Top Bible scholar leaves Christianity

Islam en Christendom hebben veel overeenkomsten, bespreek ze hier.
Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Top Bible scholar leaves Christianity

door Ayasha » za _28-_jun-_2014ah, 28-6-2014ad, 4:59 am

ashes schreef:
superkar schreef:Ik zou zeggen laat maar zien, ik vraag me af of je het beter weet dan deze ex Christelijke geleerde die het Nieuwe Testament bestudeerde.

nouja, het gaat even duren om alles uit te werken denk ik, maar deze ex christelijke geleerde is natuurlijk niet de enigste geleerde, en zo zijn er wel meer ex christelijke geleerde, en ook ex moslims.
of ex-wat dan ook, er zijn altijd hele slimme mensen aan beide kanten van een argument, dat maakt het altijd juist zo lastig.
Want als het allemaal zo duidelijk was, was de hele wereld moslim, of christen of een andere religie.

Inmiddels zijn we al ruim 3 jaar verder. Ik ben toch wel heel benieuwd in welk stadium ashes is aangekomen met betrekking tot zijn zoektocht en in hoeverre hij alles heeft uitgewerkt. Jammer dat we niets meer van hem vernemen.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » za _28-_jun-_2014ah, 28-6-2014ad, 7:49 am

Ayasha schreef:Inmiddels zijn we al ruim 3 jaar verder. Ik ben toch wel heel benieuwd in welk stadium ashes is aangekomen met betrekking tot zijn zoektocht en in hoeverre hij alles heeft uitgewerkt. Jammer dat we niets meer van hem vernemen.

De Chistelijke "heilige geest" die volgens de Christen in hun leeft en hen doet leiden, heeft hem in de steek gelaten. Daar de Christelijke "heilige geest" door de Christenen als God wordt gezien als één van drie(éénheid) dat eigenlijk toch ook weer niet drie is maar eigenlijk één.

Daar de Koran zegt en waarschuwd:

en zegt niet: "Drie (in één)." Houdt op, dat is beter voor u. Voorwaar, Allah is de enige God.(Koran 4:171)
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » za _28-_jun-_2014ah, 28-6-2014ad, 1:27 pm

Ayasha schreef:
Inmiddels zijn we al ruim 3 jaar verder. Ik ben toch wel heel benieuwd in welk stadium ashes is aangekomen met betrekking tot zijn zoektocht en in hoeverre hij alles heeft uitgewerkt. Jammer dat we niets meer van hem vernemen.

Assalamoe Alaikoem wa Rahmatoe Allah ,

Denkt u , zus Ayasha , dat men echt oprecht opzoek naar de waarheid ?? misschien wel misschien niet ...de onwetendheid die men opheft door middel van kennis is niet de enige obstakel in het pad van de waarheid , op de meeste mensen is hetgeen Allah swt heeft gezegd van toepassing op hen :

043.023En zo hebben Wij vóór jouw tijd geen waarschuwer naar een stad gezonden zonder dat haar inwoners die een luxeleven leidden zeiden: "Wij hebben gemerkt dat onze vaderen tot een religie behoorden en in hun spoor gaan wij verder.

043.024 Hij zei: "En als ik dan tot jullie kom met een betere leidraad dan die waarvan jullie gemerkt hebben dat jullie vaderen zich eraan hielden?" Zij zeiden: "Waarmee jullie gezonden zijn, daaraan hechten wij geen geloof."

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » zo _29-_jun-_2014ah, 29-6-2014ad, 2:23 am

salam aleikum

Mijn geliefde broers Abdul Malik en Al-Hussein, jullie hebben beiden gelijk. De greep waarin hij en andere christenen zich in bevinden is behoorlijk stevig. Het is niet gemakkelijk je daaruit los te worstelen. Het heeft mij 20 jaar geduurd voordat ik mij compleet had los geworsteld van deze christelijke doctrine. Het is een proces wat jaren kan duren. Er was ook geen internet dus hulpbronnen had ik niet zoals men tegenwoordig heeft. Op 'eigen houtje' (is niet waar natuurlijk omdat Allah mij daarin heeft geholpen, maar dat wist ik toen nog niet) ben ik losgekomen uit hun strakke greep waarna ik 14 jaar lang mijzelf in het luchtledige heb gevoeld.
Toen ik dus de islam leerde kennen na die 14 jaar was dat voor mij een zucht van verlichting en het gevoel van thuiskomen.
Het is daarom zo jammer dat men tegenwoordig die hulpbronnen voor het grijpen heeft maar deze niet aanpakt en deze zelfs in veel gevallen totaal verwerpt.
Het kan zijn dat die greep nog te sterk is of er is inderdaad geen serieuze wil om de waarheid te (leren) kennen.

