Jezus voor onze zonden gestorven? Achmed Deedat

Islam en Christendom hebben veel overeenkomsten, bespreek ze hier.
RANDOM_AVATAR
jesus_fan
PERMANENTE BAN!

Re: Jezus voor onze zonden gestorven? Achmed Deedat

door jesus_fan » wo _23-_feb-_2011ah, 23-2-2011ad, 8:35 pm

Abdul Malik schreef:
Heeft God dan Jezus nodig om de mens te veroordelen? Nee toch!
Zo heeft God ook niet Jezus(kruisdood) nodig om de mens te vergeven.
God vergeeft wie Hij wil en straft wie Hij wil, en Hij weet wie vergeven mag worden en gestrafd moet worden, God hoeft hierover verder geen verantwoording af te leggen aan/bij niemand! Wij moeten juist verantwoording afleggen bij God!

ik ga het nu toch toegeven: je hebt op 1 punt gelijk. (dat wil je toch zo graag?)

het woord messias betekent inderdaad niet "verlosser" maar gezalfde. (het doel van de messias was om Israel te verlossen, maar dat terzijde)

dus die credits zijn voor jou (klappen)

voor de rest heb je niet begrepen wat ik heb uitgelegd en ga je er niet eens op in

PS hoe oud ben je eigenlijk ? werk/studie ? vrouw ? kinderen ? auto ?

RANDOM_AVATAR
jesus_fan
PERMANENTE BAN!

door jesus_fan » wo _23-_feb-_2011ah, 23-2-2011ad, 8:36 pm

irene schreef:bedankt Jezus-fan voor je mooie overzichtelijke uitleg, ik denk niet dat ik het duidelijker zou kunnen zeggen

graag gedaan Irene :uitstekend:

RANDOM_AVATAR
jesus_fan
PERMANENTE BAN!

door jesus_fan » wo _23-_feb-_2011ah, 23-2-2011ad, 8:44 pm

saber schreef:Broeder Abdul Malik gebruikt argumenten die christenen niet kunnen weerleggen. Het is zeker wel relevant dat Jezus zichzelf god dient te noemen om het daadwerkelijk ook te geloven.
Christenen hebben van Jezus god gemaakt terwijl hij dat nooit geclaimed heeft.
Net zoals de drie eenheid. Waar in het NT spreekt Jezus over de drie eenheid.
Als jullie zaak bij de rechter zou komen dan zou het van tafel geveegd worden bij gebrek aan bewijs.

beste Saber,

als je hart er niet voor open staat, dan zul je de waarheid nooit ontvangen.

heb je de 4 evangelien ooit zelf gelezen ?

ik kan je tientallen teksten noemen waar Jezus op een -voor Joodse oren - hele duidelijke manier zinspeelt dat hij veel meer is dan een mens, en dat hij EEN is met God de Vader op een manier die hem heel duidelijk goddelijk maakt.

probeer eens onbevooroodeeld deze teksten te lezen alsof je een Jood zou zijn :

Ik ben het licht der wereld (in het OT staat dat JHVH het licht is voor Israel !)

ik ben de goede herder (in het OT wordt JHVH de goede herder van Israel genoemd !)

(hier zijn veel voorbeelden van)

in Mattheus 28 zegt Jezus zelf
... en doopt hen in de naam van de Vader, de Zoon, en de Heilige Geest.

zowel God de Vader als de Geest van God worden reeds in de hele bijbel als goddelijk weergegeven.

nu wordt Jezus daar tussen geplaatst, tussen de Vader en de Geest van God.

RANDOM_AVATAR
saber
Senior lid
Senior lid

door saber » wo _23-_feb-_2011ah, 23-2-2011ad, 9:37 pm

jesus_fan schreef:
saber schreef:Broeder Abdul Malik gebruikt argumenten die christenen niet kunnen weerleggen. Het is zeker wel relevant dat Jezus zichzelf god dient te noemen om het daadwerkelijk ook te geloven.
Christenen hebben van Jezus god gemaakt terwijl hij dat nooit geclaimed heeft.
Net zoals de drie eenheid. Waar in het NT spreekt Jezus over de drie eenheid.
Als jullie zaak bij de rechter zou komen dan zou het van tafel geveegd worden bij gebrek aan bewijs.

beste Saber,

als je hart er niet voor open staat, dan zul je de waarheid nooit ontvangen.

heb je de 4 evangelien ooit zelf gelezen ?

ik kan je tientallen teksten noemen waar Jezus op een -voor Joodse oren - hele duidelijke manier zinspeelt dat hij veel meer is dan een mens, en dat hij EEN is met God de Vader op een manier die hem heel duidelijk goddelijk maakt.

probeer eens onbevooroodeeld deze teksten te lezen alsof je een Jood zou zijn :

Ik ben het licht der wereld (in het OT staat dat JHVH het licht is voor Israel !)

ik ben de goede herder (in het OT wordt JHVH de goede herder van Israel genoemd !)

