Jezus voor onze zonden gestorven? Achmed Deedat

Islam en Christendom hebben veel overeenkomsten, bespreek ze hier.
RANDOM_AVATAR
jesus_fan
PERMANENTE BAN!

Re: Jezus voor onze zonden gestorven? Achmed Deedat

door jesus_fan » zo _20-_feb-_2011ah, 20-2-2011ad, 5:26 pm

../. schreef:Deze vraag zien we steeds terug en hier een een duidelijke antwoord vanuit de Bijbel zelf...

het klopt helemaal

Inderdaad een gewoon zondig mens kan nooit de zonde dragen van een ander mens. in het OT kon dat ook al niet, daar was het bloed van een dier nodig om jouw zonde te bedekken.

Alleen God zelf kon daar verandering inbrengen.
Daarom kwam God "incognito" naar onze wereld als een volmaakt mens, genaamd Jezus.

Zijn bloed kwam in plaats van het bloed van talloze dieren.

en dat heeft God lang van te voren aangekondigd in het Oude Testament.

Jesaja 53
Jeremia 31
Ezechiel 36

en het is ook diverse malen door Jezus bevestigd dat hij kwam om zondaren te redden.

Mattheus 26:28

Drink allen hieruit, 28 dit is mijn bloed, het bloed van het verbond, dat voor velen wordt vergoten tot vergeving van zonden.

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » zo _20-_feb-_2011ah, 20-2-2011ad, 6:14 pm

(dizzy)

God op aarde als volmaakt mens ok goed !
gegeseld en vernederd en op zijn gezicht gespuwd en naakt gekruisigd ook goed !
en boven wie is de andere tussen 1 en 33 jaar na Ch ??

no avatar
moslimaaa_m

door moslimaaa_m » zo _20-_feb-_2011ah, 20-2-2011ad, 6:53 pm

Vrede, Salaam alaikoum

MashaAllah goed filmpje.

Ik heb het vaker met christenen over Jezus a.s en steeds krijg ik te horen dat Jezus als mens naar de aarde kwam omdat hij wilde zijn zoals wij. Waarom zou God willen zijn zoals de mensen? pijn hebben zoals mensen? waarom? ik krijg nooit een duidelijk antwoord dus als er christenen op dit forum zijn die dit kunnen beantwoorden met bewijzen vanuit de Bijbel, heel graag.

Jezus zou zijn gestorven voor onze zonden. Hoe zit het dan met dit soort teksten uit de Bijbel?

Sirach 16
12. Zo groot als Zijn barmhartigheid, zo groot is zijn bestraffing; Hij beoordeelt een mens naar zijn daden. 13. De zondaar ontkomt niet met zijn buit, het geduld van een vroom mens blijft niet onbeloond. 14. De Heer geeft alle kans om goed te doen, ieder mens wordt beloond naar zijn daden.

Lucas 12:4
Tegen jullie, mijn vrienden, zeg ik: wees niet bang voor degenen die het lichaam kunnen doden, maar niet tot iets ergers in staat zijn.5. Ik zal jullie zeggen voor wie je bang moet zijn. Wees bang voor hem die de macht heeft om iemand niet alleen te doden, maar ook in de Gehenna te werpen. Ja ik zeg jullie, wees bang voor hem!

Zijn dit dan geen waarschuwingen voor de bestraffing? Als Jezus gestorven zou zijn voor onze zonden? waarom zouden wij dan nog gewaarschuwd worden?

Met vriendelijke groet, Wa alaikoum salaam

RANDOM_AVATAR
jesus_fan
PERMANENTE BAN!

door jesus_fan » zo _20-_feb-_2011ah, 20-2-2011ad, 8:50 pm

moslimaaa_m schreef:Vrede, Salaam alaikoum

MashaAllah goed filmpje.

