Jezus voor onze zonden gestorven? Achmed Deedat

Islam en Christendom hebben veel overeenkomsten, bespreek ze hier.
RANDOM_AVATAR
ashes
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Re: Jezus voor onze zonden gestorven? Achmed Deedat

door ashes » do _24-_feb-_2011ah, 24-2-2011ad, 3:43 pm

ik heb even na gecheckt en het is idd mogelijk om het woord zo te vertalen.

alleen even terug naar joh 12:30

hoe kan je dan verklaren dat Jezus zegt dat het "nu" zal gebeuren.
dat de heerser van de wereld "nu" word uitgebannen.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » do _24-_feb-_2011ah, 24-2-2011ad, 5:29 pm

ashes schreef:ik heb even na gecheckt en het is idd mogelijk om het woord zo te vertalen.

alleen even terug naar joh 12:30

hoe kan je dan verklaren dat Jezus zegt dat het "nu" zal gebeuren.
dat de heerser van de wereld "nu" word uitgebannen.

Het Griekse woord dat hier gebruikt word is: νῦν/nyn wat standaard vertaald word als nu/heden/voortaan, maar als je het Grieks van de Nieuwe testament bestudeerd, dan kom je tot de conclusie dat νῦν/nyn(nu) ook gebruikt word bij wijze van spreken voor een vaste datum maar dan voor in de toekomst, zoals hierna(maals)/later/bijna.

Zoals in Lukas 22:69, waar de zelfde Griekse term νῦν/nyn wordt gebruikt:

Van af nu aan zal de Zoon des mensen gezeten zijn aan de rechterhand der kracht Gods

De Bijbelvertaling "HET BOEK" vertaald het als volgt:

Maar het duurd niet lang meer, of Ik,de mens zal zitten op de troon van God, aan zijn rechter hand.

Of zoals in Mattheus 24:21 waar de zelfde Griekse term νῦν/nyn word gebruikt:

Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanig niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal.

De Bijbelvertaling "Het Boek vetaald het als volgt;

Want er zal een onderdrukking zijn zoals de wereld nog nooit heeft gekend en zoals ook nooit meer zal terugkomen.
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

RANDOM_AVATAR
ashes
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door ashes » do _24-_feb-_2011ah, 24-2-2011ad, 9:39 pm

ik vind je beredenering over het woordje "nu" niet echt sterk, jij zegt dat als je het woord bestudeerd dat je tot die conclusie komt, maar van de 128 keer dat het woord gebruikt word, is het 120x vertaalt naar "nu" 4x naar "heden" 4x "vanaf nu", en word het ook gewoon volgens die definitie gebruikt en kom je dus tot hele andere conclusies, maar goed je mag van mij het zo zien natuurlijk, maar stel dat het zo was, om dan gelijk de stap te maken dat dit om mohammed gaat, is ook nogal gewaagt, het had net zo goed paulus kunnen zijn, of misschien wel joseph smith.
Maar het is logisch natuurlijk dat we hiervan in mening verschillen, gezien we een ander geloof hebben.

roman
Super lid
Super lid

door roman » vr _25-_feb-_2011ah, 25-2-2011ad, 12:32 am

Given the above concret evidence from the bible and still to blieve that juses is God is complitely ridiculos.God ,neither had a begining nor an ending ,he is absolutly eternal.there is nothing like to him.he does not require to eat like juses.he is beyond the imagination of human beings who is so feeble.May Allah the almighty guid those who are in need of the whole truth.Ameeeen .

