatie in mat 18 kunnen we dus opmaken dat het woord koning hier van toepassing is. Het woord koning in relatie tot Jezus wordt ook vaker gebruikt. Het woord meester ook. Laten we ons beperken tot het gebruik van het woord koning in relatie tot Jezus. Waarom noemen ze hem zo en waarom laat hij zich zo noemen?

Omdat ik als Bijbelstudent uitga van "originele" Griekse tekst en wat het te zeggen heeft.
En jij wil hier expres niet verder op ingaan omdat( ik weet dat) jij heel goed weet dat jij dan geen poot hebt om op te staan wat betreft jou vraag dat Jezus(as) zichzelf Meester en "Heer" liet noemen in Joh. 13:13 en dat Jezus(as) dan waarschijnelijk dan God zou zijn.

Dat was toch jou vraag en de bijbehorende Bijbeltekst heb jij toch aangehaald, die wij als eerst zouden bespreken en analiseren.En dan laat je de bekende Christelijke trek (van hak naar tak gespring) zien.

En wat snap jij niet waarom ik Mat.18:23-35 heb aangehaald.
Juist om dat te bewijzen van datgene wat er niet is, en dat Jezus(as) door de Christelijke Bijbelvertalers expres als Heer (met een grote H) wordt vertaald om de boel te belazeren, om de lezer te denken dat hij Heer en God is. Terwijl daar geen één aanwijzing naar is.

Ik weet dat jij hier niet verder wil op ingaan en de reden daarvoor heb ik al vermeld.

Maar hier speciaal voor jou de tekst uit Matheus. 18:23-35, en dan mag jij mij/ons vertellen waar de discipelen van Jezus(as) hem in de tekst Koning noemen. En waarom de Griekse term [glow=red]κύριος/kyrios[/glow]voor de Koning als [glow=red]heer[/glow](met een kleine h) wordt vertaald, maar voor Jezus in Joh 13:13 is het[glow=red]Heer[/glow]( met een hoofdletter H).

23 Daarom is het met het koninkrijk van de hemel als met een koning die rekenschap wilde vragen van zijn dienaren. 24 Toen hij daarmee begonnen was, bracht men iemand bij hem die hem tienduizend talent schuldig was. 25 Omdat hij niets kon terugbetalen, gaf zijn [glow=red]heer(κύριος/kyrios)[/glow] bevel dat de man samen met zijn vrouw en kinderen en alles wat hij bezat verkocht moest worden, zodat de schuld kon worden ingelost. 26 Toen wierp de dienaar zich aan de voeten van zijn heer en smeekte hem: “Heb geduld met mij, ik zal u alles terugbetalen.” 27 Zijn [glow=red]heer(κύριος/kyrios)[/glow] kreeg medelijden, hij liet hem vrij en schold hem de geleende som kwijt. 28 Toen deze dienaar naar buiten ging, trof hij daar een van de andere dienaren, die hem honderd denarie schuldig was. Hij nam hem in een wurggreep en beet hem toe: “Betaal me alles wat je me schuldig bent!” 29 Toen wierp deze zich voor hem neer en smeekte hem: “Heb geduld met mij, ik zal je betalen.” 30 Maar hij wilde daar niet van weten, integendeel, hij liet hem gevangenzetten tot hij de hele schuld zou hebben afbetaald. 31 Toen de andere dienaren begrepen wat er gebeurd was, waren ze zeer ontdaan, en gingen ze naar hun [glow=red]heer(κύριος/kyrios)[/glow] om hem alles te vertellen. 32 Daarop liet zijn [glow=red]heer(κύριος/kyrios)[/glow] hem bij zich roepen en hij zei tegen hem: “Je bent een slechte dienaar. Heel die schuld heb ik je kwijtgescholden, omdat je me erom smeekte. 33 Dan had jij toch zeker ook medelijden moeten hebben met die andere dienaar, zoals ik medelijden heb gehad met jou?” 34 En zijn [glow=red]heer(κύριος/kyrios)[/glow] was zo kwaad dat hij hem in handen van de gerechtsbeulen gaf tot hij de hele schuld zou hebben terugbetaald. 35 Zo zal mijn hemelse Vader ook ieder van jullie behandelen die zijn broeder of zuster niet van harte vergeeft.’

Vergelijk dit met Joh 13:13

Jullie zeggen altijd “meester” en [glow=red]“Heer”(κύριος/kyrios)[/glow] tegen mij, en terecht, want dat ben ik ook.