Ik heb het vaker met christenen over Jezus a.s en steeds krijg ik te horen dat Jezus als mens naar de aarde kwam omdat hij wilde zijn zoals wij. Waarom zou God willen zijn zoals de mensen? pijn hebben zoals mensen? waarom? ik krijg nooit een duidelijk antwoord dus als er christenen op dit forum zijn die dit kunnen beantwoorden met bewijzen vanuit de Bijbel, heel graag.

Jezus zou zijn gestorven voor onze zonden. Hoe zit het dan met dit soort teksten uit de Bijbel?

Sirach 16
12. Zo groot als Zijn barmhartigheid, zo groot is zijn bestraffing; Hij beoordeelt een mens naar zijn daden. 13. De zondaar ontkomt niet met zijn buit, het geduld van een vroom mens blijft niet onbeloond. 14. De Heer geeft alle kans om goed te doen, ieder mens wordt beloond naar zijn daden.

Lucas 12:4
Tegen jullie, mijn vrienden, zeg ik: wees niet bang voor degenen die het lichaam kunnen doden, maar niet tot iets ergers in staat zijn.5. Ik zal jullie zeggen voor wie je bang moet zijn. Wees bang voor hem die de macht heeft om iemand niet alleen te doden, maar ook in de Gehenna te werpen. Ja ik zeg jullie, wees bang voor hem!

Zijn dit dan geen waarschuwingen voor de bestraffing? Als Jezus gestorven zou zijn voor onze zonden? waarom zouden wij dan nog gewaarschuwd worden?

Met vriendelijke groet, Wa alaikoum salaam

ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.

Zoals je weet is elk mens zondig.

Daarentegen is God de Schepper niet alleen barmhartig, en genadig maar ook HEILIG en RECHTVAARDIG.

Rechtvaardig betekent dat elke zonde gestraft moet worden.

De heiligheid van God betekent dat God zoveel groter is dan de mens en vooral een enorme afkeer heeft van de zonde. God kan eigenlijk helemaal geen kontakt met de mens hebben, vanwege de zonde van de mens tegenover de heiligheid van God.
Daarom moesten de Israelieten elke dag offers brengen zodat het bloed van dieren hun zonde zou bedekken. Daarom kon niemand God zien (zelfs Mozes niet).

In feite was het dier dat gedood werd de plaatsvervanger van de mens die zondigde.
Dus het principe van : een leven voor een leven.

Maar omdat de mens zwak is en maar bleef zondigen, heeft de mensheid eigenlijk een verlosser (=Messias) nodig. De Messias zou Israel verlossen van hun zonden, dat houdt zowel de verzoening als ook de heiliging in:

1. een mens zal de straf voor de zonden van alle mensen dragen (Jesaja 53)
2. er komt een nieuw verbond tussen God en mensen (Jeremia 31:31vv)
3. de mens zal een nieuw hart en geest krijgen en daardoor de kracht om de zonde te overwinnen (Ezechiel 36:26vv)

Er zijn natuurlijk heel veel Messiaanse teksten, het OT wijst voortdurend op de komst van de Messias en Zijn koninkrijk.

Wie onder de goden is uw gelijke, HEER? Wie is uw gelijke, zo ontzagwekkend en heilig, wie dwingt zo veel eerbied af met roemrijke daden, wie anders verricht zulke wonderen? Ex 15

Doen jullie dat niet, dan ontwijden jullie mijn heilige naam en moet ik mijn heiligheid tegenover jullie bewijzen. Ik ben de HEER, ik heilig jullie. Lev 22

Ik ben de HEER, jullie God. Jullie moeten heilig zijn. Wees heilig, want ik ben heilig. Lev 16

Lev 17:11
Want de ziel van het vlees is in het bloed en Ik heb het u op het altaar gegeven om verzoening over uw zielen te doen, want het bloed bewerkt verzoening door middel van de ziel.

Mattheus 4:17
Van toen aan begon Jezus te prediken en te zeggen: Bekeert u, want het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen.

Joh 3:17, vv
17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God. 19 Dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is en de mensen de duisternis liever gehad hebben dan het licht, want hun werken waren boos.