vrede
Roman
Once we humble ourselves, rid ourselves of our egoism and submit totally to Almighty Allah, in faith and in action, we will surely feel peace in our hearts. Establishing peace in our hearts will bring about peace in our external conduct as well.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » vr _25-_feb-_2011ah, 25-2-2011ad, 6:04 am

ashes schreef:ik vind je beredenering over het woordje "nu" niet echt sterk, jij zegt dat als je het woord bestudeerd dat je tot die conclusie komt, maar van de 128 keer dat het woord gebruikt word, is het 120x vertaalt naar "nu" 4x naar "heden" 4x "vanaf nu", en word het ook gewoon volgens die definitie gebruikt en kom je dus tot hele andere conclusies, maar goed je mag van mij het zo zien natuurlijk, maar stel dat het zo was, om dan gelijk de stap te maken dat dit om mohammed gaat, is ook nogal gewaagt, het had net zo goed paulus kunnen zijn, of misschien wel joseph smith.
Maar het is logisch natuurlijk dat we hiervan in mening verschillen, gezien we een ander geloof hebben.

Zolang ik mijn punten kan aantonen en bewijzen, heeft jou persoonlijke mening hierin geen enkele waarde.

Er zijn vele aanwijzingen meer (naast datgene wat we besproken hebben) dat het uiteindelijk om niemand anders dan Mohammad(saws) gaat!

Maar omdat deze topic gaat over "Jezus voor onze zonden gestorven?" wil ik deze topic hiermee niet verpesten!

En laten we deze disscussie verder aan gaan op;

viewtopic.php?f=15&t=65803&p=1043520#p1043520

RANDOM_AVATAR
ashes
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door ashes » vr _25-_feb-_2011ah, 25-2-2011ad, 8:53 am

laten we dat doen,

btw mijn mening heeft net zoveel waarde als de mening die jij geeft, en als je zo in een discussie gaat staan, kan je dat beter in je eentje doen.

sora
PERMANENTE BAN!

door sora » vr _25-_feb-_2011ah, 25-2-2011ad, 9:54 am

Dan komt er eindelijk eens iemand die jou inhoudelijk weerlegt, krijgen we dit:

Abdul Malik schreef:Zolang ik mijn punten kan aantonen en bewijzen, heeft jou persoonlijke mening hierin geen enkele waarde.

Het heeft dus geen enkele zin om met jou te discussieren.

Dit geeft precies het probleem aan wanneer je met moslims discussieert. Ze zijn alleen geinteresseerd in hun eigen opvatting.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » vr _25-_feb-_2011ah, 25-2-2011ad, 11:40 am

sora schreef:Dan komt er eindelijk eens iemand die jou inhoudelijk weerlegt, krijgen we dit:

Abdul Malik schreef:Zolang ik mijn punten kan aantonen en bewijzen, heeft jou persoonlijke mening hierin geen enkele waarde.

Dit geeft precies het probleem aan wanneer je met moslims discussieert. Ze zijn alleen geinteresseerd in hun eigen opvatting.

Zijn de bewijzen die ik uit uit de Bijbel haal en die de Bijbel zelf steunt, het zelfde als eigen opinies/meningen/overtuigingen van mensen, die tegen de Bijbel ingaan!
Alles wat ik claim/zeg word gesteund door jou eigen Bijbel.

Daarnaast vraag ik toch netjes of we dit onderdeel van gesprek zouden kunnen verhuizen uit naar een andere topic die daar over gaat, inplaats van deze topic!

Ik ren niet weg zoals jullie Christennen altijd doen, en steeds maar beloftes doen verbreken!
Ik blijf hier mijn religie hier verdedigen tot de laatste snik tegen over jullie Christennen, om te laten zien dat jullie dwalen! Hier krijg ik alleen maar een kick van!

Dus wat zit je nu te zeveren!

RANDOM_AVATAR
saber
Senior lid
Senior lid

door saber » vr _25-_feb-_2011ah, 25-2-2011ad, 11:45 am

sora schreef:Dan komt er eindelijk eens iemand die jou inhoudelijk weerlegt, krijgen we dit:

Lekker generaliserend.
Sommige christenen komen hier op het forum hun geloof verkondigen, dat er dan moslims zijn die hier tegen ingaan wordt dan als raar ervaren.

