Interview Harun Yahya op Christelijke tv, waaronder BBC!

Islam en Christendom hebben veel overeenkomsten, bespreek ze hier.
no avatar
Meme

Re: Interview Harun Yahya op Christelijke tv, waaronder BBC!

door Meme » za _31-_jul-_2010ah, 31-7-2010ad, 3:17 pm

Love_Islam schreef:
Ik heb geen oordeel over deze meneer en wat hij verder verkondigt.

Daar gaat het mij ook niet om.
Ik heb het over buitensporige aandacht voor splinters van een niet (meer) bestaande ark.

Splinters?

Dacht je, dat het mij iets uit maakt of het nou stukjes of stukken zijn of voor mijn part een hele ark?

Het gaat me om reliekvorming en reliekdenken.
Snap dat dan.
:pray:

Love_Islam
Senior lid
Senior lid

door Love_Islam » za _31-_jul-_2010ah, 31-7-2010ad, 3:54 pm

Dacht je, dat het mij iets uit maakt of het nou stukjes of stukken zijn of voor mijn part een hele ark?

Het gaat me om reliekvorming en reliekdenken.
Snap dat dan.
:pray:

Toch wel leuk dat je dan op een forum komt waar het Christendom en de Islam behandeld wordt. Dus ergens trekt het wel je aandacht, al zal je zeggen van niet. :)
youtube.com/watch?v=qk1QZXyNuB4&feature=related

no avatar
Meme

door Meme » za _31-_jul-_2010ah, 31-7-2010ad, 6:57 pm

Vanwaar die opmerking?
Waar slaat dit op?
Natuurlijk ben ik geïnteresseerd.
Dacht je dat ik hier was voor Piet met zijn grote ..........!

Maar dus over reliekdenken:
Bij mijn weten komt dat alleen voor in de Rooms Katholieke Kerk.
En veel primitieve godsdiensten.
Die mensen staan ook te bidden voor een botje of een stukje kleding van een heilige.

Is reliekdenken dan wel geoorloofd in de Koran?
Bijzondere aandacht schenken aan materiële zaken?
Ik dacht het niet.

Maar ik kan me vergissen.

Love_Islam
Senior lid
Senior lid

door Love_Islam » za _31-_jul-_2010ah, 31-7-2010ad, 10:31 pm

Meme schreef:Vanwaar die opmerking?
Waar slaat dit op?
Natuurlijk ben ik geïnteresseerd.
Dacht je dat ik hier was voor Piet met zijn grote ..........!

Maar dus over reliekdenken:
Bij mijn weten komt dat alleen voor in de Rooms Katholieke Kerk.
En veel primitieve godsdiensten.
Die mensen staan ook te bidden voor een botje of een stukje kleding van een heilige.

Is reliekdenken dan wel geoorloofd in de Koran?
Bijzondere aandacht schenken aan materiële zaken?
Ik dacht het niet.

Maar ik kan me vergissen.

Mijn excuses als ik je verkeerd heb begrepen beste Meme. :roos:

RANDOM_AVATAR
Osmanliturk
Beginner
Beginner

door Osmanliturk » zo _1-_aug-_2010ah, 1-8-2010ad, 12:37 am

Estagfurullah deze man vergelijkt zichzelf op meerdere plaatsen met Imam mahdi, en vervolgens als hij tegenstand krijgt van een andere imam zegt hij dat hij dit niet beweert maar dat hij slechts een vergelijking maakt. Want hz mahdi is ook zo breed hij is ook dit hij is ook dat.. ik geloof geen woord van deze man. Ook al zegt hij vaak dingen die kloppen hij vermengt het met leugens en laat de mensen zo naar zichzelf luisteren. Ik heb al in een andere topic over deze man geschreven waarom hij niet te vertrouwen is.
Laatst bijgewerkt door Osmanliturk op zo _1-_aug-_2010ah, 1-8-2010ad, 1:06 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Medeniyet dediğin açmaksa bedeni, desene hayvan senden daha medeni.
Mehmet akif ersoy

RANDOM_AVATAR
Osmanliturk
Beginner
Beginner

door Osmanliturk » zo _1-_aug-_2010ah, 1-8-2010ad, 1:04 am

HOE REAGEERT ADNAN OP DE VRAAG: BENT U MAHDI ?

[youtube]0U_KJUSjE18[/youtube]

Een stukje uit het hele gesprek vertaald in het nederlands

Vragensteller:
Nu wil ik het hebben over het onderwerp over Mahdi, op het moment dat ik dit onderwerp (mahdi) ben gaan onderzoeken over de tijd dichtbij de dag der opstanding en de tekenen hiervan, Ook heb ik op verschillende sites gelezen over de eigenschappen van Mahdi.
Daarna lang nagedacht mijn ogen gesloten en het lijkt net alsof het hier over jou gaat (dat jij mahdi bent)

Adnan:
haha mashAllah

Vragensteller:
Er waren ook een paar sites van jou waar ik deze info vandaan heb,
Bent u echt de mahdi ???