Om je laatste vraag te beantwoorden: Ja die waarschuwing is nog steeds nodig, want als de mens het offer van Jezus verwerpt, dan is er geen verzoening met God mogelijk.

omdat God HEILIG en RECHTVAARDIG is KAN hij niet anders dan de zondige mens veroordelen !
Laatst bijgewerkt door jesus_fan op zo _20-_feb-_2011ah, 20-2-2011ad, 9:01 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

AbuTasnim
Super Poster!
Super Poster!

door AbuTasnim » zo _20-_feb-_2011ah, 20-2-2011ad, 8:55 pm

jesus_fan schreef:
In feite was het dier dat gedood werd de plaatsvervanger van de mens die zondigde.

Maar omdat de mens zwak is en maar bleef zondigen, heeft de mensheid eigenlijk een verlosser (=Messias) nodig. De Messias zou Israel verlossen van hun zonden, dat houdt zowel de verzoening als ook de heiliging in:

Dus wanneer men gelooft dat Jezus de zoon van God is dan worden je zonden vergeven?

Maar hoe zit het nou wanneer men daarna weer zondigt?

AbuTasnim
Super Poster!
Super Poster!

door AbuTasnim » zo _20-_feb-_2011ah, 20-2-2011ad, 9:05 pm

Precies!

Een Duitser zou zeggen:

"Aber das macht dan eigenlich kein flaus aus".

RANDOM_AVATAR
jesus_fan
PERMANENTE BAN!

door jesus_fan » zo _20-_feb-_2011ah, 20-2-2011ad, 9:08 pm

AboeTasnim schreef:
jesus_fan schreef:

Dus wanneer men gelooft dat Jezus de zoon van God is dan worden je zonden vergeven?

Maar hoe zit het nou wanneer men daarna weer zondigt?

Ja niet alleen dat, maar ook dat Zijn offer verzoening heeft gebracht voor jouw zonden.

dan moet je die nieuwe zonde belijden en daarvoor vergeving vragen.
Laatst bijgewerkt door jesus_fan op zo _20-_feb-_2011ah, 20-2-2011ad, 9:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

salaampeace
Super Poster!
Super Poster!

door salaampeace » zo _20-_feb-_2011ah, 20-2-2011ad, 9:10 pm

"jesus_fan"

ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.

Zoals je weet is elk mens zondig.

beste jesus fan .

wat ik zo raar vind van de christenen ,is dat ze een beschrijving geven van wat god ook nooit heeft verteld in de vorm zoals jullie dat doen .

laat me een voorbeeld geven .

god heeft de mens geschapen .
in de loop der tijd heeft de mens steeds heen en weer alleen maar gezondigd .
plotseling ,schep god zich zelf als een mens met nadruk op " god schep zich zelf als een mens " om zich zelf te kruizigen voor de zonde van de mens .

met andere woorden om de mens een kans te geven om in paradijs te komen brengt god zich zelf ten offer voor zijn schepping .
laat staan dat hij nog zich zelf schep als de zoon , die word gedood .

hoe fantasie voller wil men het nog maken .

snappen jullie dit zelf wel of jij zelf ,of is het maar blindelings iets volgen om zonder er bij na te denken . zijn de bronnen waar je/jullie het over hebben de waarheid ?

na zoveel gesprekken die je hier kan lezen of de christenen hebben gevoerd hier met moslims op de forum , lijkt het me een wedstrijd voor jullie om te kijken wie de strijd kan winnen ,als het gaat om de tekst in de bijbel .

met zoveel bewijzen die de moslims hier geven als het gaat om de tekst van de bijbel ,gaat er nog steeds geen lampje bij jullie branden ?

salaampeace.
ٱقۡرَأۡ بِٱسۡمِ رَبِّكَ ٱلَّذِى خَلَقَ

Iqra ' bismi Rabbikal-lazee khalaq .
Read ! in the Name of your lord who has created ( all that exists ).