RANDOM_AVATAR
ashes
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door ashes » vr _25-_feb-_2011ah, 25-2-2011ad, 11:57 am

Abdul Malik schreef:Zijn de bewijzen die ik uit uit de Bijbel haal en die de Bijbel zelf steunt, het zelfde als eigen opinies/meningen/overtuigingen van mensen, die tegen de Bijbel ingaan!

Daarnaast vraag ik toch netjes of we dit onderdeel van gesprek zouden kunnen verhuizen uit naar een andere topic die daar over gaat, inplaats van deze topic!

Ik ren niet weg zoals jullie Christennen altijd doen, en steeds maar beloftes doen verbreken!
Ik blijf hier mijn religie hier verdedigen tot de laatste snik tegen over jullie Christennen, om te laten zien dat jullie dwalen! Hier krijg ik alleen maar een kick van!

De bewijzen die je levert, zijn meningen, een andere manier van interpreteren, en alles wat je zegt word dan inderdaad ondersteund door de manier waarop jij de bijbel interpreteert.
Als ik dan aangeef dat ik het niet mee eens ben omdat ik die teksten anders interpreteer, is ook een mening.
Kijk dat we het niet eens zijn met elkaar is natuurlijk logisch, maar om gelijk het standpunt te nemen dat wat mijn mening is toch niet telt is heel kinderachtig.
Ik heb gewoon inhoudelijk gereageerd op wat je gezegd heb, jij hebt ook inhoudelijk gereageerd op het meeste wat ik zei, dus dat ging allemaal prima. totdat je mijn tegen argument beantwoord met die opmerking.

sora
PERMANENTE BAN!

door sora » vr _25-_feb-_2011ah, 25-2-2011ad, 11:58 am

saber schreef:Lekker generaliserend.

Ja, sorry daar heb je gelijk in. Zou ik niet moeten doen.

Abdul Malik schreef:Ik blijf hier mijn religie hier verdedigen tot de laatste snik tegen over jullie Christennen, om te laten zien dat jullie dwalen! Hier krijg ik alleen maar een kick van!

Ja, net een junkie. Die denken ook dat het ze helpt terwijl ze weten dat ze fout zitten.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » vr _25-_feb-_2011ah, 25-2-2011ad, 12:06 pm

ashes schreef:
Abdul Malik schreef:Zijn de bewijzen die ik uit uit de Bijbel haal en die de Bijbel zelf steunt, het zelfde als eigen opinies/meningen/overtuigingen van mensen, die tegen de Bijbel ingaan!

De bewijzen die je levert, zijn meningen, een andere manier van interpreteren, en alles wat je zegt word dan inderdaad ondersteund door de manier waarop jij de bijbel interpreteert.
Als ik dan aangeef dat ik het niet mee eens ben omdat ik die teksten anders interpreteer, is ook een mening.
Kijk dat we het niet eens zijn met elkaar is natuurlijk logisch, maar om gelijk het standpunt te nemen dat wat mijn mening is toch niet telt is heel kinderachtig.
Ik heb gewoon inhoudelijk gereageerd op wat je gezegd heb, jij hebt ook inhoudelijk gereageerd op het meeste wat ik zei, dus dat ging allemaal prima. totdat je mijn tegen argument beantwoord met die opmerking.

Is de mening van de Bijbel (wat volgens de Christenen Gods woord is) gelijk aan meningen van mensen?

En voor de duidelijkheid, welk tegen argument bedoel jij (die ik niet met de bijbel ondersteun)?

RANDOM_AVATAR
ashes
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door ashes » vr _25-_feb-_2011ah, 25-2-2011ad, 12:12 pm

Abdul Malik schreef:Ik ren niet weg zoals jullie Christennen altijd doen, en steeds maar beloftes doen verbreken!

