Het Getal van Het Beest 666 is Paulus

Islam en Christendom hebben veel overeenkomsten, bespreek ze hier.
RANDOM_AVATAR
vrijdenkertje
PERMANENTE BAN!

Re: Het Getal van Het Beest 666 is Paulus

door vrijdenkertje » di _17-_nov-_2009ah, 17-11-2009ad, 5:28 pm

Abdul Malik schreef:[

Zeg dat maar tegen die Christelijke propagandisten die de boel verdraaien!

En Is dit trouwens alles wat je verder te zeggen hebt!
Oohw zieligerd, ik heb bijna medelijden met je, het blijkbaar toch moeilijk voor jou om iets op te zetten dat van je zelf komt, in plaats van teksten te copieëren van een Christelijke anti Islamitische wesite!

Ik heb nog veel meer te zeggen, maar je weet toch dat dat hier niet kan?

RANDOM_AVATAR
Dom-i-nee
PERMANENTE BAN!

door Dom-i-nee » di _17-_nov-_2009ah, 17-11-2009ad, 5:29 pm

@vrijdenkertje

Beste,

Geloof maar wat je geloven wilt, maar nimmer zal ik buigen voor een drie-eenheid. Als dat je doel is dan is het echt vergeefs, ik buig alleen voor Mijn Schepper en aanbid geen vlees of een god die transformeert in duiven, uilen, olifanten of mensen.

Dom-i-nee

no avatar
FollowHim

door FollowHim » di _17-_nov-_2009ah, 17-11-2009ad, 5:33 pm

Dom-i-nee schreef:@vrijdenkertje

Beste,

Geloof maar wat je geloven wilt, maar nimmer zal ik buigen voor een drie-eenheid. Als dat je doel is dan is het echt vergeefs, ik buig alleen voor Mijn Schepper en aanbid geen vlees of een god die transformeert in duiven, uilen, olifanten of mensen.

Dom-i-nee

Dat is volledig uw keuze, fijn he dat goed de mens keuzes laat.

Komt er nog antwoord op de Paulus versus Mohammed vraag?? Ben reuze benieuwd.

RANDOM_AVATAR
vrijdenkertje
PERMANENTE BAN!

door vrijdenkertje » di _17-_nov-_2009ah, 17-11-2009ad, 5:37 pm

Beste,

Dom-i-nee

Ik geloof niet in de drieenheid en dat leert de bijbel ook helemaal niet.

Maar jij gelooft wel in een profeet die beweerde dat de aarde aan Hem en Allah toebehoort.
Kijk, hoe geloofwaardig ben je dan nog als profeet als je dat van jezelf beweert en je vervolgens door een jodin laat vergiftigen.

Ik heb er geen enkel probleem mee als God zijn Heilige Geest in de vorm van en duif manifesteert. Geen punt voor de bijbelse God.

En dat is nog altijd meer dan wat Allah in 23 jaar gepresteerd heeft. Niet 1 koranversje persoonlijk aan Mohammed.

RANDOM_AVATAR
Dom-i-nee
PERMANENTE BAN!

door Dom-i-nee » di _17-_nov-_2009ah, 17-11-2009ad, 5:47 pm

vrijdenkertje schreef:

Beste,

Dom-i-nee

Maar jij gelooft wel in een profeet die beweerde dat de aarde aan Hem en Allah toebehoort.
Kijk, hoe geloofwaardig ben je dan nog als profeet als je dat van jezelf beweert en je vervolgens door een jodin laat vergiftigen.

Ik heb er geen enkel probleem mee als God zijn Heilige Geest in de vorm van en duif manifesteert. Geen punt voor de bijbelse God.

En dat is nog altijd meer dan wat Allah in 23 jaar gepresteerd heeft. Niet 1 koranversje persoonlijk aan Mohammed.