(hier zijn veel voorbeelden van)

in Mattheus 28 zegt Jezus zelf
... en doopt hen in de naam van de Vader, de Zoon, en de Heilige Geest.

zowel God de Vader als de Geest van God worden reeds in de hele bijbel als goddelijk weergegeven.

nu wordt Jezus daar tussen geplaatst, tussen de Vader en de Geest van God.

Ik heb de evangelien gelezen en ik kan jouw genoeg teksten geven dat Jezus zegt niet meer te zijn dan een mens/profeet.

Je zegt dat hij zinspeelt meer dan een mens te zijn. Dat is het probleem van christenen. Jullie nemen dat wat figuurlijk genomen dient te worden letterlijk.
Er is geen beter voorbeeld dan wat Jezus zegt in Johannes 10;31 :

Toen de Joden weer stenen opraapten omdat ze hem wilden stenigen, 32 zei Jezus: ‘Ik heb door de Vader veel goeds voor u gedaan; waarom wilt u me stenigen?’ 33 ‘Voor een goede daad zullen we u niet stenigen,’ antwoordden ze, ‘maar wel voor godslastering: u bent een mens, maar u beweert dat u God bent!’ 34 Jezus zei: ‘Staat er in uw wet niet geschreven: “Ik heb gezegd: ‘U bent goden’”? 35 De Schrift blijft altijd van kracht; als mensen tot wie God spreekt goden genoemd worden, 36 hoe kunt u mij, door de Vader geheiligd en naar de wereld gezonden, dan beschuldigen van godslastering wanneer ik zeg dat ik Gods Zoon ben?

Jezus zegt hier DUIDELIJK dat hij in figuurlijke zin Gods zoon is. Hij refereert namelijk naar het oude testament waarin er gezanten van God >>>>goden werden genoemd.

Waarom neem je dat dan ook niet letterlijk. Als je consequent zou zijn dan heeft God meerdere zonen. Lees het OT, maar.

RANDOM_AVATAR
jesus_fan
PERMANENTE BAN!

door jesus_fan » wo _23-_feb-_2011ah, 23-2-2011ad, 9:42 pm

[quote="saber"][/quote]

wat is dan jouw uitleg met de teksten die ik noemde ?

superkar
Super Poster!
Super Poster!

door superkar » wo _23-_feb-_2011ah, 23-2-2011ad, 9:44 pm

Inderdaad saber.
Die tekst die jij plaatst laat oh zo duidelijk zien dat de titel 'Zoon van God' figuurlijk is, omdat in het OT meerdere mensen Zoon van God worden genoemd om hun als gezanten/profeten aan te duiden.

De vraag is dan waarom Christenen zeggen dat Jezus letterlijk de Zoon van God is, terwijl hij dat zelf ontkent en zegt dat het figuurlijk is.
68:1 Nun. By the pen and what they inscribe,
68:2 You are not, [O Muhammad], by the favor of your Lord, a madman.
68:3 And indeed, for you is a reward uninterrupted.
68:4 And indeed, you are of a great moral character.

RANDOM_AVATAR
saber
Senior lid
Senior lid

door saber » wo _23-_feb-_2011ah, 23-2-2011ad, 9:54 pm

jesus_fan schreef:
saber schreef:

wat is dan jouw uitleg met de teksten die ik noemde ?

Figuurlijke woorden zoals ik jou liet zien in mijn vorige post.
Jezus sprak in metaforen, parabellen en figuurlijke woorden.
Overigens heel normaal. Het OT en NT staat vol met dit soort stijlelementen.

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » do _24-_feb-_2011ah, 24-2-2011ad, 1:52 am

Her verbaast me echt , sommige hier kunnen hun geloof niet eens uit De Bijbel bewijzen en toch proberen Moslims met alle trucjes van hun veelgoderij te overtuigen !!