En misschien had ik al een streepje voor op veel christenen omdat ik al als kind zijnde al het gevoel had dat de bijbel nooit het laatste Boek zou kunnen zijn om de doodsimpele reden omdat het niet 'af' was. Vanaf het moment dat ik kon lezen heb ik de kinderbijbel gelezen en wel zo vaak dat ik die zo'n beetje uit mijn hoofd kon opdreunen. Wat ik in de kinderbijbel miste zocht ik later in de 'grote-mensen-bijbel', maar ook daar vond ik niet wat ik zocht, dus al vrij snel kwam ik tot de conclusie dat er meer moest zijn dan dat, en dat nog buiten het feit dat ik mijn bedenkingen had over de verschillen van de 4 evangeliën. Maar wat dat 'meer' zou kunnen zijn was voor mij een raadsel. De preken in de kerk werden voor mij op een bepaald moment onbevredigend en op een gegeven moment zelfs irritant omdat je nooit iets hoorde waardoor je met een bevredigend gevoel weer huiswaarts ging. Met iemand, zoals bv. een priester daarover praten was schier onmogelijk. Het standaard antwoord was altijd, je moet maar gewoon geloven en vooral niet vergeten je tienden te offeren. Dus antwoorden kreeg je nooit op je vragen. In hun ogen was ik een 'opstandige' zuster. (eek) Andere gemeenteleden iets vragen hoefde je niet aan te beginnen, ten eerste omdat dit van 'hogerhand' vanuit de kerk niet werd gewaardeerd en ook niet gestimuleerd en ten tweede dat de kennis van de meeste gemeenteleden ver onder nul was. Het lezen van boeken van gerenommeerde theologen was ook geen oplossing want het enige wat ik van hen heb geleerd en zelf ook al min of meer had ontdekt dat er veel bezijden de waarheid is wat er in de bijbel staat opgetekend en zelfs enkelen onder hen hebben doen besluiten de christelijke doctrine te verlaten.

Maar Allah leidt wie Hij wil en hoe Hij wil, dus ik geef de hoop voor ashes nog niet op en ook niet voor andere christenen die tot de ontdekking zijn gekomen dat de bijbel maar halve waarheden bevat en zelfs onwaarheden. Waar een wil is is een weg en als er een christen is die die wil heeft om verder dan het christendom te kijken, zal Allah hem of haar ongetwijfeld op het pad van de islam brengen, hetzij linksom of rechtsom.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » zo _29-_jun-_2014ah, 29-6-2014ad, 8:25 am

Assalamu Aleikum, zuster Ayasha

Dat jij toendertijd (als een Christen) het gevoel had dat de Bijbel niet "af was" is niet raar of ongerond/ongefundeerd.

Want ook de laatste Profeet voor de Kinderen van Israel, namelijk Jezus(as) heeft duidelijk een nieuwe en andere toekomstige Profeet en Helper voorspeld die Allah(swt) zou sturen die de wereld het overtuigend bewijs zal leveren "aangaande zonde en aangaande rechtvaardigheid en aangaande oordeel" (Joh. 16:7-8).

En als men alle voorspelingen betreft deze toekomstige Profeet zorgvuldig analiseerd dan kan men er niet onderuit dat het een persoon is van vlees en bloed en dat kan dan niemand anders zijn dan de Profeet Mohammad s.a.w. . En niet een of de "heilige geest" zoals de Christenen het interpreteren.

Voor diegenen die zich hierin intereseren en meer over willen weten, zie mijn info topic:

PROFEET MOHAMMAD(saws) de laatste Boodschapper in de Bijbel

zie: viewtopic.php?p=1207487#p1207487
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » zo _29-_jun-_2014ah, 29-6-2014ad, 1:55 pm

Aleikum salam,

Want ook de laatste Profeet voor de Kinderen van Israel, namelijk Jezus(as) heeft duidelijk een nieuwe en andere toekomstige Profeet en Helper voorspeld die Allah(swt) zou sturen die de wereld het overtuigend bewijs zal leveren "aangaande zonde en aangaande rechtvaardigheid en aangaande oordeel" (Joh. 16:7-8).

Broeder Abdul Malik, dat was inderdaad het belangrijkste punt voor mij dat het niet 'af' was en dat er meer moest zijn dan dat. Maar die 'trooster', zoals het toen in mijn bijbel stond vermeld, vond je niet meer terug. Met enig nadenken kon dat de 'heilige geest' niet zijn, want die was er al lang, ook tijdens de oud-oudtestamentische periode, maar daar kunnen wij alles over lezen in jouw topic waar dit alles behandeld wordt.

Alhamdulillah, wat is de Koran een duidelijk Boek als je dit vergelijkt met de bijbel die juist zoveel onduidelijkheden bevat.

Koran 20:113 Aldus hebben Wij het (Boek) als een duidelijke Koran nedergezonden en Wij hebben daarin duidelijk waarschuwingen herhaaldelijk uiteengezet, opdat men (God) moge vrezen en opdat het hen tot nadenken moge brengen.

Vorige

Keer terug naar Islam en Christendom