Beste,

Daar heb ik dus wel een probleem mee, omdat het tegen de 10 geboden is.
Dat kan gewoon niet, nooit niet, dat is een oude mythe die al bestond!
Kan jij wel zeggen dat je niet in een drie-eenheid geloofd, maar de christelijkheid leert dat wel, die leren dat de Heilige Geest een aparte persoonlijkheid is binnen YHWH en ze hebben jaren lopen vechten wie die Heilige Geest nou zend, de vader of de zoon!!!!
Geen drie-eenheid?

Dom-i-nee

no avatar
FollowHim

door FollowHim » di _17-_nov-_2009ah, 17-11-2009ad, 6:01 pm

(1 Johannes 5:7-8) Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een. En drie zijn er, die getuigen op de aarde, de Geest, en het water, en het bloed; en die drie zijn tot een.

Iets om over na te denken vanavond :duim:

Waar staat het woord drie-eenheid en de juiste uitleg hiervan dan?

RANDOM_AVATAR
vrijdenkertje
PERMANENTE BAN!

door vrijdenkertje » di _17-_nov-_2009ah, 17-11-2009ad, 6:03 pm

Dom-i-nee schreef:
vrijdenkertje schreef:

Beste,

Dom-i-nee

Beste,

Daar heb ik dus wel een probleem mee, omdat het tegen de 10 geboden is.
Dat kan gewoon niet, nooit niet, dat is een oude mythe die al bestond!
Kan jij wel zeggen dat je niet in een drie-eenheid geloofd, maar de christelijkheid leert dat wel, die leren dat de Heilige Geest een aparte persoonlijkheid is binnen YHWH en ze hebben jaren lopen vechten wie die Heilige Geest nou zend, de vader of de zoon!!!!
Geen drie-eenheid?

Dom-i-nee

Laten we alsjeblieft niet over de tien geboden beginnen, want Allah stond Mohammed toe zowat alle tien de geboden te overtreden.

En de bijbel leert geen drieeenheid. En de Heilige Geest is Gods werkzame kracht die Hij kan uitzenden waar en naar wie Hij wilt. Hij kan zich zelfs in een duif plaatsen. Ook heeft God er geen enkel probleem mee wat zijn Geest uit te storten op de christelijke gemeente.
De Heilige Geest is een deel van Gods wezen en geen aparte godheid.

RANDOM_AVATAR
vrijdenkertje
PERMANENTE BAN!

door vrijdenkertje » di _17-_nov-_2009ah, 17-11-2009ad, 6:05 pm

FollowHim schreef:(1 Johannes 5:7-8) Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een. En drie zijn er, die getuigen op de aarde, de Geest, en het water, en het bloed; en die drie zijn tot een.

Iets om over na te denken vanavond :duim:

Waar staat het woord drie-eenheid en de juiste uitleg hiervan dan?

Sorry, hoor, maar deze tekst bevat bewezen een aantal toevoegingen.

RANDOM_AVATAR
Dom-i-nee
PERMANENTE BAN!

door Dom-i-nee » di _17-_nov-_2009ah, 17-11-2009ad, 6:12 pm

Beste

En daar zie ik dus helemaal niets van terug want ik vind christenen niet Heilig, sorry dus ik zie die werkzame kracht niet terug in christenen, hoe komt dat dan? Dat is dus het probleem wat ik heb met de christelijke claims en belijdenissen, ik merk er niets van en zie er nooit wat van terug, of iets van Woh, dat is volle waarheid, dat is licht......ik zie duisternis en scheidingen door valse getuigenissen van mensen inn naam YHWH...dat is wat ik terug zie in de christenheid...Hoe komt dat denk je? Omdat ik in die piramide heb vertoeft misschien?
En een getuigenis tegen God Zijn Werkzame kracht wordt niet vergeven? Dat vind ik dus een rare verklaring die je aflegt.