Triest !

meerdere malen hebben de broeders deze vers uitgelegd

Nogmaals :

Joh 10/[27] Mijn schapen luisteren naar mijn stem, ik ken ze en zij volgen mij. [28] Ik geef ze eeuwig leven: ze zullen nooit verloren gaan en niemand zal ze uit mijn hand roven. [29] Wat mijn Vader mij gegeven heeft gaat alles te boven,* niemand kan het uit de hand van mijn Vader roven, [30] en de Vader en ik zijn één

Wat gaf God aan Jezus ?? leiding !
Hier is Jezus en de Vader een in leiding m.a.w niemand kan de volgelingen van Jezus uit zijn handen roven , en zo ook uit de handen van god roven . zo zijn God en Jezus een in de doel niet in de Goddelijkheid !

Verder :

[31] Toen de Joden weer stenen opraapten omdat ze hem wilden stenigen, [32] zei Jezus: ‘Ik heb door de Vader veel goeds voor u gedaan; waarom wilt u me stenigen?’ [33] ‘Voor een goede daad zullen we u niet stenigen,’ antwoordden ze, ‘maar wel voor godslastering: u bent een mens, maar u beweert dat u God bent!’ [34] Jezus zei: ‘Staat er in uw wet niet geschreven: “Ik heb gezegd: ‘U bent goden’”? [35] De Schrift blijft altijd van kracht; als mensen tot wie God spreekt goden genoemd worden, [36] hoe kunt u mij, door de Vader geheiligd en naar de wereld gezonden, dan beschuldigen van godslastering wanneer ik zeg dat ik Gods Zoon ben?

Wat heeft Jezus gedaan ??

Hij heeft een citaat uit het OT aangehaald om duidelijk te bewijzen dat het niet om Godslastering gaat ... en waar staat het ??

Ps 82/[6] Ooit heb ik gezegd: “U bent goden,
zonen van de Allerhoogste, allemaal
.”
[7] Toch zult u sterven als mensen,
ten val komen als aardse vorsten.’

Als jezus God is dan is elke Jood God !!

Ook Ex 7/[1] Maar de HEER zei: ‘Ik zal ervoor zorgen dat jij als een god voor de farao staat, en je broer Aäron zal je profeet zijn.

Is Mozes dan God of een Profeet ?? zo niet waarom niet in dit geval en wel met Jezus ??

Ik snap niet dat jesus_fun steeds in herhaling valt !! steeds komt hij met Joh 10 /30 los van de context om Jezus tot God te verheven !

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » do _24-_feb-_2011ah, 24-2-2011ad, 6:49 am

sora schreef:De echte verdraaiers van het NT zijn moslims zoals jij Abdul Malik. Je doet maar wat, omdat je zogenaamd Grieks kan, geweldig. Ik heb je wel vaker gezien dat je claimt dat een woord niet goed vertaald is, vervolgens laat je 10 betekenissen zien, en daarvan zouden we de meest islamitische moeten kiezen, toch? Zo kan ik van de Quran ook wel Roodkapje maken. Probeer nou niet van appels peren te maken, want dat lukt je nooit!!!!

Je zegt dat je van Jezus houdt, maar wie is Jezus dan volgens jou? Wat weet je van Jezus buiten het NT om?? Niks!!!!!!! Je weet meer van mij dan van Jezus. Waarom houd je zoveel van hem dan?? Volgens de Quran was hij een profeet, monotheist, met kraak nog smaak.

Ik vroeg me ook af welk Nieuw Testament jij leest eigenlijk. Want als je het NT leest van kaft tot kaft dan weet je gewoon dat Jezus niet slechts een profeet was. En kom nou niet met je standaard riedeltje: geef me 1 citaat waar Jezus zegt dat hij God is. Want die zijn er zoals het 'Ik ben' vers en Thomas die Jezus 'mijn God' noemt. En zo zijn er talloze verzen, dat weet je zelf ook wel. Maar goed waarschijnlijk wil je hier weer op ingaan, uiteraard, want ik heb gemerkt dat je altijd het laatste woord wil hebben. En als de tegenpartij een beetje moe wordt van jouw geschreeuw en zich wil verwijderen van het topic dan krijgen we het ineens koud onder onze voeten. Dat zal dan waarschijnlijk een gloriemomentje voor jou zijn.

Abdul Malik schreef:Dit is altijd weer de pure algemeende bekende Christelijke hak en plak wek propaganda!
En op deze manier proberen jullie mensen te overtuigen, van iets wat er letterlijk in zijn geheel niet staat

Hahahah en wat doe jij dan?? Jij haalt vaak genoeg een citaat aan en zegt dan: zie je hier zegt Jezus dat hij slechts een profeet was!! Maar als we dan de context gaan bekijken wordt het duidelijk hoe sluw jij bent.