RANDOM_AVATAR
jesus_fan
PERMANENTE BAN!

door jesus_fan » zo _20-_feb-_2011ah, 20-2-2011ad, 9:12 pm

@salaampeace

heb je de bijbelteksten gelezen ?

salaampeace
Super Poster!
Super Poster!

door salaampeace » zo _20-_feb-_2011ah, 20-2-2011ad, 9:16 pm

jesus_fan schreef:@salaampeace

heb je de bijbelteksten gelezen ?

voor een groot gedeelte wel .

salaampeace.
ٱقۡرَأۡ بِٱسۡمِ رَبِّكَ ٱلَّذِى خَلَقَ

Iqra ' bismi Rabbikal-lazee khalaq .
Read ! in the Name of your lord who has created ( all that exists ).

AbuTasnim
Super Poster!
Super Poster!

door AbuTasnim » zo _20-_feb-_2011ah, 20-2-2011ad, 9:39 pm

jesus_fan schreef:
Ja niet alleen dat, maar ook dat Zijn offer verzoening heeft gebracht voor jouw zonden.

Dus nu hoef je geen dier meer te slachten maar moet je je zonden belijden en daarvoor vergeving vragen?

AboeTasnim schreef:Conclusie:

Jezus heeft zichzelf opgeofferd zodat men voor vergeving voortaan geen dieren meer hoeft te slachten.

Is dit de reden dat hij a.s. naar de wereld is gezonden?

no avatar
moslimaaa_m

door moslimaaa_m » zo _20-_feb-_2011ah, 20-2-2011ad, 9:56 pm

Jesus_fan, bedankt voor de moeite om dit stuk te schrijven en de bijbelteksten die je hierbij aanhaalt. Wat je schrijft over het offeren van de dieren heb ik nog nooit eerder gehoord dus dat is wel een verduidelijking. Wat AboeTasnim daarna nog schreef was eigenlijk ook waar ik op doelde.

Alle boodschappers zijn naar de volken gestuurd met dezelfde boodschap.
Vele volkeren hielden zich bezig met slechte praktijken en er heerste veel ongeloof.
Als de mensen zich met die praktijken bezig hielden waar jij over schrijft, is Jezus dan niet gewoon gezonden als waarschuwer. En is hij dan niet gezonden om dezelfde boodschap te verkondigen als de Profeten voor hem, opdat de mensen hem zouden volgen?

met vriendelijke groet,

RANDOM_AVATAR
jesus_fan
PERMANENTE BAN!

door jesus_fan » di _22-_feb-_2011ah, 22-2-2011ad, 7:09 pm

AboeTasnim schreef:
jesus_fan schreef:

Dus nu hoef je geen dier meer te slachten maar moet je je zonden belijden en daarvoor vergeving vragen?

AboeTasnim schreef:Conclusie:

Jezus heeft zichzelf opgeofferd zodat men voor vergeving voortaan geen dieren meer hoeft te slachten.

Is dit de reden dat hij a.s. naar de wereld is gezonden?

yes.

kijk maar in Jesaja 53, het lijden en sterven is lang van te voren aangekondigd

Maar hij was het die onze ziekten droeg,
die ons lijden op zich nam.
Wij echter zagen hem als een verstoteling,
door God geslagen en vernederd.
5 Om onze zonden werd hij doorboord,
om onze wandaden gebroken.
Voor ons welzijn werd hij getuchtigd,
zijn striemen brachten ons genezing.
6 Wij dwaalden rond als schapen,
ieder zocht zijn eigen weg;
maar de wandaden van ons allen
liet de HEER op hem neerkomen.

het klopt ook met was Jezus zelf heeft gezegd:

Want dit is het bloed van mijn verbond, dat voor velen vergoten wordt tot vergeving van zonden. Mattheus 26:28

Zij zal een zoon baren en gij zult Hem de naam Jezus geven. Want Hij is het, die zijn volk zal redden van hun zonden. Matt 1:21

Ik heb u dan gezegd, dat gij in uw zonden zult sterven; want indien gij niet gelooft, dat Ik het ben, zult gij in uw zonden sterven. Joh 8:28

RANDOM_AVATAR
jesus_fan
PERMANENTE BAN!

door jesus_fan » di _22-_feb-_2011ah, 22-2-2011ad, 7:16 pm

moslimaaa_m schreef:Jesus_fan, bedankt voor de moeite om dit stuk te schrijven en de bijbelteksten die je hierbij aanhaalt. Wat je schrijft over het offeren van de dieren heb ik nog nooit eerder gehoord dus dat is wel een verduidelijking. Wat AboeTasnim daarna nog schreef was eigenlijk ook waar ik op doelde.