Adnan:
Als een mens beweet dat hij mahdi is, dan treedt hij volledig uit het geloof. Er blijft geen connectie meer met zijn geloof. Want dan zegt hij eigenlijk dat hij onschuldig/zondeloos is en iemand is die geen beproeving nodig heeft dan zegt hij dat hij geen beproeving op deze aarde nodig heeft want ik ga toch naar het paradijs. Een moslim mag dit niet zeggen, wij zijn een twijfelgeval we weten niet of we naar het paradijs of de hel gaan. We hopen natuurlijk het paradijs. Het zou een goed of een slecht persoon kunnen zijn InshAllah behoren wij tot de goeden.

Vragensteller:
Ik zet al deze eigenschappen op een rijtje, samen met de kijkers. En ik ben ervan overtuigd dat zij het er ook mee eens zijn dat veel dingen overeenkomen.
bent u een seyyit ? (nakomeling van de profeet saw).

Adnan: Ja dat klopt ik stam af van de profeet saw

Vragensteller: Ten tweede iemand met brede schouders en lange haren, een breed gezicht (en neus)

Adnan: Dat klopt zijn lichaam zal groot zijn, zijn schouders zullen groot zijn etc etc

Vragensteller: Heeft u ook een (moeder)vlek op uw rug ?

*Adnan lacht

Adnan: Een moslim mag natuurlijk niet liegen ja dat klopt ik heb een vlek op mijn aan de linkerkant

*Adnan lacht

Vragensteller:
Maar nu lijkt het alsof ik toch gelijk heb

Adnan:
Nee daar twijfel ik niet aan (u heeft ook gelijk)
Zoals de eigenschappen die in de hadiths staat (over mahdi) komt het ook overeen. Maar dit is niet voldoende om jezelfd mahdi te noemen ...

Vragensteller:
Sorry ik wil je niet onderbreken, maar ik wil dat u mij ook begrijpt (dat ik in twijfel verkeer of u mahdi bent) Bevind de vlek zich hier (ze wijst de plek aan)

Adnan:
Ja dat klopt

Vragensteller:
Dan is het helemaal niet gek dat ik zoiets denk toch?

*Adnan wil iets zeggen maar kan niet uitpraten

Vragensteller:
Zijn er ook mensen in uw omgeving die er hetzelfde over denken ?

Adnan:
Er zijn inderdaad mensen die daarover twijfelen

Vragensteller:
Veel mensen denken er zo over u heeft veel mensen die van u houden, het lijkt wel alsof ze verliefd op u zijn

Adnan:
MashAllah, ze zien tekenen van Allah bij mij. Omdat zij met liefde voor Allah kijken bevestigt dit de liefde die zij voor Allah voelen. Ik kijk ook op deze zelfde manier naar mensen.
Medeniyet dediğin açmaksa bedeni, desene hayvan senden daha medeni.
Mehmet akif ersoy

RANDOM_AVATAR
Amesrem
Super Poster!
Super Poster!

door Amesrem » zo _1-_aug-_2010ah, 1-8-2010ad, 1:25 am

Harun Yahya de Mahdi??? (dizzy)

RANDOM_AVATAR
Amesrem
Super Poster!
Super Poster!

door Amesrem » zo _1-_aug-_2010ah, 1-8-2010ad, 1:28 am

Osmanliturk schreef:Estagfurullah deze man vergelijkt zichzelf op meerdere plaatsen met Imam mahdi, en vervolgens als hij tegenstand krijgt van een andere imam zegt hij dat hij dit niet beweert maar dat hij slechts een vergelijking maakt. Want hz mahdi is ook zo breed hij is ook dit hij is ook dat.. ik geloof geen woord van deze man. Ook al zegt hij vaak dingen die kloppen hij vermengt het met leugens en laat de mensen zo naar zichzelf luisteren. Ik heb al in een andere topic over deze man geschreven waarom hij niet te vertrouwen is.

Laat hem dan naar een plastische chirurg gaan en een hakeneus laten zetten want dat is ie wel vergeten.

RANDOM_AVATAR
oumed
Senior lid
Senior lid

door oumed » zo _1-_aug-_2010ah, 1-8-2010ad, 1:52 am

Amesrem schreef:Harun Yahya de Mahdi??? (dizzy)

Dat zal dan het zoooveelste geval van een zo'n mahdi zijn, ik vrees dat het op een mislukking afstevent.