Dom-i-nee

RANDOM_AVATAR
vrijdenkertje
PERMANENTE BAN!

door vrijdenkertje » di _17-_nov-_2009ah, 17-11-2009ad, 6:18 pm

Dom-i-nee schreef:Beste

En daar zie ik dus helemaal niets van terug want ik vind christenen niet Heilig, sorry dus ik zie die werkzame kracht niet terug in christenen, hoe komt dat dan? Dat is dus het probleem wat ik heb met de christelijke claims en belijdenissen, ik merk er niets van en zie er nooit wat van terug, of iets van Woh, dat is volle waarheid, dat is licht......ik zie duisternis en scheidingen door valse getuigenissen van mensen inn naam YHWH...dat is wat ik terug zie in de christenheid...Hoe komt dat denk je? Omdat ik in die piramide heb vertoeft misschien?
En een getuigenis tegen God Zijn Werkzame kracht wordt niet vergeven? Dat vind ik dus een rare verklaring die je aflegt.

Dom-i-nee

Kijk, en weer laat je blijken dat je nooit christen geweest kan zijn.

Die Heilige Gest stelde ze in staat grote werken te verrichten. Ze spraken opeens in vreemde talen, konden wonderen verrichten, genazen en wekten zelfs de doden op.

Ja, ze konden meer dan Mohammed kon en zeker meer dan de metgezellen van hem.
Die konden nagenoeg niks. Het is duidelijk dat Allah alleen maar werkzaam was ten aanzien van Mohammed. Wel heel summier en alles binnen het bereik van de menselijke mogelijkheden.

RANDOM_AVATAR
Dom-i-nee
PERMANENTE BAN!

door Dom-i-nee » di _17-_nov-_2009ah, 17-11-2009ad, 6:37 pm

Beste,

Allah is als getuige genoeg, of je mij gelooft of niet maakt mij niet uit Beste,
Dat vertelt die geest aan jou die het heden weer niet waar kan maken.
Al die claims zijn loos en mythen, maar dat wil je niet geloven, daarom worden er nog steeds mensen dagelijks teleur gesteld omdat die jezus weer geen wonder heeft verrricht en gaan alle mensen met aids en geamputeerde leden maten weer naar huis, en vol vertrouwen en een rotsvast geloof keren ze weer terug naar die wonder predikers, en nooit gebeurd er iets. En als er iets gebeurd dan moet ik je weer teleurstellen, wonderen gebeuren overal en worden aan verschillende goden toe geschreven zoals mithras wonderen liet geschieden volgens Romeinse mythen.
Bij Jomanda vinden ook veel mensen hoop en verlichting, ieder het zijne he?

Dus, ik zie er niets van Beste, helaas heb er ook blind in geloofd net als jou.

Dom-i-nee

RANDOM_AVATAR
vrijdenkertje
PERMANENTE BAN!

door vrijdenkertje » di _17-_nov-_2009ah, 17-11-2009ad, 6:46 pm

Dom-i-nee schreef:Beste,

Allah is als getuige genoeg, of je mij gelooft of niet maakt mij niet uit Beste,
Dat vertelt die geest aan jou die het heden weer niet waar kan maken.
Al die claims zijn loos en mythen, maar dat wil je niet geloven, daarom worden er nog steeds mensen dagelijks teleur gesteld omdat die jezus weer geen wonder heeft verrricht en gaan alle mensen met aids en geamputeerde leden maten weer naar huis, en vol vertrouwen en een rotsvast geloof keren ze weer terug naar die wonder predikers, en nooit gebeurd er iets. En als er iets gebeurd dan moet ik je weer teleurstellen, wonderen gebeuren overal en worden aan verschillende goden toe geschreven zoals mithras wonderen liet geschieden volgens Romeinse mythen.
Bij Jomanda vinden ook veel mensen hoop en verlichting, ieder het zijne he?

Dus, ik zie er niets van Beste, helaas heb er ook blind in geloofd net als jou.

Dom-i-nee

Hoe kan jij Allah nou als getuige hebben als er helemaal geen bewijs is dat hij wel bestaat.
Allah lasteren is verboden **_Omar_**
Voor 5 gebeden liet hij Mohammed helemaal naar de hemel komen. En dat geloof jij blindelings?