Vele volkeren hielden zich bezig met slechte praktijken en er heerste veel ongeloof.
Als de mensen zich met die praktijken bezig hielden waar jij over schrijft, is Jezus dan niet gewoon gezonden als waarschuwer. En is hij dan niet gezonden om dezelfde boodschap te verkondigen als de Profeten voor hem, opdat de mensen hem zouden volgen?

met vriendelijke groet,

hoi,

dank voor je antwoord. je vraag was inderdaad heel erg logisch.

kort samengevat:

-in het OT moesten de Joden dieren offeren om vergeving van zonden te ontvangen van JHVH, de God (omdat God heilig en rechtvaardig is moet er bloed vloeien om de zonde te bedekken! zie Leviticus)
-de joden hebben het verbond met JHVH verbroken dus kondigt God een nieuw verbond aan in Jeremia 31:31
- overal in het OT (vooral de profeten) vind je beloften over de komst van de Messias, een goddelijk persoon die het Koninkrijk van God op aarde zal stichten en Israel zal verlossen.
- in Jesaja 53 kondigt God aan dat er iemand zal sterven voor de zonden van alle mensen

in de evangelien kun je zelf lezen wat Jezus zelf zegt over zijn eigen missie en roeping, heb je dat weleens in zijn geheel gelezen ?

in overeenstemming met het OT is bloed ook in het Nieuwe Testament noodzakelijk om vergeving te ontvangen ! Zoals Jezus zelf heeft verklaard:

Want dit is het bloed van mijn verbond, dat voor velen vergoten wordt tot vergeving van zonden. Mattheus 26:28

irene
Junior lid
Junior lid

door irene » di _22-_feb-_2011ah, 22-2-2011ad, 10:55 pm

bedankt Jezus-fan voor je mooie overzichtelijke uitleg, ik denk niet dat ik het duidelijker zou kunnen zeggen

RANDOM_AVATAR
saber
Senior lid
Senior lid

door saber » di _22-_feb-_2011ah, 22-2-2011ad, 11:42 pm

jesus_fan schreef:
moslimaaa_m schreef:Jesus_fan, bedankt voor de moeite om dit stuk te schrijven en de bijbelteksten die je hierbij aanhaalt. Wat je schrijft over het offeren van de dieren heb ik nog nooit eerder gehoord dus dat is wel een verduidelijking. Wat AboeTasnim daarna nog schreef was eigenlijk ook waar ik op doelde.

met vriendelijke groet,

hoi,

dank voor je antwoord. je vraag was inderdaad heel erg logisch.

kort samengevat:

-in het OT moesten de Joden dieren offeren om vergeving van zonden te ontvangen van JHVH, de God (omdat God heilig en rechtvaardig is moet er bloed vloeien om de zonde te bedekken! zie Leviticus)
-de joden hebben het verbond met JHVH verbroken dus kondigt God een nieuw verbond aan in Jeremia 31:31
- overal in het OT (vooral de profeten) vind je beloften over de komst van de Messias, een goddelijk persoon die het Koninkrijk van God op aarde zal stichten en Israel zal verlossen.
- in Jesaja 53 kondigt God aan dat er iemand zal sterven voor de zonden van alle mensen

in de evangelien kun je zelf lezen wat Jezus zelf zegt over zijn eigen missie en roeping, heb je dat weleens in zijn geheel gelezen ?

in overeenstemming met het OT is bloed ook in het Nieuwe Testament noodzakelijk om vergeving te ontvangen ! Zoals Jezus zelf heeft verklaard:

Jezus zei:"Ik ben slechts gezonden tot de verloren schapen van het huis Israëls" (Mattheüs 15:24).