Love_Islam
Senior lid
Senior lid

door Love_Islam » zo _1-_aug-_2010ah, 1-8-2010ad, 2:24 am

oumed schreef:
Amesrem schreef:Harun Yahya de Mahdi??? (dizzy)

Dat zal dan het zoooveelste geval van een zo'n mahdi zijn, ik vrees dat het op een mislukking afstevent.

Deze beweert niet dat hij de Mehdi is en hij zegt dat iemand nooit van zichzelf mag verkondigen dat hij de Mehdi is en dat dat haram is, dat maakt het verschil

Hij zegt "als ik de Mehdi zal ontmoeten zal ik zijn knecht zijn". De Mehdi zal namelijk niet van zichzelf weten dat hij de Mehdi is, de mensen zullen het weten aan de hand van zijn kenmerken en werken.

Mensen zullen de Mehdi wel herkennen, ik wacht op de dag dat de Mehdi door de mensen zal worden gekozen als de leider van de Islamitische unie en de dag dat hij de arc of convenant zal vinden insaAllah.

Love_Islam
Senior lid
Senior lid

door Love_Islam » zo _1-_aug-_2010ah, 1-8-2010ad, 2:31 am

Amesrem schreef:
Osmanliturk schreef:Estagfurullah deze man vergelijkt zichzelf op meerdere plaatsen met Imam mahdi, en vervolgens als hij tegenstand krijgt van een andere imam zegt hij dat hij dit niet beweert maar dat hij slechts een vergelijking maakt. Want hz mahdi is ook zo breed hij is ook dit hij is ook dat.. ik geloof geen woord van deze man. Ook al zegt hij vaak dingen die kloppen hij vermengt het met leugens en laat de mensen zo naar zichzelf luisteren. Ik heb al in een andere topic over deze man geschreven waarom hij niet te vertrouwen is.

Laat hem dan naar een plastische chirurg gaan en een hakeneus laten zetten want dat is ie wel vergeten.

De Mehdi heeft geen hakenneus, hij heeft in het midden van zijn neus slechts een lichte verhoging dat net te zien is.

“HAZRAT MAHDI (AS) has thick hair, a broad brow and a slight cavity on his brow. HIS NOSE IS SMALL AND THERE IS A SMALL PROTRUSION ON THE CENTER OF HIS NOSE...”

(Bihar al-Anwar, Vol. 13)

Love_Islam
Senior lid
Senior lid

door Love_Islam » zo _1-_aug-_2010ah, 1-8-2010ad, 2:40 am

Beste broeder, je praat als de vrijmetselaars op de grote Turkse zenders. :roll:

Laat het aan Allah over voordat je dingen zegt die niet kloppen, want zoals jij het zegt hoor ik het totaal niet en ik volg elke dag zijn reportages.

Ziet het er naar uit alsof hij van zichzelf de Mehdi vindt? Nee

[youtube]S1mGuceTHLk[/youtube]
[youtube]-WB-VXTiYMI[/youtube]
[youtube]h8K3XYBnue4[/youtube]
[youtube]vuTVBv8ISxw[/youtube]
[youtube]7fZa7wqaSsw[/youtube]

Love_Islam
Senior lid
Senior lid

door Love_Islam » zo _1-_aug-_2010ah, 1-8-2010ad, 3:11 am

Deze site mag hier niet ontbreken,
Veel info over de Mehdi en Isa (vzmh): http://www.awaitedmahdi.com/index.php

RANDOM_AVATAR
Rahmanin kuluyum
Super Poster!
Super Poster!

door Rahmanin kuluyum » zo _1-_aug-_2010ah, 1-8-2010ad, 9:57 am

over dat mehdi gedoe, k heb hem ooit gezien op een turks programma waarin hij vertelde dat sommige mensen aan hem vraagde of hij mehdi as. zou zijn. Hij legde duidelijk uit dat het niet mogelijk is dat hij de verwachtte mehdi is.

Verder weet k niet wat k van deze man moet vinden
Özgürlük nefsini yenmektir

Kübra
Pro Ontdekker !!

door Kübra » zo _1-_aug-_2010ah, 1-8-2010ad, 10:56 am

Ik heb een paar boeken van Harun gelezen en vind ze geweldig. Goeie uitleg en vooral voor net bekeerde moslims (niet moslims ook) makkelijk om te lezen.

Deze man vindt je of geweldig of niet, maar net als Fethullah Gulen proberen ze deze man kapot te maken.

Ik ben nog op zoek naar de Nederlandse vertaling van the atlas of creation, kan iemand mij vertellen of deze wel in het Nederlands te verkrijgen is?

Love_Islam
Senior lid
Senior lid

door Love_Islam » zo _1-_aug-_2010ah, 1-8-2010ad, 1:34 pm

Rahmanin kuluyum schreef:over dat mehdi gedoe, k heb hem ooit gezien op een turks programma waarin hij vertelde dat sommige mensen aan hem vraagde of hij mehdi as. zou zijn. Hij legde duidelijk uit dat het niet mogelijk is dat hij de verwachtte mehdi is.