Zie je de misleiding en bedrog nu!

RANDOM_AVATAR
Mischa
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Mischa » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 6:40 pm

Onvoorstelbaar!

Of u begrijpt werkelijk niets van wat ik heb geschreven en mijn vraagstelling, of... ik heb geen idee wat hier anders aan de hand is.

Mag ik u de oprechte vraag stellen of nederlands uw moedertaal is? Ik vraag dit niet zomaar, ik ben werkelijk van mening dat u over mijn gehele bedoeling heen leest. Of schrijf ik wellicht veel te omslachtig?

U trekt werkelijk waar onterechte conclusies. Ik vraag een ieder hier (met name ook het forumbeheer) onze postwisseling nog eens na te lezen en de onduidelijkheid hier op te helderen. Indien ik ergens een fout gemaakt heb of niet duidelijk ben geweest, dan hoor ik graag waar m dat in zit.

Abdul Malik schreef:En jij wil hier expres niet verder op ingaan omdat( ik weet dat) jij heel goed weet dat jij dan geen poot hebt om op te staan wat betreft jou vraag dat Jezus(as) zichzelf Meester en "Heer" liet noemen in Joh. 13:13 en dat Jezus(as) dan waarschijnelijk dan God zou zijn.

Dat was toch jou vraag en de bijbehorende Bijbeltekst heb jij toch aangehaald, die wij als eerst zouden bespreken en analiseren.En dan laat je de bekende Christelijke trek (van hak naar tak gespring) zien.

En wat snap jij niet waarom ik Mat.18:23-35 heb aangehaald.
Juist om dat te bewijzen van datgene wat er niet is, en dat Jezus(as) door de Christelijke Bijbelvertalers expres als Heer (met een grote H) wordt vertaald om de boel te belazeren, om de lezer te denken dat hij Heer en God is. Terwijl daar geen één aanwijzing naar is.

Ik weet dat jij hier niet verder wil op ingaan en de reden daarvoor heb ik al vermeld.

Ik sta op beide benen en blijf dat voorlopig ook. Wat u meent te weten is beslist onjuist. Ik stel mijn vraag zonder daar vooraf al een uitkomst aan te koppelen en wacht (nog steeds) op uw analyse van die tekst, want dat heeft u mij aangeboden. Ik spring niet van de hak op de tak, ik stel nu voor den derde maal dezelfde vraag met betrekking op de analyse van de tekst uit Joh 13. U meent toch niet werkelijk dat ik aan de hand van het gebruik van een hoofdletter meen te kunnen bewijzen dat Jezus God zou zijn? Het gaat mij niet om die hoofdletter, het gaat mij om de tekst.

Maar hier speciaal voor jou de tekst uit Matheus. 18:23-35, en dan mag jij mij/ons vertellen waar de discipelen van Jezus(as) hem in de tekst Koning noemen. En waarom de Griekse term [glow=red]κύριος/kyrios[/glow]voor de Koning als [glow=red]heer[/glow](met een kleine h) wordt vertaald, maar voor Jezus in Joh 13:13 is het[glow=red]Heer[/glow]( met een hoofdletter H).

23 Daarom is het met het koninkrijk van de hemel als met een koning die rekenschap wilde vragen van zijn dienaren. 24 Toen hij daarmee begonnen was, bracht men iemand bij hem die hem tienduizend talent schuldig was. 25 Omdat hij niets kon terugbetalen, gaf zijn [glow=red]heer(κύριος/kyrios)[/glow] bevel dat de man samen met zijn vrouw en kinderen en alles wat hij bezat verkocht moest worden, zodat de schuld kon worden ingelost. 26 Toen wierp de dienaar zich aan de voeten van zijn heer en smeekte hem: “Heb geduld met mij, ik zal u alles terugbetalen.” 27 Zijn [glow=red]heer(κύριος/kyrios)[/glow] kreeg medelijden, hij liet hem vrij en schold hem de geleende som kwijt. 28 Toen deze dienaar naar buiten ging, trof hij daar een van de andere dienaren, die hem honderd denarie schuldig was. Hij nam hem in een wurggreep en beet hem toe: “Betaal me alles wat je me schuldig bent!” 29 Toen wierp deze zich voor hem neer en smeekte hem: “Heb geduld met mij, ik zal je betalen.” 30 Maar hij wilde daar niet van weten, integendeel, hij liet hem gevangenzetten tot hij de hele schuld zou hebben afbetaald. 31 Toen de andere dienaren begrepen wat er gebeurd was, waren ze zeer ontdaan, en gingen ze naar hun [glow=red]heer(κύριος/kyrios)[/glow] om hem alles te vertellen. 32 Daarop liet zijn [glow=red]heer(κύριος/kyrios)[/glow] hem bij zich roepen en hij zei tegen hem: “Je bent een slechte dienaar. Heel die schuld heb ik je kwijtgescholden, omdat je me erom smeekte. 33 Dan had jij toch zeker ook medelijden moeten hebben met die andere dienaar, zoals ik medelijden heb gehad met jou?” 34 En zijn [glow=red]heer(κύριος/kyrios)[/glow] was zo kwaad dat hij hem in handen van de gerechtsbeulen gaf tot hij de hele schuld zou hebben terugbetaald. 35 Zo zal mijn hemelse Vader ook ieder van jullie behandelen die zijn broeder of zuster niet van harte vergeeft.’