Dat was zijn missie en roeping alleen christenen negeren deze uitspraak omdat het hen niet uitkomt.

De koran bevestigt deze missie:

En (Allah stuurde hem, ‘Isa red. )...als een gezant tot de Israëlieten... (om te zeggen): ‘Ik ben tot jullie gekomen met een teken van jullie Heer:Dat ik blindgeborenen en melaatsen zal genezen en doden levend maak, met Gods toestemming. Daarin is een teken voor jullie als jullie gelovig zijn. God is mijn Heer en jullie Heer; dient Hem dus. Dit is een juiste weg. 3:49-51

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » wo _23-_feb-_2011ah, 23-2-2011ad, 7:07 am

jesus_fan schreef:Zoals je weet is elk mens zondig.

Nee! Alle Profeten(asa) van God waren zondeloos. want zondigde Jezus dan?

jesus_fan schreef:Daarentegen is God de Schepper niet alleen barmhartig, en genadig maar ook HEILIG en RECHTVAARDIG.

Dus daar heb je je Islamitisch antwoord!

jesus_fan schreef:Rechtvaardig betekent dat elke zonde gestraft moet worden.

Nee! Rechtvaardigheid bij God betekend dat God nooit iemand onrechtvaardig zal behandelen ook niet tegenover zijn zonden die hij gemaakt heeft. Omdat God de ware intentie kent vergeeft Hij en straft Hij!

jesus_fan schreef:De heiligheid van God betekent dat God zoveel groter is dan de mens en vooral een enorme afkeer heeft van de zonde. God kan eigenlijk helemaal geen kontakt met de mens hebben, vanwege de zonde van de mens tegenover de heiligheid van God.

Nee! God weet wat Hij creeërd en hij heeft ons zo gecreeërd dat wij allemaal fouten/zonden maken, dus het zou weer onrechtvaardig zijn van God om ons te straffen voor iets wat hij zelf heeft gecreeërd, en daarbij al weet dat wij fouten/zonden maken! Dus wat God uiteindelijk wil en van ons verwacht is dat wij mensen met oprechte berouw en oprechte spijt naar Hem keren,zodat Hij werkelijk Barmhartig en Genadig mag zijn voor ons, daarvoor hoeft niemand voor gekruisigd te worden, en om dat uiteindelijk allemaal duidelijk te maken stuurd God Profeten naar ons die zondeloos waren om ons het juiste voorbeeld te geven!

jesus_fan schreef:Maar omdat de mens zwak is en maar bleef zondigen, heeft de mensheid eigenlijk een verlosser (=Messias) nodig.

Sinds waneer betekend Messias "Verlosser" dat is een leugen! En daar zijn jullie Christennen goed in, en niet tevens beroerd/en vies van om feiten te verdraaien!

jesus_fan schreef:1. een mens zal de straf voor de zonden van alle mensen dragen (Jesaja 53)
2. er komt een nieuw verbond tussen God en mensen (Jeremia 31:31vv)
3. de mens zal een nieuw hart en geest krijgen en daardoor de kracht om de zonde te overwinnen (Ezechiel 36:26vv)

Er zijn natuurlijk heel veel Messiaanse teksten, het OT wijst voortdurend op de komst van de Messias en Zijn koninkrijk.

Wie onder de goden is uw gelijke, HEER? Wie is uw gelijke, zo ontzagwekkend en heilig, wie dwingt zo veel eerbied af met roemrijke daden, wie anders verricht zulke wonderen? Ex 15

Doen jullie dat niet, dan ontwijden jullie mijn heilige naam en moet ik mijn heiligheid tegenover jullie bewijzen. Ik ben de HEER, ik heilig jullie. Lev 22

Ik ben de HEER, jullie God. Jullie moeten heilig zijn. Wees heilig, want ik ben heilig. Lev 16

Lev 17:11
Want de ziel van het vlees is in het bloed en Ik heb het u op het altaar gegeven om verzoening over uw zielen te doen, want het bloed bewerkt verzoening door middel van de ziel.