Abdul Malik, het is duidelijk dat jij jezelf graag profileert als een vooraanstande kenner van het NT. Maar het komt vaak niet verder dan uitroeptekens en intimidatie.

Fijne dag nog.

Op al dat persoonlijke gezever van jou daar ga ik niet op in!

De twee Bijbel referencies zijn het nog wel waard.

1) De Bijbel zegt dat Jezus heeft gezegd: Ik Ben of Ik ben het of Ik het ben

We vinden b.v.deze uitspraak ook in Joh. 8:23,waar het hier duidelijk uitlegd wat deze IK BEN mag voorstellen

En de text en context zijn het volgende:

Daarom heb ik tot u (de Joden) gezegd: Gij zult in uw zonden sterven. Want indien gij niet geloofd dan IK HET BEN, zult gij in uw zonden sterven.Toen zeiden zij(de Joden) tot hem: Wie zijt gij? Jezus zei tot hen, Waarom spreek ik eigenlijk nog tot U? Ik heb veel over u te zeggen en daar een oordeel over uit te spreken. Trouwens Hij die mij gezonden heeft, is waarachtig, en de dingen die ik van Hem heb gehoord, die spreek ik in de wereld.Zij begrepen niet dat hij tot hen sprak over de Vader.

Waar krijgt men hier de indruk dat Jezus hier claimt God te zijn. NERGENS!
Waarom kan Jezus wel zeggen IK BEN maar niet IK BEN GOD!

Dus met andere woorden wat Jezus bedoelt met IK BEN is/kan niet anders zijn/betekennen dan DE BELOOFDE MESSIAS voor de Joden en een Profeet van God die naar hen gezonden is! En daarin geloofden de Joden niet in en zij volgden Jezus niet en verwierpen hem.! En daarom waren zij in hun zonden!

En dan als Messias en Profeet van God, mag Jezus op een spiritueele metaforische uitdrukking/wijze zeggen IK BEN:

-het levende brood
-het licht
-(gezonden) van boven.
-de deur
-de herder
-de weg,de waarheid en het leven.
-opstanding
-de ware wijnstok
-enz,enz.enz
-Maar nergens zegt hij IK BEN GOD!

2.Verder haal je een citaat aan van Thomas, waar hij zegt "MIJN GOD"

Deze uitspraak komt maar 1 keer voor in heel de 4 Evangelieën zo belangerijk en feitelijk is dus deze uitspraak ook weer niet als het uiteindelijk mag betekennen dat Jezus wekelijk God is, daarnaast laten wij eens de text en context erbij halen en dan merken wij op dat deze éénmalige uitspraak gebaseerd is op een groot misverstand en verdraaid word tot een Christelijke leugen!

Als het dan avond was, op denzelven eersten dag der week, en als de deuren gesloten waren, waar de discipelen vergaderd waren om de vreze der Joden, kwam Jezus en stond in het midden, en zeide tot hen: Vrede zij ulieden! En dit gezegd hebbende, toonde Hij hun Zijn handen en Zijn zijde. De discipelen dan werden verblijd, als zij den Heere zagen.Jezus dan zeide wederom tot hen: Vrede zij ulieden, gelijkerwijs Mij de Vader gezonden heeft, zende Ik ook ulieden.En als Hij dit gezegd had, blies Hij op hen, en zeide tot hen: Ontvangt den Heiligen Geest.Zo gij iemands zonden vergeeft, dien worden zij vergeven; zo gij iemands zonden houdt, dien zijn zij gehouden.En Thomas, een van de twaalven, gezegd Didymus, was met hen niet, toen Jezus daar kwam. De andere discipelen dan zeiden tot hem: Wij hebben den Heere gezien. Doch hij zeide tot hen: Indien ik in Zijn handen niet zie het teken der nagelen, en mijn vinger steke in het teken der nagelen, en steke mijn hand in Zijn zijde, ik zal geenszins geloven.En na acht dagen waren Zijn discipelen wederom binnen, en Thomas met hen; en Jezus kwam, als de deuren gesloten waren, en stond in het midden, en zeide: Vrede zij ulieden. Daarna zeide Hij tot Thomas: Breng uw vinger hier, en zie Mijn handen, en breng uw hand, en steek ze in Mijn zijde; en zijt niet ongelovig, maar gelovig.En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! Jezus zeide tot hem: Omdat gij Mij gezien hebt, Thomas, zo hebt gij geloofd; zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben. (Joh.20:19-29)