Verder weet k niet wat k van deze man moet vinden

Hij legde het als volgt uit; "Mensen je kunt de Mehdi zo herkennen. Als hij aan de macht komt van de Islamitische Unie omdat de mensen dat willen, hij de originele Torah en Evangelie zal vinden en samen met Isa (vzmh) de salaat zal verrichten, dan pas kun je zeggen hij is Allahualem de Mehdi"

Love_Islam
Senior lid
Senior lid

door Love_Islam » zo _1-_aug-_2010ah, 1-8-2010ad, 1:37 pm

Kübra schreef:Ik heb een paar boeken van Harun gelezen en vind ze geweldig. Goeie uitleg en vooral voor net bekeerde moslims (niet moslims ook) makkelijk om te lezen.

Deze man vindt je of geweldig of niet, maar net als Fethullah Gulen proberen ze deze man kapot te maken.

Ik ben nog op zoek naar de Nederlandse vertaling van the atlas of creation, kan iemand mij vertellen of deze wel in het Nederlands te verkrijgen is?

De Nederlandse versie is her helaas nog niet Kubra, het zijn ook dikke pillen van ieder 10 kilo zwaar, niet zo snel te vertalen :)

Inderdaad je mag hem of niet en dat is al een wonder op zich te noemen.

Ik stoor me alleen een beetje aan al die aanklachten tegen hem die later allemaal gelogen blijken te zijn en georganiseerd door de vrijmetselaars en dan maar te zwijgen over de Vatan krant met zijn zionistische financier Soros en zijn leugenachtige krantenkoppen over Harun Yahya.

RANDOM_AVATAR
Idjma'a
Super Poster!
Super Poster!

door Idjma'a » zo _1-_aug-_2010ah, 1-8-2010ad, 1:40 pm

Daarvoor zijn er ook tekenen die aantonen dat hij de Mahdi is. Zoals een leger die plots kapot wordt gemaakt door de aarde.

Love_Islam
Senior lid
Senior lid

door Love_Islam » zo _1-_aug-_2010ah, 1-8-2010ad, 1:56 pm

Idjma'a schreef:Daarvoor zijn er ook tekenen die aantonen dat hij de Mahdi is. Zoals een leger die plots kapot wordt gemaakt door de aarde.

:?:

RANDOM_AVATAR
purba
Super Poster!
Super Poster!

door purba » ma _2-_aug-_2010ah, 2-8-2010ad, 3:12 pm

de fundamentalistische creationist is een wolf in schaapskleren. de indoctrinatie van zijn beweging wordt hoogstwaarschijnlijk gefinancierd door oliesheiks, zodat zijn boeken gratis verstrekt worden aan jongeren over de hele wereld.

turkse wetenschappers hebben een rechtzaak gewonnen tegen zijn organisatie.

door Tomaso Agricola
Hoewel het boek de aandacht niet waard is toch nog een bijdrage erover. Omdat ik bijna niet meer bijkwam toen ik het las.

Zoals jullie misschien weten heeft Harun Yahya over de hele wereld kopieen van zijn grote (en dure) Atlas of Creation rondgestuurd. Ik heb hier al eens eerder over de bruikbaarheid van dit boek gediscussieerd met ‘Dr.' Borger. Ik heb zelf pdf files van het boek en kwam tot de conclusie dat het boek uitermate nutteloos is. Het algemene patroon is dat er een fossiel wordt getoond en dan een foto van een levend dier. Dan wordt er gezegd dat ze niet zijn veranderd en dat daarom de evolutietheorie niet klopt. En dat patroon wordt voortdurend herhaald. Saai, lang niet altijd waar, en bovendien een volledige misrepresentatie van waar de evolutietheorie voor staat.

Het was al eerder bekend geworden dat de foto's zijn gestolen (afgedrukt zonder toestemming van de eigenaar), maar velen van ons hebben niet goed gekeken. Wanneer je het boek doorploegt blijkt dat een aantal van de foto's geen echte dieren zijn, maar kunstaas om mee te vissen!

Kijk bijvoorbeeld eens naar deze pagina met een sprinkhaanachtig 'dier'. Daar zit een haakje aan!

De foto komt oorspronkelijk van de site van Graham Owen (de 'sprinkhaan' staat ergens onderaan op de site, in de Atlas of Creation is de achtergrond verdwenen en er is blijkbaar nog een beetje gefotoshopped) die heel mooie aas maakt om mee te vissen.

Tenzij er vroeger ook kunstaas gefossileerd is lijkt mij de suggestie om het boek te verwerken tot toiletpapier inderdaad een uitstekend idee.

VorigeVolgende

Keer terug naar Islam en Christendom