Mattheus 4:17
Van toen aan begon Jezus te prediken en te zeggen: Bekeert u, want het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen.

Joh 3:17, vv
17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God. 19 Dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is en de mensen de duisternis liever gehad hebben dan het licht, want hun werken waren boos.

Om je laatste vraag te beantwoorden: Ja die waarschuwing is nog steeds nodig, want als de mens het offer van Jezus verwerpt, dan is er geen verzoening met God mogelijk.

Dit is altijd weer de pure algemeende bekende Christelijke hak en plak wek propaganda!
En op deze manier proberen jullie mensen te overtuigen, van iets wat er letterlijk in zijn geheel niet staat!

jesus_fan schreef:omdat God HEILIG en RECHTVAARDIG is KAN hij niet anders dan de zondige mens veroordelen !

Heeft God dan Jezus nodig om de mens te veroordelen? Nee toch!
Zo heeft God ook niet Jezus(kruisdood) nodig om de mens te vergeven.
God vergeeft wie Hij wil en straft wie Hij wil, en Hij weet wie vergeven mag worden en gestrafd moet worden, God hoeft hierover verder geen verantwoording af te leggen aan/bij niemand! Wij moeten juist verantwoording afleggen bij God!
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

RANDOM_AVATAR
Willy
PERMANENTE BAN!

door Willy » wo _23-_feb-_2011ah, 23-2-2011ad, 7:44 am

Ook al zou je willen verantwoording af te leggen bij God, ik denk dat wij niet in staat zijn stand te houden voor God in onze staat van zonde daarvoor is de Heerlijkheid van God te almachtig voor ons, het is best even een omwegje te maken om uiteindelijk dan toch in de heerlijkheid te mogen treden, dit is juist het zelfde als de beschrijving van de hel, een totale afwezigheid van God denk daar maar eens over na.

Vriendelijke groeten

Willy
ps vergeet niet dat Gods Barmhartigheid wijkt voor Zijn Gerechtigheid

sora
PERMANENTE BAN!

door sora » wo _23-_feb-_2011ah, 23-2-2011ad, 11:38 am

De echte verdraaiers van het NT zijn moslims zoals jij Abdul Malik. Je doet maar wat, omdat je zogenaamd Grieks kan, geweldig. Ik heb je wel vaker gezien dat je claimt dat een woord niet goed vertaald is, vervolgens laat je 10 betekenissen zien, en daarvan zouden we de meest islamitische moeten kiezen, toch? Zo kan ik van de Quran ook wel Roodkapje maken. Probeer nou niet van appels peren te maken, want dat lukt je nooit!!!!

Je zegt dat je van Jezus houdt, maar wie is Jezus dan volgens jou? Wat weet je van Jezus buiten het NT om?? Niks!!!!!!! Je weet meer van mij dan van Jezus. Waarom houd je zoveel van hem dan?? Volgens de Quran was hij een profeet, monotheist, met kraak nog smaak.

Ik vroeg me ook af welk Nieuw Testament jij leest eigenlijk. Want als je het NT leest van kaft tot kaft dan weet je gewoon dat Jezus niet slechts een profeet was. En kom nou niet met je standaard riedeltje: geef me 1 citaat waar Jezus zegt dat hij God is. Want die zijn er zoals het 'Ik ben' vers en Thomas die Jezus 'mijn God' noemt. En zo zijn er talloze verzen, dat weet je zelf ook wel. Maar goed waarschijnlijk wil je hier weer op ingaan, uiteraard, want ik heb gemerkt dat je altijd het laatste woord wil hebben. En als de tegenpartij een beetje moe wordt van jouw geschreeuw en zich wil verwijderen van het topic dan krijgen we het ineens koud onder onze voeten. Dat zal dan waarschijnlijk een gloriemomentje voor jou zijn.