Thomas geloofde niet dat Jezus eerder (in levende lijve) aan de andere discipelen verschenen was, hij twijfelde hieraan terwijl al de andere discipelen hiervan getuigde.Later toen Jezus voor de tweede keer verscheen was Thomas wel aanwezig en Jezus daagd hem uit, om hem aan te raken en te beseffen dat wat hij niet eerder ongezien geloofde in werkelijkheid wel zo was. Nu beseft Thomas dat hij zichzelf hiermee onrecht heeft aangedaan en zegt MIJN HEER MIJN GOD!

Dit is duidelijk een spontane uitspraak/expressie van een groot misverstand dat hij door zijn eigen koppigheid moest doormaken/meemaken, en daarbij God aanroept om zijn uiting en zonde te vergroten/versterken van hoe dom en ongelovig hij wel geweest is om het op de eerste plaats niet te geloven dat Jezus in levende lijve was verschenen aan de andere discipelen! Dus aan/met deze uitpraak/expressie van de twijfelende Thomas is niets goddelijks aan richting Jezus!

Nergens in de Bijbel zegt Jezus: IK BEN GOD en/of AANBID MIJ! Nergens!
Alle uitspraken/expressies moeten altijd van tweede en derde personen komen en deze woorden worden dan totaal uit hun context gehaald en zodanig verdraaid dat het lijkt dat Jezus zogenaamd als God word gezien, maar al deze claims zijn makkelijk te weerleggen, en dan spreekt de waarheid anders!
Laatst bijgewerkt door Abdul Malik op do _24-_feb-_2011ah, 24-2-2011ad, 7:39 am, in totaal 4 keer bewerkt.
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

no avatar
moslimaaa_m

door moslimaaa_m » do _24-_feb-_2011ah, 24-2-2011ad, 7:49 am

Ik heb echt het idee dat christenen veel uit het OT ontkennen, klopt dit?
Er worden zoveel dingen verdraait soubhanAllah
Terwijl het allemaal zo duidelijk is!

Daarnaast heeft Jezus nooit gewild dat de mensen hem zouden eren in plaats van God.

Matheus 7:22
Velen zullen dien dage tot mij zeggen: Heere! Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd en in Uw Naam duivelen uitgeworpen en in Uw Naam vele krachten gedaan?
Matheus 7:23
En dan zal ik hun openlijk aanzeggen: ik heb u nooit gekend; gaat weg van mij, gij die ongerechtigheid werkt!

En wordt Adam hier boven Jezus geplaatst?
sirach 49:14 - 49:16
Sem en Set werden geeerd onder de mensen, maar boven alles wat leeft in de schepping, staat Adam.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » do _24-_feb-_2011ah, 24-2-2011ad, 8:44 am

moslimaaa_m schreef:Ik heb echt het idee dat christenen veel uit het OT ontkennen, klopt dit?
Er worden zoveel dingen verdraait soubhanAllah
Terwijl het allemaal zo duidelijk is!

Daarnaast heeft Jezus nooit gewild dat de mensen hem zouden eren in plaats van God.

Matheus 7:22
Velen zullen dien dage tot mij zeggen: Heere! Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd en in Uw Naam duivelen uitgeworpen en in Uw Naam vele krachten gedaan?
Matheus 7:23
En dan zal ik hun openlijk aanzeggen: ik heb u nooit gekend; gaat weg van mij, gij die ongerechtigheid werkt!

En wordt Adam hier boven Jezus geplaatst?
sirach 49:14 - 49:16
Sem en Set werden geeerd onder de mensen, maar boven alles wat leeft in de schepping, staat Adam.

Assalamu Aileikum,

Ze gebruiken/misbruiken het Oude testament wel, als b.v God over zichzelf spreekt of over een bepaalde profetie, die ze dan weer doen verdraaien of er de uitleg aangeven/refereren dat het allemaal om/op Jezus draaid/slaat! Daar zijn de Christelijke prekers en bijbelstampers, missionarissen getraind in! Daarom zijn deze Christelijke voorgangers en predikers allemaal verdraaiers van feiten!

no avatar
moslimaaa_m

door moslimaaa_m » do _24-_feb-_2011ah, 24-2-2011ad, 8:54 am

Wat jij nu zegt heb ik vaker gemerkt.
In het OT wordt gesproken over de bevrijder die later zou komen.
De christenen beweren dat dit Jezus is. maar het gaat overduidelijk over profeet Mohammed saws. Wordt de komst van de mesias door de war gehaald met deze aankondiging of is dat een heel ander stuk?