Vergelijk dit met Joh 13:13

Jullie zeggen altijd “meester” en [glow=red]“Heer”(κύριος/kyrios)[/glow] tegen mij, en terecht, want dat ben ik ook.

Zie je de misleiding en bedrog nu!

De misleiding en bedrog zit m dus in die hoofdletter, dat is toch het punt dat u wilt maken? Dát heb ik in mijn eerste antwoord aan u dus al bevestigd; ik lees over de hoofdletters en leestekens heen, want ik weet dat die zowel in het grieks alsmede in het hebreeuws niet voor komen.

Dan hebben we dus de koning/heer uit het voorbeeld van mat 18 en hebben we de koning/heer (met een kleine letter ditkeer) uit Joh 13. In beide gevallen dus precies hetzelfde.

Dan blijft mijn vraag nog steeds staan, waarom noemen de dicsipelen hem (Jezus) koning/heer en bevestigd hij dat hij dat is?

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 6:56 pm

Mischa schreef:
Dan blijft mijn vraag nog steeds staan, waarom noemen de dicsipelen hem (Jezus) koning/heer en bevestigd hij dat hij dat is?

[font=Helvetica]Beste Mischa, misschien mag ik mij er even inmengen? In de tijd dat ik nog de christelijke leer volgde en dergelijke passages las, las ik daar niet meer uit dan dat de discipelen Jezus, vrede zij met hem, als hun meerdere zagen. Jezus, vrede zij met hem, was uiteindelijk hun leermeester. En dat bevestigde Jezus, vrede zij met hem, want hij, vrede zij met hem, was ook inderdaad hun leermeester. Daarom gebruikte de discipelen ook deze benaming. Precies zoals ik vroeger op school mijn leermeester ook 'meester' noemde. Hij was mijn meerdere in hetgeen ik wist. Een eigenaar van land werd vroeger ook landHEER genoemd. Ik zie het verschil niet met het eerste en de 2 voorbeelden. Dan kun je daar verder taaltechnisch wel heel wat anders achter gaan zoeken, maar daar zit verder niks achter. Nog een voorbeeld, iemand die de meerdere was van een ander werd 'meester' genoemd, zoals je vroeger ook het woord 'gildeMEESTER' had. In de Nederlandse taal heeft het geen andere betekenis als 'de meerdere zijn van een ander' in kennis of macht. Zelfs in het heel oud Nederlands noemde een vrouw haar man ook 'mijn heer', om de heel simpele reden dat zij ondergeschikt was aan haar man.[/font]
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

RANDOM_AVATAR
Mischa
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Mischa » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 7:03 pm

Ayasha dank voor het antwoord. Zou je (ik mocht jij zeggen) aub zo vriendelijk willen zijn om te kijken of je bovenstaand misverstand opgehelderd kunt krijgen? Ik begrijp namelijk niet dat er drie of meer postings nodig zijn geweest, en het bijna uit de hand loopt, waar ik van jou in één keer het antwoord krijg dat bij mijn vraag hoorde.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 7:13 pm

Mischa schreef:Ayasha dank voor het antwoord. Zou je (ik mocht jij zeggen) aub zo vriendelijk willen zijn om te kijken of je bovenstaand misverstand opgehelderd kunt krijgen? Ik begrijp namelijk niet dat er drie of meer postings nodig zijn geweest, en het bijna uit de hand loopt, waar ik van jou in één keer het antwoord krijg dat bij mijn vraag hoorde.