Abdul Malik schreef:Dit is altijd weer de pure algemeende bekende Christelijke hak en plak wek propaganda!
En op deze manier proberen jullie mensen te overtuigen, van iets wat er letterlijk in zijn geheel niet staat

Hahahah en wat doe jij dan?? Jij haalt vaak genoeg een citaat aan en zegt dan: zie je hier zegt Jezus dat hij slechts een profeet was!! Maar als we dan de context gaan bekijken wordt het duidelijk hoe sluw jij bent.

Abdul Malik, het is duidelijk dat jij jezelf graag profileert als een vooraanstande kenner van het NT. Maar het komt vaak niet verder dan uitroeptekens en intimidatie.

Fijne dag nog.

RANDOM_AVATAR
saber
Senior lid
Senior lid

door saber » wo _23-_feb-_2011ah, 23-2-2011ad, 12:44 pm

sora schreef:De echte verdraaiers van het NT zijn moslims zoals jij Abdul Malik. Je doet maar wat, omdat je zogenaamd Grieks kan, geweldig. Ik heb je wel vaker gezien dat je claimt dat een woord niet goed vertaald is, vervolgens laat je 10 betekenissen zien, en daarvan zouden we de meest islamitische moeten kiezen, toch? Zo kan ik van de Quran ook wel Roodkapje maken. Probeer nou niet van appels peren te maken, want dat lukt je nooit!!!!

Je zegt dat je van Jezus houdt, maar wie is Jezus dan volgens jou? Wat weet je van Jezus buiten het NT om?? Niks!!!!!!! Je weet meer van mij dan van Jezus. Waarom houd je zoveel van hem dan?? Volgens de Quran was hij een profeet, monotheist, met kraak nog smaak.

Ik vroeg me ook af welk Nieuw Testament jij leest eigenlijk. Want als je het NT leest van kaft tot kaft dan weet je gewoon dat Jezus niet slechts een profeet was. En kom nou niet met je standaard riedeltje: geef me 1 citaat waar Jezus zegt dat hij God is. Want die zijn er zoals het 'Ik ben' vers en Thomas die Jezus 'mijn God' noemt. En zo zijn er talloze verzen, dat weet je zelf ook wel. Maar goed waarschijnlijk wil je hier weer op ingaan, uiteraard, want ik heb gemerkt dat je altijd het laatste woord wil hebben. En als de tegenpartij een beetje moe wordt van jouw geschreeuw en zich wil verwijderen van het topic dan krijgen we het ineens koud onder onze voeten. Dat zal dan waarschijnlijk een gloriemomentje voor jou zijn.

Abdul Malik schreef:Dit is altijd weer de pure algemeende bekende Christelijke hak en plak wek propaganda!
En op deze manier proberen jullie mensen te overtuigen, van iets wat er letterlijk in zijn geheel niet staat

Hahahah en wat doe jij dan?? Jij haalt vaak genoeg een citaat aan en zegt dan: zie je hier zegt Jezus dat hij slechts een profeet was!! Maar als we dan de context gaan bekijken wordt het duidelijk hoe sluw jij bent.

Abdul Malik, het is duidelijk dat jij jezelf graag profileert als een vooraanstande kenner van het NT. Maar het komt vaak niet verder dan uitroeptekens en intimidatie.

Fijne dag nog.

Broeder Abdul Malik gebruikt argumenten die christenen niet kunnen weerleggen. Het is zeker wel relevant dat Jezus zichzelf god dient te noemen om het daadwerkelijk ook te geloven.
Christenen hebben van Jezus god gemaakt terwijl hij dat nooit geclaimed heeft.
Net zoals de drie eenheid. Waar in het NT spreekt Jezus over de drie eenheid.
Als jullie zaak bij de rechter zou komen dan zou het van tafel geveegd worden bij gebrek aan bewijs.

Volgende

Keer terug naar Islam en Christendom