Ik zal trouwens proberen niet weg te rennen :)
Ik krijg er ook een kick van, en ik vind het erg goed om verscherpt te worden, en na te denken over de argumenten, want stel dat je gelijk heb, ik denk dat niemand iets wil volgen wat niet waar is, ik zal altijd openstaan voor argumenten en ook meningen van anderen.
Het is een verkeerde instelling om er vanuit te gaan dat we de waarheid kennen, alleen omdat het het eerste is wat op ons pad kwam.
Alleen tot nu toe heb ik nog geen overtuigent bewijs gehoord voor de betrouwbaarheid van mohammed.
En genoeg overtuigend bewijs gehoord voor het leven, dood en opstanding van Jezus.

RANDOM_AVATAR
ashes
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door ashes » vr _25-_feb-_2011ah, 25-2-2011ad, 12:20 pm

ik doelde op dit argument wat jij gaf±

Het Griekse woord dat hier gebruikt word is: νῦν/nyn wat standaard vertaald word als nu/heden/voortaan, maar als je het Grieks van de Nieuwe testament bestudeerd, dan kom je tot de conclusie dat νῦν/nyn(nu) ook gebruikt word bij wijze van spreken voor een vaste datum maar dan voor in de toekomst, zoals hierna(maals)/later/bijna.

Van af nu aan zal de Zoon des mensen gezeten zijn aan de rechterhand der kracht Gods

Maar het duurd niet lang meer, of Ik,de mens zal zitten op de troon van God, aan zijn rechter hand.

Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanig niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal.

waar ik vervolgens op reageerde:

ik vind je beredenering over het woordje "nu" niet echt sterk, jij zegt dat als je het woord bestudeerd dat je tot die conclusie komt, maar van de 128 keer dat het woord gebruikt word, is het 120x vertaalt naar "nu" 4x naar "heden" 4x "vanaf nu", en word het ook gewoon volgens die definitie gebruikt en kom je dus tot hele andere conclusies, maar goed je mag van mij het zo zien natuurlijk, maar stel dat het zo was, om dan gelijk de stap te maken dat dit om mohammed gaat, is ook nogal gewaagt, het had net zo goed paulus kunnen zijn, of misschien wel joseph smith.

waar jij vervolgens, inplaats van inhoudelijk te reageren, zei dat mijn mening niet uitmaakt

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » vr _25-_feb-_2011ah, 25-2-2011ad, 12:44 pm

ashes schreef:ik doelde op dit argument wat jij gaf±

waar ik vervolgens op reageerde:

waar jij vervolgens, inplaats van inhoudelijk te reageren, zei dat mijn mening niet uitmaakt

Wat snappen jullie nou niet!
In mijn schrijven(hierboven) geef ik totaal op geen één argument mijn eigen mening! Maar bewijs uit de Bijbel!

Jij daar tegenover geeft jou eigen mening door te zeggen: IK VIND!

En daarom heb ik gezegd dat jou eigen mening geen waarde heeft tegen over het woord van de Bijbel(wat voor jullie Gods woord is)

Het enigste wat je kan en moet doen is mij weer verkeerd bewijzen vanuit de Bijbel!
En dat kan jij simpelweg niet omdat ik juist de bijbel gebruik, tenzij je moet toegeven dat de bijbel zichzelf tegenspreekt!

RANDOM_AVATAR
ashes
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door ashes » vr _25-_feb-_2011ah, 25-2-2011ad, 1:28 pm

Abdul Malik schreef:
In mijn schrijven(hierboven) geef ik totaal op geen één argument mijn eigen mening! Maar bewijs uit de Bijbel!

En daarom heb ik gezegd dat jou eigen mening geen waarde heeft tegen over het woord van de Bijbel(wat voor jullie Gods woord is)

Het enigste wat je kan en moet doen is mij weer verkeerd bewijzen vanuit de Bijbel!
En dat kan jij simpelweg niet omdat ik juist de bijbel gebruik, tenzij je moet toegeven dat de bijbel zichzelf tegenspreekt!

ah, nu snap ik het, jij denkt dat jouw interpretatie van de bijbel per definitie juist is.
En dat daarom alles wat ik zeg, of het nou uit de bijbel komt of niet, niet juist is en maar een mening is.
Dat is heel handig ja, om te doen, want dan win je altijd.

zal ik als voorbeeld even die techniek op de Koran toepassen:

Allah spreekt in de koran vaak in de WIJ vorm, Allah is dus volgens de koran meer dan 1 iemand. misschien wel een drieeenheid.