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » do _24-_feb-_2011ah, 24-2-2011ad, 9:51 am

moslimaaa_m schreef:Wat jij nu zegt heb ik vaker gemerkt.
In het OT wordt gesproken over de bevrijder die later zou komen.
De christenen beweren dat dit Jezus is. maar het gaat overduidelijk over profeet Mohammed saws. Wordt de komst van de mesias door de war gehaald met deze aankondiging of is dat een heel ander stuk?

Nou de Islam heeft er geen moeite mee als ze willen bewijzen dat Jezus als laatste profeet en Messias voor de Joden hun bevrijder was, door hem te accepteren en door hem te volgen.

Maar om Bijbel verzen uit het Oude Testament aan te halen en deze te willen omvormen met andere verzen uit de Bijbel door hak en plak werk, zodat het zogenaamd blijkbaar lijkt dat Jezus God zou zijn, daar heeft de Islam wel problemen mee!

En tot zover hebben de Christennen geen ware eerlijke bewijzen kunnen leveren omtend deze zaak!

Verder wat betreft Mohammad in de Bijbel, dat vraagt eigenlijk om een hele nieuwe topic om alle voorspellingen/aanwijzingen te bespreken omtrent deze grote eindprofeet die welzeker vermeld staat in de Joodse en Christelijke geschrifen!

We kunnen nu even een citaat van Jezus aanhalen:

Ik zal niet veel meer met u spreken, want de ἄρχων/archōn (wat betekend: Heerser/Prince/Leider/Baas/Commander/Magistraat) van de wereld is op komst. En hij heeft niets aan mij. (Joh.14:30)

Wie is deze Heerser/Prince/Leider/Baas/Commander/Magistraat/ van de wereld die nog moest komen na Jezus? En deze zal los van Jezus functioneren!

Dit kan niemand anders zijn dan de Profeet Mohammad(saws) die niets meer met de Joodse wetten en de wetten van Jezus meer te maken heeft. Omdat Mohammad zelf een geheel nieuwe Wet(De Koran) heeft mogen ontvangen van God! En zo zijn er velen bewijzen meer die uiteindelijk doen refereren naar de Profeet Mohammad(saws)

sora
PERMANENTE BAN!

door sora » do _24-_feb-_2011ah, 24-2-2011ad, 10:11 am

Abdul Malik schreef:De twee Bijbel referencies zijn het nog wel waard.

Wat kan ik zeggen.. keep on dreaming Je hebt helemaal niks bewezen. Alleen een islamitisch sausje er overheen gegooid.

EN je hebt net een behoorlijke blunder gemaakt:

Abdul Malik schreef:We kunnen nu even een citaat van Jezus aanhalen:

Ik zal niet veel meer met u spreken, want de ἄρχων/archōn (wat betekend: Heerser/Prince/Leider/Baas/Commander/Magistraat) van de wereld is op komst. En hij heeft niets aan mij. (Joh.14:30)

Wie is deze Heerser/Prince/Leider/Baas/Commander/Magistraat/ van de wereld die nog moest komen na Jezus? En deze zal los van Jezus functioneren!

Dit kan niemand anders zijn dan de Profeet Mohammad(saws) die niets meer met de Joodse wetten en de wetten van Jezus meer te maken heeft. Omdat Mohammad zelf een geheel nieuwe Wet(De Koran) heeft mogen ontvangen van God! En zo zijn er velen bewijzen meer die uiteindelijk doen refereren naar de Profeet Mohammad(saws)

Weet je wat de exegeten van het NT denken wie deze 'prins' is? ...
Juist satan

RANDOM_AVATAR
Willy
PERMANENTE BAN!

door Willy » do _24-_feb-_2011ah, 24-2-2011ad, 10:29 am

sora schreef:

Wat kan ik zeggen.. keep on dreaming Je hebt helemaal niks bewezen. Alleen een islamitisch sausje er overheen gegooid.

Juist satan

Dit is mij niet onbekend, doch mijn kennis van de Koran is wat te klein om dit te ondersteunen, ook heb ik niet genoeg kennis van het eigenlijke levensverhaal van Profeet Mohammed maar eigenlijk is het overduidelijk hetgeen ge hier aanhaalt ligt gewoon in de lijn van de verwachtingen.