Psalm 83:18 Opdat men weet dat gij, wiens naam Jehovah is,
Gij alleen de Allerhoogste zijt over heel de aarde.

Mischien moet je je eens bij jezelf afvragen waarom de naam JHWH meer dan 7000 maal voorkomt in de bijbel en Allah niet 1 keer.

RANDOM_AVATAR
Dom-i-nee
PERMANENTE BAN!

door Dom-i-nee » di _17-_nov-_2009ah, 17-11-2009ad, 6:58 pm

Beste,

Ook die uitleg zal jij verwerpen, heeft geen zin toch? Dat is jou vast wel meerdere keren uitgelegd.

Dom-i-nee

RANDOM_AVATAR
vrijdenkertje
PERMANENTE BAN!

door vrijdenkertje » di _17-_nov-_2009ah, 17-11-2009ad, 8:58 pm

Ook die uitleg zal jij verwerpen, heeft geen zin toch? Dat is jou vast wel meerdere keren uitgelegd.

Dom-i-nee

Nee, hoor. Niemand heeft mij dat namelijk kunnen uitleggen.

En als ik je het vertel wordt dat hier gelijk als godslastering aangemerkt, alsof een alwetende Allah beledigd kan worden.

Hoewel, volgens Mohammed kon dat wel. Hoe dat mogelijk is is mij verder niet duidelijk.

RANDOM_AVATAR
Dom-i-nee
PERMANENTE BAN!

door Dom-i-nee » di _17-_nov-_2009ah, 17-11-2009ad, 9:10 pm

Beste,

De Bijbel stelt dat YHWH een jaloers God is als zijn volk afdwaalt van zijn wetten en jij gelooft dat het beledigen van de Heilge Geest niet wordt vergeven en dat zelfs het bloed van jezus dat dus niet kan wassen en als ik zeg dat de heilige geest veren heeft gehad is dat dus niet lasteren volgens jou belijdenis en volgens mijn belijdenissen wel en daarom zal ik dus nooit meer buigen voor een drie-eenheid.

Dom-i-nee

no avatar
FollowHim

door FollowHim » di _17-_nov-_2009ah, 17-11-2009ad, 9:20 pm

De Bijbel stelt dat YHWH een jaloers God is als zijn volk afdwaalt van zijn wetten en jij gelooft dat het beledigen van de Heilge Geest niet wordt vergeven en dat zelfs het bloed van jezus dat dus niet kan wassen en als ik zeg dat de heilige geest veren heeft gehad is dat dus niet lasteren volgens jou belijdenis en volgens mijn belijdenissen wel en daarom zal ik dus nooit meer buigen voor een drie-eenheid.

Dom-i-nee

De God van de bijbel vraag geen geen volgelingen waar niks meer in zit maar die alles voorgeschreven hebben gekregen op stenen tafelen. Nee die God wil een realatie met mensen waarin hij liefde van hun verwacht. Relatie van twee kanten, liefde van twee kanten. En die relatie is hersteld aan het kruis toen Jezus riept, HET IS VOLBRACHT. Het voorhangsel in de tempel schuurde. Geen belemmering meer tussen mensen en God. Geen priester meer die tussen jouw en God moest staan. Nee rechtstreeks contact en relatie.

Wat is drie-eenheid Dom-i-nee? ben benieuwd, u heeft het steeds over het niet willen buigen voor de drie-eenheid, maar wat is dat nu precies?