Nou maakt het mij niet uit welk argument je daar tegenwerkt, of je nou een argument uit de koran haalt, of je eigen mening, want ik heb aan de hand van de Koran aangetoont dat het zo is, en jouw mening over de koran telt toch niet.

zie je hoe maf dat is.

roman
Super lid
Super lid

door roman » vr _25-_feb-_2011ah, 25-2-2011ad, 1:32 pm

[quote="Abdul Malik

En dat kan jij simpelweg niet omdat ik juist de bijbel gebruik, tenzij je moet toegeven dat de bijbel zichzelf tegenspreekt![/quote]

Goeie post

May Allah guide them all.
vrede
Roman
Once we humble ourselves, rid ourselves of our egoism and submit totally to Almighty Allah, in faith and in action, we will surely feel peace in our hearts. Establishing peace in our hearts will bring about peace in our external conduct as well.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » vr _25-_feb-_2011ah, 25-2-2011ad, 2:48 pm

ashes schreef:
Abdul Malik schreef:

ah, nu snap ik het, jij denkt dat jouw interpretatie van de bijbel per definitie juist is.
En dat daarom alles wat ik zeg, of het nou uit de bijbel komt of niet, niet juist is en maar een mening is.
Dat is heel handig ja, om te doen, want dan win je altijd.

zal ik als voorbeeld even die techniek op de Koran toepassen:

Allah spreekt in de koran vaak in de WIJ vorm, Allah is dus volgens de koran meer dan 1 iemand. misschien wel een drieeenheid.

Nou maakt het mij niet uit welk argument je daar tegenwerkt, of je nou een argument uit de koran haalt, of je eigen mening, want ik heb aan de hand van de Koran aangetoont dat het zo is, en jouw mening over de koran telt toch niet.

zie je hoe maf dat is.

Als jij Arabisch kan en begrijpt dan mag jij dat proberen!

Precies zoals ik jou Bijbel in het Grieks of Hebreeuws lees/bestudeer, en daarbij de kwaliteiten en de kenmerken van deze talen in het achterhoofd hou!

RANDOM_AVATAR
ashes
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door ashes » vr _25-_feb-_2011ah, 25-2-2011ad, 2:54 pm

daar gaat het niet om, het punt is dat jouw verkeerde interpretatie van het woord 'nu' in jouw ogen de juiste is en in mijn ogen niet, omdat als ik het grieks bekijk en hoe het woord in het algemeen in het NT gebruikt word, het duidelijk is dat jouw conclusie niet de meest logische is.
Als jij het niet met mij eens bent is dat een mening, net als dat van mij een mening is.
Maar goed, het gaat eigenlijk nergens meer over, sorry voor de rest dat dit het topic een beetje verderft.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » zo _27-_feb-_2011ah, 27-2-2011ad, 6:07 am

ashes schreef:daar gaat het niet om, het punt is dat jouw verkeerde interpretatie van het woord 'nu' in jouw ogen de juiste is en in mijn ogen niet, omdat als ik het grieks bekijk en hoe het woord in het algemeen in het NT gebruikt word, het duidelijk is dat jouw conclusie niet de meest logische is.
Als jij het niet met mij eens bent is dat een mening, net als dat van mij een mening is.
Maar goed, het gaat eigenlijk nergens meer over, sorry voor de rest dat dit het topic een beetje verderft.

Jij vroeg zelf voor een verklaring over de term/woord nu.
En die is gegeven.
Of jij hiermee eens bent dat is niet mijn probleem.
Maar jij kan niet zeggen dat die verklaring niet klopt volgens de leer van de Bijbel.

VorigeVolgende

Keer terug naar Islam en Christendom