Heden ten dage is ook de Vrijmetsekarij niet te vergeten , reeds aanwezig bij de grondvesten van de Amerika en geschoeid op de eerste Loge van Britannia, nu alom aanwezig een recent voorbeeld in België ; de keuze, en zeg maar op order van Siegfried Bracke voor de N VA die de verkiezingen won en waar niemand van de loge aanwezig was, zo ziet ge maar iedereen wordt dubbel misleid zowel geestelijk als wereldlijk, de macht van de Satan is immens, vandaar een uitspraak: "Zal ik nog gelovigen vinden wanneer ik terugkom op aarde" dixit Jezus nog niet zo lang geleden

Vriendelijke groeten

Vrede voor allen, ook speciaal voor de mensen van Libië en omstreken

Willy

jacob
Super Poster!
Super Poster!

door jacob » do _24-_feb-_2011ah, 24-2-2011ad, 10:51 am

Daarom vind ik het christendom zo''n enge/griezelige religie. Mensen ge-offert en bloedvergieten, bloed drinken. Ik ben blij dat ik de islam heb gevonden waarin al deze vreemde voorwaarden niet bestaan.

Achmed Deedat altijd erg sterk. Insja alah zal hij in Jennah al firdaus worden togelaten.

Salaam alaikum

sora
PERMANENTE BAN!

door sora » do _24-_feb-_2011ah, 24-2-2011ad, 11:53 am

../. schreef:Waar is jou bewijs? Je spreekt nog niet eens de taal van de bijbel daarnaast ben je puur afhankelijk van de vertaling wat vol met fouten zit.

Daarom hebben we exegeten. Of moet jij eerst Arabisch kunnen voordat je een tafsir raadpleegt?

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » do _24-_feb-_2011ah, 24-2-2011ad, 12:41 pm

sora schreef:

Juist satan

Volgens de Bijbel was de Satan(als slang vermomd) al aanwezig vanaf de begin der creatie van Adam en Eva, en is volgens de Bijbel samen met Adam en Eva verbannen van het Paradijs/Tuin naar de aarde. Daarnaast heeft de Satan hier op aarde Jezus (en anderen Profeten) beproefd! Dus de Satan kan niet degene zijn die nog op komst is/moet zijn naar de wereld, daar hij(de Satan) al in de wereld is/was! En is daarnaast de Griekse term ἄρχων/archōn(Heerser/Prince/Leider/Baas/Commander/Magistraat) voor Satan gepast? Ik dacht het niet!

Daarnaast staat/word de komende ἄρχων/archōn (Heerser/Prince/Leider/Baas/Commander/Magistraat) in Johannes 14:30 in één adem genoemd met de volgende profeties uit Hoofdstuk 14 van het Evangelie volgens Johannes:

Indien gij mij liefhebt, zult gij mijn geboden onderhouden. En ik zal de Vader een verzoek doen en Hij zal u een andere παράκλητος/paraklētos (Helper/Advocaat/Trooster/Plaatsvervanger) geven om voor altijd bij u te zijn.(Joh 14:15-16)

Tijdens mijn verblijf bij u heb ik deze dingen gesproken. Maar de παράκλητος/paraklētos(Helper/Advocaat/Trooster/Plaatsvervanger), de ἅγιος πνεῦμα/hagios pneuma( heilige geest/ziel), die de Vader in mijn naam zal zenden, die zal u alle dingen leren en alle dingen welke ik u heb gezegd, in uw herrinnering terugbrengen.(Joh. 14:25-26)

En als je hier uiteindelijk een totaal plaatje van maakt dan kan dat NOOIT de Satan zijn!
Maar een andere Goddelijk geinspireerde spiritueele vroom persoon/leider, en dat is en kan niemand anders zijn dan de Profeet Mohammad(saws)

RANDOM_AVATAR
ashes
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door ashes » do _24-_feb-_2011ah, 24-2-2011ad, 1:20 pm

Ik denk dat je het verkeerd leest, en dat de prins van de wereld, de heerser, onmogelijk een verwijzing is naar Mohammed.

in johannes 12:30 staat:

Jezus zei: ‘Die stem heeft niet voor mij gesproken, maar voor u. 31 Nu wordt het oordeel over deze wereld geveld, nu zal de heerser van deze wereld uitgebannen worden.