RANDOM_AVATAR
Dom-i-nee
PERMANENTE BAN!

door Dom-i-nee » di _17-_nov-_2009ah, 17-11-2009ad, 9:34 pm

Beste,

Het is volbracht? Ik zie het niet beste en ook niet bij christenen, ik zie alleen maar sekten en claims die niet waar kunnen worden gemaakt. Toon mij eens wat er volbracht is dan? Ik zie geen herstel en ook niet in jou, maar een afdwaling van de Enige Schepper door een paar brieven te geloven die Paulus schreef aan zijn sekte dat die van God zijn en onfeilbaar en oproepen om van God zijn wetten af te wijken en dat je als Romeinen mag leven en eten. Zelf onderling in jullie kerken is het verdeeldheid en ook veel spraken van geen goede zaken, dus zelfs daarin is geen herstel zichtbaar, alleen maar verdelingen en verwarringen en "heilige geest" claimt de ware te zijn.

Geloof jij maar dat je in de hemel bent en dat je door een Tammuz kruis de wetten van God mag vetreden zonder gestraft te worden, geloof maar dat daar je redding in ligt in een denkbeeldig herstel en alles zonder waar gemaakte claims.
In jou geloof is het niet lasterlijk om te zeggen dat de Heilige Geest ooit veren heeft gehad en jullie maken ook afbeeldingen van die "vrede duif" dus van God, in mijn geloof is dat de Heilige Geest lasteren, en we zullen zien wie de waarheid sprak omtrent YHWH, God Hij die is Allah.

Dom-i-nee

RANDOM_AVATAR
Matt
Super Poster!
Super Poster!

door Matt » di _17-_nov-_2009ah, 17-11-2009ad, 10:39 pm

Ik geloof dat dit topic, en met name de manier waarop het gemodereerd is, toch wel het failliet van dit forum of ik elk geval het gedelegeerde modereren aangeeft. Schijnbaar mag je hier het christendom zonder problemen op de meeste treurige wijze beschimpen, maar wordt iedereen die hetzelfde over de islam doet zonder pardon gebanned. In dit geval dus drie forumleden.

Als dit het nieuwe beleid van Ontdekislam is, so be it. Maar dan is het misschien verstandig om de forumregels aan te passen. Want daarin staat nu: '' Het is niet toegestaan op het forum om: - onrestpectvol en lasterend over een ander geloof en de aanhangers hiervan, te spreken.'' Als die regel serieus zou worden genomen, was dit topic meteen al verwijderd. Als deze regel niet meer geldt, gelieve die aan te passen. Dan is tenminste duidelijk wat we kunnen verwachten.

no avatar
_Omar_

door _Omar_ » di _17-_nov-_2009ah, 17-11-2009ad, 10:44 pm

Matt schreef:Ik geloof dat dit topic, en met name de manier waarop het gemodereerd is, toch wel het failliet van dit forum of ik elk geval het gedelegeerde modereren aangeeft. Schijnbaar mag je hier het christendom zonder problemen op de meeste treurige wijze beschimpen, maar wordt iedereen die hetzelfde over de islam doet zonder pardon gebanned. In dit geval dus drie forumleden.

Als dit het nieuwe beleid van Ontdekislam is, so be it. Maar dan is het misschien verstandig om de forumregels aan te passen. Want daarin staat nu: '' Het is niet toegestaan op het forum om: - onrestpectvol en lasterend over een ander geloof en de aanhangers hiervan, te spreken.'' Als die regel serieus zou worden genomen, was dit topic meteen al verwijderd. Als deze regel niet meer geldt, gelieve die aan te passen. Dan is tenminste duidelijk wat we kunnen verwachten.

Dat mag inderdaad niet, en dat zie ik ook niet gebeuren. Wel helaas dat sommige christenen hier zich aanmelden om de Profeet (vrede zij met hem) en de Qur'an te beledigen.
Los daarvan worden permanent gebande leden die terugkomen met proxys weer gebanned, ongeacht wat ze hier posten.

Dat het Christendom het juiste geloof is mogen jullie elders predikken. Dit forum is bedoeld voor overeenkomsten en het verschil van andere religies m.b.t. de Islam.
Dit topic probeert aan te tonen dat Paulus een misleider zou zijn.

Vorige

Keer terug naar Islam en Christendom