[font=Helvetica]Ik denk, Mischa, dat jullie ongewild een beetje langs elkaar heen praten. Ik denk dat Abdul Malik dacht (ik denk nu even via zijn hoofd :roll: ) dat jij aan het woord 'heer' c.q. 'koning' een goddelijkheid verbond. Volgens mij is dat jullie misverstand. Het woord 'heer' c.q. 'koning' zegt namelijk helemaal niets over goddelijkheid.
Maar Abdul Malik kan daar natuurlijk beter zelf een antwoord op geven. Insha'Allah is het misverstand dan opgelost. ;)[/font]

www.islamboeken.nl

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 7:56 pm

Beste mensen die dit lezen.

Mischa doet nu als of zijn neus bloed!
Trap daar niet in.

We begonnen met het feit dat Jezus(as) nergens( in de Bijbel) zegt: IK BEN GOD, en dat gaf hij toe.
Toch gaf hij aan dat hij zogenaamde Bijbel referencies heeft die waarschijnelijk naar zijn "goddelijkheid" doen verwijzen.

En toen kwam hij met Johannes 13:13 aanzetten, dat zegt:

Jullie zeggen altijd “meester” en “Heer” tegen mij, en terecht, want dat ben ik ook

Ik heb duidelijk gezegd dat wij elk vers voor vers zullen analiseren.
Dus dat doe ik dan ook. En ik laat hem zien dat "Heer" in Johannes 13:13 niet Heer is in de zin van God. Maar in de zin van meester/leraar/iemand met aanzien en respect.

Ik geef hem aan dat Joh. 13:13 de Griekse tekst de term: κύριος/kyrios gebruikt, wat vertaald: heer betekend. Maar daar laat ik het niet bij. Ik laat hem tegelijk zien dat de Christelijke Bijbelvertalers een corrupt en vals grammaticaal spelletje spelen door de Griekse term κύριος/kyrios met een hoofdletter te vertalen als het op Jezus slaat zodat het lijkt dat Jezus HEER is en dus GOD, en dit vind men door heel de Nieuwe testament heen. Maar als het zelfde woord voor iemand anders wordt gebruikt dan vertaalt men κύριος/kyrios met: heer( met een kleine letter), dus met andere woorden geen God. Ik sla hiermee twee vliegen in één klap.

En dat is:

Ik toon aan dat Joh 13:13 niet bewijst dat Jezus God is, en ik laat de corruptie in de Bijbel vertalingen zien.

Dan komt Mischa aandenderen dat de discippelen van Jezus(as) hem Koning noemen.

Waar in de gehele Bijbel noemen de personelijke discippelen Jezus(as) Koning?
Nergens!

Daarbij ging mijn voorbeeld betreffende Mat.18:23-35 om het fijt dat een koning( buiten God en Jezus) ook κύριος/kyrios/heer wordt genoemd in de Bijbel, dus κύριος/kyrios/heer bewijst niets betreffende de goddelijkheid verwijzing van Jezus. En dat is wat hij niet begrijpt( of wil begrijpen)

Mischa kan het volgende doen.

Bewijzen dat Joh 13:13 toch zegt dat Jezus God is, of zich erbij neerleggen dat Joh 13:13 niet bewijst dat Jezus God is. En dat Jezus niets meer is dan een heer (met een kleine h) zoals ieder gerespecteerd persoon met aanzien en respect ook een heer kan/mag zijn. En niet een Heer( met een hoofdletter H) als een God.

Daarnaast zou ik ook graag het bewijs willen zien waar de personelijke discippelen van Jezus, Jezus ooit Koning hebben genoemd.

En dat kan hij niet!(en dat weet hij, hij zit hiermee tussen wal en schip)

En dan vraagt hij mij of mijn moedertaal Nederlands is, brutaler kan het bijna niet!

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » vr _8-_feb-_2013ah, 8-2-2013ad, 8:33 pm

[font=Helvetica]Salam aleikum,

Dat is zeer, zeer duidelijk uitgelegd, broeder Abdul Malik. Geen speld tussen de krijgen en kan niet duidelijker. Als Mischa dat niet snapt (of niet wil snappen) dan weet ik het ook niet meer. En zo heb ik zelf ook altijd begrepen zoals jij het hierboven hebt uitgelegd, ondanks dat ik vroeger de christelijke leer volgde en dergelijke passages las.

wa salam[/font]

www.islamboeken.nl

VorigeVolgende

Keer terug naar Islam en Christendom