ook in johannes 16

7 Werkelijk, het is goed voor jullie dat ik ga, want als ik niet ga zal de pleitbezorger niet bij jullie komen, maar als ik weg ben, zal ik hem jullie zenden. 8 Wanneer hij komt zal hij de wereld duidelijk maken wat zonde, gerechtigheid en oordeel is: 9 zonde – dat ze niet in mij geloven, 10 gerechtigheid – dat ik naar de Vader ga en jullie me niet meer zien, 11 oordeel – dat de heerser over deze wereld is veroordeeld.

er is dus een duidelijk onderscheid tussen de pleitbezorger en de heerser van de wereld.
Dus ookal zou de pleitbezorger Mohammed zijn, dan nog is de heerser van de wereld iets anders want anders zou Jezus zeggen dat hij word uitgebannen en veroordeeld.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » do _24-_feb-_2011ah, 24-2-2011ad, 3:24 pm

ashes schreef:Ik denk dat je het verkeerd leest, en dat de prins van de wereld, de heerser, onmogelijk een verwijzing is naar Mohammed.

in johannes 12:30 staat:

Jezus zei: ‘Die stem heeft niet voor mij gesproken, maar voor u. 31 Nu wordt het oordeel over deze wereld geveld, nu zal de heerser van deze wereld uitgebannen worden.

ook in johannes 16

7 Werkelijk, het is goed voor jullie dat ik ga, want als ik niet ga zal de pleitbezorger niet bij jullie komen, maar als ik weg ben, zal ik hem jullie zenden. 8 Wanneer hij komt zal hij de wereld duidelijk maken wat zonde, gerechtigheid en oordeel is: 9 zonde – dat ze niet in mij geloven, 10 gerechtigheid – dat ik naar de Vader ga en jullie me niet meer zien, 11 oordeel – dat de heerser over deze wereld is veroordeeld.

er is dus een duidelijk onderscheid tussen de pleitbezorger en de heerser van de wereld.
Dus ookal zou de pleitbezorger Mohammed zijn, dan nog is de heerser van de wereld iets anders want anders zou Jezus zeggen dat hij word uitgebannen en veroordeeld.

In Joh 12:30 geeft Jezus geeft een kleine hint wat de Heerser van de wereld zal mee moeten maken, namelijk dat hij buiten word geworpen/hij zal niet worden geaccepteerd/hij zal worden afgesloten/afgestoten.

De Heerser hier is niet de Duivel, daar de Duivel door de Bijbel de god van deze wereld word genoemd, zal hij zijn troon blijven behouden tot het einde der wereld. En daar wij zien dat de Duivel in alle tijden juist wordt omarmt in plaats van te worden verstoten!

Lees de biografie van Mohammad(saws) en je zal merken dat Mohammad op de eerste plaats niet geaccepteerd werd en uitgesloten werd en verstoten werd door zijn eigen mensen!

Daarnaast word de Heerser van deze wereld nogmaals genoemd door Jezus in Joh.16:11 waar staat:

omdat de Heerser van deze wereld al geoordeeld is.

De Griekse text zegt: κρίνω/krinō wat vertaald moet worden naar: verkozen/geselecteerd/uitgezocht. Dus de Heerser van de wereld was al bepaald/voorbestemd.

Daarnaast staat deze text tussen twee interessante uitspraken van Jezus namelijk:

Toch zeg ik u de waarheid: Het is in uw belang dat ik heenga. Want als ik niet heenga, zal de Helper geenzins tot u komen; maar als ik wel heenga, zal ik hem tot u zenden. En waneer die gekomen is, zal hij de wereld het overtuigende bewijs leveren aangaande zonde en aangaande rechtvaardigheid en aabgaande oordeel.(Joh.16:7-8)

en

Nog vele dingen heb ik u te zeggen, maar gij kunt ze op het ogenblik niet dragen. Waneer die echter gekomen is, de geest der Waarheid, zal hij u in alle waarheid leiden, want hij zal niet uitzichzelf spreken, maar zal spreken al wat hij hoort en u de komende dingen bekentmaken. (Joh. 16:12-13)

De conclusie is dat de Heerser van de wereld in de opgenoemde texten niet de Duivel is.
Maar zonder enige twijfel iemand anders namelijk de Profeet Mohammad(saws)die tegelijk ook de beloofde Helper en de geest der waarheid is,voorspeld door Jezus!

VorigeVolgende

Keer terug naar Islam en Christendom